Twijfel derde kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gimby, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimby

    gimby Fanatiek lid

    20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Hoi allemaal,
    Mijn man en ik hebben twee gezonde kindjes van 6 en bijna 3, maar voor ons gevoel is ons gezinnetje nog niet compleet. We zouden heel graag nog een kindje "willen" als het ons gegund is.
    Bij beide bevallingen hebben onze kindjes zuurstoftekort gehad, de laatste bevalling was het zelfs zo heftig dat ons kindje beademd en geanimeerd moest worden. Gelukkig hebben ze er geen blijvende schade aan over gehouden.
    Deze traumatische ervaringen zitten nog erg vers in ons hoofd en dit houdt ons ook een beetje tegen. We hebben een gesprek gehad met de gynaecoloog, die de laatste bevalling heeft overgenomen van de vk. Zij gaf aan dat het beide keren pure pech is geweest en ze geen andere aanleiding kon vinden. Wel zou heeft ze geadviseerd om de volgende bevalling te kiezen voor een geplande keizersnede. Heel fijn dat we deze kans krijgen natuurlijk, maar toch weerhoudt deze gedachte mij om proberen zwanger te worden.
    Zouden jullie me kunnen vertellen wat jullie ervaringen zijn met een geplande keizersnede? Gewoon eerlijk, het hoeft niet mooier of spannender gemaakt dan de werkelijkheid. Natuurlijk begrijp ik ook dat het bij iedereen anders is en dat dat niks zegt over mijn situatie, maar ik zou er wel echt mee geholpen zijn om een nog betere (overdachte)keuze te maken.
    We heel gelukkig met onze twee wondertjes, dus als het zo blijft zijn we niet minder gelukkig.
    Alvast bedankt voor jullie eerlijkheid!
     
  2. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    Ik zou tevreden zijn met wat je hebt.
    geen ervaring met keizersnede, want daar was geen tijd meer voor. Ook kindje met Bradie tijdens de bevalling. Navelstreng liet los na de geboorte van de eerste van tweeling.
     
  3. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik krijg over een paar weekjes een geplande keizersnede en hiervoor een spoedkeizersnede gehad.
    Ze proberen het zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen en je kan de baby mits alles goed gaat bij je houden.
    Het herstel vond ik lichamelijk wel meevallen de eerste keer maar goed elke keer is anders.
    Snap dat je traumatische ervaring hebt opgelopen.
    Wel hebben kindjes vaker ademhalingsproblemen met een geplande keizersnede dit omdat ze helemaal niet geprikkeld zijn door weeen. Maar niet in hele ernstige mate is me verteld.

    Ik zou een geplande keizersnede je niet van weerhouden om te gaan voor een 3de.
    Als je verder gezonde zwangerschappen hebt gehad dan zou ik er lekker voor gaan mits jullie daar beide achterstaan.

    Hier helaas 2 slechte zwangerschappen gehad en ook niet verantwoord om ooit voor een 3de te gaan. Dus wij laten het hierbij.

    Succes met je keuze!
     
  4. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Onze eerste is op een natuurlijke manier ter wereld gekomen maar ook levensloos en hebben we voor onze ogen gereanimeerd zien worden. Ook niets aan over gehouden maar wij wel...
    Over 3 weken een geplande keizersnee....
    Ik zie er heus wel tegenop maar lang niet zo erg dan dat ik het zelf zou moeten doen. Het langere herstel neem ik graag voor lief..

    Succes met het maken van een beslissing!
     
  5. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Ik kan je wel wat vertellen over een geplande keizersnede. En mijn ervaring hierin was positief, ook het herstel ging vlot bij mij. Je krijgt een ruggenprik, dus je voelt van de hele operatie niks. Nadien krijg je pijnstilling en dan valt de pijn reuze mee.

    Ik moest om 6.30 op de kraamafdeling zijn, hier werd ik aan een ctg gelegd en aan een bloeddrukmeter. Om 7.30 kwam een verpleegkundige, zij gaf mij het operatiejasje, ik kreeg een infuus geprikt en er werd een blaaskatheter ingebracht. De blaaskatheter inbrengen geeft een vervelend gevoel, maar ik hoorde van andere forum leden dat je kunt vragen om de katheter na de ruggenprik te krijgen.

    Daarna gingen we richting de OK. Hier werd de ruggenprik gezet. Ik vond alleen de verdoving van de huid heel even vervelend. Daarna werd een tweede infuus geprikt. Het doek ging omhoog en ze gingen beginnen. Na ongeveer een kwartiertje was D geboren. Het doek ging omlaag, en de anesthesist heeft mijn hoofd wat opgetild zodat ik het goed kon zien hoe de kleine geboren werd. Hij werd op de OK door de kinderarts nagekeken en ik kreeg hem daarna meteen bij me op de borst, hij heeft toen ook al voor het eerst aangehapt.

    Terwijl ze mij weer aan het dichtmaken waren, werd ik plots heel misselijk. Dit is een bijwerking van de ruggenprik, en dit gebeurt dus niet bij iedereen. Omdat ik nuchter moest blijven, had ik niks in mijn maag, maar ik kon het kokhals reflex niet tegenhouden. Ik kreeg toen via het infuus wat tegen de misselijkheid, en toen voelde ik me snel beter. Het misselijk zijn vond ik erg eng. Je licht heel plat, en je hebt vanaf ongeveer je navel geen gevoel, en je kunt je ook niet bewegen. Ik probeerde mijn hoofd naar een kant te draaien, maar heel ver kwam ik niet.

    Nadat ze klaar waren, gingen ik, D en ML naar de recovery. Daar moest ik blijven totdat de ruggenprik grotendeels uitgewerkt was. D en ML zijn de hele tijd bij me gebleven. Via het infuus werd ik op de recovery aangesloten op een apparaat met daarin oxytocine. Dit veroorzaakt wat krampen, dus als je last heb, vraag dan om pijnstilling. 's Middags heb ik gewoon een boterham kunnen eten en 's avonds gewoon avondeten.

    Ik ben op dinsdagochtend geholpen, woensdagochtend heb ik zelfstandig gedoucht, en donderdagmiddag mocht ik naar huis. Het herstel thuis is ook snel gegaan. Ik ben snel opgeknapt. Ik heb 2,5 week gevloeid, met een week heb ik een stukje gewandeld met ML, D en de honden. Na 3 weken was ik er wel bovenop, en kon de meeste dingen weer.
    Ik kijk positief terug op de geplande keizersnede. Ik heb gekozen voor een geplande keizersnede omdat D in stuit lag, en de draaipoging mislukt was. Achteraf heeft de gyn, die de keizersnede uitvoerde, mij gezegd dat ik hem vaginaal er niet uit gekregen zou hebben omdat D klem zat. Dus ik ben blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb, en me niet een heb laten ompraten om het vaginaal te proberen.
     
    Lena1982 vindt dit leuk.
  6. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Bedankt voor het delen van je ervaring... ik merk dat ik toch ook wel erg zenuwachtig aan het worden ben en door een verhaal als dit, zie ik het weer wat zonniger in
     
  7. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Als je graag wat meer ervaringen hoort over een geplande keizersnee kun je beter een topic openen en de sectie ‘bevallingen’ die heet ‘ervaringen met geplande keizersneden’. Ik denk dat die je goed gerust zouden kunnen stellen.
    Ik kan je wel vertellen dat ik drie kindjes fantastisch vind. Het is druk en af en toe mis ik het behang op mijn muren. Maar vooral het kijken naar mijn mannen die zo vrolijk worden van elkaar is geweldig!
     
    DN2017 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina