Twee kindje verloren binnen een jaar door een te zwakke baarmoedermond

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Moon79, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon79

    Moon79 Lid

    13 jan 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik ben vorig jaar april zwanger geworden door een iui behandeling van een prachtige dochter. Alleen is ze te vroeg geboren met een zwangerschapsduur van 25 weken en 4 dagen. Ik zou een cerclage geplaatst krijgen als ik weer in verwachting zou zijn. In mei waren we weer zwanger van een zoon. Ik had strenge controles en alles zag er goed uit. Zo goed dat ze hadden besloten om toch maar geen cerclage te plaatsen. Met een zwangerschapsduur van bijna 20 weken ben ik afgelopen zondag bevallen van onze zoon. En de artsen hebben toegegeven dat ze een foute beslissing hebben gemaakt. Ik ben hier goed kapot van, maar ik weer zo graag weer zwanger worden. Omdat dit voorkomen had kunnenworden. Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben mijn mijn verhaal. Of wel een cerclage hebben gekregen en dat het toch nog goed gekomen is.
     
  2. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Geen ervaring met een cerclage, wel met t verliezen van een kindje. Wat afschuwelijk dat jullie dit 2 keer moesten meemaken. Heel veel sterkte!
     
  3. jojo32

    jojo32 Fanatiek lid

    26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    verschrikkelijk zeg om dit mee te moeten maken maar wel een grote fout van de arts
     
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon*, wat vreselijk dat je al 2 kinderen hebt moeten verliezen door een zwakke baarmoederhals.

    Ik heb bij onze zoon wel een cerclage gekregen, na het verlies van onze dochter*, ook door een zwakke baarmoederhals. Hij is met ruim 39 weken geboren en ook bij mijn huidige zwangerschap heb ik een cerclage gekregen.

    Je vindt meer vrouwen met een cerclage in dit topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/prematuur/302805-preventieve-cerclage-deel-2-a.html
     
  5. Vertrouwen

    Vertrouwen Niet meer actief

    Hey meis,
    Geen ervaring met een cerclage of met een zwakke baarmoedermond. Wel met het verlies van een kindje (zoontje). Verschrikkelijk het feit dat jullie zoon gewoon nog geleefd zou hebben als er een cerclage geplaatst was. Ontzettend veel sterkte! Wat verschrikkelijk om dit twee keer te moeten doorstaan. Leef met je mee!
    Dikke knuffel vanaf hier!
     
  6. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ik ben er stil van. Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoontje.
    Wij hebben in November met een zwangerschap van 23 weken onze dochter verloren. Hoewel er geen oorzaak is gevonden word er vermoed dat er sprake was van baarmoederinsufficientie. Daarom heb ik deze zwangerschap preventief een cerclage gekregen.
    Inmiddels ben ik bijna 34 weken zwanger zonder complicaties.

    Verschrikkelijk dat jullie dit twee keer mee hebben moeten maken!
     
  7. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Wat verschrikkelijk dat je dat enorme verdriet en die ontzettend heftige pijn nu al 2 keer hebt moeten meemaken. Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat moet zijn. Ik vond 1 keer al verschrikkelijk genoeg. In eerste instantie wil ik je daar in ieder geval heel veel sterkte mee wensen. Zo te horen ben je een enorm sterke vrouw en ik hoop van harte dat je weer snel zwanger bent en je dit keer een goede behandeling krijgt en je d.m.v. een cerclage een volledige zwangerschap kan meemaken en een gezond kindje in je armen kan houden uiteindelijk.
     
  8. Oh wat erg dat de artsen niet preventief een cerclage hebben geplaatst! En jij daardoor nóg een kindje hebt moeten afstaan. Verschrikkelijk :( :( heel veel sterkte.
     
  9. JoyofLiving

    JoyofLiving Fanatiek lid

    10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Heb geen ervaring met een cerlage maar wil je wel heel veel sterkte wensen de aankomende tijd!
     
