Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door michelleee, 29 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michelleee

    michelleee Actief lid

    30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Hooi dames ik ben pas zwanger nu bijna 6 weken,, ik heb al een kindje.
    En ik heb echt het gevoel dat ik zwanger ben van 2 kindjes, en dat komt mede door dat mijn buik zo snel groeit! Het zijn dan wel mijn darmen maar het word groter zelfs na 5 dagen zie ik verschil!
    Wie kan mij hierover meer vertellen of misschien een foto laten zien over zo vroeg al een buik! Ik heb 17 augustus pas mijn termijn echo dus dan weten we het zeker!
     
  2. michelleee

    michelleee Actief lid

    30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Van 5 dagen geleden en net
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Over sneller dikker worden bij een 2 ling kan ik niks zeggen. Alleen echter dat 6 weken echt te vroeg is voor volume door de kleine in wording.
    Wel had ik zelf bij de 2e ook veel sneller een buikje. Alles is gewoon al wat losser door de 1e zwangerschap. Grote kans dat dat bij jouw ook het geval is. Ongeacht van hoeveel kindjes je zwanger bent.
     
  4. HT5

    HT5 Actief lid

    16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.

    Mijn darmen waren ook echt onwijs opgeblazen die eerste weken, de baby is echt nog minuscuul nu.
     
  5. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Zwanger van nummer 2 hier en bij 6wk dacht men dat ik bijna 20wk Was. Nu nog steeds Is mn buik vele malen dikker dan bij de zwangerschap van mijn zoontje terwijl er nu 1 kindje in zit wat ook nog eens een flinke groei achterstand heeft. Dus de grote van je buik zegt niet per definitie iets.
    Hoop op een mooie eerste echo in ieder geval voor je! En alvast gefeliciteerd!
     
  6. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier ook een snel groeiende buik en veel meer kwaaltjes dan de eerste keer. Vooral hele dag misselijk etc etc. Was dus ook wel beetje bang voor een tweeling maar op de echo van afgelopen maandag was er toch maar 1 te zien. Zou dus toch even afwachten.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.607
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Ook hier een behoorlijk grote buik met 6 weken.
    Ik werd zelfs in een attractiepark in het buitenland geweert van de attracties (zonder gezegd te hebben zwanger te zijn).

    Dus een dikkere buik dan bij de eerste heeft zeker niks te maken met het feit of je een tweeling draagt of niet.
    Je lichaam weet wat hij moet doen door de hormonen en zet dus al snel uit (darmen die al sneller opschuiven etc.)
     
  8. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja hier ook begin zo'n dikke buik (en obstipatie) en daarna werd de buik weer dunner en nu met 14w weer dikker.
     
  9. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik ben nu tijdens de tweede zwangerschap ook al veel dikker dan bij de eerste. Maar het is er toch maar één. De verloskundige heeft me pas nog uitgelegd dat je lichaam het herkent van de vorige zwangerschap en dus meteen kan denken: 'oh ik moet groter groeien'
     
  10. ukky

    ukky Actief lid

    14 jul 2006
    329
    0
    0
    Limburg
    Dat is wel een mooi buikje al gefeliciteerd
     
  11. Billy60

    Billy60 Niet meer actief

    Hier een tweeling maar op die termijn zagen we daar nog niets van.
     
  12. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben zwanger van ons 3e en 4e kindje, een tweeling dus. Toch was daar zo vroeg in de zwangerschap niets van te merken, ik had niet meer of minder kwaaltjes ( Ik was niet zo misselijk als bij de andere twee maar wel enorm moe ) Het maakt op jouw termijn ook niet uit of het er 1 of 2 zijn, dat zie je echt nog niet in de buik omvang terug. Je baarmoeder is met 6 weken nog niet gegroeid en ipv 1 bruine boon zitten er dan 2 bruine bonen in je buik, dat verschil zie je op die termijn echt nog niet in je buik! Ik ben nu ruim 18w zwanger van de tweeling en nu zie je wel duidelijk dat het harder groeit, bij mij zitten ze namelijk al halverwege mn navel en mn ribben ipv nog onder de navel wat normaal is bij 18 weken. Ze liggen hier namelijk 'op' elkaar, de onderste dus hoofdje naar beneden en de andere overdwars bij de andere zn voeten. Vandaar dat ze bij mij nu al zo duidelijk groeien.
     
