Uitgerekend 01-02-2021 - 14-02-2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FoxyDiamond, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Bij ons is mondkapje niet verplicht, woon wel vrij dichtbij Amsterdam. In de ziekenhuizen wel verplicht maar daar kom ik niet. Emmy waar woon je dan :)

    @MotherToBe succes vandaag, hopelijk duidelijk eindelijk!

    Chrissie fijn helemaal goedgekeurd. Ik mag morgen weer, vind de tijd nu ineens wel snel gaan hoor. Voel mij prima, nog erg energiek en fysiek prima in orde. Wordt wel een beetje geleefd door werk, want er zijn helaas veel besmettingen onder bewoners en medewerkers. Wat zorgt voor veel chaos omtrent de roosters.
     
  2. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Heel veel succes vandaag @mothertobe1, ik duim voor je dat je duidelijkheid krijgt!
     
  3. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Meiden, hebben jullie al een keer een harde buik gehad? Zo ja, wat voel je dan precies?
    Ik had laatst dat de keine zich helemaal opkrulde in mijn buik, rechts onder mijn navel kwam een hele bobbel (ik lag op mijn rug in bed). En toen dacht ik: is dit nu een harde buik of is dit nu de kleine?
     
  4. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    #1504 RLSD, 8 okt 2020
    Laatst bewerkt: 8 okt 2020
    Ik heb al vanaf een week of 15 meerdere keren per dag harde buiken. Heel de baarmoeder wordt dan hard en het voelt wat ongemakkelijk, maar niet pijnlijk. Soms zie je dan inderdaad een bobbel precies waar het kindje ligt.
     
  5. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heb je daarvoor nog adviezen oid gekregen?
     
  6. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ja, rust.. :rolleyes: Maar dat is omdat ik zo vroeg al zoveel harde buiken heb.

    Opzich schijnt het vrij normaal te zijn dat je bij een volgende zwangerschap wat sneller/vroeger een harde buik krijgt en dat je wat meer last hebt van je banden etc, aldus mijn VK. Dit omdat alles al eens opgerekt is geweest en gevoeliger is. In die harde buiken mag trouwens geen regelmaat zitten en ze mogen geen pijn doen.
     
  7. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja precies, ik doe al rustig aan. Behalve zondag toen heb ik even wat meubeltjes in elkaar gezet hahaha. Ben jij ook al echt minder gaan werken? Of hoe organiseer je rust?
     
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ah wat leuk, al meubels voor de babykamer? Als je al wat rustig aan doet, dan kan je niet veel meer doen. Evt bespreken met je VK als de harde buiken vaker komen.

    Ik werk momenteel weinig tot niet en ben 100% ziekgemeld. Ik heb gelukkig een administratieve baan die ik vanuit huis kan doen, dus op dagen dat ik me redelijk voel dan slinger in de computer aan en werk ik een uurtje of 2. De ziekmelding komt gedeeltelijk door de harde buiken en pijn in mijn buik die ik heb, maar ook door extreme vermoeidheid, vreselijke hoofdpijnen, sterretjes zien, flauwvallen etc. Dus ik slaap en rust veel eigenlijk.

    Gelukkig heeft mijn man een hele flexibele baan en werkt ook vanuit huis zodat hij eigenlijk alles omtrent onze andere kids kan regelen :)
     
  9. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Ja harde buiken ook al vanaf 18 weken ofzo maar vooral als ik een flinke wandeling heb gemaakt. Naar mijn weten kan het niet kwaad, trekt hier altijd ook vanzelf weer weg. Pijnlijk is het niet echt, wel vervelend en gevoelig.


    Klinkt heftig RLSD.
     
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ja dan is het niet erg inderdaad als je iets van inspanning hebt gedaan. Ook wel logisch dat je lichaam daarop reageert.

    Ik heb de harde buiken helaas ook veel in rust, ik word er ook gewoon 's nachts wakker van terwijl ik dus slaap. Dat is niet goed en met deze termijn echt nog veel te vroeg.
     
  11. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Kaaat wat jij omschrijft heb ik denk ik ook indd. Na inspanning oid. Of na een drukke werkdag als ik dan ontspan dan krult ie op en trekt m'n buik strak. 't is wel 'altijd' (die paar keer tot nu toe haha) een reactie op het bewegen/opkrullen van mini.

    @RLSD dat klinkt wel heel heftig... Dat wist ik niet.... Wat ontzettend fijn dat je man zoveel doet! Hoe komt het dat je zoveel last hebt van je buik? Heb je ook extra controles?

    @Mother2Be hoe was het vandaag?
     
  12. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Tsja het is op zijn zachts gezegd erg vervelend allemaal maar ja, het is niet anders. Gelukkig doet de baby het goed en dat is het belangrijkste! :)

    De VK denkt dat de pijn in mijn buik groeipijn van de baarmoeder is. Medisch gezien qua blaasontsteking etc is alles uitgesloten, dus ze kunnen er niet zoveel mee. Extra controles heb ik niet maar we hebben wel regelmatig telefonisch overleg, ze houden het wel goed in de gaten.
     
  13. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt. Je klinkt redelijk nuchter, dat helpt denk ik ook! Hoop dat de rust je goed helpt!!
     
  14. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik ben wel redelijk nuchter inderdaad en met een beetje humor kom je ook wel een heel eind ;) Neemt niet weg dat ik ook echt wel mijn zelfmedelijden momentjes heb hoor, kan soms een huilbui hebben omdat ik mezelf even zielig vind :roflmao: Maar als ik dan denk aan wat onze mothertobe1 meemaakt, pfoe, dan kan het toch beter met jezelf niet zo goed gaan en met de baby wel..

    @mothertobe1, hoe is het gisteren gegaan?
     
  15. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Absoluut... Zet alles weer in een ander perspectief. ❤️
     
    RLSD vindt dit leuk.
  16. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Hier ook wel last van harde buiken. Maar doen geen pijn. VK zegt dat het normaal is. Voel me voor de rest top fit.

    @mothertobe1 hopelijk goed nieuws.
     
  17. mothertobe1

    mothertobe1 Fanatiek lid

    17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Hoi dames

    afgelopen donderdag een echo gehad en ze zien eigenlijk niet meer dan ze eerder al hadden aangegeven. Vermoeden is nog steeds truncus ateriosus.
    Nu weer over 4 weken een afspraak.
    Vwp is goed gedaan daar krijgen we hopelijk over 15 dagen de uitslag van en van de sneltest volgende week.

    Ik ga proberen het wat los te laten en te genieten van me zwangerschap.
    De baby doet het in me buik gewoon goed en de rest was ook allemaal in orde dat is zovaak gecheckt.

    vanaf volgende week inspiratie opdoen voor de babykamer en me even met de leuke dingen bezig houden.
     
  18. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat ze het nog steeds niet zeker weten en dat het nog steeds een vermoeden is. Fijn dat de baby het verder goed doet en dat de punctie goed ging, hopelijk komt er een goede uitslag uit!

    Nu proberen te genieten en het een beetje los te laten, goed van je! Het lijkt erop dat je toch voor nu niet de antwoorden gaat krijgen waar je op gehoopt had helaas. Knuffel!
     
  19. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een sterke instelling @Mother2Be! Even focus op leuke dingen!
    Hebben ze uitspraken gedaan over behandelmogelijkheden? Of kunnen ze dat ook nog niet doen?
    Ik denk in ieder geval veel aan jullie!
     
  20. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat het hier zo stil is.. Hoe gaat het met iedereen?
     

Deel Deze Pagina