tweeling bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door 3boymom, 21 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Hallo Dames,

    Ik ben zwanger van een tweeling en ik vroeg me af of iemand zijn ervaring met een tweeling bevalling met mij wil delen. Ik heb al best veel online gekeken maar kan niet erg veel vinden en vind het gewoon zo spannend dat ik graag jullie ervaringen hoor!!

    Liefs, D
     
  2. Pinac

    Pinac Fanatiek lid

    13 jul 2014
    1.131
    417
    83
    Ben je al lid van Facebook groep tweeling mama’s? Echt een aanrader, zowel zwangeren als al met oudere tweelingen.

    Hier beide natuurlijk geboren, ging erg snel.
     
  3. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Mijn tweelingbevalling ging enorm onverwacht, razendsnel en veel beter dan ik had durven hopen!

    De tweeling lag constant stuit/dwars of hoofdligging/dwars. Was al die tijd bang voor een keizersnede.
    Met 35 weken voelde ik 1 van de 2 niet meer bewegen dus naar het ziekenhuis voor een ctg. Op de monitor liet hij dipjes zien maar er waren ook veel harde buiken te zien (voelde ik zelf amper) dus werd ik getoucheerd en bleek 3 cm te hebben. Op de echo zagen ze dat hij minder vruchtwater had en amper bewoog. Ik werd opgenomen tot de bevalling en kreeg meteen preventief antibiotica ivm GBS bacterie waarvan ik draagster ben,

    Rond half 3 snachts kwam de verloskundige vertellen dat ze me even loskoppelde van de monitior zodat ik kon slapen, maar dat als morgenochtend de ctg niet beter was ik ingeleid zou worden. Was niet nodig, om half 5 werd ik wakker van een wee, en meteen daarna een knap van mn vliezen.
    Ik heb op de bel gedrukt, ben nog even naar het toilet gegaan en toen bleven de weeen komen, ik had meteen 6 cm.

    Toen een half uur later alles klaar was (ik op het verlosbed, vriend wakker en op een stoel ernaast met koffie en twee babybedjes) had ik hevige pijn en t idee te moeten poepen. Ik zei tegen de verpleegkundige: Ik wil een ruggenprik en ik moet poepen. Waarop zij de verloskundige belde en zei: Mevrouw heeft persdrang.

    Ik had inderdaad 10 cm en mocht persen, binnen 4 minuten was Nino er! 37 minuten na de eerste wee :)

    Mick lag nog dwars in mijn buik en liet steeds meer dips zien. Er st een kinderarts en een gynaecoloog komen. De weeen vielen even weg, wat ik heerlijk vond. Ondertussen draaide de verloskundige Mick (uitwendig) in hoofdligging.Zijn armpje lag voor zijn hoofd dus die heeft zij weggeduwd. Ondertussen kreeg ik wee-opwekkers en toen uiteindelijk na een half uur de gyn. en kinderarts binnen waren viel Mick zijn hartslag weg. Ik kreeg weer persween maar was te moe om te persen. De gyn. zei: je moet nu persen waarop ik antwoorde: Ik wil eerst even bijkomen. Haar reactie was: Hij moet er NU uit. Dus nog 1x geperst en met een knip en de vacuum was hij er ook binnen 4 minuten uit.
    Ik heb 8 hechtingen gehad (ivm de knip) maar als hij er niet zo snel uit had gehoeven had ik er heelhuids vanaf gekomen.

    Ik had alle doemscenario's in mijn hoofd, maar uiteindelijk had ik een turbo bevalling (70 minuten voor 2 babys) met slechts een knip. Ik was na 3 dagen weer op de been en na 4 dagen weer thuis en in staat voor de tweeling te zorgen, natuurlijk met pijn maar het kon wel!
    Onze jongens waren zwaar dysmatuur (1790 en 1895 gram) maar mochten mooi na 9 dagen ziekenhuis naar huis (wel met een sonde) met 2020 en 2010 gram :D

    Ik zit ook in een appgroepje met tweelingmoeders en daar is van 10 moeders het bij 7 soepel gegaan (keizersnede of bevalling) bij een werd het na 24 uur inleiden toch een keizersnede en bij eentje werd kindje 1 natuurlijk geboren en kindje 2 met een keizersnede er achteraan. Al met al kijkt niemand negatief op de bevalling terug.
     
  4. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je ervaring☺ hoop dat ik ook zown postitieve ervaring krijg. Had je een keuze tussen natuurlijke bevalling.of keizersnede?
     
  5. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @3boymom de gyn sprak de hele zwangerschap over een keizersnede maar uiteindelijk is de onderste baby toch nog gedraaid en ging het zo snel dat die uberhaupt niet de keizersnede zou halen.
     
    lovebabygirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina