Twijfel

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mxm, 16 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Ik ben in dubio om de opleiding tot kraamverzorgende te gaan volgen. Deze duurt 7 maanden.

    Maar nu zit ik met het volgende. Ik ben op zoek naar iemand, waar ik mijn dochter dan heen zou kunnen brengen. Als je bijvoorbeeld op wacht staat, en ineens gebeld word of je kunt komen dan kan dit niet bij een kinderdagverblijf. (Vaste haal en breng tijden). Dus zitten wij dan een gastouder te overwegen. Is het zo dat gastouders dit doen? Mocht ik de opleiding gaan volgen, en dan in wacht komen te staan voor een bevalling, en ik word bijvoorbeeld “woensdag ochtend om 11:00” gebeld dat ik moet komen. Kan ik dan (nog) mijn dochter naar de gastouder doen? En moet ik dan dus aangeven dat we 5 dagen per week willen afsluiten. (Omdat je, als je een gezin oppakt, 8 dagen achtereen werkt) Of is een gastouder hier niet voor? Kunnen wij dan beter op zoek gaan naar een oppas?

    Ik weet dat je op de opleiding blokken stage hebt, en blokken school. Tijdens het schoolblok is het heel duidelijk 2 vaste dagen naar school. Dus dan zou ze 2 dagen naar de gastouder (of wie/wat het dan ook word gaan). Alleen als ik dus zo 123 weg zou moeten gaan, heb ik daar oppas voor nodig.

    Ik hoop dat jullie begrijpen hoe ik het bedoel!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.041
    113
    Vrouw
    Dat kun je heel goed met een gastouder kortsluiten :)

    In mijn straat is ook een flexibele gastouder waar in overleg veel mogelijk is.
     
  3. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zus werkt in de zorg en heeft een gastouder die 24/7 beschikbaar is. Misschien is er ook zo’n gastouder in jou buurt?
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Er zijn wel gastouders die dat doen. Het kan wel zijn dat je een minimaal aantal uren moet afnemen omdat zij 5 plekken per week vrij moeten houden.
     

Deel Deze Pagina