Tweede kindje

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Laura2705, Jul 6, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Visje79

Visje79 VIP lid

Jan 9, 2019
    5,029
    5,934
    113
    Female
    Fertiliteitspoli geweest, alles zag er normaal uit, wel een vleesboom gezien of een cyste, ze willen er evt een mri van maken, maar geen haast, staat zwangerschap niet in de weg. Hormonen geprikt en zaad ingeleverd. Uitslagen volgen. Wel een goed gevoel erover :)

Laura2705, Spectre, LolaLisa and 2 others like this.
  2. neelatje

neelatje Bekend lid

Jul 24, 2017
    701
    677
    93
    Female
    Wat goed! Wanneer verwacht je de uitslagen te hebben?

3. Visje79

Visje79 VIP lid

Jan 9, 2019
    5,029
    5,934
    113
    Female
    Ik kan ze online inzien, maar eind aug weer afspraak om alles op rij te zetten. Als alles goed is gaan we er denk ik nog 4-5 maanden spontaan voor. Anders ivf. Ik ben te oud voor IUI (zei de geriater :roflmao: ;) )

4. Visje79

Visje79 VIP lid

Jan 9, 2019
    5,029
    5,934
    113
    Female
  5. neelatje

neelatje Bekend lid

Jul 24, 2017
    701
    677
    93
    Female
    Dank je! Dan ben ik benieuwd wat ze bij mij gaan zeggen :rolleyes: Bij goede uitslagen wil ik in principe ook misschien tot eind dit jaar nog zelf proberen..

Visje79 likes this.
  6. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

Apr 14, 2017
    516
    425
    63
    Spannend zeg! Maar wel positief dat het er van binnen goed uit ziet :)

Visje79 likes this.
  7. neelatje

neelatje Bekend lid

Jul 24, 2017
    701
    677
    93
    Female
    Mijn afspraak was oké, eingelijk zou ik geen verwijzing moeten krijgen omdat pas na 1 jaar zonder zwangerschap mag je naar een fertiliteisarts... Ik was wel nog vorig jaar september zwanger :cool: Echo was goed, zaadresultaten van mijn man ook goed. Wij mogen nog twee maanden proberen en dan weer een afspraak maken. Als ik wil dan krijg ik het onderzoek naar doorhankelijk van de eileiders en bloedonderzoek om eisprong te checken, maar eigenlijk zeiden ze dat ze geen rare dingen verwachten omdat ik toch spontaan zwanger wordt. Ze gaan dan wel mijn "score" berekenen hoe groot is de kans dat ik nog spontaan zwanger wordt en op basis hiervan een eventuele behandeling bespreken.. Ik ben dus niet echt wijzer geworden :$

8. Visje79

Visje79 VIP lid

Jan 9, 2019
    5,029
    5,934
    113
    Female
    Hmmm. Op zich fijn dat je kansen op spontaan toch ook groot zijn. Ik heb mijn leeftijd mee (of tegen zeg maar.....) dus dan sneller stappen. Al wil ik best nog even door zo als zaad en bloed goed is. Hopelijk is het allemaal niet nodig bij jullie en raak je spontaan zwanger!

9. neelatje

neelatje Bekend lid

Jul 24, 2017
    701
    677
    93
    Female
    Nou ja, ik ben ook al 37 :rolleyes: De kansen worden dus steeds kleiner. Maar inderdaad er is wel hoop voor een spontane zwangerschap... duim duim duim (ook voor jullie!!!!)

Visje79 likes this.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,928
    18,709
    113
    Female
    Jammer dat je niet veel wijzer bent geworden, wel fijn dat de uitslagen van de echo en zaadonderzoek goed waren.. hopelijk snel spontaan zwanger.

Ik vind de afspraak ook best spannend.. al duurt het nog een paar weken. Geen idee wat ons te wachten staat, wat ze gaan vragen of doen bij een 1e afspraak.
    Kunnen ze bijv ook resultaten van bloedonderzoek inzien die ik via de huisarts heb gedaan?

11. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,928
    18,709
    113
    Female
    Fijn dat je er een goed gevoel over hebt.. hopelijk zijn de uitslagen ook goed

Visje79 likes this.
  12. neelatje

neelatje Bekend lid

Jul 24, 2017
    701
    677
    93
    Female
    Wij moesten vooraf formulieren invullen met vragen over de menstruatie, sex, libido, ziektes etc Tijdens de afspraak hierover gesproken. Mijn man had begin juli via de huisarts al zijn zaadonderzoek gedaan dus de resultaten meegenomen en besproken - misschien dat kun je ook alvast doen? De bloedonderzoek kun je volgens mij beter printen en meenemen, ik weet het niet of ze de mogelijkheid hebben om alles te zien wat er via huisarts spelt. De resultaten van het zaakonderzoek van mijn man hadden ze in ieder geval niet. Bij ons hadden ze nog niet over een eventuele behandeling omdat wij eingelijk "te vroeg" waren :rolleyes:

13. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,928
    18,709
    113
    Female
    Dan ga ik eens vragen om het resultaat van het bloedonderzoek, zodat we dat mee kunnen nemen. Verder verwacht ik dan wel dat we die vragen bij het 1e gesprek gaan krijgen aangezien we geen formulier oid hebben gehad.

14. neelatje

neelatje Bekend lid

Jul 24, 2017
    701
    677
    93
    Female
    Het kan zijn dat ze die formulieren alsnog opsturen, je afspraak is pas over 3 weken. Kun je niet online voor de resultaten van je onderzoeken?

15. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,928
    18,709
    113
    Female
    Nee dat kennen ze bij ons niet haha. Zal nog eens bellen

16. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    @Spectre Vorige keer liepen wij ook in het ziekenhuis. Ik heb ook nooit een formulier ingevuld. Bij mij vroeg de arts gewoon direct naar mijn cyclus waarom ik dacht dat het niet luktte. Ik was doorverwezen voor een lange en onregelmatige cyclus met eitjes die niet sprongen.
    Het eerste bezoek werd er ook gelijk een inwendige echo gedaan. Hoppa :D

Wel groot voordeel dat ik al een jaar alles netjes had bijgehouden van symtpomen. Eisprong en menstruatie. 3 maanden had ik ovulatietesten en temperatuur gebruikt. Dat gaf een goed beeld van mijn vreemde cyclus.

17. Visje79

Visje79 VIP lid

Jan 9, 2019
    5,029
    5,934
    113
    Female
    Zaad is goed. (Wel wat kopafwijkingen, maar volgens mij binnen de norm) vcm is 168 (voor de recreanten) mijn bloed is ook goed. Normale hormonen, geen overgang. Dus we kunnen er weer even tegenaan!

Spectre and LolaLisa like this.
  18. neelatje

neelatje Bekend lid

Jul 24, 2017
    701
    677
    93
    Female
    Wat goed! :D Veel succes (en plezier ;)) deze ronde! Hopelijk hebben wij beide positieve testen op onze trouwdagen :rolleyes:

Visje79 likes this.
  19. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

May 19, 2017
    3,611
    4,025
    113
    Female
    @neelatje kennen jullie elkaars trouwdatum? Of ben ik gewoon onoplettend en weet iedereen dat hier van elkaar? :)

@Poppy1987 hoe gaat het bij jou? Al kwaaltjes?
    en bij @LolaLisa ?

20. neelatje

neelatje Bekend lid

Jul 24, 2017
    701
    677
    93
    Female
    Wij kletsen ook in een nod groepje en toevallig kwamen wij daar achter dat wij beide in augustus getrouwd waren, schilt 3 dagen :D Daarnaast valt onze nod deze maand op die dagen (nou ja, bij @Visje79 een dag naast ;))

Tuttebelleke and Visje79 like this.

Share This Page