Uitgerekend 01-02-2021 - 14-02-2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FoxyDiamond, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het gaat goed! Hoe is het met jou?
    Ik voel de mini lekker bewegen. Zijn bij jullie de bewegingen elke dag even sterk? Ik heb het idee dat hij vorige week 'krapper' lag waardoor hij 'harder' schopte zeg maar. En dat er nu weer iets meer ruimte is, waardoor het zachter voelt. Hoe is dat bij jullie?
     
    RLSD vindt dit leuk.
  2. mothertobe1

    mothertobe1 Fanatiek lid

    17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Hoi dames

    Wat is het stilletjes hier!
    Morgen heb ik een afspraak bij de verloskundige.
    Volgens het ziekenhuis is het beter om de normale controles via de vk te laten lopen zodat ik ook een beetje een normale ‘zwangerschap’ heb.

    Ik voel de baby weinig af en toe in me bekken de placenta zit aan de voorkant.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  3. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hier is de baby iedere dag wel behoorlijk aanwezig en bijna altijd op dezelfde plek (onderin buik), lijkt er echt wel op dat ze een voorkeurshouding heeft: in stuit helemaal onderin m'n bekken :rolleyes: zo ligt ze er ook bij iedere echo bij. Wel grappig als ze dan toevallig eens een andere houding aanneemt en ik haar dan ineens bovenin mijn buik voel, schrok er laatst zo van, kreeg zo'n harde trap :roflmao:

    Hier ook de placenta aan de voorkant maar voel haar toch wel luid en duidelijk. Zien jullie de schopjes ook al aan de buitenkant? Hier zag de oudste het laatst gebeuren, hij lag helemaal in de deuk, zo grappig.

    Fijn @mothertobe1 dat je de gewone afspraken bij de VK kunt houden, snap de gedachtegang er wel achter dat ze dat zo willen. Succes morgen!
     
  4. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Mother2Be lijkt me heel fijn om ook bij een regulier vk te lopen. Even geen ziekenhuis...

    Haha ja die schopjes kunnen soms verrassend zijn :). Mijn dochter heeft het ook al gevoeld en zelf kan ik het ook goed zien, maar telkens als ik wil gaan filmen komt er niets. Nu al eigenwijs.

    Ik ga alweer lekker slapen, energie is gelukkig wel echt beter, maar rond dit tijdstip houdt m'n dag toch echt wel op.

    Hoe ver zijn jullie met de babykamer? Ik ben best al een stukje!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Wauw wat een gave babykamer @Emmy30, heel erg mooi!

    Wij zijn nog niet begonnen aan de babykamer. Wel al de meubels uitgezocht en welke kleur we op de muur willen. Eerst de andere 2 kids over naar hun nieuwe kamers, dan kunnen we verder met de babykamer. Zal al met al nog een paar weken duren denk ik maar het begint nu wel te kriebelen.

    Heel herkenbaar van het willen filmen van de schopjes, hier is het ook nog niet gelukt om het vast te leggen. Eigenwijze baby's, ze werken nu al niet mee :roflmao:
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  6. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik ben nog helemaal niet begonnen met de babykamer. De kamer waar dochter naartoe moet moet opgeruimd en geverfd worden en moet nieuwe meubeltjes voor haar kamertje bestellen, dan kan daarna de babykamer in orde gemaakt worden.
     
  7. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Mooi hoor Emmy! Heel stoer en lief.

    Wij slapen samen dus er zal geen babykamer komen. De commode staat wel op onze kamer maar uit ervaring weet ik dat de kans zeer klein is dat ze de eerste jaren op een eigen kamer slaapt. Dus besloten geen babykamer in te richten en mocht ze wel behoefte hebben aan alleen slapen is een ledikantje zo aangeschaft.

    Heb vandaag weer wat dingetjes geshopt (online), babynestje, maxi cosi, luieremmer, wil nog voedingstas bestellen zo. En dan zijn de grote dingen klaar. Wil wel nog een stoel op onze kamer om in te voeden. En moet nog een plankje worden opgehangen enzo.

