Twijfels over hoeveelheid voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mupje, 2 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    #1 Mupje, 2 jun 2019
    Laatst bewerkt: 2 jun 2019
    Ik twijfel op dit moment heel erg over de hoeveelheid flesvoeding die wij onze dochter geven.
    Ze is 12 weken oud en maakt opeens een onwijze groei in haar gewicht (moet zeggen dat ze ook wel lang redelijk stil gestaan heeft, ze draagt nog steeds maat 56 :$)

    Eerst dronk zij 5x 120/4 en 1x 90/3, maar omdat zij hier niet tevreden meer mee was mochten we van de kinderarts 5x 150/5 gaan proberen (en dan wel terug afgegoten naar 150) ook met het idee dat de nachtvoeding dan weg zou vallen want die komt steeds heel onrustig qua tijd (ongeveer 4:30/5:00)

    Echter is er geen pijl op te trekken, soms slaapt ze door tot 6:30 en soms (zoals vannacht) komt ze weer on 4:00. En dan heb ik al een uur gerekt met speen.
    We geven haar dan een flesje van 90/3, maar dat is dan extra op die 5x 150/5 (afgegoten).

    Is dit teveel? Dochter woog vandaag ongeveer 5,7 kilo (2 weken geleden nog 4,9 o_O)
    Ze drinkt overigens Neocate (erg licht verteerbaar) met een klein beetje Nutriton omdat de Neocate anders echt te dun is.
    De 150/5 afgegoten drinkt ze omdat er met de onafgegoten versie er best wat mondjes uitkomen en ze dondersgoed doorheeft of een fles leeg is of niet, ze drinkt dus niet tot ze genoeg heeft maar wat er in de fles zit :rolleyes:
     
  2. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Overigens trek ik haar net een een zomerpakje in maat 62 aan omdat ik daar geen kleinere van heb, en het past zowaar! Misschien nog een beetje breed want een chubby baby is het niet, maar ze is dus in zowel de lengte als het gewicht gegroeid :thumup:
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier dronk zoontje met 10wk 6x150/5 en bij groeispurt en nog wel eens eentje extra.

    Hij had gewoon honger, dus kreeg een extra fles. Heb me nooit zo druk gemaakt over wat meer.
    Maar wist ook zeker dat het honger was, en geen zuigbehoefte of reflux.
     
  4. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    763
    105
    43
    Hier heeft ze ook een tijdje 6x150/5 gedronken (niet afgegoten), Nu ineens heeft ze al een paar dagen genoeg aan 5x150/5. Ze is 14 weken oud.
     
  5. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Welke fles gebruik je bij de voeding? Hoe lang doet ze er over?
     
  6. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Dr. Browns fles met een 2 speen omdat we de voeding indikken. Ze doet er minimaal 15 en maximaal 30 minuten over, het varieert een beetje :p
     
  7. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Heb je zonder indikken met de prematuren speen geprobeerd?
    Hier ook neocate en dat ging eigenlijk altijd prima met de prematuren speen
     
  8. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ja! Dat ging heel goed qua snelheid maar de kinderarts wil dat we het iets indikken omdat Neocate heel dun is en het er anders aan alle kanten uitloopt o_O (baby heeft ook verborgen reflux, wel perfect onder controle met medicatie :thumup:)
     
  9. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Ah okay!
    Hier was het spugen over door de prematurenspeen.

    Dan houdt mijn ideeen op haha

    Hier trouwens ook altijd op de +2 lijn gezeten, totdat er over werd gegaan op de neocate
    En bijvoeding
     

Deel Deze Pagina