Twee lege vruchtzakjes!

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door PH1, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Sinds mei 2014 zijn mijn man en ik gestopt met de pil en mijn lichaam heeft meerdere malen geschreeuwd dat ik zwanger was, maar toch bleek het steeds niet het geval te zijn!

    15 november testte ik voor het eerst positief en het geluk van mij en mijn man kon niet op! Voor het gevoel deed ik 17 november nog een test en die was al iets donkerder! Ik besloot op 22 november de laatste test ook nog te doen en wat een knaller was dat zeg!

    Gisteren mocht ik voor de echo komen. Ik zou nu 8.3 zijn en ik was wel wat gespannen, maar echt heel onzeker voelde ik me niet! Ik had genoeg last van zwangerschapskwaaltjes en ik had geen bloedverlies, dus wat kon er mis zijn!

    Helaas vond de verloskundige enkel twee lege vruchtzaken zonder enig teken van leven! Vandaag moet ik naar het ziekenhuis en gaan ze de boel verder onderzoeken.

    Ondertussen doe ik bijna niks anders dan huilen en heb ik zoveel vragen.

    - Waar zijn mijn twee kindjes gebleven?
    - Hoe heeft mijn lichaam me zo voor de gek kunnen houden?
    - Wat heb ik verkeerd gedaan?
    - Wanneer zijn de vruchtzakjes gestopt met groeien?

    Ik voel me schuldig over meerdere dingen! Ik heb me vanaf dag 1 niet meer kunnen inhouden en ben kleertjes gaan kopen en heb allemaal plannen voor de toekomst gemaakt. Ik heb hiermee niet alleen mezelf valse hoop gegeven, maar ook mijn man. Ook wist mijn moeder van de zwangerschap af en ze was zo gelukkig. Na alle tegenslagen die ze heeft gehad had ik het idee dat ze eindelijk weer ergens heel positief over was en dat had ik nooit mogen doen.


    Ook al heb ik mijn kleine uk(kies) nooit gezien of gekend ik hield er op de een of andere manier al wel van.


    Sorry voor deze lange en emotionele post, maar ik wou het gewoon even van me af schrijven!
     
  2. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Hoi,

    Ik kreeg gister precies hetzelfde nieuws te horen.
    Ik zou 9.3 weken zwanger zijn. Toen die echo langs de vruchtzak ging wist ik het al... Er zit geen kindje in.
    De vruchtzak had de grootte van 9.3 weken dus dat groeide door, maar zonder kindje erin.

    Vandaag worden wij gebeld over wanneer ik naar het ziekenhuis moet. Ik hoop snel.

    Onze dochter was ook mee "baby kijken" en toen we weggingen zei ze; mama gaan we nu baby zien? Ik zeg nee lieverd, de baby is weg. Oh, gaan we dan naar baby toe?

    Ja hoe leg je een 2jarige dat uit. Was wel even slikken.

    Ga je voor curretage of voor pillen? Ik wil eerst pillen proberen.
    Heel veel sterkte iig ik weet hoe je je voelt.
     
  3. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Heftig van je dochtertje! Dat is inderdaad niet uit te leggen.

    Ik wil het eerst op de natuurlijke manier proberen. Voor de rest heb ik nog niet nagedacht over die opties.

    Omdat er geen vruchtje is denk ik dat natuurlijk het minste impact op me heeft, maar ik weet niet of dat een optie is...
     
  4. Jla80

    Jla80 Bekend lid

    28 feb 2014
    780
    0
    16
    Verschrikkelijk dat ook jij dit heb moeten meemaken. Het is gemeen want het lijkt alsof je lichaaam je in de maling neemt.

    Het kan zelf loskomen maar vaak gebeurt het niet. Bij mij werd het tijdens vroege echo op 7.5 wkn ontdekt; 1 vruchtzak, 2 zwangerschapsringen met dooiers, maar geen kindjes. Ik had na 3 wkn pillen gebruikt om de miskraam op te wekken, want vruchtzak groeide gewoon door met alle kwaaltjes van dien:x

    Veel sterkte meid!
     
  5. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Ik heb er helaas ook ervaring mee en ik wil je erg veel sterkte wensen.

    Vaak is de oorzaak van lege vruchtzakjes die wel groeien een 'blighted ovum' (ik vind de Nederlandse benaming 'windei' niet prettig). Je hebt niks verkeerd gedaan, dit is gewoon een speling van het lot/de natuur.

    De miskramen (ik heb er 4 gehad helaas) hebben er bij mij wel voor gezorgd dat ik niet kon ontspannen tijdens de eerste weken van de zwangerschap. Ik heb (naast een tiental testjes) 4x hCG geprikt om de ontwikkeling te monitoren en mijn eerste echo met 6w6d. En daarna elke week tot ik voorbij de 12w was.

    Heel veel sterkte en ik wens je snel een goede zwangerschap toe.
     
  6. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Ik heb het (dat was ook rond de 8w) natuurlijk laten gebeuren. Dat vond ik fijner dan een ingreep.
     
  7. iPinky

    iPinky Actief lid

    6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Wat een vervelend nieuws... :(

    Maar voel je alsjeblieft niet schuldig. Zoiets is al vervelend genoeg zonder schuldgevoel.

    Elke vrouw gaat er anders mee om als ze een positieve test in handen heeft. Ik snap zelf niet zo goed hoe sommige vrouwen dat wekenlang verborgen kunnen houden. Als het dan uiteindelijk toch niet zulk goed nieuws is, wil je daar toch ook gewoon met de mensen die dichtbij je staan over kunnen praten?

    Heel veel sterkte!
     
  8. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Wat een verdrietig nieuws :( Heel veel sterkte!
     
  9. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat vreselijk... Veel sterkte!
     
  10. Kimberly 33

    Kimberly 33 Fanatiek lid

    19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hè meis, niet toch nog een wondertje in het ziekenhuis gebeurd?

    Duim er nog voor meis, sterkte...
     
  11. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Vandaag van half 11 tot half 3 in het ziekenhuis geweest en ik heb slecht nieuws gekregen..

    Het bleken geen twee vruchtzakjes te zijn, maar een vrij groot vruchtzakje met daarin een embryo met verkeerde cellen. Ze noemen het een partiële mola.

    Normaal neemt een kindje de chromosomen over van de man en de vrouw, maar in dit geval is er van een geslacht meer chromosomen overgenomen en helaas is ons 'kindje' nooit in leven geweest. Ergens is dit wel een troost, maar wat is het allemaal heftig!

    Aanstaande woensdag sta ik op de lijst voor een curretage helaas geen optie om het natuurlijk te doen, omdat de embryo een stuk groter is dan dat het kindje eigenlijk zou moeten zijn en het gaat samen met een heleboel bloed.

    Voor mij helaas geen goede afsluiting van 2014 en de kerstdagen breng ik op de bank door, maar ik hoop dat wij onze kans in 2015 nog gaan krijgen!
     
  12. Kimberly 33

    Kimberly 33 Fanatiek lid

    19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hè bah meis wat een rot nieuws is dat :(
    Veel sterkte, ook met het verwerken , en hopelijk is 2015 jou jaar
     

Deel Deze Pagina