Tweede kindje met IUI-d

Discussie in 'Donorschap' gestart door Kippie13, 2 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.199
    1.521
    113
    Vrouw
    Hi there!

    Ik ben een alleenstaande moeder die zojuist haar intake heeft gehad om voor een tweede zwangerschap te gaan!

    Mijn 1e kindje is nog heel jong (hij wordt in oktober pas 1 jaar). Ik word dit jaar zelf nog 38 en heb sowieso altijd al de wens gehad om 2 kindjes snel na elkaar te krijgen.

    De vader van mijn zoontje is helaas vertrokken toen ik 8 maanden zwanger was, dus ben ik op zoek gegaan naar een donor.

    Ik heb deze in mijn eigen vriendenkring gevonden en mag hopelijk snel van start!

    Mijn zoontje is ook geboren na een (hormoongestimuleerde) IUI en die was gelijk bij de eerste poging raak.
    Dit keer mag ik helaas geen hormonen spuiten omdat daarmee de kans op een tweeling groter is, en dat risico willen ze niet lopen bij alleenstaande moeders.

    Laten we duimen dat het geluk eindelijk een keer aan mijn zijde is en dat het snel raak is!

    Zijn hier nog meer moeders die bewust voor een tweede kindje kozen terwijl ze alleenstaand waren/zijn?
     
  2. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ja, hier :D ik ben 15 weken zwanger en heb al een zoontje van 2. Overigens niet helemaal vergelijkbaar misschien omdat ook hij van een donor is.
    Spannend hè? Ondanks dat ik wel wist hoe of wat nav de eerste keer vond ik het toch weer spannend.
    Vraag maar wat je graag nog meer zou willen weten
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  3. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik krijg als alleenstaande moeder ook iedere keer hormonen hoor, alleen nu wel een nieuwe soort met minder kans op meerlingen. Maar doen ze het misschien gewoon niet omdat je een natuurlijke cyclus hebt? (Zelf heb ik dus een erg lange cyclus als je het na een paar maanden nog cyclus kan noemen)

    Ik heb ook bewust gekozen voor en tweede, maar vond die keuze wel nog moeilijker dan kiezen voor de eerste.
    Persoonlijk zou ik misschien liever toch gewacht hebben tot de oudste 3 was ipv 2, want pffff wat is het heftig soms (al verschillende keren ingestort van vermoeidheid) ze zijn nu 2 en 4, maar het is wel flink aanpoten. Zeker die eerste 2 jaren. Ik snap je ook wel dat je het kwa leeftijd snel wilt doen, ben zelf ook zo oud. Nu ik nadenk als je mag starten is de oudste straks ook bijna 2. Haha...ik denk aan mijn jongens nu, ik hoop dat jouw oudste iets makkelijker is dan die van mij
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  4. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.199
    1.521
    113
    Vrouw
    #4 Kippie13, 4 sep 2022
    Laatst bewerkt: 4 sep 2022
    Ik heb een hele regelmatige cyclus. 9 weken na de bevalling ongesteld geworden en sindsdien op de dag af heel regelmatig. Ik baal wel van die hormonen, maar ja. Welke medicatie gebruik jij dan?

    Ik mag starten zodra mijn donor de verplichte zaken heeft afgerond (bloedonderzoek, semenanalyse en gesprek met mijn arts). Dus dat kan heel snel gaan.

    Overigens is mijn oudste behoorlijk pittig, ondernemend en ongeduldig. Nu al, dus dat beloofd wat :roflmao:
     
    Hotsaflots88 vindt dit leuk.
  5. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.199
    1.521
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Voel je je goed?

    Ben je zwanger geraakt door IUI? En na hoeveel pogingen was het raak?
     
  6. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik ben pas na 8 maanden ofzo na de bevalling weer ongesteld geworden. Maar ik gaf wel borstvoeding, dus dat is niet zo raar. Ben pas voor een 2e begonnen toen de 1e al 1 was. Maar echt hoor als je het doet, zorg dat je genoeg steun hebt in je omgeving, zeker met een al pittige 1e. Nu m'n jongste 2 is en weer last heeft van de pittige 2-jarige driftbuien en de oudste leert omgaan met z'n emoties (en ok ik heb heel lang een kind met oorpijn gehad, dus bijna geen slaap), is het echt flink gedoe met ook nog werk erbij.

    Kwa medicatie, de 1e keer (35 jaar)heb ik 4x chlomid gehad, (2x 50, 1x 100 en 1x 150) pas bij de laatste eindelijk een eisprong. Wel gelijk raak. Bij de 2e zou ik bij de eerstvolgende menstruatie met chlomid beginnen, maar bleek ik vlak voor een eisprong te zitten en heb toen gelijk ovitrelle gehad, ook gelukt (37)
    De laatste bijna t zelfde zou ik ipv chlomid letrozol gaan doen (ik geloof dat het zo heet). Dat gebruiken ze nu dus omdat het minder kans op meerlingen geeft zeggen ze. Maar ik heb het uiteindelijk niet gebruikt door een follikel dat al bijna groot genoeg was on te spuiten (na cyclus van ergens rond de 90 dagen).

