Uitgangsecho na IUI niet goed

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Twinkk, 4 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Zit even flink te balen hier.

    Ik heb net een ronde IUI gehad die erg mee is gevallen. Echter was er wel maar 1 eitje gesprongen van de 3. De andere 2 zouden zichzelf moeten opruimen. Nu zit ik op cyclusdag 3 en moest ik een echo laten maken om te kijken of alles weg was zodat we verder konden met een nieuwe ronde. Nu bleek er nog een follikel te zitten van 14 mm waardoor ik nog niet mocht starten. Dinsdag een nieuwe afspraak om te kijken of ie dan wel weg is zodat we dan eventueel kunnen starten. Het is voor mij erg onduidelijk... Heb ook wel om verduidelijking gevraagd maar daar werd het niet echt duidelijker op :S.
    Want ik vind het zo gek, als ik dinsdag start met de clomid start ik dus op dag 7 in plaats van dag 3. Als mijn lichaam dan wel al zelf al is begonnen met het maken van een nieuw ei lopen we toch achter met de clomid en heeft dat toch geen effect meer? Ik kreeg als antwoord dat ze dan anders tellen dus dat het dan niet dag 7 is. Of moet ik er vanuit gaan dat het deze maand niets wordt?

    Misschien ervaringsdeskundigen hier?
     
  2. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Vervelend:(
    Ik heb ook een paar keer cystes gehad, soms waren ze een paar dagen later wel opgelost!
    Helaas soms ook niet en moest ik een maand overslaan.
    Hoe het zit met de clomid weet ik niet, ik heb van mezelf geen cyclus dus als ik geen hormonen gebruik heb ik ook geen eigroei:p
    Dus ik ben inderdaad wel eens gestart op dag 6.
     
  3. limburger

    limburger Niet meer actief

    Die cyste zal hoogstwaarschijnlijk pas verdwijnen bij de volgende menstruatie..omdat die op dag 3 nog evengoed zichtbaar is.
    Inderdaad. ik denk ook als je op dag 7 begint dat je dan 'te laat' bent, althans wel voor meer dan één eitje te produceren.
     
  4. nozzo02

    nozzo02 Lid

    21 jan 2016
    80
    0
    6
    Ik heb ook meerdere cystes gehad. Soms vanwege de grootte van de cyste en hoeveelheid is het meerdere maanden niet doorgegaan de behandeling. Ik ben ook wel eens op een latere dag gestart met de hormonen, de eitjes groeien bij mij wel vanuit zichzelf, dus dan worden ze de eerste dagen iets minder gestimuleerd, mij lijkt dit niet een probleem.
    Ook zijn de cystes wel eens verdwenen een paar dagen later. Bij mijn laatste IUI zaten er ook cystes, dus je hoeft er niet perse vanuit te gaan dat het niets meer word. Het is nog mogelijk dat het gewoon door gaat!

    Het vervelende is met een cyste van jou formaat dat ze lastig het verschil kunnen zien tussen een eitje en een cyste. Als
     
  5. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ja dat zei zij dus ook. Dat als ik nu de clomid zou slikken dat ze dan straks denken dat ze een mooi groot eitje hebben terwijl dat dan de oude is die niets meer gaat doen. Daarom mocht het nu nog niet.

    En ze zei dat als we op dag 7 wel konden beginnen dat dat dan niet dag 7 is, dat ze dan anders tellen. Maar ja, telt mijn lichaam dan ook anders?

    Ik vind het allemaal maar verwarrend.
    Thanks voor de antwoorden dames :)
     
  6. Mayaatje

    Mayaatje Actief lid

    22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hey Twinkk, ik heb de laatste poging ook moeten afbreken. Cyste van 31 mm. Zo balen he als je niet verder kan. Rare ik had wel gewoon een eisprong dus het voelde zo dubbel om niet verder te mogen na zo lange tijd. Netjes ook weer normale tijd ongesteld en maandag echo om te kijken of we weer verder mogen.
    Veel sterkte weet hoe je je voelt.
     
  7. Goldfishie

    Goldfishie Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Bloed laten prikken geeft ook goede antwoorden. Uit bepaalde waardes kunnen ze zien of je eisprong eraan komt of nog niet. Vaak gaat een cyste uit zichzelf weg. Met clomid heb ik geen ervaring.

    Ik heb ook een cyste, deze zit er al jaren en groeit verder niet. Volgens de gyn zit deze niet in de weg, maar is helaas ook nooit uit zichzelf weggegaan. Mijn cyste is 20 mm en ziet er op een echo precies zo uit als een follikel van 20 mm. Bij mij hadden ze de fout gemaakt om iui uit te voeren op die cyste en dan kan je niet zwanger raken. Ze hadden toen geen bloed laten prikken. Sindsdien doen ze dat wel en kunnen ze precies zien of de eisprong er aan komt in combinatie met de echo's.

