Uitgerekend 01-02-2021 - 14-02-2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FoxyDiamond, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Welkom en gefeliciteerd! Even de echo afwachten dus om te kijken hoe ver je echt bent, weet je al wanneer je hem hebt?
     
  2. Bloempie2

    Bloempie2 Lid

    9 jun 2020
    43
    32
    18
    Vrouw
    ik heb ook echt al mega opgezette buik. Zei vorige week met familie bezoek, zal maar geen jurkje aan trekken. Wist het toen nog niet zeker en iedereen zit eigenlijk te wachten op een tweede bij ons....
     
  3. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Is er met 7 weken eigenlijk wel iets te zien op een echo? Is dat dan ook de termijnecho? Ik had die bij vorige zwangerschappen rond de 12 weken, maar dat is al even geleden. Alles is anders joh nu!

    @FoxyDiamond man, autorijden is wat hé.. maar bijrijder zijn is nóg erger!
     
  4. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Als ze het uitwendig niet kunnen zien dan word de echo inwendig gedaan. Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo’n fijn idee.
     
    primavera en Barbje vinden dit leuk.
  5. Bloempie2

    Bloempie2 Lid

    9 jun 2020
    43
    32
    18
    Vrouw
    klopt nog even geduld. Ik ga morgen bellen met de verloskundige voor een afspraak. Vanmorgen pas een goede test gehad en geen mogelijkheid om te bellen. Ze zijn voor afspraken maken alleen s ochtens bereikbaar.
     
  6. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Haha, herkenbaar! Niet dat iemand het verwacht bij ons, maar dat typische buikje doet veel vermoeden hier!
     
  7. Bloempie2

    Bloempie2 Lid

    9 jun 2020
    43
    32
    18
    Vrouw
    Met 7 weken is de kans groot dat het een inwendige echo is. Maar er is wel degelijk wat te zien. Bij onze eerste met de 5, 7 en 10 weken een echo gehad. Vanaf de 7 weken was het hartje te zien/horen.
     
  8. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Ja, dat zij maar zo. Hou er niet zo van, dat inwendige gedoe, maar ik wil wel weten of alles oké is. Thanks!
     
  9. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Mijn echo is ook inwendig, bij mijn zoontje ook. Is veel fijner, zien ze veel meer!
     
  10. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ja, ik weet er alles van :rolleyes:

    Ja met 7 weken is er zeker wat te zien, inwendig. De mijne is ook inwendig
     
  11. GaiaMama

    GaiaMama Actief lid

    1 mei 2013
    322
    241
    43
    Vrouw
    Ik ben best slank van mezelf, maar als ik zit moet ik gewoon de knoop van mijn broek open doen omdat hij anders snijd in mijn buik.... Hopelijk valt het voor de buitenwereld niet zo op.
     
  12. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Dat heb ik ook. Bij mijn zoontje wist iedereen het ook al snel want omdat ik slank ben valt het gewoon op. Met 9 weken kon ik het al niet meer verbergen, ik denk dat het nu nog sneller is. Toen had ik namelijk nog soort van buikspieren maar die zijn nu ver te zoeken :roflmao:
     
    Bloempie2 vindt dit leuk.
  13. LoisdeW

    LoisdeW Actief lid

    6 jun 2020
    100
    57
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    Gaaf! Gefeliciteerd! Lopen echt mooi op inderdaad!
     
  14. LoisdeW

    LoisdeW Actief lid

    6 jun 2020
    100
    57
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    Wat een gezelligheid hier ineens!
    Ik heb ook wel wat kwaaltjes, af en toe steekjes in mn buik/benen, maagzuur, minder eetlust en gevoelige borsten. Oh en laten we mijn jankbuien niet vergeten haha. Ik herken mezelf af en toe amper. De afgelopen dagen ben ik erg onzeker geweest, ik had ook erg weinig afleiding dus veel tijd om na te denken. Steeds bang dat het verkeerd gaat, terwijl er geen aanleiding voor is.. Sinds gisteren gaat het gelukkig beter.. en dat terwijl ik normaal zo nuchter ben pff.

    Wij hebben trouwens over 4 weken echo. Ben dan ongeveer 8+4 weken zwanger. Duurt nog zoooolang... haha!
     
    Barbje vindt dit leuk.
  15. LoisdeW

    LoisdeW Actief lid

    6 jun 2020
    100
    57
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    Ik ben trouwens vrij stevig, dus aan mij zullen mensen het niet zo snel zien.
    we vertellen het onze ouders vlak voor de 8 weken echo en onze broers en zussen daarna. De rest van de wereld mag het na de termijnecho weten. :)
     
  16. LoisdeW

    LoisdeW Actief lid

    6 jun 2020
    100
    57
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    Dit klinkt herkenbaar haha. Bij ons wachten mensen ook een beetje op de tweede.
    ik had een spiraal en zou die er uit laten halen, maar dat ging niet door ivm Corona.. veel mensen denken dat ik m dus nog heb.
     
  17. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Maar doet een inwendige echo geen pijn dan? Ik ben best wel preuts en met je benen wijd vind ik maar niks. Heb nog trauma aan de eendenbek met inleiden, verschrikkelijk was dat zeg.

    Toen ik zwanger was van mijn dochter kreeg ik voor de eerste keer pas een echo met 8 weken en die was uitwendig. Maar volgens de VK is 7 weken niet te vroeg.
     
  18. GaiaMama

    GaiaMama Actief lid

    1 mei 2013
    322
    241
    43
    Vrouw
    Het is misschien een beetje gênant met je benen wijd. Maar als je probeert te ontspannen, doet een inwendige echo geen pijn. Zodra je gespannen bent, span je je spieren aan.
     
  19. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Woooohh ik ga een dagje werken en ineens staat het hele topic vol haha!

    Hier gaat het goed, niet al te veel kwaaltjes, wel heel erg rommelende darmen vandaag.. mijn buik is heel ietsje boller naar valt echt nog wel binnen het normale ook al ben ik ook echt lang en slank van mezelf denk ik niet dat het opvalt. Maar die 'glow' waar jullie het over hebben dat vind ik zoiets raars! Vorige keer toen ik een miskraam had vertelde mijn moeder toen ik dat vertelde dat ze wel nieuws had verwacht omdat ik er dus toen ze me gezien had zo goed uitzag.. freaky! Maar wil het nog niet te vroeg vertellen hoor, we proberen het eigenlijk ook bewust nog niet al te echt te laten voelen voor onszelf. Misschien dat we het na de 8 weken langzaam een beetje gaan durven.

    Ik heb nog geen afspraak bij de verloskundige, maar heb inmiddels de bloeduitslag van vrijdag binnen die 680 hcg aangaf en Gent aan de telefoon gehad dus morgen ga ik bellen! Dan ben ik ook 5 weken eieieiendelijk van die 4 af. Wat duren deze weken toch laaaaaaaang!
     
    Chrissie1990 vindt dit leuk.
  20. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Bij mij echt helemaal niet hoor! En ik ben al zo vaak geweest dat het inmiddels bijna net zo gewoon is geworden als een krantje lezen :p
     
    Chrissie1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina