Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    je mag je erste ochtend urine niet gebruiken voor een lh test. Beste is bijv om 10 of11 uur
     
    Rammetje92 vindt dit leuk.
  2. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    ik zie het ja.
    ik heb naar de testen van z&k gekeken. Die ga ik volgende maand op advies van jullie gebruiken.
     
  3. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Ik gebruik sinds augustus 2018 geen (koper) spiraal meer. Mijn cyclus is nu regelmatiger dan hij was. Mijn menstruatie duurde steeds langer en dat lag aan mijn spiraal. Ik had dit probleem namelijk ook met mijn vorige (koper) spiraal. Die heb ik 5 jaar gehad. Diegene die ik er in augustus 2018 heb uitgehaald had ik 4 jaar. Het bloed bleef maar sijpelen waardoor ik heel lang ongesteld leek. Nu ben ik maar 6dagen ongesteld waarvan een paar maar heftig, heerlijk wat scheelt dat een poespas zeg!

    Ooit heeft mijn huisarts gezegd dat ik PCOS heb. Misschien wel 8-10 jaar terug. Ik had toen een wisselende menstruatie wat bleek af te komen van mijn spiraal. Ik wilde weten waarom ik best wat haargroei had (bovenbenen en onderbuik). Hij heeft mij toen onderzocht dmv een ecco: ik had geen cystes maar wel een hoge testosteronwaarde 3.4 en hij moest onder de 3.5 zitten, dat was de norm destijds. Ik ontwikkel makkelijk spiermassa in de sportschool, dat is dan weer een voordeel maar verder heb ik me er nooot druk meer ongemaakt.

    Ik heb aan de ene kant zoiets van: hoe kun je zo makkelijk die diagnose stellen. Mijn spiraal is eruit en nu heb ik bijvoorbeeld een redelijk betrouwbare cyclus. In hoeverre is het dus waar dat ik PCOS heb. En aan de andere kan heb ik zoiets van, ik wil niet wacht tot het te laat is dus begin ik wat eerder met klussen want het is niet vanzelfsprekend dat je zwanger word. Zeker niet als blijkt dat ik wel PCOS heb.

    Ik heb zojuist weet een test gedaan: 10-2-2019 11:38uur maar die is zo goed als negatief. Mijn urine heeft ongeveer 2.5 uur in de blaas gezeten en ik heb wel wat gedronken in de tussentijd. Ik zal vanmiddag nog een test doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Vanmiddag testen heeft echt niet zoveel zin... gewoon elke dag met 2de urine (rond uurtje of 10) en pas wanneer hij dan tegen positieve aan zit, 2 keer gaan testen.

    Op welke cyclus dag zit je nu?
     
  5. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Cyclus dag 20
     
  6. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Zou dit hem kunnen zijn?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Nee... hij is toch niet even donker :roflmao:
    Even donker moeten ze zijn óf teststreep zelfs nóg donkerder.
     
  8. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Het kleurverschil is minimaal en het streepje is eindelijk even breed dus ik dacht dat het niet kon missen

    Nog 7 dagen voordat ik ongesteld word... of niet :)
     
  9. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Nou... ik vind het kleurverschil flink... en deze is verre van positief.
     
  10. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Dit is positief.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Dit is dan ook wel een andere test. Ik vind dat je dat niet met elkaar kan vergelijken.
    Mijn action testen hebben ook niet extreem geknald maar wel toen bij mijn vorige zwangerschap een piek gehad die dag en zwanger geraakt
     
    Rammetje92 vindt dit leuk.
  12. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Hoe zag die van jou eruit dan? Van action?
     
  13. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Een tip: 2 uur voor het testen niet drinken en een uur ervoor nog even plassen. Je urine wordt niet geconcentreerd als het lang in de blaas zit, maar juist als je even niet drinkt.
     