    Maar bij een regelmatige cyclus geven ze dus zelden gelijk hormonen volgens mij. Ik kan ook m'n eisprong niet vinden met ovulatietesten, dus heb ik altijd regelmatig echo's in zo een traject.
    Eerlijk gezegd was ik blij dat ik geen hormonen hoefde nu, hoewel ik ook dacht misschien helpt t juist extra. Maar het was niet echt een pretje toen ik chlomid slikte, voelde me van die hoge dosering heel naar. Van de lagere had ik niet echt last. Dus heb er best wat angst voor aan de andere kant.
     
  7. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.199
    1.521
    113
    Vrouw
    Aah, vandaar de medicatie. Mijn cyclus is superregelmatig, dus dat is het probleem niet.
    Probleem is wel dat ik "onverklaarbaar verminderd vruchtbaar" ben. Om die reden mocht ik hormonen gebruiken (waar ik gelukkig 0 last van had), maar die ik nu dus niet krijg omdat er geen medische aanleiding is.

    Ik had echt gehoopt op medicatie omdat die voor mijn gevoel wel echt geholpen hebben om mijn toch al moeilijke verleden met betrekking tot kinderwens en miskramen.
    Met expartner 1 na jaren proberen bij ICSI behandelingen beland en met expartner 2 (de vader van mijn zoontje) dus ook weer een medisch traject in; IUI. Gelukkig was die bij de eerste raak, maar (voor mij gevoel) dus wel door de hormonen.
    Ik kreeg Gonal-F en Ovitrelle.

    Nu krijg ik dus 6x IUI zonder medicatie en wordt het daarna IVF. Terwijl ik dan denk: ik doe liever IUI met hormonen dat IVF. Maar hopelijk komt het niet eens zo ver.
     
  8. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Misschien mag dat na een aantal behandelingen ook wel hoor. Er wordt (hier in ieder geval) wel goed besproken hoe je verder wilt als het een paar keer niet lukt.. en ik kan de arts altijd bellen als ik ergens mee zit of het niet snap.
    Maar het gebeurd ook vaak dat je na een iui wel opeens weer makkelijker zwanger bent. Dus je weet het toch niet. Ik heb ook pc's. Maar de 2e kwam gewoon in m'n eigen cyclus zo in 1 x raak. Wel met ovitrelle dus, maar toch.
    Ik heb inderdaad wel vaak de medicatie nodig omdat ik geen eisprong krijg. Maar ik ben dus ook niet zo jong meer haha
     
  9. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Ja al wonen mijn vriend en ik nu ver uit elkaar dus ben ik eigenlijk alleenstaand, wij hebben een zoon van 5 met ass en ik zelf ben nu 6 weken zwanger.

    Het zal wel lastig worden omdat mijn zoon veel begeleiding nodig heeft.
    Maar als ik mij daar druk om ga maken, we gaan met zijn allen gezellig op 1 kamer slapen en ik neem een draagzak zo dat ik achter de oudste aan kan rennen wanneer hij er vandoor gaat. Het komt vast goed. Ik denk dat ik in die tijd maar een blog/vlog moet schrijven haha
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  10. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.199
    1.521
    113
    Vrouw
    Zo denk ik er ook over hoor. Adapt and overcome :rolleyes:

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    Aloria vindt dit leuk.
  11. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Dat jouw streepje er ook snel mag staan en blijft plakken
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  12. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Nee, middels ivf. 1e kindje destijds iui zonder en met hormonen gedaan en helaas geen positieve test na 9x. Toen Icsi waaruit mijn zoontje geboren is.

    Deze ronde ivf gedaan en 3e terugplaatsing raak.
    Hopelijk komt het voor jou niet zover en mag het gewoon lukken met iui :thumup:
     
    Kippie13 vindt dit leuk.
  13. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.363
    2.156
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Hier vorige week vrijdag intake gehad voor kid traject!
    Deze week bloedprikken, 28 sep echo en dan donor uitzoeken en als het goed is in november starten.

    Ben al mama van een heerlijke (puber) zoon van 13 jaar. Sinds dat ik 8 weken zwanger was ben ik alleen met hem.
    Nu een tijdje ons leven goed op orde te hebben vond ik het perfecte tijd voor mijn wens voor baby nummer 2

    Ik ben 33 jaar, gelukkig een hele regelmatige cyclus, deze maand begonnen met ovulatietesten. De gynaecoloog vond dit een goed idee om alvast wat inzicht te krijgen hoe ze werken en hoe mijn cyclus er ongeveer uit ziet.
     
    Hotsaflots88 en Kippie13 vinden dit leuk.
  14. Kippie13

    Kippie13 Fanatiek lid

    29 jan 2021
    1.199
    1.521
    113
    Vrouw
    Spannend! Waar hoop je een donor te vinden?
     
  15. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.363
    2.156
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Hier gaat het via hun eigen donorbank, daar gelukkig geen wachtrij op en is goedkoper dan de Deense banken.

    Kwestie van uitzoeken, betalen en wachten tot het verzonden wordt naar de kliniek, gaat meestal 2 weken overheen
     
    Kippie13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina