Tweeling in co-sleeper

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Chybou, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #1 Chybou, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Hoi,

    Ik ben in verwachting van een tweeling.
    Ik wil weer borstvoeding gaan geven en mij lijkt het fijn om de eerste periode een Co-sleeperbedje te gebruiken. Er is alleen niet genoeg ruimte om twee bedjes naast mijn bed te zetten.
    We overwegen we om onze jongens na de geboorte samen in een Co-sleeper ledikantje te leggen. We willen daar een ledikant matrasje voor halveren (en netjes afwerken) en die opmaken als twee individuele bedjes. Zo liggen de kindjes samen, maar hebben toch hun eigen dekentjes en lakentjes.
    Naast het ruimte gebrek voelt dat ergens ook heel logisch. Deze kindjes hebben 9 maanden samen in mijn buik gezeten het voelt goed om ze samen in een bedje te leggen, maar we willen wel dat dit veilig is.
    Denk je dat dit een goede oplossing is?
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik denk dat het prima kan hoor, mits je inderdaad de matrasjes goed afwerkt en de bedjes laag opmaakt. Handig zijn ze die cosleepers!

    Groetjes Adrienne
     
  3. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Bedankt voor je antwoord.
    Dan gaan wij dat idd zo oplossen.
    Het lijkt mij ook handig. Mijn dochter stond met haar wiegje naast mijn bed. Maar ik kon haar na mijn KS moeilijk in en uit het bedje tillen. Moest steeds zelf mijn bed uit om haar over de spijltjes te kunnen tillen.

    Heb je als kraamdeskundige nog tips voor mij als aankomende tweelingouder?
    Dan bedoel ik in de zin van dingen aanschaffen of regelen (of juist niet) omdat ze, als je een tweeling krijgt, echt enorm handig zijn.

    Groeten,

    Chy
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Een voedingskussen om ze tegelijk te kunnen voeden!! Verder veel hulp van buitenaf, ouders, vrienden, familie,

    Groetjes Adrienne
     
  5. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Dat is een goede tip van het voedingskussen. Die zet ik op mijn lijstje.
    En mijn trots opzij te zetten en hulp te vragen is iets wat ik snel hoop te leren ;)

    Dank je wel!
     

Deel Deze Pagina