Uit zijn ritme

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mini25, 2 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Ons zoontje van 2,5 jaar wordt de afgelopen week erg vroeg wakker (5 uur / half 6) en gaat dan zitten roepen naar ons.

    Het is best een slaapkopje geweest tot vorige week. Normaal gesproken sliep hij ‘s middags van 12.00-14.00 soms tot 15.00 en ‘s avonds van 18.30-7.00. Hij geeft meestal zelf aan ‘moe’ te zijn en naar bed te willen.

    Ik weet niet of het komt door de vogels die fluiten dat hij wakker wordt of andere geluiden.

    Nu vroeg ik mij af hoeveel jullie kindjes rondom deze leeftijd nog slapen? En wat de beste aanpak is... Opties waaraan ik zelf dacht zijn het middag slaapje in korten, ‘s avonds later naar bed, slaaptrainer gebruiken, overstappen peuterbed? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
     
  2. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    Die van mij wordt in augustus 3. We zijn sinds zo'n anderhalve maand overgestapt naar een peuterbed en hebben ook sinds kort het middagslaapje afgeschaft omdat hij 's avonds niet meer wilde gaan slapen.
    Nu slaapt hij 's avonds wel makkelijk in maar wordt 's ochtends ook steeds eerder wakker...vanochtend was het zelfs 5 uur:(( En met het peuterbed komt hij nu ook zelf uit bed.

    Ik zou zo lang mogelijk wachten met een peuterbed (als hij nog past en er niet uitklimt dan;))
    Wij hebben wel een slaaptrainer maar meneer komt er evengoed gewoon uit.
    Bij ons heeft het vroege wakker worden denk ik ook te maken met het warme weer. En dan vooral het de hele dag buiten zijn/ spelen. Hij is dan echt zo moe als hij naar bed gaat, dat hij juist eerder wakker wordt. Kinderen die moe zijn, slapen juist slechter;)
     
    Mini25 vindt dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoontje is 2 jaar en 8 maanden. Doet al eeuwen geen middagslaapje meer. Gaat om 19u slapen en wordt rond half zeven wakker. Dat is recent, dankzij het naar school gaan. Voordien sliep hij veel minder.
     
    Mini25 vindt dit leuk.
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier moet ze nog 2 worden. Slaapt s middags zo'n 1,5 uur, soms langer, soms korter en 's nachts van ongeveer 19.30-5.30-7.00 dat wisselt heel erg.
     

Deel Deze Pagina