Twijfel over wanneer we voor 2e kindje gaan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dolce1983, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Dag dames,

Het onderwerp zegt het al, ik twijfel zo aan het juiste moment om echt voor een tweede kindje te gaan.
    We willen dolgraag nog 2 of 3 kindjes, maar op het moment word ik angstig bij het idee dat er nog 1 kindje bij komt.

Het is eigenlijk heel dubbel allemaal. In de winkel zwijmel ik bij babypakjes en zojuist hebben we samen de " zwanger worden" vitamines weer gehaald, maar thuisgekomen zeg ik gelijk weer: We wachten nog wel even een maandje, toch?

Onze dochter is van oktober 2008 en zal dan ongeveer 2,5 jaar zijn,
    dit lijkt mij een fijn leeftijdsverschil.
    En eigenlijk ook de reden dat ik niet zo lang meer wil wachten is dat we bij de eerste keer ongeveer 7 maanden bezig waren om zwanger te raken.

Kortom, herkennen jullie mijn angst, onzekerheid om weer voor een kindje te gaan? Of ben ik de enige, die zo mal doet :)

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. ummie

ummie Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.088
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hoi,

Nee hoor, ik snap je gevoelens heel goed. Wij hebben ook eventjes gewacht voordat wij gingen proberen voor een 2e kindje, maar achteraf had ik toch niet zo lang willen wachten. De eerste keer ging het heel snel met zwanger worden, maar nu duurt het toch wat langer. Ach ja, dat is allemaal achteraf gepraat en het wordt er nu niet anders van, maar toch... Hoe oud ben je als ik vragen mag? En zijn jullie al wel begonnen met proberen (gezien je banner)?

3. Jolijn2008

Jolijn2008 Actief lid

18 nov 2008
    114
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Hoi,

Ik snap je gevoel. Onze dochter is even oud en wij gaan vanaf deze maand voor een 2e. Eerst wilden we in september al starten, maar dat hebben we nog uitgesteld... Volg je hart! Je moet er wel helemaal achter staan...

Suc6!

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    volg je gevoel zou ik zeggen!
    ik wilde al redelijk snel voor een 2e gaan, toen de oudste een maand of 9 was, uiteindelijk begonnen bij 11 maanden en was meteen zwanger, helaas een mk bij 9 weken... toen een maand later alweer zwanger (weer snel dus). tot die tijd geen twijfels gehad, maar toen dat 2e lijntje er opeens weer stond was ik bang dat we mssn toch iets te snel waren... maar dat gevoel verdween en nu hebben we inmiddels al 4 weken een heerlijk mannetje erbij en wat zijn we blij dat we vorig jaar de beslissing hebben genomen er weer voor te gaan! onze oudste doet het geweldig, geen spoortje jaloezie! wij zijn erg blij ondanks toch de twijfels 9 maanden terug... en nu... wanneer nr 3? hihi...

5. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Ik twijfel ook geregeld hoor! Jason is alweer bijna 2 en wilde het leeftijdsverschil niette groot maken. Het ligt ook erg aan de dag vind ik. Als Jason en lastige dag heeft denk ik wel eens: misschien moeten we toch nog even wachten..... Maar er zullen altijd lastige dagen blijven komen. Als ik mijn gevoel volg zijn we er helemaal klaar voor. Het zijn vooral practische bezwaren die me aan het twijfelen brengen.

We zien wel waar het schip strand. Moet zeggen dat de druk om zwanger te worden (zoals ik dat bij de eerste zwangerschap had) nu niet zo groot is. Als het nu gebeurt is dat super, maar als het nog een half jaartje duurt is dat ook goed.

Veel succes met je beslissing en het zwanger worden!

6. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hallo allemaal,

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het moeilijk vind om DE stap te zetten.
    Inderdaad wanneer Isabella een dag erg dwars is of 's nachts vaak wakker wordt, denk ik al gauw, zie je wel ik ben er nog niet aan toe om ook nog voor een ander kindje te zorgen.
    Maar, het blijft voorlopig nog een drukke periode dus om te wachten tot de rust weder keert is ook niet handig!

We hebben nu afgesproken dat ik komende maand begin met de vitaminen (foliumzuur) begin en mijn cyclus goed in de gaten houd. Dan kunnen we nog even wennen aan het idee, voor dat we in juli/augustus voor een 2e kindje gaan!

Bedankt voor jullie reacties, het heeft me geholpen in t accepteren dat het best heeeel spannend mag zijn een tweede kindje krijgen.

7. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Ik ben net 7 weken geleden bevallen van een dochtertje en zit nu al te denken aan een 2e. Mede doordat mijn zwschap en bevalling heel soepel en snel verliepen.

Het liefst begin ik nu ook al met foliumzuur pilletjes en rustig aan met klussen maar aan de andere kant zijn er zoveel mensen om mij heen die zeggen dat ik echt minimaal een half jaar moet wachten i.v.m. het "ontzwangeren".:(

Ook ben ik sinds kort aan het solliciteren, dus bij een nieuwe werkgever al gelijk moeten vertellen dat je dan zwanger bent is natuurlijk ook niks, maar ik zit ook zo in dubio omdat het bij mij 10 mnd heeft geduurt voordat ik zwanger was en ik wil zo graag de kindjes dicht opelkaar hebben.

Gelukkig ben ik niet de enigste die er zo over zit te dubben!:D

8. Vlindertje83

19 jul 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor het openen van dit topic en alle reacties!!
    Dit is precies waar ik ook mee zit! Ik wil zó graag een tweede (mannetje ook hoor) maar telkens twijfel ik weer of ik dat er wel bij kan hebben... op sommige dagen ben ik al druk genoeg met 1! En na een paar nachten veel wakker zijn denk ik soms dat het misschien toch niet zo'n goed idee is om nu al voor een tweede te gaan... maar de wens is zo sterk!
    Maar jullie hebben gelijk, het blijft de eerste jaren druk dus een jaartje wachten zal niet zoveel verschil maken, denk ik dan... het zal dan ook wel weer lukken, toch? Maar om het dan voor het 'echie' te gaan proberen is toch wel spannend en beetje eng...
    Ben eigelijk wel benieuwd of er meiden zijn die achteraf vinden dat ze te snel voor een 2e zijn gegaan... ?? (of juist reacties dat het inderdaad allemaal wel goed komt :) )

Deel Deze Pagina