  10. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel veel sterkte,verschrikkelijk dit!:(
     
  11. Bouwjaar1979

    Bouwjaar1979 VIP lid

    20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Geen woorden voor, wat verschrikkelijk :(
    Heel veel sterkte!
     
  12. Moon79

    Moon79 Lid

    13 jan 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reactie's.. het is ook erg zwaar om dit verdriet weer te moeten meemaken. En idd terwijl mijn arts een verkeerde beslissing heeft gemaakt.

    Sorry van mijn late reactie, ik dacht dat ik een mailtje zou krijgen in mijn mail box als iemand heeft gereageerd. Ik logte mijeven in en zag de berichtjes.

    Ik heb 16 oktober een gesprek en na onderzoek ik hoop dat ik snel groen licht krijg om weer zwanger te worden.
     
  13. Moon79

    Moon79 Lid

    13 jan 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk dat jullie ook een dochterje zijn verloren, gelukkig hebben ze bij jou wel een cerclage geplaatst. Heb je een operatieve behandeling gehad, want dat willen ze bij mij nu wel doen als ik 12 weken zwanger ben. En dan kan ik geen normale bevalling meer krijgen alleen keizersnede. Ik ben de hoop een beetje kwijt, maar wil nog zo graag. ben ook bang dat het weer fout gaat zelfs met een cerclage.
     
  14. Sanne2011

    Sanne2011 Fanatiek lid

    23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Wat verschrikkelijk! Heel erg veel sterkte gewenst
     
  15. Verox

    Verox Niet meer actief

    Bij mij hebben ze met 14 weken operatief een Shirodkar cerclage geplaatst. De Shirodkar cerclage wordt via de vagina onder verdoving van een ruggenprik, om de baarmoedermond aangebracht. De cerclage word rond de 36 weken verwijderd, waarna je op natuurlijke wijze kunt bevallen.
    De cerclage waar jij het over hebt is een Transabdominale cerclage. Deze komt minder vaak voor en wordt aangebracht bij vrouwen waarbij een Shirodkar cerlage onmogelijk is, bijvoorbeeld door een beschadigde of te korte baarmoedermond. Deze cerclage wordt aangebracht via de buikwand (buikoperatie) en niet vaginaal. Deze cerclage wordt niet weg- gehaald, de bevalling vindt daarom plaats door middel van een keizersnede.

    Kunnen ze bij jou geen Shirodkar cerclage plaatsen?
    Deze ingreep is namelijk een stuk minder zwaar.

    Ik was verschrikkelijk bang voor het plaatsen van de cerclage, maar de operatie ging voorspoedig, en ik sta enorm goed onder controle.
    Iedere week/twee weken kreeg ik een echo met regelmatig baarmoederhalsmetingen.
    Naast de cerclage kreeg ik ook extra Proluton. Dit hormoon zorgt ervoor dat je baarmoeder rustig blijft en versterkt je baarmoedermond.

    Inmiddels ben ik 34 weken voorspoedig zwanger. Deze zwangerschap zijn er geen complicaties geweest, en binnenkort word de cerclage verwijderd.
    Hoewel geen zwangerschap hetzelfde is, hoop ik toch dat ik je een beetje hoop terug kan geven met mijn positieve verhaal...

    Nogmaals veel sterkte.
     
  16. mrsb

    mrsb Actief lid

    24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk zeg :(

    Ik heb helaas ook twee kindjes verloren in 7 maanden tijd, ons zoontje met 23 weken en dochtertje met net geen 24 weken. Helaas is de oorzaak hier een mysterie.

    Ik heb heeel veel op internet gelezen, en ik lees bijna alleen maar goede ervaringen van vrouwen die een cerclage kregen. Hopelijk krijgen jullie snel groen licht, en zal de cerclage ervoor zorgen dat jullie volgende kindje voldragen zal worden.

    Heel veel sterkte toegewenst, in deze verschrikkelijke tijd
     
  17. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wow. Wat een verhaal.
    Heel veel sterkte!
    Ik ken iemand met een cerclage waarbij het goed is gegaan.
    Ik hoop dat je dit grote verdriet straks een plekje kunt geven. Tjonge. Het is nogal wat! Knuf!
     
  18. Moon79

    Moon79 Lid

    13 jan 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje, gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap en gelukkig alweer 34 week. Wat erg dat julllie ook een dochter zijn verloren. En wat goed ze ze gelijk een cerclage hebben geplaatst. Ik kan niet wachten tot ik weer zwanger ben. Maar door jou verhaal krijg ik weer hoop. xxx
     
  19. Moon79

    Moon79 Lid

    13 jan 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk dat je twee kindjes bent verloren nog gecondoleerd. Onmenselijk is het eigenlijk, wat heel raar is dat ik de eerste keer mete mijn dochter echt helemaal kapot ben gegaan. Zwaar depressief enz. maar nu met mijn zoontje ben ik anders. Laat weinig emotie zien terwijl ik hier natuurlijk goed ziek weer van ben. Ik wil gewoon snel door. Ik lees ook veel positieve berichten over cerclages, hoop dat mijn volgende zwangerschap goed komt. En natuurlijk ook bij jou x
     
  20. Islah

    Islah Niet meer actief

    Ontzettend erg zeg, wat verschrikkelijk... 2 kindjes in 1 jaar.

    Zelf ben ik van mijn eerste met 23 weken bevallen. Na het onderzoeken van de placenta kwam er niet echt iets uit, en dat i.c.m het niet voelen van de ontsluiting (toen ik ineens bloedverlies kreeg, bleek ik al 3 cm. ontsluiting te hebben zonder er maar iets van gemerkt te hebben) en een snelle bevalling werd er wel aan cervixinsufficiëntie gedacht. De arts die mijn bevalling deed stelde bij een volgende zwangerschap een cerclage voor, dus dat stelde me wel gerust.
    Helaas ging die arts vlak daarna in een ander ziekenhuis werken en besloten de overige artsen dat een cerclage niet nodig was bij mij, ik zou gewoon 2-wekelijkse controles krijgen d.m.v inwendige echo's en prolutoninjecties. Met 24 weken zagen ze dus toch dat het mis dreigde te gaan omdat er een funneling was te zien; opnieuw helemaal niks van gevoeld (de gyn vroeg me nog heel verbaasd of ik geen buikpijn had). Kreeg met spoed diezelfde dag nog een operatie. Daarna volgden er moeilijke weken met veel onzekerheid en strikte bedrust, en tig ziekenhuisopnames... Achteraf ben ik heel blij dat ze er toch achter zijn gekomen met 24 weken en niet een week later, aangezien 24 weken de grens is m.b.t het plaatsen van cerclages! Uiteindelijk is mijn dochter toch nog met 37 weken geboren.
    Aangezien het na deze 2 ervaringen toch wel duidelijk was dat ik een zwakke baarmoederhals heb kreeg ik te horen dat ik bij een volgende zwangerschap een preventieve cerclage aangebracht zou krijgen, en dit is ook gebeurd, bij 12 weken. Ook adviseerden ze me om een behoorlijke tijd te wachten met zwanger worden. Mijn 2 dochters schelen bijna 4 jaar.

    Het was een McDonald cerclage die werd aangebracht onder narcose. Helaas heb ik wel 2 weken erge last gehad van de narcose maar verder is alles goed gegaan. Ik stond natuurlijk wel onder controle in het ziekenhuis en heb verder niet echt veel klachten gehad, behalve de gebruikelijke zwangerschapskwaaltjes dan. Moest wel rust houden, maar hoefde niet zo'n strikte rust te houden als in de zwangerschap hiervoor. Ben blij dat het allemaal zo is verlopen. Na het wegknippen van de cerclage met 36 weken moest ik in het ziekenhuis blijven en 5 dagen erna ben ik met precies 37 weken bevallen.
     

Deel Deze Pagina