Tweede zwangerschap met of zonder HG

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bamy, 1 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamy

    Bamy Actief lid

    5 feb 2016
    139
    33
    28
    Hee Allemaal,

    Het is een lange tijd geleden dat ik op het forum zat en mijn dochtertje is dan ook alweer 15 maanden oud. Na een hele pittige zwangerschap met hypermesis gravidarum willen we nu toch voor een tweede kindje gaan.
    Op het forum van HG zijn er veel vrouwen die allemaal voor een tweede keer HG hebben gekregen en houd ik hier dan ook sterk rekening mee.

    Hebben vrouwen hier ervaring met hypermesis gravidarum en hoe hebben jullie je voorbereid op alles wat komen gaat met een HG zwangerschap? Een voorbereidingsgesprek met de gynaecoloog leverde helaas weer meer onbegrip dan begrip.

    Groetjes Bamy.
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Mijn eerste zwangerschap geen HG gehad. De tweede zwangerschap wel inclusief ziekenhuisopname en Zofran vanaf 13 weken. Ik ben nu weer pril zwanger en tot op heden nog geen klachten *fingers crossed*.
    Ik heb de afspraak dat ik direct weer met Zofran start zodra de misselijkheid er is. Ook hielp het hier om zo weinig mogelijk prikkels te hebben maar dat gaat lastig worden met twee rondlopende peuters. Dus ik zie ook op tegen de komende periode.
     
  3. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Eerste geen hg. 2de zwangerschapgewenst wel. Met ziekenhuisopname en medicatie.
     
  4. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier alle zwangerschappen HG gehad, wel in wisselende mate. Derde zwangerschap was het ergst, toen 16 kg afgevallen.
    Nu weer aan het hopen voor een volgende gup en ik ga ervan uit dat het dit keer weer zo wordt. Ik bereid me er op voor door nu al een paar kilo aan te komen zodat ik wat reserve heb en zorgen dat ik qua vitaminen zo optimaal mogelijk erin ga. medicatie op voorraad zodat mocht de heftige misselijkheid in het weekend beginnen ik spullen heb en niet naar de huisartsenpost moet.
    En verder zie ik het wel wat er gaat komen. Het is overleven, maar ik weet ook dat het over is zodra het kind eruit is en dat het dus een aantal maanden lang verstand op nul en blik op oneindig is.
    Hoop wel dat ik dit keer al te veel ziekenhuis bezoeken kan voorkomen
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik ook elke zwangerschap (incl de MA's :( ) "droge" HG, dus extreem misselijk en kokhalzen maar slechts 1 of 2x pd spugen.
     
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Beide keren HG, met heel veel overgeven. De tweede zwangerschap was het ergste. Ik heb toen ondanks medicatie dagen gehad dat ik tientallen keren moest overgeven... had een keertje geteld op een slechte dag en ben bij 73x gestopt met tellen... toen kwam de huisartsenpost binnen... wist niet eens dat mijn man hen gebeld had.
     
  7. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier bezig aan m'n derde hg zwangerschap. Eerste was hevig, tweede was te doen, en deze is het zwaarst.

    Ik heb heel veel steun gehad aan de praatgroep van de ZEHG op Facebook. Daar hebben ze oa een formulier wat je kunt gebruiken ter voorbereiding met gesprek met je gyn. Moeite waard om lid van te worden.

    Stuit je op onbegrip dan adviseer ik je om naar een andere gyn te gaan!
     
  8. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Schreef net een weekje geleden een berichtje over wat kilo's aankomen voorafgaand aan een nieuwe zwangerschap. Inmiddels is de eerste kilo er ook alweer af. Lijkt tot nu toe te gaan net als de vorige keren. Ben alvast weer begonnen met de medicatie:|
     

Deel Deze Pagina