Tweede bevalling wordt ook ingeleid. Wie heeft hier ervaring mee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Saskia86, 2 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia86

    Saskia86 Actief lid

    7 dec 2015
    163
    22
    18
    Vrouw
    Hallo meiden

    Ik vroeg mij wat af! Over 2 weken word ik ingeleid met een ballon..nu ben ik de eerste zwangerschap ook ingeleid met een ballon. De volgende dag nadat ik ballon had gekregen moest ik terug komen en werden mijn vliezen gebroken..toen snachts ben ik bevallen .nu zei de verloskundige dat ik dan goed op het ballonnetje gereageerd had...dus dat dat goed is..nu vroeg ik mij af of dat bij een 2de nog sneller gaat dan? Hebben jullie ervaring ermee?
     
  2. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik ben 2 x ingeleid op dezelfde termijn (38 wk). Maar bij mij ging het niet significant vlotter.
    Krijg je ook infuus? Ik heb dat beide keren echt nodig gehad om de ontsluiting te laten vorderen. Zonder infuus wel heftige weeën maar geen ontsluiting.

    Maar volgens mij verschilt het echt per persoon en per zwangerschap.

    Ik wens je iig een mooie ontmoeting met je baby toe
     
  3. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Qua ballontijd maakte het hier niks uit. Was eigenlijk aldoor hetzelfde (in de middag geplaatst volgende ochtend 3 cm) bij de derde met veter net zo... werd eerder ook niet echt gecontroleerd ofzo gewoon de volgende ochtend checken en niet tussendoor ofzo...

    Qua bevaltijd werd het hier wel steeds beter; 9,5-4,5-1 uur....
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Ik ben twee keer rond hetzelfde termijn ingeleid (38+0 en 37+6) Geen ballon, wel startte ik de 2e bevalling met 4cm (1e met 3cm) en was de 2e bevalling inderdaad sneller.
    1e duurde een kleine 4 uur, 2e duurde een kleine 50min
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Qua tijd met de ballon geen verschil.
    Wel ging de 2e bevalling een stuk sneller.
    1e 7 uur, 2e 4 uur.
     
  6. Saskia86

    Saskia86 Actief lid

    7 dec 2015
    163
    22
    18
    Vrouw
    Ja vroeg mij dat af..want de verloskundige vroeg gisteren hoelang ik met het ballonnetje had gelopen .en toen ik vertelde de volgende dag werden mijn vliezen gebroken..zei ze oh dan reageer je er wel op vandaar....

    Ben benieuwd of ik ook sneller beval dan..ik bleef heel lang op 4cm ontsluiting hangen...
     
  7. Lizzy2019

    Lizzy2019 Niet meer actief

    2x ingeleid
    1x door Ballon
    2e keer Een veter

    Beide keren kon ik niet meer naar huis ze vliegen er letterlijk bij mij uit
    1e keer binnen 4 uur 2e keer binnen 2 uur
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier duurde het beide keren ongeveer even lang, bij de tweede keer iets langer zelfs.. Maar dat was ook bij 37 weken en de 1e keer was bij 38+3.
     
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Hier 2x ingeleid zonder ballon

    1e ik starte met 2 cm, vliezen breken en aan het infuus binnen 6u was zoon er.
    2e weer starte ik met ruim 2 cm, vliezen breken en aan het infuus deze is op dezelfde stand blijven staan binnen 3u was zoon 2 er.
    Moest bij de 2e wel nog uren aan het infuus omdat ik begreep dat je sneller bloedingen hebt als zij het niet doen. Was rond 1745u wel weer thuis. En was rond 10u in het zh dus valt nog mee.


    Succes!
     
  10. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Hier al 2 keer ingeleid en de 3de keer zal zeer waarschijnlijk weer een inleiding worden.
    1ste keer met 38 weken 2 cm ontsluiting gelijk vliezen gebroken en infuus aangezet (08.00 begonnen 23.30 geboren) . Bij de 2de heb ik eerst nog 2x vaginaal medicatie gehad. Daarna vliezen breken en infuus aan. (11.00 infuus 18.30 geboren)

    Eeste bevalling was echt niet leuk volop weeenstorm. 2de keer was erg goed te doen.
     

Deel Deze Pagina