Tweelingzwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snies, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hallo dames,

    Wij hebben gisteren te horen gekregen dat als alles goed blijft gaan wij een tweeling zullen krijgen.
    Het was even schrikken maar inmiddels aan het idee gewend en vinden wij het ook enorm bijzonder!

    Helaas heb ik alle klachten nu wel dubbelop.. Ik hang nu veel vaker boven de wc, mijn buik groeit sneller (lastig te verbergen op zo'n vroeg termijn pff) en zo ontzettend moe!

    Zolang ik rustig aan doe en zoveel mogelijk lig heb ik geen last van duizeligheid en enorme bandenpijn. Maar ja heb nog een peuter rondlopen dus helemaal rustig aan doen is voor mij dan niet weg gelegd.

    Nu vroeg ik mij af of er nog meer dames hier zijn die zwanger zijn van een tweeling of meerling?
    En hoe jullie je voelen tijdens de zwangerschap?

    Ik zie op dit moment nog best wel wat beren op de weg, al waren dat gisteren er meer dan vandaag.
    Maar dan meer over het praktische dan financiële plaatje.
    Mijn man werkt straks gewoon overdag en werkt niet naast de deur dus is dan ook eerder weg en later thuis.
    Dus ik zal het grootste gedeelte van de dag met 2 baby's en 1 peuter doorbrengen.

    Mij lijkt het leuk om nog meer tweeling of meerling mama's te spreken en hun ervaringen te horen. :)

    Overigens kwamen er geen tweelingen in de familie voor, maar ik zat in de mmm dus doormiddel van hormonen een tweelingzwangerschap gekregen. Ze hebben dus ook ieder een eigen vruchtzakje.
     
    Kiki11111981, lidu1 en Ongeduldig90 vinden dit leuk.
  2. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.008
    288
    83
    Ten eerste gefeliciteerd! Wat een nieuws niet 1 Maar 2!
    Deze zwangerschap begon ook met 2 vruchtjes, en de enorme duizeligheid en bandenpijn dat had ik ook dus dat herken ik wel! S ochtends uit bed,draaiende op mijn benen en Kon nog net een snel ontbijt maken voor mezelf anders ging ik onderuit.
    Dat werd na een week of 15 een stuk minder gelukkig. Hoop voor jou eerder:)
     
  3. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Ja je omschrijft het precies goed!
    Dat probleem heb ik nu dus ook haha.
    Maar begrijp dus goed dat één van de twee het bij jou niet gered heeft?
    Vanaf hoeveel weken als ik vragen mag? :oops:
     
  4. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.008
    288
    83
    Ohh ja dat is wel afzien sochtends!!
    Ja bij mij is er 1 vruchtje gestopt met groeien rond de 6 weken. Een vanishing twin.
     
  5. Itsme9

    Itsme9 Actief lid

    27 okt 2016
    121
    90
    28
    NULL
    NULL
    Hoi @Snies, Wij hebben 2 weken geleden op de echo gezien dat we, als alles goed blijft gaan, ook een tweeling krijgen! Net als bij jou loopt hier ook al een peuter rond dus.
    In eerste instantie was het even schrikken maar al snel een gevoel van blijdschap.
    Eigenlijk besef ik nog niet helemaal dat er straks 2 baby's bij komen, volgens mij moet ik eerst nog een echo zien...
    Hoe voel je je inmiddels? Hier ook dubbel last van allerlei kwaaltjes en zo ontzettend moe!

    Wanneer ben jij ongeveer uitgerekend?
     
  6. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Zodra ik in beweging kom of iets eet is het raak met overgeven, duizelig en moe zijn. Pfff.. :(

    Ik ben eind augustus uitgerekend en jij? :)
     
  7. Itsme9

    Itsme9 Actief lid

    27 okt 2016
    121
    90
    28
    NULL
    NULL
    Als ik morgens niet te lang wacht met eten gaat het redelijk goed. Ben inmiddels gestart met ijzertabletten omdat mijn HB zo mega daalde (niet alleen hier door, ook andere oorzaak) en dan moet je half uur wachten, man dat is soms zo'n drama.
    Vandaag ging het de hele dag goed, tot een uur geleden, bah! En nachts is het ook drama, zo misselijk en niet weten hoe te liggen. Hopelijk wordt dit straks wat beter.

    Ik ben begin augustus uitgerekend, over 2 weken de termijnecho....
     
    Snies vindt dit leuk.
  8. fliep

    fliep Lid

    23 sep 2019
    39
    34
    18
    Vrouw
    Wij verwachten ook twee kindjes. Hoe gaat het met jullie :)?
     
  9. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Hoe is je termijnecho gegaan? :)
     
  10. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hier aankomende woensdag weer een echo. Zo spannend! Ben dan 9 weken en 4 dagen zwanger.
    Laatste echo was met 6 weken en 6 dagen.. Dus ben heel benieuwd of ze beiden goed gegroeid zijn.

    Hier begint mijn buik nu echt wel groter te worden, dus alvast zwangerschapsbroeken gekocht voordat ik straks ineens mijn normale broeken niet meer pas. :roflmao:

    Wat betreft de klachten zijn het vooral de misselijkheid en de vermoeidheid die mij op dit moment in de weg zit. Dat vind ik echt wel zwaar met een nog een ouder kindje hebben rondlopen.
    Hebben jullie nog klachten?
     
  11. spannend123

    31 okt 2013
    71
    60
    18
    Wat spannend, gefeliciteerd! Wij verwachten ook een tweeling, was een totale verrassing, hebben al 2 kids, van vier en de ander wordt volgende week één en we zijn half april uitgerekend.. ben nu 29 weken en voel me opzich goed, al is het nu sinds 2 weken wel zwaar, vooral door die buik, die is zo aan het groeien, ik lijk wel 36 weken zwanger al..
     
  12. Itsme9

    Itsme9 Actief lid

    27 okt 2016
    121
    90
    28
    NULL
    NULL
    @spannend123 Woh dan heb je ineens 4 kinderen, toch wel even schakelen he.

    Hier gaat het goed. De termijn echo zag er heel goed uit. Ben bijna een week vooruit gezet, nu 3 aug uitgerekend. De misselijkheid lijkt wat af te nemen, ben vandaag precies 13 weken dus dat zou ook wel kunnen kloppen. Heb de laatste weken toch voor de nacht een tabletje gebruikt omdat ik bijan niet sliep van het misselijk zijn. Dit gaat nu weer een stuk beter!
    Merk wel dat ik smiddags even moet gaan liggen. als ik de hele dag door dender heb ik 's avonds erg last van de banden en soms zelfs wat harde buiken lijkt het. M'n buik groeit mega ineens dus dat is ook niet zo vreemd ;)

    @Snies Jullie woensdag dus voor echo, spannend! Laat je even weten hoe het is gegaan?
     
  13. Itsme9

    Itsme9 Actief lid

    27 okt 2016
    121
    90
    28
    NULL
    NULL
    @spannend123 Hoe bereid jij je enigszins voor op de komst van jullie tweeling? Wij staan er heel nuchter in en zien het wel. maar soms ben ik bang dat we er wat te gemakkelijk over denken. Heb je nog tips wat echt belangrijk is om aan te denken (ook voor de laatste periode voor de bevalling). Of sites/forums/blogs oid waar meer mensen zijn met tweelingzwangerschappen
     
  14. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Wauw, gefeliciteerd dames!!

    Hier ook een tweeling zwangerschap en komt het besef dat er daadwerkelijk 2 mini mensjes in mijn buik zitten pas als ik beval denk ik.
    Hier ging het kwa klachten mbt misselijkheid best goed, vermoeidheid speelde en speelt nog steeds en bekken klachten momenteel.
     
  15. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    De echo van gisteren was trouwens helemaal goed. Waren gisteren beiden precies 9 weken en 4 dagen.
    Nu over twee weken de termijn echo.

    Vind het zo spannend allemaal nu we steeds dichterbij die 12 weken komen. Het voelde nu nog niet echt ofzo, maar dat besef dat het er echt twee zijn komt nu steeds dichterbij en ik ben straks gewoon een tweeling mama, ik ga gewoon van één kindje naar ineens 3 kinderen. :eek:

    Het is allemaal zo gek gelopen eigenlijk, daar waar een zwangerschap uit bleef en ik zo bang was dat het leeftijdsverschil tussen mijn zoontje en de 2e te groot zou worden is dan straks maar 2,5 jaar. Eigenlijk perfect.. Wie had dat gedacht na een halfjaar in de mmm gezeten te hebben tot nu toe een goede zwangerschap te hebben van een tweeling!!

    Het klopt nog niet helemaal in mijn hoofd dat ik straks er ineens 2 bij heb ipv 1.
    Als de termijn echo goed is gaan we het bekend maken aan degene die het nu nog niet weten. Ben zo benieuwd naar alle reacties en ik kijk nu al uit naar de geslachtsbepaling.
    Gisteren gewoon twee mini mensjes zien bewegen. Het blijft bijzonder. :D
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  16. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Hoe reageerde je omgeving op het nieuws dat het er twee zijn? :)
    Ja he blijft gewoon een gek idee.
    De verloskundige zei mij gisteren dat ze hooguit 20x per jaar een tweeling zwangerschap meemaken en daar behoren wij nu gewoon onder. Blijft gek haha :D
    Ze zei wel dat 2020 een heel groot baby boom jaar is. :roflmao:
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  17. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Hier ook een tweeling. We weten het nu precies een week en ik ben 8+2 weken.
    We krijgen een eeneiige tweeling, ze delen vruchtzak en placenta.
    Volgens de arts reageert je lichaam op de vruchtzak en placenta qua hormonen. Dus ik heb geen extra hormonen. Mijn lichaam denkt vooralsnog dat het er één is.
    Wel erg moe, beetje duizelig en misselijk. En nog andere gekke dingetjes. Maar al die emoties vind ik nog het heftigste.
    Wij hebben ook nog een kindje rondlopen van 14 maanden. Dus dat worden er drie onder de twee!
     
  18. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Iedereen reageert met "wat, leuk" en ik ben dan degene die zegt leuk? Freaking pittig bedoel je, daar is in het begin niks leuks aan hoor.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel meer beren op de weg zie met de tweeling nu, omdat we al 2 andere jonge kinderen hebben, dan als dit mijn eerste zwangerschap zou zijn.
     
  19. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    pfff! heftig! Maar ook wel super leuk dat ze eeneiig zijn.
     
  20. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Hier ook een tweelingzwangerschap, nu 34 weken. En ook al een peuter! Het is wat mij betreft ongelooflijk pittig. Bij onze dochter werkte ik nog tot 36 weken op de SEH, nu ben ik bij 23 weken gestopt na opname wegens weeenactiviteit. Veel rust genomen op advies ziekenhuis, dus mijn ouders zijn hier bijna iedere werkdag om te helpen met peuter (al 11 weken!). Sindsdien nog 3 opnames gehad, ook al 2x wegens bloedverlies. Ondertussen kan ik vrijwel niets meer. Lopen meer dan 50 meter is een drama. Slapen drama. Baby's liggen beiden dwars dus hele hoge buik, heb amper lucht.. Bij dochter bij 41 weken bevallen, voelde me nu rond de 31 weken al vergelijkbaar. Sorry hoor dames, voor mijn hoopvolle verhaal :roflmao::p Tussen de 16 en 20 weken heb ik me goed gevoeld, toen nog lekker op vakantie geweest. Ja, en nu dus aftellen naar wanneer ze komen! Ze laten ze niet langer dan 38 weken zitten, dus ergens de komende maand moet het gaan gebeuren :thumup:
     

Deel Deze Pagina