    Ik werd net geschopt tijdens dat ik een grote boodschap deed. Dat was toch wel echt bizar. Kleine draak, nu al

    Iedereen al helemaal uit de naam? Wij twijfelen nog erg.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  8. mothertobe1

    mothertobe1 Fanatiek lid

    17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    @Emmy30 wat een leuke kamer!
    Ik heb nog niks geshopt voor de baby haha als ik dit zie dan denk ik dat ik maar gauw moet beginnen!

    vandaag uitslag van de vruchtwaterpunctie en alle chromosomen waren goed! Dus geen 22q11 syndroom wat het meest passend is bij deze hartafwijking.
    De rest van de uitslag verwachten ze begin volgende week en dat is van DNA en erfelijkheid (als ik t goed heb).

    Hoe willen jullie de babykamer inrichten?
    Ik twijfel nog.. ik vind bohemian mooi maar hou ook van dat romantische sfeer in een babykamer
     
  9. Chantaa89

    Chantaa89 Actief lid

    11 mrt 2020
    168
    235
    43
    Vrouw
    Hier de laatste dagen ontzettend veel last van mijn onderrug. Voornamelijk aan de linkerkant van mijn onderrug doet vooral savonds erg zeer.
    Ik kan de baby ook erg goed voelen schoppen en je kan het zelfs eventjes aan de buitenkant van mijn buik voelen.

    Wij zijn ook nog niet bezig met de babykamer. We krijgen eerst begin november nog een badkamer verbouwing. En daarbij gaat een stukje van de muur van de babykamer verplaatst worden. Wel gaan we komende weken de nieuwe kamer van onze dochter schilderen en behangen. Tijdens de verbouwing gaan we dan ook even tijdelijk bij mijn ouders in huis wonen, zodat we gewoon rust en regelmaat in huis houden. En ondertussen kunnen wij mooi in de avonduren de slaapkamer van onze dochter afronden. Passen opa en oma wel op haha.

    Over de naam zijn wij ook nog niet uit. Vinden het nogal lastig een keuze te maken. Maar we hebben wel al een lijstje met nog 8 kanshebbers die 1 van beide mooi vind en de ander niet verschrikkelijk :roflmao:
     
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    #1530 RLSD, 17 okt 2020
    Laatst bewerkt: 17 okt 2020
    Wat een goed nieuws @mothertobe1 dat er geen chromosoomafwijking is gevonden, dat moet een hele opluchting zijn!

    Buiten dat we nog niet met de babykamer begonnen zijn, heb ik ook zelf nog helemaal niks gekocht qua kleertjes etc voor de baby.. Ik wil zo graag lekker even shoppen binnenkort in een babywinkel en leuke spulletjes uitzoeken. Dat lukte nu lichamelijk gezien steeds niet dus hopelijk kan dat binnenkort wel eventjes. Anders maar online shoppen..

    Hier zijn we waarschijnlijk wel uit de naam alhoewel ik ook nog wel een andere naam op het oog heb. Mijn man heeft daar nog zo zijn twijfels bij, dus wel laten het nog maar even in het midden.

    @Chantaa89 wat vervelend dat je zoveel last hebt van je onderrug. Spannend dat jullie eerst nog aan het verbouwen moeten, wel fijn dat jullie dan lekker bij je ouders terecht kunnen!
     
  11. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Haha ik ben ook erg snel met de kamer. Maar vooral omdat ik alleen ben en ik bang ben dat ik op een gegeven moment niet zoveel meer mag, wilde ik graag al een groot stuk af hebben.

    In 't begin zal hij op mijn kamer slapen haha dus echt nodig is 't nog niet :). Leuk wel!

    Wat fijn @Mother2Be!! Nu weer spanning voor de rest denk ik...

    Ik had van m'n dochter nog veel neutrale kleertjes en heb al wel iets bij gekocht. Blijft toch leuk!

    En dan de naam.... Wat vind ik dat moeilijk. De 2e naam wordt Finn of Vince (ivm vernoeming) maar wil graag een lieve en stoere, Hollandse, naam als voornaam en vindt 't zo moeilijk. Alle tips zijn welkom!
     
  12. Chantaa89

    Chantaa89 Actief lid

    11 mrt 2020
    168
    235
    43
    Vrouw
    @Mother2Be zo fijn dat er geen chromosoom afwijking is gevonden. Dat geeft een veel mooier beeld voor de toekomst voor jullie kindje. Had me even ingelezen in de afwijking. En zag staan als kindjes die geen chromosoom afwijking erbij hebben vaak na de operaties een normaal leven kunnen leiden :oops::) dit lijkt me voor jullie zo ontzettend fijn en goed nieuws ondanks alle zorgen en ellende dat de verdenking nu meebrengt. Hopelijk kunnen jullie nu ook wat meer genieten van de zwangerschap.
     
  13. mothertobe1

    mothertobe1 Fanatiek lid

    17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Hoi dames

    Vandaag gebeld door de genetische arts en de rest van de uitslagen waren ook goed.
    Nu nog van mij en mijn man dat is belangrijk bij eventueel een volgende zwangerschap.

    Ja dat klopt @Chantaa89 dus we zijn zeker opgelucht.

    Wie heeft er ook zo een last van bekkeninstabiliteit? Ik verga van de pijn. Ook bij de andere zwangerschappen gehad maar nu is het vele malen erger:(
    Ik ga gauw aan de slag met de babykamer straks kan ik niks meer!
     
  14. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Super fijn zeg alles goed. Nu genieten van de zwangerschap!

    Ik voel mij fysiek echt top, bij alle zwangerschappen tot het eind gehad. Hoop dat ik nu ook bij die gelukkige hoor.
    Bekkeninstabiliteit lijkt mij heel pijnlijk en beperkend in alles wat je wilt en moet doen op een dag. Helpt fysio iets?
     
  15. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk dat je wat meer tempo met de babykamer maakt @Emmy30 aangezien je alleen bent. Geeft dan toch wel een soort rust als dat dan af is. Hier komt de baby de eerste tijd ook bij ons op de kamer in een wiegje.

    Van het weekend gaan we als het goed is, ondanks dat de andere kids nog niet over zijn naar hun nieuwe kamers (wachten nog op gordijnen, de rest is af en een kwestie van hun meubels verplaatsen), wel vast de kleur op de babykamer sauzen. Daar hoeft verder gelukkig ook niks meer aan te gebeuren, alleen meubels in elkaar zetten en aankleden met accessoires etc :)

    Wat een goed nieuws @mothertobe1, dat de rest van de uitslagen ook goed zijn!

    Vervelend die bekkeninstabiliteit, daar heb ik bij de 1e ook mega veel last van gehad. Nu wonder boven wonder (nog) niet. Ga je al naar fysiotherapie oid?

    @Kaaat wat fijn dat je je zo goed voelt, hoop voor je dat dat zo blijft!

    Hier rommelen we helaas nog steeds door met alle kwaaltjes en ongemakken. Probeer me er zo veel mogelijk bij neer te leggen en rust te houden maar pfoe dat is niet altijd even makkelijk.
     
  16. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ow @Mother2Be wat een ontzettend fijn nieuws! Hoop dat het nu lukt een beetje te genieten van de zwangerschap!

    Wat waardeloos van de bekkeninstabiliteit... Ik ken dat gelukkig (nog) niet.
    Ik merk wel dat mijn buik echt al 'groot' is, waardoor sommige dingen gewoon moeilijker gaan haha. En ik merk dat ik ook erg voorzichtig ben.

    Ik ben net getest op Corona, nu hopen dat het een gewone verkoudheid blijkt te zijn... Wat een toestand allemaal he.
     
  17. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    @mothertobe1 wat fijn dat het kindje geen chromosoomafwijking heeft. Hele opluchting lijkt me!

    @Kaaat heerlijk man, dat je je zo goed voelt! Ik hoop voor je dat het zo mag blijven en je een uitzondering bent!

