Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    IMG_3563.PNG IMG_3552.JPG IMG_3553.JPG IMG_3555.JPG Hallo dames,

    Zoals jullie zien is de test de eerste dag negatief. De testen op 4-2 19:33uur en 5-2 14:00uur heb ik opnieuw uitgevoerd omdat mijn urine toen niet geconcentreerd genoeg was.

    Nadat ik op 6-2/7-2 een afname had geconstateerd ging ik er vanuit dat ik mijn LH piek had gehad. Mijn vriendin vertelde mij toen dan ik beter door kon testen. Op 7-2 was mijn urine niet geconcentreerd genoeg (vermoed ik) omdat ik die nacht moest plassen.

    Ik heb besloten verder te testen. Tot mijn verbazing is de test weer positief geworden. Ik begrijp er echt niets van. Helaas moest ik het huis verlaten en heb ik de test niet meegenomen maar het is duidelijk te zien dat er weer een opbouw in zit. De foto heb ik nogal snel genomen maar de streep is nog donker geworden (8-2 16:19, foto volgt nog).

    Ik ben de laatste paar dagen (3) erg misselijk, ik denk dat het door de spanning komt uit mijn privéleven. Ik heb dit ooit eerder gehad tijdens in een onrustige periode in mijn leven. Zou het misschien met elkaar te maken kunnen hebben of zie ik spoken?

    Ik voeg een foto van mijn cyclus toe. De dagen waarom een hartje te zien is heb ik onveilige seks gehad. De bloemetjes wijzen mijn vruchtbare dagen aan en de paarse rondjes mijn ovulatie (deze heb ik ingevuld nav de testen). De rode streep kondigd mijn menstruatie aan.

    Op 22 januari jl. Ben ik ongesteld geworden en zou dit op 18 februari 2019 weer moeten worden. Mijn cyclus duurt gemiddeld 27 dagen.
     
  2. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik zie op je foto's nog geen 1 positieve ovulatietest. LH hormoon schommelt dus dit is niet een heel gek beeld zo. Ik zou nog even doortesten :)
     
  3. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Is dit de eerste maand met testen? Want eigenlijk zie ik niet 1 positieve ovulatie test
     
    YellowEyes en Stresskipje vinden dit leuk.
  4. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Urine hoeft niet geconcentreerd te zijn voor een ovulatietest. Je kunt zelfs beter eind van de ochtend testen voor een goed beeld. Wanneer je je urine gaat proberen teveel te concentreren kan het juist zijn dat je een (bijna) positieve test hebt terwijl dit niet klopt.

    Er zit geen positieve ovulatietest tussen voor zover ik zie.
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Waarom denk je bij afname van de kleur dat je de dag ervoor een positieve test hebt gehad? Ik zie tussen je testen geen enkele positieve test. Maar dat zie ik eigenlijk ook nooit op foto's van met dit merk, ik vind het daarom ook waardeloze testen. De teststreep zie ik nooit overtuigend net zo donker als de controlestreep.

    Mag ik een advies geven? Bestel de groene dipsticks van Zwanger en Kids. Die testtrepen knallen eraf als je een positieve test hebt.

    En nooit met je eerste urine een ovulatietest doen. Alleen de clearblue met de smiley mag met de eerste ochtendurine.
     
  6. JONI

    JONI Actief lid

    24 apr 2013
    187
    61
    28
    waalre
    Mijn positieve ovu test kleurde net zo op als die van jou op 4-2 voor mij zou die dus je piek zijn.
     
    Rammetje92 vindt dit leuk.
  7. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Ja dit is de eerste maand.

    Ik gebruik nu de actiontest op advies van een vriendin. Ik vroeg mij af of ik wel voor het goede merk had gekozen.

    Ik had 5 feb in de avond en 6 feb in de ochtend veel witte/transparante afscheiding. Ik ken mijn lichaam wel een beetje maar nog niet heel goed op dit gebied. Daarom ben ik begonnen met testen.

    Ik ben zeer regelmatig ongesteld. Dus ik vind het een beetje vreemd. Ik ben meestal 1 dag eerder of 2 dagen later ongesteld (als ik afwijk van de 27dagen). Ik ben 1x 5 dagen over tijd geweest en was toen ook meteen een stuk heftiger ongesteld. Ik vond toen een dikke bloedprop in de wc. Ik was toen ook al bezig.
     
  8. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Dat wist ik niet. Ik dacht juist dat je urine 4 uur in je blaas moest zitten. Het liefst de 2 uur ervoor niet meer drinken enz.
     
  9. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Hallo Madelie,

    Als eerste, bedankt voor je reactie. Ik zal de site eens even bekijken.

    Ik weet dat ik niet met mijn ochtenduren mag testen maar In had in principe maar geslapen van 23:30 tm 03:30uur, geplast en toen van 4:50 tm 5:30uur. Ik heb toen een test gedaan om 06:30uur. Voor mijn gevoel was het dus niet echt ochten urine en ik wilde het gewoon eens proberen.

    Wel fijn dat jullie zo alert zijn en mij erop attanderen.
     
  10. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hoe regelmatige cyclus je ook hebt Hij kan eens afwijken
    Maar probeer idd eens ander merk volgende maand indien dit nodig gaat zijn. T verschilt soms per persoon welke duidelijk zijn. S6
     
  11. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Dankjewel. Ik ga idd een ander merk proberen. Ik had gehoopt op meer duidelijkheid
     
  12. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Zojuist nog een test gedaan. 9-2-2019 11:42uur
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    De test streep moet donkerder na controle
     
  14. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Oké. Dus hij is nog steeds negatief.

    De 4e, 5e en 8e was hij even donker. Nu is hij dat duidelijk nog niet het geval. Kan het zijn dat ik hem al gehad heb (op meerdere dagen)? Ik begrijp niet waarom hij positief blijft testen terwijl er ook dagen zijn geweest waarop hij dat absoluut niet deed! Nu wordt de streep weer duidelijker dan hij bijvoorbeeld in het begin was. Hoe dan ook: ik ga gewoon door met testen tot aan mijn menstruatie.
     
  15. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Kan zijn dat je ei moeite heeft met springen deze maand of dat deze testen voor jou minder geschikt zijn
     
  16. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Je blijft niet positief testen, want je hebt nog niet positief getest.
    Door blijven testen maar.

    Ben je allang van de anticonceptie af?

    Ik raad ook zwanger en kids ovulatie testen aan, de normale.
     
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Je hebt nog geen enkele positieve test er tussen zitten. Als de action testen positief zijn zoals hoort dan is de teststreep ook net zo breed als de controlestreep. Bij jou zijn het allemaal pennenstrepen.

    Ik vind het ondingen die ovulatietesten van de action. Bij mij werkten ze niet en ik vond er nooit mijn piek mee. Ik zou het testen lekker laten voor wat het is deze maand. Mocht er een volgende ronde komen, dan gewoon andere testen gebruiken.
     
  18. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ze blijven niet positief uitslaan want er zit nog geen positieve test tussen. De teststreep moet even donker, liefst nog donkerder dan de teststreep zijn. Het feit dat je altijd een 2e streep ziet, oplopend en weer aflopend, is omdat je het lh hormoon altijd in je urine hebt zitten. Pas bij een naderende eisprong krijgt dit een mega piek en dat zie je terug op de testen.

    Ik vond de ovu testen van de action altijd rot dingen. De groene dipsticks van zwanger & kids waren fijn!

    Dat je een regelmatige cyclus hebt wil niet zeggen dat je ook standaard halverwege een eisprong hebt. Miss is je fase van eisprong naar menstruatie wel veel langer of veel korter. Vaak als je vruchtbaar slijm hebt springt je ei (is iig mijn ervaring) zo'n 5 dagen daarna.
     
  19. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Deze ovutesten zijn opgedroogd lastig te beoordelen. Die pennenstreep wijkt vaak af van de kleur die hij eigenlijk was.

    Waren ze wel even donker voordat ze zo opdroogden?

    Het is inderdaad slimmer om midden op de dag te testen. S nachts plassen en dan weer slapen en bij het opstaan plassen is een ideale manier om je urine zo geconcentreerd mogelijk te maken. Super voor een zwangerschapstest, maar niet goed voor een ovutest.
     
  20. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Mijn ervaring is dat de action testen bij mij nooit hebben geknald. Zie mijn foto. Maar het kan ool zijn dat deze savonds donkerder was geworden als ik had getest maar heb de cb aangehouden toen.
    Was in die ronde wel zwanger gera0akt van ons 2e kindje.

    Ik heb dit keer z&k dipsticks gekocht en deze icm gedaan met cb.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina