Twijfel meisjesnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door wepie, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ik zit een beetje in dubio hihi.
    We zijn in verwachting van ons vierde kindje, een meisje.
    Nu vind mijn man de naam B.ella echt onwijs leuk! Hij noemt de kleine al die tijd al zo en kan zich geen andere naam meer voorstellen.
    Helaas zijn we samen hahah
    Nu vond ik de naam eerst echt verschrikkelijk maar hoe vaker ik hem hoor hoe leuker ik hem vind. Denk dat het echt een naam kan worden waarvan mensen eerst denken hmm niet zo en uiteindelijk hij echt onwijs leuk is en echt bij haar past.
    Maar toch blijf ik twijfelen.. Wat als dit toch niet zo is
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  2. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Van andere moet je je vooral niets aantrekken.
    Waarom twijfel jij zelf?
     
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik vind hem wel leuk:)
    En anders Bella als roepnaam maar Isabella als volledige naam?
     
  4. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    precies dit!
     
  5. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Ik vind hem ook leuk. Isabella vind ik persoonlijk niet zo. Dan zou ik gaa; voor Isabel. Maar Bella of Belle erg leuk
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Ik zou ook gaan voor Isabel of evt Annabel.
     
  7. Mell1105

    Mell1105 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    2.391
    176
    63
    Vrouw
    Bella leuk!
     
  8. maviju

    maviju Fanatiek lid

    31 aug 2014
    1.074
    127
    63
    Ik vind Bella echt zo mooi!!

    Maar zelf durf ik hem ook niet goed te geven. Ben bang voor de Bella de koe associatie.
     
  9. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Ik vind het een leuke, lieve en vrolijke naam.
     
  10. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ik ben niet bang wat anderen ervan vinden. Maar twijfel gewoon zelf of ik het echt wel zo een leuke naam kan gaan vinden ik denk dat het zo een naam is waar je aan moet wennen maar daarna hij echt heel leuk is en echt past maar twijfel gewoon.. Straks is dat niet en dan heb ik een naam gegeven die ik toch niet zo leuk vond. Desondanks is papa dolgelukkig hoor als het die naam word
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Je moet er wel echt beide achterstaan. Man had ook voorstellen waarvan ik dacht: nope. Waren prima namen hoor maar niet voor mijn kind :p tuurlijk kan er wennen aan een Quinten maar was niet dé naam.
     
  12. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Welke naam staat er dan bij jou op nummer 1? Omdat dit de nummer 1 naam is van jouw man.
     
  13. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Wanneer jullie zeggen dit is de naam dan is dat de naam. Andere wennen er wel aan en anders niet.

    Mijn vriend en ik zeggen al vanaf het begin dat het een meisje word. En dat is het ook zij krijgt de naam A.nnabelle.
    Wij noemen haar al heel lang zo.
    Boeit ons wat een ander vind. Lekker tijdloos en voor ons de naam! En Bella vind ik ook echt ontzettend mooi!
     
  14. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ik ben helemaal gek van de naam Puck. Maar dit word hem echt niet mijn man vind het echt echt geen leuke naam
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  15. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wellicht helpt het je om zelf ook de naam Bella te gaan gebruiken?

    Eerlijk.. zal ik zelf van Bella óf Isabel(-le/-la) of Annabel(-le/-la) maken. En vind ik Puck leuker bij de namen van je jongens passen...
     
  16. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik vind Bella ook leuk.
    Misschien helpt het om het eens een paar keer volluit te schrijven? Of alvast een geboortekaartje online te maken om het echt voor je te zien? :)
     
  17. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Wat jammer dat hij Puck niet mooi vindt... zo’n leuke naam!

    Ik ken een Bella, dus ik hoef er helemaal niet aan te wennen. Ik vind t geen vreemde of gekke naam, dus mij lijkt dat de meeste mensen er prima aan kunnen wennen... maar of je m dan mooi gaat vinden heeft echt met smaak te maken. En smaken verschillen... Zelf vind ik Belle (of eventueel Bent(h)e) leuker, omdat ik die wat vlotter vind. Maar dat is dan weer mijn smaak ;)

    Lukt t wel om de naam Puck uit je hoofd te zetten? Ik had voor onze dochter ook een naam in gedachten die ik superleuk vond maar mijn man echt niets... daarna kon er vrijwel niets aan tippen. Ik had die ene naam echt uit mijn hoofd moeten zetten, want ik ging alles daarmee vergelijken en op die manier kwamen we niet verder... uiteindelijk voor een naam gegaan die ik ook leuk vond (maar wat mij betreft dus niet de mooiste, maar deze vonden we wel allebei heel leuk).. Ben er nu heel blij mee ;):)
     
  18. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Dat is dus precies hetgene waar ik ook mee zit. Blijf ik twijfelen omdat ik de naam Puck gewoon leuker blijf vinden of gewoon echt niet zeker weet of ik de naam echt leuk vind
     
    MDK vindt dit leuk.
  19. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Wij twijfelden ook en toen heb ik een proefgeboortekaartje besteld.

    De naam die we beiden “oké” vonden, vond ik ineens echt niet mooi op t kaartje.

    Misschien helpt dat om het te zien.
     
  20. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Ik vind Puck wel veel beter bij de namen van jullie zoons passen dan Bella of andere varianten.
     

Deel Deze Pagina