    Rammetje92 vindt dit leuk.
  14. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Op welke cyclusdag ben je begonnen met testen? Je hoeft voor ovulatietesten geen urine in je blaas op te sparen. Gewoon je 2e of 3e plasje van de dag gebruiken en tussendoor wel gewoon blijven drinken zoals anders. Als je altijd een cyclus van rond de 27 dagen hebt dan vermoed ik dat je je piek gemist hebt door verkeerd gebruik van de ovu testen. Ik hoop natuurlijk dat je ze niet meer nodig hebt maar anders voor volgende cyclus een dipsticks van z&k. Op cd8 ongeveer beginnen en dan testen met je 2e of 3e plas.
     
  15. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Ik ben 22 januari ongesteld geworden. Dit heeft geduurd tm 27 januari. 6 dagen later (2-2-19) ben ik begonnen met het testen. Op 2-2 was mijn eerste test negatief. Daarna begonnen de testen een licht tot donker dun streepje te laten zien. De ene keer iets veller dan de andere keer maar er leek een opbouw in te zitten. Nu is mij verteld dat het eigenlijk niet uitmaakt, hij moet gewoon knallen. Steeds wanneer ik denk dat hij aan de eisen voldoet blijkt dat ik ernaast zit. Doordat het zo wisselt ben ik een beetje ik de war en baal ik. Ik had gehoopt op duidelijkheid en daarvoor in de plaats heb ik nu last van onzekerheid.

    Ik dacht echt dat de test die ik net posten positief was in tegenstelling tot mijn voorgaande testen. Dit komt omdat het lijntje dikker is dan hij eerder is geweest en de kleur ook overeenkomt. ja hij is wel iets lichter maar dat verschil is minimaal.

    Ik begin bijna te twijfelen aan mezelf aangezien ik al heel wat testen heb gedaan (deze maand) en er niet eentje voldoet aan de eis.

    Ik ga sws de testen van z&k bestellen en die wil ik evt combineren met de testen van clearblue.
     
  16. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Dan is de kans vrij groot dat je te laat bent begonnen met testen en hem dus ‘gewoon’ gemist hebt. Ik werd op 31 december ongesteld en begon op dag 8 al met testen had toen 10 januari (dag 10 dus) een positieve test al.

    Er zit vaak 14 dagen tussen eisprong en menstruatie. Dus als jij over 7 dagen ongesteld zou zijn, is je piek waarschijnlijk geweest
     
  17. Rammetje92

    9 feb 2019
    20
    10
    3
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Ik laat het jullie nog even weten. Tot die tijd blijf ik door testen. Ik heb ze toch al gekocht en zo duur zijn ze niet.
     
    mommyof1 vindt dit leuk.
  18. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Nou vaker niet dan wel hoor, 14 dagen is een gemiddelde. En een gemiddelde is opgebouwd uit meer en minder.

    En wat betreft je action testen TS, hier ook nooit geknald, Dus action kan niet vergeleken worden met andere ovu testen. Er zijn heel veel mensen die geen officiële positieve ovu hebben met de action. Ik denk dat je deze maand beter maar even als verloren kunt beschouwen wat betreft het opsporen van je LH piek en met alle tips die je nu hebt volgende maand opnieuw (op tijd) beginnen.

    Succes!
     
    Rammetje92 vindt dit leuk.
  19. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik zelf heb altijd een cyclus van rond de 24/25 dagen. Op cd8 of 9 een positieve ovulatietest en m'n ei springt rond dag 11 altijd. Ik heb altijd maar een paar uren de piek dus die valt zomaar te missen. Testte daarom minimaal 2x per dag. Als ik 's nachts de piek had, dan had ik pech. Kan dus best zijn dat je te laat bent begonnen. Ik heb zelf geen ervaring met de action ovu testen omdat ik had gelezen dat deze nooit echt knallen. Ik deed de z&k of cb.
     
    Rammetje92 vindt dit leuk.
  20. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Hoi mommyof1, op vorige pagina van dit topic heb ik de foto geplaatst. Ik had daarnaast de cb gedaan en had die dag een vaste smiley. Ik heb nooit donkere testen van action gehad en vandaar dat ik dit keer een andere wilde proberen.
     
    mommyof1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina