Twee baby’s in één jaar

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door PlainJane, 30 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Jullie lezen het al in de titel...
    Ik ben nog niet bekomen van de schrik, maar ik had vanochtend een positieve test in handen. Ik ben afgelopen juni bevallen van mijn tweede kindje en volgens mijn berekening zal dit kindje begin juni 2021 geboren worden.
    Ik zal in één jaar tijd dus twee baby’s krijgen.
    Hij/zij is meer dan welkom, maar ik moet wel even bijkomen van dit nieuws.

    Zijn er hier moeders die hetzelfde hebben meegemaakt? Tips, ervaringen, ik lees graag alles!
     
  2. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Waaauw PlainJane gefeliciteerd!! Kan me goed inbeelden dat je geschrokken bent, dat zou ik ook zijn. Heb er geen ervaring mee maar wil je wel een fijne zwangerschap toewensen :)
    (Stiekem wel jaloers wil graag ook nog een 3e kindje)
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  3. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Dat zal even schrikken zijn geweest. Maar gelukkig is kindje ook meer dan is in jullie gezin. Dus wil ik je graag feliciteren!

    Ik heb geen ervaring met 2 kindjes in 1 jaar. Maar kan me wel een voorstelling maken. Het zal pittig worden. Je lichaam zal het zwaarder krijgen: nog herstellen van de vorige zwangerschap, de nieuwe zwangerschap en de verzorging van je 2 kindjes. Met misschien slaapgebrek. MAAR... je kan dit. Vraag je (schoon)moeder om af en toe op te passen, vraag een vriendin wat boodschappen voor je mee te nemen. Het komt goed!

    Leuk hoor, weinig leeftijdsverschil.
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  4. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ohhh ben jij ook nog actief hier! Ik denk ik gooi het nog niet in de groepsapp, was een beetje bang voor scheve gezichten.. maar bedankt voor je lieve reactie! :)
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  5. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Wat lief! Bedankt voor je bemoedigende woorden! :)
     
    Mooiezomer vindt dit leuk.
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Bij mij zat er 1 jaar en 16 dagen tussen de kids (uitgerekende datums 1 jaar en 5 dagen uit elkaar). Ik heb geen tropenjaren gehad toen ze klein waren... Die kwamen pas later haha.

    Als ik weer in die situatie zou zitten, had ik het weer zo gedaan.

    Lichamelijk kon ik het prima aan.
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  7. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd, wat bijzonder.

    Het zal zeker even pittig gaan worden maar bedenk je dat die tijd ook weer zo voorbij is he.. :)
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  8. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wauw, van harte gefeliciteerd! Ik geloof meteen dat het even schrikken is, maar ook super bijzonder! Heel veel geluk en een goede zwangerschap gewenst!
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  9. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Gefeliciteerd!
    Hier "ervaring". Onze oudste was 4 maanden toen ik er achter kwam weer zwanger te zijn.

    Ik vond het heel pittig maar het is wel super leuk. Als je vragen hebt mag je me een berichtje sturen:)
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  10. Sprookje1987

    18 mei 2018
    18
    34
    13
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd!

    Hier hetzelfde verhaal: toen onze tweede nog geen drie maanden was, ontdekte ik dat ik weer zwanger was van nummer 3. Straks zit er nog geen jaar tussen (ik ben trouwens in februari uitgerekend). In ons geval was dat extra verbijsterend omdat we een heel medisch traject hebben doorlopen voor de oudste twee.. dat het ook “vanzelf” kon én zo snel, had ik nooit durven denken. Ik heb even de tijd nodig gehad om het te verwerken, vooral de angst dat het lichamelijk en mentaal pittig wordt, maar ben van meet af aan heel dankbaar.

    Het komt vast goed! Luister wel extra goed naar je lichaam, dat heeft het wel nodig (en verdiend)
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Hier 2 in 11maand en 4 dagen tijd.
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  12. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Hier iets meer dan een jaar (14 mnd) maar prima te doen. Vriendinnetje van me heeft er 3 en ze schelen allemaal iets minder dan een jaar. De oudste is nu 2,5 en ook dat gaat prima. Het beste advies? Het loopt zoals het loopt en het komt echt wel goed!
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  13. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties!
    Het nieuws is inmiddels geland en afgelopen woensdag een goede echo gehad, met een prachtig, kloppend hartje. :)
    Het zal pittig zijn, maar ik denk dat mijn zoontje en de aankomende baby fijn met elkaar kunnen opgroeien. En ze hebben beide een grote, stoere zus!
    Ik heb zelf geen broers of zussen, dus ik vind het heel bijzonder om het op deze manier mee te mogen maken!
     
    Sokkie87, Summer18 en Anoniememoeder vinden dit leuk.
  14. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Fijn dat de echo goed was en dat het nieuws inmiddels geland is. Gefeliciteerd!
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  15. Anoniememoeder

    Anoniememoeder Actief lid

    12 okt 2020
    162
    106
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd, wat fijn om al een goede echo te hebben gehad
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
    Hier ook ruim 14 maanden tussen mijn oudste twee en sluit me aan bij dit advies! :thumup:
    Het is pittig, maar ook zó leuk
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  17. sannekrul

    sannekrul Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    .
     
  18. Shirleymommy

    Shirleymommy Fanatiek lid

    28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Hier werd broertje 1 dag voor zn zus eerste verjaardag geboren. Ook twee babies in 1 jaar. Tweede zwangerschap was helaas zwaarder dan de eerste omdat het lichaam nog niet hersteld was van de eerste. Bekken werden alleen maar weker en weker waardoor ik hele erge bekkeninstabiliteit kreeg. En ook zwangerschapsischias. Bevalling van de tweede verliep beter dan de eerste. Je went er wel aan twee kindjes in huis.
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Mocht je m nog niet hebben: slowcooker heb je je handen vrij de rest van de dag en hoef je alleen maar op te scheppen.

    Ik had m moeten hebben toen ik zwanger was van mn dochter. Eten koken deed ik op een bureaustoel, 10 maanden na de bevalling nog steeds. Is ook permanente schade overigens. Gaat normaliter goed, behalve bij mensturatie eerste 2 dagen en bij een zwangerschap.

    Sinds een jaar een slowcooker in huis, die had ik zo veel eerder moeten hebben...Spareribs krijg je niet beetgepakt, je trekt alleen schoon bot uit die pan zo super mjammie mals en er kunnen hele gerechten in (roti, stoofschotels etc)
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  20. Anar91

    Anar91 Fanatiek lid

    21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Hier ook afgelopen maandag een positieve test.
    Mijn dochter is geboren 01-08-2020.
    Ik weet niet hoe me cyclus is maar zal ook rond de zelfde tijd uitgerekend zijn.
     
    PlainJane en Beausecret vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina