Hallo, Ik volg op dit moment een opleiding in de natuurvoeding en ben me aan het verdiepen in de mogelijkheden als ik straks mijn diploma heb. Zouden jullie naar een voedingscoach toegaan voor advies naar een gezondere levensstijl? Of met bepaalde klachten? En wat zou je dan een acceptabel bedrag vinden?
Nee dat zou ik niet zo snel doen... Hooguit als het medisch noodzakelijk is dat ik n heel ingewikkeld dieet moet volgen waar ik zelf niet uitkom ofzo.
Een vriendin van me is er al een hele tijd mee bezig maar over het algemeen gaat het erg stroef met klanten te overtuigen van wat je kan bewerkstelligen met voedsel. Ik persoonlijk vind haar tarieven ook absurt hoog ... Ik krijg regelmatig een goede tip maar zou zo niet weten wat ik er voor over heb om bijvoorbeeld een los consult te hebben.
Fijn om deze reacties te lezen. Eigenlijk zeggen jullie dat als je 'gezond' bent niet zo snel advies zou zoeken. Maar wel met bepaalde aandoeningen? Misschien moet ik me dan meer gaan richten op mensen met diabetes, endometriose ed...
Dan zou ik naar een diëtist gaan. Wordt meestal ook vergoed. Online is er natuurlijk ook heel veel te vinden. Ik zou het niet zo snel doen iig.
Of kun je niet meeliften met de hype van al die superfoods, smoothies en weet ik het allemaal en daar wat mee doen?
Ik volg nu de opleiding tot natuurvoedingsadviseur en mag daarmee alleen gezonde mensen helpen. Zo gauw ze iets 'medisch' hebben moet er eerst overleg zijn tussen de behandelend arts en mij of het zinvol is om verder te gaan. Ik zou hiermee al een praktijk mogen beginnen en voedingsadviezen geven, maar ben aan het uitzoeken of daar veel vraag naar is. En welke vervolgopleiding het meest geschikt is voor wat ik wil. Vind het ook leuk om straks workshops te gaan geven en iets voor kinderen op te zetten.