    @LRSD ik rommel met je mee hoor! Hier zit het ook wat tegen. Ik ga minder werken, deels in de ziektewet. Heb jij opties om rustiger aan te doen?

    @Emmy30 o gatsie, dat stokje in je neus.. brr. Hopen op een goede uitslag!!

    Hier is alles wel oke. We hebben zon beetje alles in huis voor de kleine man. Maar we gaan verhuizen nog dus ik kan er niet mee aan de slag en dat vind ik jammer. Ik voel wat nesteldrang laatste weken.
     
  18. LoisdeW

    LoisdeW Actief lid

    6 jun 2020
    100
    57
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    :)Zoo ik ben hier al een hele tijd niet geweest. Dat had deels ook zijn redenen, maar zal jullie evenn bij praten, enorm spannend is het niet hoor.

    2 weken geleden heb ik een aantal dagen lang niet te stoppen bloedneuzen gehad. Dit duurde op een duur elke keer een uur en daarna was het hooguit een uur weg. o_O Via de huisarts bij de kno arts beland en uiteindelijk 2 dagen opgenomen in het ziekenhuis. Het kon niet weggebrand worden, want zat te diep in mn neus. Ik kreeg een soort ballon tampon in mn neus en dat werd dan opgeblazen. Het was echt een vreselijk gevoel, ik vond de keizersnede van ons zoontje vergeleken dit meevallen. :confused:
    Sidenote; ik bloedde zo erg omdat ik antistolling gebruikte tijdens mijn zwangerschap omdat ik bij mijn zoontje zwangerschapsvergiftiging heb gehad. Ik ben hier nu mee gestopt.

    Verder heb ik al sinds 9 weken veel last van hoofdpijn. Ik werk nog voor de helft, maar ben vandaag helemaal niet aan t werk. Ben benieuwd hoelang ik het nog red, baal echt want thuis zitten word ik niet perse blij van.

    Met de babykamer zijn we nog niet begonnen, moet eerst opgeruimd worden, starten we deze week mee en daarna nog geverfd en vloer er in. Meubels, spullen en kleertjes hebben we allemaal wel. Ik kan mij er nog niet echt druk om maken haha.:roflmao:

    babynaam zijn we nog niet uit, voor beide geslachten hebben we nu wel 3/4 namen die we beiden leuk vinden. We moeten alleen nog “even” beslissen. ;)Waarschijnlijk gebeurd dat vrij laat in de zwangerschap.
    Ik vind deze zwangerschap wel stukje pittiger dan de vorige, aan de andere kant mag ik niet klagen, alles gaat goed met de kleine en hij/zij is erg actief. Mn man kan het ook al een poosje voelen.
    Komende 3 weken krijg ik 3 nichtjes, daar heb ik echt zin in :)
     
  19. LoisdeW

    LoisdeW Actief lid

    6 jun 2020
    100
    57
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    @mothertobe1 Ik heb alles even terug gelezen, wat een pittige tijd gaan jullie doorheen en wat een onzekerheid. Hopelijk valt het uiteindelijk mee en kunnen jullie toch een beetje genieten van de zwangerschap. Veel sterkte.
     
  20. mothertobe1

    mothertobe1 Fanatiek lid

    17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    @Kaaat wat fijn dat je geen klachten hebt! Geniet ervan. Het js echt verschrikkelijk ben al zo beperkt in veel dingen:(

    @RLSD gelukkig hopelijk blijft het weg!
    Heb vandaag pas een afspraak gemaakt dus hoop dat het gaat helpen.

    @Emmy30 herkenbaar, grotere buik dan bij de andere zwangerschappen dus zit nu al in de weg hihi.
    Ik ben sinds vandaag ook verkouden niet bijgestaan dat t misschien Corona kan zijn!!

    @LoisdeW wat vervelend zeg van de bloedneuzen en hoofdpijn hier ook gehad tot 17 weken is nu gelukkig gestopt.

    Dankjewel ik probeer er nu wel wat van te genieten.
     

Deel Deze Pagina