Tweeling. Onderzoeken en controles

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tassie11, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie11

    Tassie11 Actief lid

    18 jan 2016
    271
    91
    28
    Ik ben nu 8+4 weken zwanger van een tweeling. Eind deze maand heb ik intake en echo in het ziekenhuis.
    Ik weet niet zo goed wat er op mij af gaat komen. Heeft er iemand hier ervaring mee? Waarschijnlijk is het een 2eiige tweeling. Hoe vaak krijg je controles en wat gaan ze allemaal bespreken en waar moet ik rekening mee houden? Vind het zo spannend. Ik krijg eind deze maand weer echo waar gaan ze allemaal naar kijken etc.
     
  2. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Van harte gefeliciteerd met dit dubbele wonder! Ik heb een 2 eiige tweeling van ruim 2 jaar. Bij mijn eerste afspraak in het zkh gingen ze kijken om wat voor soort tweeling het ging. Bij mij 99% kans dat het om een twee eiige tweeling ging. Ze bekijken het tussenschot tussen de kindjes en aan de hand daarvan kunnen ze meer info krijgen. Bv of het om 1 of 2 eiig gaat en of ze vruchtzak en/of placenta delen. Das belangrijk voor het vervolg van controles en risico's mbt de zwangerschap.

    Bij mij bleek het met 15 wkn om een jongen en een meisje te gaan, dus dan weet je zeker dat het om een 2 eiige tweeling gaat. Ik had om de week een controle in het zkh en afhankelijk van het soort zwangerschap en hoe het verloopt, krijg je meer controles. Bij mij bleek het meisje te klein te zijn, dus kreeg ik hele intensieve controles en heb ik vanaf 27 wkn dagelijks thuis controles gehad.

    Als je er behoefte aan hebt, mag je me pb-en.
    Ik vond het heel bijzonder om een tweeling te mogen dragen☺️
     
  3. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb een j/m tweeling van bijna 3. Bij mij was het een heel goede zwangerschap zonder moeilijkheden. Ik begon met controles om de 3 en na 24 weken om de 2. Altijd bij een senior gynaecoloog inclusief echo's. Geen verloskundigen of arts assistenten.

    Door de vele echo's was er een goed beeld te vormen van de tweeling bij geboorte. Ze kwamen met 37 weken en beiden 2500 gram. Een droom scenario dus.
     
  4. Tassie11

    Tassie11 Actief lid

    18 jan 2016
    271
    91
    28
    Wauw wat een mooie verhalen allebij. Ik ben wel erg benieuwd naar jullie verhalen. Ben namelijk heel erg bang dat ik niet natuurlijk kan bevallen. Dat ze te vroeg worden geboren. Kan ik het zelf lichamelijk wel aan etc.
     

Deel Deze Pagina