Onze dochter heet Julia en daar zoeken we een jongensnaam bij. We vinden de naam Jesse erg mooi, maar ik vind 2 namen met dezelfde beginletter niet zo leuk. Wat vinden jullie? En hebben jullie misschien nog andere suggesties voor jongensnamen die bij Julia passen?
Ik vind het helemaal niet zo erg. We hebben er zelf ook over getwijfeld ons dochtertje een naam met een V te geven (ons zoontje heet Vince) en het is eigenlijk puur toeval dat we toch voor de andere naam hebben gekozen, het heeft in elk geval niets met die V te maken. Als je het een leuke naam vindt zou ik er gewoon voor gaan hoor. De namen lijken verder toch helemaal niet op elkaar.
Ik zou er niet zo snel voor kiezen, maar je zou haar een tweede naam kunnen geven. Het is namelijk heel erg vervelend als je post krijgt je niet weet voor wie het is. Dat heeft mijn man ook met zijn vader allebij J.
inderdaad met post is het erg onhandig, wilde ik ook al zeggen. Daarnaast, maar dat is een heel andere reden, vind ik Julia een heel ander soort naam als Jesse. Allebei heel leuk, maar Jesse is wat vlotter en Julia is wat "correcter". Succes!
Ik snap het. Ik vind Jesse ook erg leuk. Ik zou het niet zo'n punt vinden met dezelfde letter. Doe er anders een tweede naam bij dan kun je altijd de post uit elkaar houden.
Zeker niet erg, Ik vind Jesse niet zo leuk, maar qua namen met de J bij post van kids tot 16 jaar wordt de hele naam gebruikt, bij bankafschriften etc. Heeft Julia een 2de letter? Dan zou het helemaal geen punt zijn, dan doe je de 2 letter van Jesse ook anders. Anders zou ik het dus niet doen. Julia: Een jongensnaam als Brent? Vince? Eigenlijk past alles er wel bij.
Met een tweede voornaam is het volgens mij helemaal geen probleem. Maar als zowel Julia als jullie tweede kindje maar 1 naam krijgen dan zou ik het persoonlijk niet doen. Idd vooral ivm de post.
hier toevallig ook 2 kindjes met de naam J. onze tweede heeft daarom ook 2 namen zodat je de post zoveel mogelijk kan onderscheiden. en wij vonden die 2e naam ook heel mooi dat scheelde kiezen
Hier zo meteen 2 namen die met dezelfde letter beginnen. Het lijkt mij niet zo'n probleem om eerlijk te zijn.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Ook dezelfde beginletter als mijn man of ik zou ik niet doen. Is inderdaad niet handig met de post en ten 2e vind ik het gewoon niet leuk. Andere opties voor bij Julia: Tim Levi Lucas Daan Sam Mees Niels Zit er iets tussen?
Dezelfde beginletters vind ik niet erg, als de namen maar niet te veel op elkaar lijken. Ik zou ook voor meerdere namen gaan (tenzij je dat bij je eerste ook niet hebt gedaan). Jesse vind ik persoonlijk niet zo'n leuke naam, maar kan wel samen. Al vind ik het ook wel andere soort namen. Julia vind ik juist heel erg lief en meisjesachtig (leuk!!). Jesse misschien wat te zacht ofzo. Nog wat andere ideeen: Jonah, Jamie, Jim, Jochem, Jorik, Jorick.