Uit eten 1 juni

Discussie in 'Corona forum' gestart door Luppy, 27 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Volgende week word ik 40. Dat gaan we nu niet groots vieren, maar ik nodig wel mijn ouders uit. Die hebben we de hele tijd nog gezien trouwens, zij zijn geen risicogroep en wij ook niet.

    Omdat de horeca weer open gaat, leek het mij leuk om met ze uit eten te gaan, maar ik kan niet echt vinden of dat mag.
    Mag je met 7 personen (totaal 4 volw en 3 kinderen) uit 2 gezinnen aan 1 tafel zitten op een terras(niet binnen dus)?

    Om eerlijk te zijn ben ik er na al het gezoek of het wel mag alweer klaar met het hele idee, dus ik denk dat we maar wat gaan bestellen, maar nu wil ik het eigenlijk gewoon weten ook, haha.
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Meer dan 2 mensen mag niet tenzij uit 1 huishouden dus nee
     
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Jawel hoor, volgens mij mag dat wel. En zijn toch van die speciale corona tafels die ze op televisie hebben laten zien waarbij iedereen 1,5 m van elkaar af zitten? Ik zou ze gewoon bellen en ze kunnen vast wel iets regelen waarbij je ouders aan een zijde van de tafel zitten en jullie gezin aan de andere zijde. Ze zijn vast blij met de klandizie!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier zijn nagenoeg alle eetgelegenheden al volgeboekt voor 1 juni.

    Hoe het precies met de afstand zit weet ik eigenlijk niet maar er is vast wel wat op te vinden.
    Anders snap ik dat er weinig lol aan te beleven is.
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.869
    13.034
    113
    Vrouw
    Volgens mij mag je vanaf 1 juni met een onbeperkt aantal mensen buiten zijn, mits je maar 1.5m afstand houdt. Echter trekken gemeentes hier ook hun eigen regels in met de horeca, dus het lijkt mij verstandig dat je even kijkt op de site van het restaurant waar je heen wilt, wat hun regels zijn.
    Maar in mijn woonplaats is alles al volgeboekt op 1 juni en kan je bij geen enkel restaurant meer een tafel krijgen.
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Maar het is dus inderdaad gewoon onduidelijk wat nou wel en niet mag.

    Inmiddels hebben wij besloten om maar iets te bestellen. Ik word zo geirriteerd van al die regeltjes en moeilijk gedoe dat ik er al helemaal geen zin meer in heb om uit eten te gaan.
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Iemand al vernomen van restaurants of de afhaal opties stoppen als ze 1 juni weer open gaan? Liep vandaag langs een plein met veel terassen en daar waren ze volop aan het voorbereidend. Ik moet zeggen dat met die 1,5 meter tussen de tafels dat je als gezin denk ik een stuk lekkerder zit nu met je gezin dan voorheen met alle tafels zo dicht op elkaar.
     
    Beausecret, Cindy1977 en Huismuisie vinden dit leuk.
  8. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Denk dat dat per restaurant verschillend is. Hier in de buurt 1 ijssalon/restaurant die blijven doorgaan met het afhalen/bezorgen van diner en ijs. Verder gaat het terras open voor ijs en lunch. Binnen is nog even gesloten bij hun.
     
  9. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Zo heb ik dat ook gelezen bij de restaurants hier.
     
    pat1975 vindt dit leuk.
  10. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Volgens mij was daar alweer van afgestapt, al is dat ook afhankelijk van de regels van de veiligheidsregio dacht ik, dus misschien niet overal zo.

    Hier gereserveerd voor 29 juni voor onze trouwdag incl overnachting mocht het dan alsnog deels teruggedraaid worden dan kunnen we alsnog uiteten alleen dan op de hotelkamer zoals ze afgelopen periode ook aanboden.
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Gewoon lekker barbecuen in de tuin. Het wordt prachtig weer!
     
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.587
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou denk ik lekker wat bestellen bij een goed restaurant.
     
  13. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hoe zijn nu de richtlijnen mbt terras/restaurant zitten?
     
  14. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Afhankelijk van waar je naar toe gaat ag het op sommige plekken wel wanneer je dus 1,5 meter uit elkaar kan zitten. Kan het filmpje zo snel niet vinden maar dat zag ik bij een aantal restaurants hier in de buurt voorbij komen (west brabant) ze hadden een filmpje gemaakt hoe dat in zijn werk ging en eruit zag. Kwam er vooral op neer dat je dan wel allemaal echt aan een tafel zat met een specifiek aantal stoelen per tafel en wat ruimte ertussen afhankelijk van de grote van de tafel. Misschien een onduidelijke uitleg maar probeer het filmpje op te zoeken.
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ja, maar je ouders moeten dan aan de tafel op 1,5m afstand van jullie zitten.
     
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Nou idd zeg, soms dat geduw met die kinderwagen of met samengeknepen kadetjes zitten omdat E perse het koekje van het naastgelegen tafeltje wil hebben :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je mag niet met zoveel personen aan een tafel zitten als zij niet uit jouw eigen gezin komen, tenzij er speciale tafels zijn waar je anderhalve meter van elkaar zit.
    Maar ik denk niet dat veel restaurants dat hebben.
    Zou gewoon even informeren bij een restaurant naar keuze.
    Overigens denk ik dat alles de eerste week juni sowieso volgeboekt zit, hier wel in elk geval.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het wok/buffetrestaurant hier heeft als regels dat alleen mensen uit 1 huishouden aan een tafel mogen. En tweetallen uit verschillende huishoudens mogen wel aan 1 tafel, zonder die 1,5 meter afstand. Ze gaan pas handhaven vanaf 3 personen.
    Ik heb gister voor ons gezin gereserveerd voor volgende week zaterdag van 15-17. Rare tijd maar wel het rustigst denk ik, al mogen er sowieso maar 30 personen komen, dus heel druk kan het sowieso niet worden :)
     
  19. Didi1980

    Didi1980 Actief lid

    13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Wij hebben een reservering over drie weken als we een weekendje weg zijn. Ik ben heel benieuwd hoe ze het hebben opgelost.
     
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Mag, maar ouders idd op 1,5 meter afstand van jullie gezin.

    Maakt niet uit welke veiligheidsregio je hoort, dat is gewoon landelijk vanuit de overheid bepaald. Enige wat kan verschillen is bv apart tafeltje voor ander huishouden of wel aan 1 tafel maar met 1,5 meter ertussen. Ik zou ook fijn laten thuis bezorgen haha, vond dat net zo gezellig op mijn verjaardag met mijn ouders :D knus, heerlijk eten en geen gedoe met naar de wc gaan haha
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina