Tweede zwangerschap sneller zichtbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samarinde, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samarinde

    Samarinde Fanatiek lid

    15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Okee, er waren nog wat kilootjes blijven hangen na mijn eerste zwangerschap. ;) Maar daar is dit niet aan te wijten geloof ik.
    Mijn buik is nu gewoon al een heel stuk dikker dan toen ik 11 weken zwanger was van zoonlief, zelfs mijn man zei gisteren ineens dat ik al echt een zwanger buikje heb. We vertellen het bij deze zwangerschap ook iets eerder dan bij de eerste, gewoon omdat het niet langer te verbergen valt. :$

    Is dat iets normaals, dat je met een tweede zwangerschap sneller een dikke / zichtbare buik hebt dan bij de eerste? Hebben meer mama's dat (gehad)?
     
  2. 3ebaby

    3ebaby Actief lid

    11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap:D

    Ik groeide bij de tweede ook veel sneller en nu bij de derde was mijn buik nog sneller zichtbaar!
    Ik ben bij deze zwangerschap zo snel gegroeid dat ik met 8 weken al geen normale broek meer aankon en de al snel vragen kreeg of ik zwanger was......
    Ik heb dan ook na een goeie eerste echo met kloppend hartje vertels dat we in verwachting zijn :p
     
  3. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Gefeliciteerd! :)

    En jaaaaaaaaaaaaa.......meestal is een tweede zwangerschap veel sneller zichtbaar!
    Bij mij was het al te zien met 7-8 weken...;)
    En m'n buik is nu ook veeeeel dikker als bij de eerste terwijl dit kindje een stuk kleiner wordt geschat. ;)

    Mijn VK zei eens een keer dat je baarmoeder nooit meer zo klein kan worden na een eerste zwangerschap en een tweede en volgende kindje steeds meer ruimte krijgen.
     
  4. Priscilla71

    7 aug 2009
    80
    0
    6
    Hier eender ik had met 6 weken al zwangerschapspagina broeken aan. Het knelde zo erg bleh. En had met 5 weken al een buikje. Ik was mijn zwangerschaps gewicht van de vorige al kwijt. Dus alles was super snel zichtbaar. Maar wel tof ook ik heb het niet geheim gehouden aan familie en vrienden. Ik had zo iets als het mis gaat heb ik veel mensen die me kunnen steunen. Gelukkig voor zo ver niet gebeurd. Alles was goed gisteren bij de echo :)
    Liefs
     
  5. Samarinde

    Samarinde Fanatiek lid

    15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties, heel lief! :)

    Ik ben erg blij dat dat vroege buikje iets normaals is! Ik ga er dan ook gewoon lekker van genieten. Maak me wel zorgen dat ik over 3 maanden al dikker ben dan hoogzwanger van de eerste, maar goed, dat zien we dan wel weer. ;)
     
  6. Fieksels

    Fieksels Actief lid

    24 aug 2012
    153
    0
    16
    Noord Holland
    Gefeliciteerd!

    Ik had nog niet eens een test gedaan en toch wist ik door mijn buik dat ik zwanger was/ben!

    Ben nu bijna twee weken verder sinds de positieve test en mijn buik wordt alleen maar groter. Ik zit al te grappen tegenover mijn vriend dat dit een tweeling is:D


    Dit is overigens mijn derde zwangerschap!
     
  7. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier eigenlijk niet, deze groeit minder hard deze buik, of het lijkt zo haha.. maar in ieder geval hier dus niet,

    maar gewoon vooral van genieten :d
     
  8. MamsieM

    MamsieM VIP lid

    22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Gefeliciteerd!

    Hier ook met 6 weken als positiekleren (bij eerste zw.schap pas met 15 weken).
     
  9. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Gefeliciteerd!!

    Hier ook al zichtbaar...
    Heb vaak ook me knoop van me broek open.. Anders knelt het echt!

    Ik heb ook echt moeite om het te verbergen.. Wij gaan het dit weekend tegen familie al zeggen.. Dan hoef ik niet steeds bezig te zijn met het te verbergen..
    Alleen me werk wordt lastiger hihi
     
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Yep :cool:.

    Hier kwamen de zichtbare buikjes (en positiekleding):
    1e bij 19 wkn
    2e bij 9 wkn
    3e bij 5 wkn

    Bij de 2e en zeker dus ook bij de 3e eerder verteld dan ik eigenlijk had gewild, maar ja...
     
  11. Samarinde

    Samarinde Fanatiek lid

    15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Wat leuk dat het zo herkenbaar is! Deze zwangerschap heb ik ook al vrij snel wat positiekleding gekocht, was heel erg bang dat het ongeluk zou brengen maar nu ben ik blij dat ik het heb liggen.. Mijn normale spijkerbroek zit al niet meer zo lekker, vrees dat het niet lang meer duurt voordat ik echt over "moet" stappen.. Gelukkig heb ik al een paar leuke broeken, shirtjes en jurkjes liggen.
    Ik weet niet of ik hierna nog een kindje wil, dus ga ik deze zwangerschap extra leuke kleding kopen om lekker flink te pronken met mijn babybump. :D

    Bedankt voor alle lieve felicitaties, jullie natuurlijk ook allemaal van harte gefeliciteerd met alle wondertjes-op-komst!
     
  12. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Herkenbaar! Dit is ook mijn laatste geplande zwangerschap.. En ik ga het er ook helemaal van nemen hahaha. Lekker pronken!!! :D:D
     
  13. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij mij valt het juist heel erg mee... Ben zes kilo lichter aan deze zwangerschap begonnen dan aan de eerste en kan nu nog steeds mijn eigen broeken aan. Bij de eerste al met 8 weken niet meer. Mijn buik is wel wat dikker maar lijkt net of ik gewoon iets ben aangekomen. Dus voor mij eigenlijk niet!
     
  14. Mama Larissa

    Mama Larissa Fanatiek lid

    11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Volledig herkenbaar, had mijn tekst kunnen zijn!!!

    Op de foto ben ik pas 6wkn zwanger :$ Je kunt je dus voorstellen dat ik het moeilijk verborgen kan houden, hahaha.

    Geniet en een goede zwangerschap gewenst!
     
  15. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Lekker van genieten!
    Het zijn natuurlijk grotendeels nog je darmen want je buik is vanaf boven lekker bol.
    Dat begin normaal vanaf je schaambot:)

    Maar had er zelf ook al vroeg last van,gelukkig kon ik in de zomer lekkere losse flodderige tuniekjes aan;)
     
  16. wondertje3

    wondertje3 Actief lid

    24 jan 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier derde keer zwanger en heb niet het idee dat m'n buik harder groeit. Alle keren een bescheiden buikje gehad. Als je foto's voorbij ziet komen van buikjes met 14 weken dan lijkt dat vaak op mijn buik met 27 weken :)
     
  17. Samarinde

    Samarinde Fanatiek lid

    15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ooh Mama Larissa, jouw foto zou de mijne kunnen zijn! Nu met 10 weken heb ik ook ongeveer zo'n buikje. Onmogelijk verborgen te houden inderdaad, hihi. ;)

    Lekker trots op zijn en flink mee showen hoor!
     
  18. Amytje

    Amytje Fanatiek lid

    7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier ook al een buikje! Heb al een paar dagen een legging en rokje aan, want m'n spijkerbroeken zitten echt niet lekker meer...
    Zal het hier ook wel vroeg moeten gaan vertellen denk.. ;)

    Hier ook de laatste (geplande) zwangerschap dus ga er extra van genieten net als jullie!
     
  19. Mama Larissa

    Mama Larissa Fanatiek lid

    11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Kun je nagaan, ik ben op de foto pas 6wkn :$
    Had al zo'n buik vanaf een paar dagen na de test...
    Het blijft gelukkig wel gelijk, nu 2 weken later issie nog steeds zo, dus hopelijk blijft dit even een tijdje stabiel.
    Ben bang hoe groot ik anders ga worden, haha!

    Alhoewel, bij mijn dochter ben ik 19kg aangekomen en had ik een ENORME buik, dus ben er een beetje bang voor :p

    Had jij de vorige keer een dikke buik op het laatst van je zwangerschap?
     
  20. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

    On topic; zelfs ondanks het leeftijdsverschil en zonder extra's kilo's zag je de tweede ook veeeeeel eerder bij mij. Derde weer hetzelfde verhaal, zag je ook snel (maar op zich niet sneller als de tweede).
     

Deel Deze Pagina