Twijfel... Miskraam of toch niet....?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaOfWolf, 11 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaOfWolf

    11 mei 2021
    8
    0
    1
    Vrouw
    Dag dames!

    Wij zijn al een tijdje aan het proberen voor een klein wondertje.... Omdat dit maar niet lukte, zitten we nu in een IUI traject.

    Afgelopen 28 april onze allereerste IUI insemininatie gehad. Gisteren had ik ongesteld moeten worden, heb in de ochtend een test gedaan met Sensitest, deze kreeg een licht streepje. Heb vervolgens een test gekocht van ClearBlue en deze getest in de middag en uitslag was Zwanger 1 - 2 weken. Volgens mijn app met de inseminatie datum zou ik dan nu 3w4d zwanger zijn. Ik was echt zéér emotioneel van blijdschap, want wij hebben zo lang op dit moment gewacht!

    Gisteravond voor 23 uur een sanittaire stop gedaan voor het slapen gaan. Ik zag dat ik wat bruinige afscheiding(?) / bloed(?) in mijn onderbroek had. Een lichte paniek in mijn hoofd.

    Vanochtend voor 10 uur naar toilet voor een 'grote boodschap'. Na mijn 'grote boodschap' voelde ik iets lopen zeg maar. Dus heb ik wat toiletpapier gepakt en gedept. Ik schrok me wezenloos en de tranen sprongen in mijn ogen. In mijn beleving was het veel bloedverlies (niet echt bruinig) leek wel aan de 'waterige' kant. Heb hier een foto van genomen, maar wil het niet meteen delen omdat het misschien too much info zou kunnen zijn voor sommigen, tenzij er naar gevraagd wordt. Ook heb ik het idee, dat mijn gevoelige tepels zijn afgenomen :(

    Sinds 10 uur vanochtend tot nu, uiteraard de nodige sanitaire stops gemaakt, geen bloedverlies gehad. Ook niet bij het afvegen.

    Ben zo bang en verdrietig dat ik vandaag een miskraam gehad heb.... Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Jeetje, dat is schrikken. Maar kan echt van alles zijn. 3+4 is ook erg vroeg om wel of geen symptomen te voelen hoor, dus dat is niet heel gek. Als het bloedverlies niet doorzet zou ik mij nog niet zo'n zorgen maken. Sterkte met afwachten....
     
  3. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.440
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    In dit vroege stadium is het lastig te zeggen. Bloedverlies kan normaal zijn. Ik zou zeggen zolang het niet doorzet is het een goed teken.
    Mijn ervaring kan ik wel delen en dat is dat ik een week na een terugplaatsing ook na de grote boodschap ineens flink wat helder rood bloedverlies had. Ik dacht toen ook meteen het is klaar en over, wordt ongesteld. Maar het zette niet door, het bleef bij die ene keer en ben nu zwanger. Het kan zijn dat door de zwangerschap je baarmoedermond gevoeliger is en dat tijdens het persen een klein vaatje is gesprongen. Ik ga voor je hopen dat het gewoon onschuldig was!
     
  4. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Kan ook nog oud bloed zijn van de innesteling. Ik heb op NOD een flinke veeg rood bloed gehad. Precies zoals je hebt bij afvegen als je ongesteld bent. Daarna werd het bruin en is het gestopt. Ben nu 14 weken zwanger. Daarna ook nog meerdere keren roze of bruin gehad. Het is allemaal wat meer doorbloed en er knapt sneller een vaatje bij hoge druk van ondere door bijv seks, zwaar tillen, hoesten, niezen of poepen. Ik hoop dat het bij jou ook zoiets is
     
  5. MamaOfWolf

    11 mei 2021
    8
    0
    1
    Vrouw
    Merci voor jullie reacties!

    Net weer wezen plassen, inlegkruisje is nog steeds bloedvrij sinds 10 uur. Alleen had ik net bij het afvegen, nu wel erg verdund bloed zeg maar en ik kon zien aan de kleur van mijn plas dat het een beetje vermengd met bloed is......

    Ik hoop zo erg dat het nog geen miskraam is. Fingers crossed dat het niet doorzet!
     
  6. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik zou blijven doortesten iedere 3 dagen, dan kun je kijken of je oploop ziet
     
  7. MamaOfWolf

    11 mei 2021
    8
    0
    1
    Vrouw
    Dag lieve dames,

    Ik had gehoopt dat ik deze ochtend wakker zou worden met een bloedvrije inlegkruisje. Helaas was dat niet zo. Nu moet ik bekennen, dat het niet significant veel was en ook niet helderrood, eerder roestbruin denk ik. En verder net geen bloed bij het plassen en/of afvegen.

    Ik probeer positief te blijven door jullie ontzorgende reacties, maar ik merk dat ik het somber in zie.

    Heb nog wat testen liggen, afhankelijk hoe het vandaag en morgen loopt of de bloedingen echt door gaat zetten, dan wil ik vrijdag ochtend testen of het opgelopen is of dat het toch de realiteit bevestigt.
     
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Als het niet veel was kan het er ook bij horen. Hier de eerste weken ook bloedverlies gehad. Ik zou om de dag testen en als ze mooi oplopen hoort het er bij jou misschien ook wel bij.
     
  9. MamaOfWolf

    11 mei 2021
    8
    0
    1
    Vrouw
    Hoi xxmoixx
    Maar was is niet te veel? Ik vind dat zo lastig om dat in te schatten. En van google word ik ook echt niet vrolijk, dus probeer ik zo min mogelijk mezelf gek te maken om symptomen te zoeken. Is het verstandig met het testen dat ik met mijn ochtend urine doe, of maakt dat niet echt uit?

    Nu dat mijn tepels helemaal niet meer gevoelig zijn, baart me nog meer zorgen. Ik had de dagen voor mijn NOD zulke gevoelige tepels dat het dragen van bralette niet fijn was. Mijn man gaf me afgelopen weekend een knuffel en uit pijn reactie had ik hem wegduwd, want mijn borsten/ tepels deden echt zeer. En op dat moment had ik geen moment bij stil gestaan dat ik mogelijk zwanger zou zijn. Dit omdat we zo lang aan het proberen waren en ik niet meer durfde te hopen voor de NOD.
     
  10. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Niet teveel is een normale menstruatie/blijvend rood met stolsels etc. Af en toe een veeg/wat druppels was het bij mij :) de keren dat het mis ging liepen de testen af en was het een normale/heftige menstruatie.
    Kwaaltjes kunnen sowieso wisselen, ook als je zwanger bent.
    Sterkte met afwachten! Is toch een erg spannende periode.
     
    MamaOfWolf vindt dit leuk.
  11. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Bij mijn eerste zwangerschap ging het precies zoals bij jou. Beetjes roest bruin/donker rood bloedverlies.. ik schrok me ook wezenloos en dacht ook meteen 'dit was het dan'. Dit hield zeker 10 dagen aan. Maar deze zwangerschap is helemaal goed gegaan.

    Tweede zwangerschap was ik al een beetje voorbereid.. toen ging ik op m'n werk naar de wc en echt waar het bloed stroomde eruit. De hele wc zat onder het bloed. Het bleef maar komen en komen. Thuis flink gehuild, want dit was echt vele mate erger dan bij mijn eerste zwangerschap. Nu wist ik echt zeker dat het voorbij was. Maar bij de controle bij de gynaecoloog een paar weken later klopte er een heel mooi hartje. Ik had een flinke bloeding gehad.. maar dus geen miskraam!

    Zo zie je maar weer dat het bij bloed niet altijd mis hoeft te gaan. Maar ik weet wel dat je er heel erg van kan schrikken en je daarna erg alert bent.

    Ik heb er toen ook veel over gelezen en ik weet dat veel vrouwen dit hebben. Zo lang je geen buikpijn krijgt en je testen mooi oplopen zou ik er gewoon vertrouwen in houden :)
     
  12. MamaOfWolf

    11 mei 2021
    8
    0
    1
    Vrouw
    Dank je wel voor jouw verhaal Loes23

    Ik ben net bij aan het komen de schrik... Ik had vandaag wat steekjes, maar niet om te zeggen dat ik het echt pijn vind doen.

    1,5 uur geleden naar toilet geweest om te plassen, inlegkruisje nog mooi bloedvrij en geen bloed druppels in mijn plas. Ik was helemaal tevreden. Ineens voelde ik iets soort van naar buiten glijden net voordat ik rechtop ging staan.... Toen kwam het eruit, stolsels en iets wat volgens mij lijkt op een vruchtzakje... Het leek wel een horrorfilm in mijn toiletpot :cry::cry: Heb fertiliteitskliniek meteen verwittigd, zij hebben een echo voor mij gepland staan aanstaande vrijdag. Ze willen dat ik vrijdag ochtend even testje doe om te kijken of het negatief is.
     
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ooh jee :( wat ontzettend naar zeg. Toen ik je eerste berichtjes las dacht ik nog, kan gebeuren, hoeft niets te betekenen. Stolsels stelt minder gerust. Veel last van bloedverlies nu? Heel veel sterkte. Hoop alsnog dat het niets te betekenen heeft...
     
  14. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Hoi wat vervelend dat je je zoveel zorgen maakt.
    Maar her vruchtje is nu nog zo klein..ik weet niet of je dat al voelt glijden. Zolang je geen buikkrampen hebt..zou ik me geen zorgen maken.

    Je zei dat je bij het drukken bloedverlies had?
    Want dan kan het een gesprongen vaatje zijn/ aambei/ obstipatie.

    Bij de eerste ook bloedverlies gehad, en in mijn angst dacht ik ook wat te zien. Maar ik heb toch echt een heerlijke ( bijna) 6 jarige rondlopen.

    Iedere dag testen word jezelf gestreste van. Probeer toch wat afleiding te zoeken tot vrijdag.
    Hopelijk kunnen ze je vrijdag geruststellen. En kun je over 8 maanden je wondertje knuffelen.
     
  15. MamaOfWolf

    11 mei 2021
    8
    0
    1
    Vrouw
    Lig momenteel vanaf 18 uur te creperen van de buikpijn op de bank. En om het halfuur naar toilet om maandverband te verversen, het lijkt alsof ik helemaal leegloop

    Kleine kans, maar kan zijn dat vrijdag de test anders zegt dan hoe ik me nu voel qua pijn.
     
  16. isabelletje14

    isabelletje14 Actief lid

    27 jul 2014
    356
    372
    63
    ❤ sterkte




     
  17. MamaOfWolf

    11 mei 2021
    8
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel ❤️
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Sterkte meis
     
  19. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Ach veel sterkte meis. Ik had zo'n goede hoop voor je. Houd het in de gaten he, teveel buikpijn of bloedverlies de vk of huisartsenpost bellen. Het klinkt erg heftig ❤
     
  20. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte!
    Zo ging mijn mk ook ongeveer, alleen begon het direct met helderrood.

    Houd aub in de gaten dat je niet te lang bloed, ik heb het proberen te verbannen uit mijn gedachtes maar ik bloedde ongeveer een dag of 10 - 14 heel erg.
    Uiteindelijk naar de gynaecoloog geweest waarna er een heel groot stolsel uit kwam, en later thuis nog echt het vruchtje verloren.

    Sterkte! :cry:
     

Deel Deze Pagina