Tweede missed abortion. Alweer pech?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lellebel86, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Ik ben verslagen.

    Gisteren bij de echo van 12 weken gehoord dat onze mini niet meer leeft. Een schok, want met 9 weken hadden we een prachtige echo: we zagen uiteraard een goed hartje, de termijn klopte precies en de kleine was al lekker actief aan het bewegen. Alles zag er precies uit zoals je wil zei de vk.

    In augustus ook een MA gehad. Dat was een ander verhaal, ik voelde vanaf het begin dat het niet goed zat. Bij de echo met 8 weken zagen we wel een kloppend hartje maar ook wat groeiachterstand en nog wat vage dingen. Met 9 weken was het hartje al gestopt. Het opwekken verliep niet zoals je hoopte en werd een drama.

    Deze zwangerschap had ik een goed gevoel, vanaf het begin voelde ik dat dit kleintje bij ons hoorde en dat het goed zat. En de echo met 9 weken bevestigde dat. De schok gisteren was dus ook groot. Hoe kan het nou 2 keer achter elkaar mis gaan? Hoe kan mijn intuïtie er zo naast zitten? Is er misschien iets meer aan de hand waardoor het nu weer mis gaat of is het dikke pech? Wil ik die onderzoeken in over herhaalde miskramen, want wil ik daar drie maanden op wachten voordat we opnieuw proberen?

    Ik ben niet alleen heel verdrietig. Ik baal ook gewoon zo hard dat ik al twee keer zo'n hels eerste trimester heb gedaan, waarbij ik letterlijk iedere keer 5 weken alleen maar in bed heb gelegen van de misselijkheid en moeheid, toen een miskraam te verwerken kreeg, moest ontzwangeren, de spanning van weer zwanger worden. Ik wil het gewoon niet nog een keer. Die rollarcoaster van hormonen. Maar de wens voor nog een babietje is groot. Alleen ook twijfel, het leeftijdsverschil met mijn dochter (nu 2,5) wordt alsmaar groter..

    Het voelt als een grote ellende. Wilde even van me af schrijven.
     
  2. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Jeetje lellebel86, wat een nachtmerrie dit. En verschrikkelijk dat je twee keer (in korte tijd ook nog) zo’n groot verlies hebt moeten meemaken, het is niet eerlijk! Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Allereerst wat een rot situatie!! En veel sterkte weer om dit een plekje te geven.

    Ik herken je verhaal. In maart 2019 zwanger van een tweeling. 2 mooie echo’s en bij 9,5 week een missed abortion. Opgewekt met medicatie en een maand later alweer een menstruatie. Direct daarna weer zwanger. Het voelde zo goed en heb me geen seconde druk gemaakt of het niet goed zou zitten. 3 goede echo’s gehad en bij de termijnecho met 11 weken wederom een missed abortion. Ik was verdoofd, kon niet gelovende ons dit voor de 2e keer over kwam. Dit keer een drama met een nasleep van 3 maanden. We hebben een herhaald miskraam onderzoek laten doen want geloofde ook niet in pech. Man en ik beide helemaal binnenste buiten gekeerd. Bloedonderzoek, chromosoomonderzoek, bij mij nog een stollingsonderzoek en een hysteroscopie. Er is echt helemaal niets uitgekomen enkel dan een wat verhoogde schildklier. Nieuwe ICSI poging gestart en direct weer zwanger in maart 2020 en dit keer een biochemische zwangerschap. In juli dit jaar wederom een biochemische. Extra onderzoeken laten doen (NK-cellen, Plasmacellen en ReceptIVFty test) en ook hier alleen maar droomwaardes en alles dus goed! Antwoord van de arts... is helaas toch pech...
     
  4. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    Hier ook 2x achter elkaar. Wel was het vruchtje met ongeveer 6 weken gestopt en kwam ik erachter met de intake bij de verloskundige ( 8 weken zwangerschap)
    Nu hadden we al een zoontje. Ik zie het bij mezelf als gewoon pech icm mijn leeftijd. ( 38 en 39 jaar)
    Maar tijdens de zwangerschap van mijn zoontje was ik 36 jaar en toen hadden we een supergoede uitslag op de combinatietest ( voor wat dat waard is natuurlijk,het blijft een kansberekening) .
    Omdat ik bijna 40 jaar was en nog andere omstandigheden heb ik besloten dat het klaar was.
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb er 5 gehad... met alle mogelijke onderzoeken, complicaties, diagnoses en medicijnen die je je maar kunt indenken. En uiteindelijk 2 kindjes mogen krijgen.
     
  6. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Dankjullie wel voor de reacties. Je gunt het niemand maar het is toch fijn om herkenning te lezen.

    Ik ben nu 34, niet super oud, maar ook zeker niet meer heel jong. Ook dat speelt mee. Het moeilijkste vind ik de onzekerheid of het nog gaat lukken. Of dat er iets anders speelt. Mijn dochter ging zo gemakkelijk, nu lijkt het wel een wonder dat dat in één keer zo goed ging.

    Zijn er vrouwen die na 2 miskramen toch nog een gezond kindje ter wereld hebben gebracht?
     
  7. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Oh wat vreselijk dat je dit 2x achter elkaar mee hebt moeten maken. Hier helaas ook.... Uit onderzoek kwam er niets bij ons, alles was prima in orde. Dus pech. Nu bang het een derde keer achter elkaar te moeten meemaken.
     
  8. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Jij ook dus.. hoe ver was jij beide keren? En hoe verliep de miskraam bij jou?

    Ik begrijp dat je voor het onderzoek minimaal 10 weken moet wachten na de miskraam met zwanger proberen te worden. Hoe hebben jullie dat gedaan? Lees in je onderschrift dat je snel na je tweede miskraam weer zwanger bent geworden. Gefeliciteerd daarmee trouwens, hopelijk blijft die derde goed plakken.
     
  9. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    9+3 en 10+2 laatste keer van een tweeling, maar eentje had helemaal geen kloppend hartje. Andere is gegroeid tot 8+5. Alleen bloedstolling heb ik nog niet kunnen laten onderzoeken. De rest allemaal wel en dat was goed.
    Ik heb ze beide met misoprostol opgewekt en dat ging heel vlot. Daarna 5 dagen bloedverlies en bij de nacontrole was ik schoon. 10 dagen na de controle had ik alweer mijn eisprong en weer zwanger!
     
  10. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Idd heel vergelijkbaar met mij. Eerste vruchtje was gegroeid tot 8+5, tweede vruchtje tot 9+2 maar kwam er pas ruim 2 weken later achter. Had jij ook goede echos ervoor gehad?

    Ik vind het zo raar dat we bij 9 weken een bewegend kindje zagen. Door mijn eerdere MA is er ruim de tijd genomen om alles extra grondig te checken door iemand die ook 20 weken echos deed. Ze zei dat alles er precies zo uit ziet als je hoopt. En dan zo kort erna ging het mis.

    Ik ben zelf juist bang voor die bloedstollingsafwijking. De gynecoloog zegt dat dat de meest voorkomende oorzaak is van herhaalde miskramen, en het geeft vaak problemen in de 10e week (wanneer de voeding via de placenta moet gaan).
     
  11. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja heb goede echo's gehad ervoor. Alleen zat er al die tijd onverklaarbaar bloed in mijn baarmoeder. Ik ben nu, omdat mijn bloedstollibg nog niet was nagekeken uit voorzorg 100mg aspirine gaan slikken. De gyn acht de kans klein dat het daar aan ligt omdat mijn zoon een prima gewicht had voor het termijn waarbij hij geboren was. Maar ik wil het toch geprobeerd hebben.
     
  12. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Hopelijk mag je over 8 maanden een gezonde baby in je armen houden!:thumup:
     
  13. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Ik heb in November voor de 2e keer een miskraam gehad. De gynaecoloog had toen ook over onderzoeken waarbij je idd moest wachten met zwanger worden. Ik wou dat niet. Vlak erna kwam ik er via dit forum achter dat die weken wachten is om je bloedstolling te kunnen bepalen maar dat je wel op andere dingen al eerder kunt laten onderzoeken met een bloedonderzoek. Dus dat heb ik via de huisarts aangevraagd. Daaruit kwam dat mijn vitamine D en b12 iig te laag zijn. Aanstaande Dinsdag heb ik een telefonische afspraak met de gynaecoloog om de uitslagen te bespreken.
     
  14. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Ah jij hebt ook een lange weg al achter de rug. Bedankt voor je reactie iig.

    Ik heb me aangemeld bij de poli voor herhaalde miskramen bij het AMC, maar ze hebben een wachtlijst van 6 tot 8 weken tot eerste intake.. Ik wil liever ook niet daarop wachten dus als ik dit via de huisarts kan versnellen dan zou dat mooi zijn. Weet de huisarts waar je dan allemaal op kan testen? Ik begreep vande gynecoloog dat ze op de herhaalde miskramen poli natuurlijk het meeste verstand ervan hebben..
     
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Ik heb laten prikken op schildklier, vitamine D, vitamine b12, foliumzuur en vitamine b6. Mijn huisarts wist toen ik belde zelf ook wel meteen waar ik op kon laten prikken.
     

Deel Deze Pagina