    Succes! Hopelijk gaat die cyste vanzelf weg.
     
  8. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    #8 Twinkk, 5 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2016
    @Mayaatje: Ah balen zeg! Dat is best een flink grote ook nog eens! Mocht je dan ook niet zelf aan de slag nu? Pfff en dan maandag pas duidelijkheid. Hopelijk goed nieuws voor je!

    @Goldfishie: Dank je! Bij mijn ziekenhuis doen ze dat niet met bloedprikken. Hij moest perse weg zijn, zei ze. Maar ik denk dat de situatie anders is omdat ik sowieso dus clomid gebruik en dan als de eitjes groot genoeg zijn (wat ze dan verkeerd zouden kunnen zien door die cyste) moet ik pregnyl spuiten om een eisprong op te wekken. Dus ze weten dan sowieso wanneer de eisprong is alleen moeten ze dus niet de nep follikels in de weg hebben zitten want dan kan het mis gaan. Zoals bij jou dan eigenlijk.
    Geloof dat deze cyste dan ook nog kan gaan groeien door de hormonen dat dat ook niet goed is voor je geloof ik. Of als je dan nog een cyste aanmaakt het ook ongezond is om er meerdere te hebben. Betekend ook gewoon dat je lichaam nog niet is bijgekomen van de vorige ronde, denk ik, als ie het nog niet heeft kunnen opruimen.
    Ik heb ook een tijd een endo cyste gehad die is weggehaald. Die kwam vanuit mezelf want toen had ik nog geen hormoonbehandelingen. Maar dit is dan weer een ander soort cyste, deze komt echt door de iui/hormonen zelf. Dat is het oude eitje, zeg maar.
     
  9. limburger

    limburger Niet meer actief

    Wat jij nu hebt heb ik ook drie keer eerder gehad helaas.
    bij deze iui had ik ook een kleiner eitje.
    grote kans dat ik ook een cyste heb mocht de iui mislukken.
    behoorlijk vervelend als je al zo lang wacht op een zwangerschap
    ben benieuwd wat ze volgende week zeggen
     
  10. skye81

    skye81 Bekend lid

    24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou jullie graag iets willen vragen mbt een eitje dat dan niet springt. Is dat wat ze noemen een persisterend follikel?

    En zo'n follikel blijft zitten en wordt een cyste genoemd? Wanneer gaan deze ongeveer weg? En als zoiets blijft zitten blijft dan een natuurlijke eisprong ook weg of kan die door blijven gaan?
     
  11. skye81

    skye81 Bekend lid

    24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Mag ik jou vragen waarom ze er niet voor gekozen hebben deze weg te halen?
     
  12. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    @limburger:
    Hoe verliep dat bij jou? Moest je dan een maand wachten? en dan daarna weer verder? Had je dan wel een eigen eisprong?


    @skye:
    Goede vragen. Dat vroeg ik me eigenlijk ook allemaal wel af! Hopelijk iemand een antwoord op?
     
  13. Goldfishie

    Goldfishie Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Skye: mijn gyn zegt dat ze pas iets aan gaan doen als deze 5 cm is. Die van mij zit er al ieder geval al twee jaar en is (sinds de definitieve ontdekking) steeds gevolgd of ie groeide, maar groeit verder niet.

    Mijn gyn zegt dat ie geen kwaad kan, dat ie geen zwangerschap in de weg staat en ook niet mijn rechtereierstok in weg staat. Ik weet niet of ik dat geloof, want in de andere 7 iui behandelingen (met en zonder hormonen) was er maar 1 x een eisprong aan die kant, voor de rest altijd links. Wij gaan nu bijna het ivf traject in en de gyn gaat dan ook goed de cyste blijven volgen, ik ga dan het dubbele aan hormonen krijgen. Wie weet gaat ie dan wel ineens groeien of komen er aan die kant wel ineens follikels. Tijdens de punctie gaan ze hem wel aanprikken. Dan bestaat er een kans dat ie leegloopt en verschrompeld en weggaat uit zichzelf, maar er bestaat ook een kans dat ie zich weer langzaam vult en blijft bestaan. En dan is het nog steeds blijven volgen of ie gaat groeien.
     
  14. skye81

    skye81 Bekend lid

    24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Duidelijke uitleg goldfishie! Thnx!
    Ik hoop voor jou dat die toch snel weggaat. Ik vind het persoonlijk altijd niet prettig dat die dingen blijven zitten. Maar hopelijk verschrompelt het door de medicatie. Progesteron schijnt het goed te doen met het uitdrogen (dacht ik)
     
  15. skye81

    skye81 Bekend lid

    24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel Twinkk! Ik wilde er een topic over openen maar zag die van jou. Fijn dat je het niet erg vind dat ik het hier even vroeg. Ik hoop dat iemand ons meer kan vertellen :)
     
  16. limburger

    limburger Niet meer actief

    Bij mij ging deze cyste 1 keer vanzelf weg (door de volgende menstruatie) 2 keer heb ik een keer Provera gekregen na de menstruatie was het toen ook weg.
    Dus steeds 1 maand wachten dus
     
  17. Mayaatje

    Mayaatje Actief lid

    22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Twinkk wij doen iui-d dus met donorzaad. Dus we kunnen wel zelf aan de slag maar dat had niet zoveel zin

    Vandaag voor de eerste echo weer geweest op CD8 om te kijken of de cyste weg was. Nu was er 1 van 16mm en 3 kleintjes onder de 10mm. Dus waarschijnlijk is die van 16 die cyste die kleiner is geworden. We mogen nu wel door moet vanaf morgen ovu testen en dan vrijdag weer voor een echo. Hopelijk is die van 16mm al van een rijpe follikel maar denk het niet. Bloedwaarden waren nog erg laag.
     
  18. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Oke even een update, want wat mijn lichaam nu weer eigenwijs aan het doen is. De biometrist was ook wat verbaasd en wist ook niet zo wat ze ermee moest. In ieder geval voor nu even niets...

    Ik moest vandaag dus terug (dag 7) omdat er op dag 3 dat eitje nog zat. Wie weet was ie wel weg nu. Ze zag iets kleins nog zitten maar ze zei, misschien is dat het gele lichaam en heb je net een eisprong gehad want je baarmoederslijmvlies is te dik voor dag 7 (moet ongeveer weg zijn) en je hebt ook een slijm laagje erop wat wijst op ovulatie. What the hell! Wij naar huis racen en snel klussen dus. Maar ja.... Heel vreemd. Dat is dan dat oude eitje (kan geen nieuwe zijn want een andere zat er vrijdag nog niet). En oud baarmoederslijmvlies. Klinkt niet als een succesformule :p. En ze zei vorige keer, die kan niet meer gaan springen (zie uitleg hierboven :p)). Mijn lichaam denkt, en dat doen we toch!

    Ik was ook maar 1 dag ongesteld, heel vreemd. Maar wel heel flink, met echt ook slijm enzo (sorry voor tmi :p). Ik had het al wel gevoeld vannacht. Werd wakker van de kramp bij mn eistok. Dat had ik ook de dag van iui, waarschijnlijk een heftige eisprong. Maar ja ik dacht, dat opruimen van dat eitje, misschien doet dat ook zo zeer, weet ik veel.
    Maar ja, nu is het dus vaag. Wanneer klussen? En als ik nu ongesteld word (volgens haar over 2 weken dan) mag ik meteen zelf beginnen om op dag 3 clomid te slikken. Maar ja, ik denk dan van, wie zegt dat mijn lichaam niet ook nu nog weer een extra ei aan het maken is die zijn eigen schema volgt, in het normale schema nog. Misschien tegen die tijd eens bellen met de gyn. Of deze week nog. Het zit me niet lekker. Ze wilde nu niet starten met de clomid omdat ze niets 'stuk' wilde maken, maar ja wie zegt dat je over 2 weken niets kapot maakt.

    Zo even heel verhaal :p. Leek me even het handigste hier neer te zetten :p
     
  19. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Oh sorry maya, ik vergeet je helemaal te antwoorden.
    Sorry ik wist niet dat jullie donorzaad hebben. Dan wordt het inderdaad een ander verhaal.
    Loopt bij jullie ook wazig dan he. Dan weet je op een gegeven moment gewoon niet meer of het de cyste is of een gewone follikel.

    Ergens vind ik het wel zonde. Ik was super mooi regelmatig met mn cyclussen en nu is alles in de war :(.
     
  20. Mayaatje

    Mayaatje Actief lid

    22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heel erg herkenbaar Twinkk... Alsof je lichaam nu heel anders reageert nu het echt moet presteren ;)
    Wat gek zeg dat op dag zeven je eisprong al is geweest.. Of was je cyclus doorgelopen? Moet je nu twee weken wachten omdat ze denkt dat je eisprong is geweest?
    Wat kan een vrouwenlichaam toch raar zijn en je wordt heen en weer geslingerd tussen blijdschap en teleurstellingen. Hopelijk waren jullie op tijd met klussen.

    Nee hopelijk vrijdag meer zekerheid en hoop op een kans deze maand!!
     

Deel Deze Pagina