Tv voor gamen op kamer

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miramare, 24 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Hoi mijn zoontje van 10 speelt graag op zijn switch. De laatste tijd vind hij het leuk om de switch op de tv aan te sluiten. Groot beeld is natuurlijk leuker dan op het schermpje van de switch.
    We zitten er aan te denken om een tv op zijn kamer te zetten voor te gamen. Kunnen wij ook onze programma’s kijken.
    Dus niet om tv te kijken, alleen om te gamen met toestemming van ons. Hij mag hem dus niet smoovroeg al gebruiken of Savonds laat. Ik weet dat hij daar wel naar zal luisteren. heeft iemand dit ook voor zijn/haar kind en hoe is jullie ervaring daarmee?
     
  2. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    Ja onze zoon van 8 heeft er een voor zijn switch op zijn kamer en die van 12 voor zijn PlayStation. gaat hier super goed. Die van PlayStation is de oude van ons toen wij nieuwe kochten die van switch een goedkopere van mediamarkt waar je ook dvd mee kunt kijken.
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Onze zoon heeft ook zijn eigen pc's et cetera.. op zijn kamer.

    Inmiddels zelfs 3 schermen ( hij is meer een pc gamer). Soms neemt hij ook nog zijn chromebook en mijn tablet erbij. Hij heeft twee pc beeldschermen en een smart tv.

    Ervaring is heel goed. We hebben goede afspraken. Hij mag in principe zelf weten wanneer hij erop gaat. Als hij het maar compenseert met beweging tussendoor. Dus 1 a 2 uur gamen is sowieso daarna minimaal 1 uur actief. ( trampoline, fietsen, sporten)
    En dat werkt al jaren goed.
     
  4. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Mijn zoon heeft daarvoor een groot beeldscherm gekregen geen tv. Hij is er erg blij mee en gamet niet meer dan ervoor maar doet dat nu vooral op zijn kamer en zit dus vaker boven.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ja hoor, hier nu ook en is net 10. Hij zit er ook niet heel vaak op en niet in de avond ofzo, maar bevalt wel prima.
     
  6. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Hier ook.
    Hij gebruikt 'm voor de switch en heeft een chromecast om YouTube/Netflix mee te kijken. Het gaat goed (doet niets stiekem) en ben eigenlijk wel blij dat ze een groter scherm gebruiken (hoop dat het beter is voor de ogen )
     
  7. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Hier wil zijn zoon ook een groot scherm. We gaan voor een computerscherm ipv TV. Die zijn een stuk goedkoper. We denken aan een 27 inch scherm.
     
  8. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hier ook voor dochter van 9. TV bij de kringloop gehaald.
    Zij blij, ik blij, want dat ge-game in de woonkamer; ik werd er gek van...
     
  9. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Wij hebben juist heel bewust de keuze gemaakt om dit niet te doen. Wij hebben beneden een kamer waar ze oa kunnen gamen of tv kijken. Maar daar is toezicht door ons mogelijk. Omdat het beneden is en wij daar om andere redenen in of doorheen moeten is er geen sprake van terugtrekken op een eigen kamer. Ik vind het belangrijk te weten wat ze zien en spelen en met wie. Want ondanks onze goede gesprekken hierover zie ik regelmatig filmpjes of vlogs voorbij komen met zaken waar ik niet blij mee ben of waarin een toelichting nodig is.

    Wij gebruiken dat als aanknopingspunt voor gesprekken. Hoe denk jij over schelden, online pesten, seksuele opmerkingen, rijke vloggers die altijd op vakantie gaan, geweld in games en vlogs etc?

    Ik vind het belangrijk hierover in gesprek te blijven met mijn kind zodat ze zelf leren inschatten en oordelen. Ook wil ik voorkomen dat ze afgesloten van het gezin alleen op een kamer zitten in een online wereld. Die voorbeelden zie ik helaas heel erg veel in mijn omgeving. En als ouders dan willen ingrijpen krijgen ze brutaal gedrag. Ook hoorde ik onlangs over online pesten en schelden tijdens het spelen van online games (tussen kinderen die elkaar goed kennen!)

    Er komt op tv en online helaas enorm veel zaken voorbij die niet oké zijn.
     
  10. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    M’n zoon van 9 heeft een eigen tv en de ps5 boven
    Hij speelt online alleen met vrienden en of klasgenootjes
    Gaat prima hij gaat uit school vaak buiten spelen en rond 4 uur half 5 een uurtje gamen
    Als het teveel word dan roep ik hem maar is nog niet voorgekomen
    Weekenden en vakanties kijkt ie soms vanuit bed smorgens Netflix of YouTube
     
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Onze zoon kreeg dat ook op die leeftijd Voor zijn playstation. Heel fijn voor hem om lekker te gamen. Alleen en naderhand ook met vrienden.

    En nu hij 13 is nog steeds blij ermee. Doms kijkt hij ook tv erop als hij f1 of voetbal wil kijken. En dat is prima.

    Nooit problemen van stiekum 's avonds doorgaan (zie je ook direct aan het licht)
     

Deel Deze Pagina