  13. michelleee

    michelleee Actief lid

    30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Bedankt meiden! En voor sommige.. Ik zeg ook dat het mijn darmen zijn, ik weet dat het niet door de baby zelf komt ;) zie mijn verhaaltje terug.. Maar dat terzijde ik heb echt het gevoel gewoon,, had namelijk ook toen ik bij de eerste de positieve zwangerschapstest in handen had gelijk het gevoel dat het een meisje was,, en dat is het ook :D Zit toch te twijfelen maar ik laat het zowiezo weten!
     
  14. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had trouwens ook een voorgevoel hoor! Dus het zou zomaar kunnen. Super leuk. En super zwaar. Ik zei het vrij snel al, en voor we voor de echo gingen vroeg ik m'n man echt vrij te nemen "want je gelooft me nooit als ik je bel dat het een tweeling is". Zelfs het geslacht had ik een goed voorgevoel over. Zonder enige echte aanleiding. Gewoon een gevoel.
     
  15. kannietslapen

    kannietslapen Actief lid

    12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is mn 2de zwangerschap en krijg een tweeling. Ik was meteen (week 5) misselijk en moe en werd heel snel veel erger. Bij mn eerste zwangerschap was dit allemaal maar heel minimaal. Een vriendin van me zei vrijwel direct, misschien krijg je een tweeling op basis daarvan. Mn buik werd wel iets sneller dikker, maar niet heel erg. Dat komt nu pas.
     
  16. MamaDaanT

    MamaDaanT Actief lid

    7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is m'n tweede zwangerschap en nu dus van een tweeling. ik kreeg doordat ik in week 4 wat bloedverlies had met 6.5 weken een echo, in eerste instantie was er 1 kindje met kloppend hartje te zien maar de echoscopiste vond al wel dat m'n baarmoeder best groot was voor het termijn en na een even doorzoeken en anders liggen kwam er een tweede kindje tevoorschijn! Een tweeling dus! Had het totaal niet verwacht maar er zijn zeker wel signalen geweest, ik was al een aantal dagen voor nod met vlagen misselijk en dat werdt heel snel veeeeel erger de zwangerschapstesten waren al heel vroeg en snel positief. Ook al vroeg veel groeipijn van de baarmoeder. Daarom dacht ik zelf echt dat het niet goed zat uiteindelijk juist het tegendeel was het allemaal super goed😃
     
  17. michelleee

    michelleee Actief lid

    30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Ik heb veel vergelijkenissen net zoals de snel oplopende zwangerschap testen, ben al een week misselijk met vlagen ook super moe ven bijna niet vooruit te branden! Oo ik vind dit echt spannend kan niet wachten tot de echo! Dalijk is het helemaal niet zo haha
     
  18. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Hier ook een tweeling mama to be en ik had helemaal geen zwangerschaps-symptomen alleen een enorme eetlust en mijn buik begon pas met 25/26 weken te tonen het zegt helaas niks, nu pas is mijn buik huge, maar krijg nog steeds reacties dat mijn buik wel klein is voor een tweeling veel denken alleen dat ik op mijn einde loop, grappige is dat mijn meisjes juist voor lopen op groei :D

    Tweeling is erg leuk, maar onderschat het niet, ik had een extreem makelijke eerste en tweede trimester maar nu in het derde trimester wordt ik het wel zat want, ik kan gewoon bijna niks meer, letterlijk de laatste ''loodjes'' maar het is me het allemaal waard :)

    Heel spannend ben benieuwd of je voorgevoel juist is!
     
  19. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had juist wel extra symptomen. ik was echt extreem misselijk en ik ben nog steeds erg moe. Ik testte ook echt al 5 dagen voor mijn nod flink positief. Ik vind het wel flink zwaarder als met mijn zoontje. ik mag hem nu bijvoorbeeld al nauwelijks meer tillen van de fysio omdat mijn rug besloten heeft niet meer mee te werken. Mijn buik is nu al net zo groot als bij mijn zoontje met 34 weken en ik moet toch nog even. Ik doe het met liefde maar leuk is anders. Maar ik ben benieuwd of je dadelijk gelijk hebt.
     
  20. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Nou, dit had ik bij mijn eenling-zwangerschappen ook ;), ik denk niet dat dit direct als signalen betiteld zouden moeten worden. Van de vrouwen die dit hebben zal toch de meerderheid geen tweeling dragen denk ik.

    Het is echt afwachten op echo, als je het mij vraagt.
    (maar goed, ik ben geen tweelingmama ;))
     

Deel Deze Pagina