Uitgerekend 01-02-2021 - 14-02-2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FoxyDiamond, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Haha ja @Mother2Be ik dacht vanmorgen ook gewoon te gaan werken en ineens bedacht ik me: shit wacht wat als het corona is. Dan besmet ik al m'n collega's haha.
    Dus maar afgemeld voor werk, werk nu lekker thuis (Serietje aan en ondertussen werken is voor een dagje zo slecht nog niet).

    @Claprose jaaaa dat stokje!! Wist niet dat je zo diep kon gaan ;). Maar viel eigenlijk heel erg mee. Had zoveel horror verhalen gehoord en was gewoon prima te doen.
    Nu nog even wachten op de uitslag.
     
  2. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    @Claprose ah een lotgenoot, wat vervelend dat het bij jou ook niet helemaal lekker gaat.. Ik vind het heel moeilijk om rustig aan te doen omdat dat tegen mijn natuur in gaat. Dus ik neem mijn rust wel, omdat het gewoon echt moet; extra slapen, middagje Netflixen etc en gelukkig doet mijn man ontzettend veel waardoor ik goed ontlast wordt maar het is wel altijd in strijd met mijn hoofd :rolleyes:

    Voor wanneer staat jullie verhuizing op de planning? Dan wordt het voor jou helemaal lastig om rustig aan te doen denk ik.

    @LoisdeW tjee wat vervelend zeg die bloedneuzen en die hoofdpijn. Hier ook de meest pijnlijke en vervelende hoofdpijnen heel de zwangerschap al dus ik voel met je mee!

    @mothertobe1 goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de fysio, hopelijk gaat het wat verlichting geven! Kun je al op korte termijn terecht?

    @Emmy30 ai hopelijk geen corona! Wanneer verwacht je de uitslag, morgen?
     
  3. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Geen corona! Heel fijn!!
     
    Kaaat, RLSD en LoisdeW vinden dit leuk.
  4. LoisdeW

    LoisdeW Actief lid

    6 jun 2020
    100
    57
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    @RLSD Ja echt heel vervelend. Normaal ben ik helemaal niet zo’n pieper, maar nu zitten er echt dagen bij dat ik amper functioneer. Heel irritant en ik vind het ook echt vervelend voor mn werk en collega’s. Weten soms ook amper waar ze aan toe zijn met mij... gelukkig is de arbo arts erg meelevend en roept vooral dat ik rustig aan moet doen en hij t wel regelt haha. Maar je wil toch ook je best doen voor je collega’s en cliënten.
     
  5. VroegeLente

    VroegeLente Actief lid

    3 mei 2015
    347
    146
    43
    Dag dames,

    ik heb al een tijdje niet meer gereageerd.
    Nadat we een nare situatie hebben meegemaakt heeft stress en spanning mij niet meer verlaten.
    Hierbij heb ik ook last van chronisch/landurig zeer slecht slapen wat oversloeg naar totaal niet slapen gelukkig heeft dit maar een weekje geduurd. İnmiddels slaap ik ongeveer 3-4 uurtjes per nacht en voor de rest lig ik wakker. Overdag kan ik absoluut geen dutjes doen, val niet in slaap.
    Een tijdje geleden had ik me op advies van de huisarts 1,5 wk ziekgemeld om bij te komen. Daarna heb ik de uren weer opgebouwd tot volledige dagen werken, ondanks nog steeds zeer slecht slapen. Dit vertelde ik tijdens de controle bij VK. Kreeg tik op mn vingers en vk gaf aan dat ik weer minder uren moet gaan werken. İk weet eigenlijk niet wat ik met mezelf moet wat betreft niet kunnen slapen.
    VK Controles zijn tot nu toe gelukkig goed.
     
  6. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Heb ik momenteel ook last van, komt voor een groot deel door mijn astma. Hier heb ik een afspraak voor bij de huisarts.

    Maar wat wil je zelf. Heb je het idee dat je je werk niet aan kan of gaat het juist goed op je werk? Heb je hulp voor je stress en spanning?
     
  7. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Yes, fijn dat de uitslag goed is!

    Vervelend is dat he, als het niet gaat zoals je graag zou willen. Vinden je collega's/cliënten het vervelend, of hebben ze begrip voor de situatie? Fijn dat je in ieder geval de arbo arts achter je hebt staan en dat hij ook ziet dat jouw rust belangrijker is! Zoals er al weken tegen mij wordt geroepen: luister naar je lichaam ;)

    @VroegeLente ik weet niet wat er gebeurd is maar wat vervelend dat je er zoveel stress en spanning van ervaart dat je bijna niet meer slaapt.. Ik zou in ieder geval het advies van je verloskundige opvolgen en minder gaan werken. Daarnaast hulp zoeken zodat je om leert gaan met de stress en spanning zodat je uiteindelijk weer beter gaat slapen? Sterkte!
     
  8. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Emmy super fijn negatieve test!

    VroegeLente dat klinkt niet ontspannend. Zou idd aangeven dat je minder uur moet gaan werken.

    Lois wauw heftig, lijkt mij ook dat je slap en futloos wordt van al dat bloedverlies of niet? Hopelijk trekt het snel bij.
     
  9. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn brein doet raar..
    Ik kook vaak pasta met rode wijn. En ineens heb ik stress omdat ik lees dat alcohol niet volledig verdampt... Is stress terecht?
     
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    De alcohol verdampt niet volledig en daarom wordt het afgeraden als je zwanger bent.
     
  11. mothertobe1

    mothertobe1 Fanatiek lid

    17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Hoi dames

    wat is het stil hier...

    Hele week ziek geweest allemaal behalve de jongste.
    Helaas nog niet helemaal beter.

    Vandaag al weer 24 weken wat gaat het hard.
    hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen ?
     
  12. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik ben tot nu toe 5 a 6 kg aangekomen en ben nu 26 weken en 3 dagen. Dus vind het best netjes.
     
  13. GaiaMama

    GaiaMama Actief lid

    1 mei 2013
    322
    241
    43
    Vrouw
    Ik zit op +5 met 25 weken. Deze week een kilo aangekomen :eek:, maar ik had een week vakantie en lekker eten was daar onderdeel van :roflmao:.
     
    Kaaat vindt dit leuk.
  14. VroegeLente

    VroegeLente Actief lid

    3 mei 2015
    347
    146
    43
    Hoi dames,

    Erg rustig hier : )
    Hoe is het bij jullie allemaal?

    Hier last van toenemende bekken en bandenpijn. En nog steeds slecht slapen. Resultaat nu voor 30% ziektewet in.
    İk heb een staand beroep en op dagen dat ik werk ben ik voor de rest van de dag helemaal op. Nog 5 weken en dan start zwangerschapsverlof.

    Thuis heb ik ook een barkruk aangeschaft voor in de keuken. En rondje door de stad zit er niet meer in.

    Hoe is bandenpijn bij jullie?
    Bij mijn vorige zwangerschappen duurde het hooguit enkele minuten. Nu gerust half uur zonder onderbreking. Die pijn is echt erg. Een wee komt en gaat maar bandenpijn geeft geen ademruimte ik ervaar dit pijn ook erger.
     
  15. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Hi

    Ja gaat goed hier. Klinkt echt heftig die bandenpijn. 30% ziek houdt in minder uur per dag of minder dagen in de week?

    Lois hoe is bet met jou?

    Hier 3 kilo aangekomen. Ben nog erg actief en er zitten van voor de zwangerschap wel wat corona kilo’s aan. Denk dat als die er niet waren ik al wel meer was aangekomen, hihi.
     
  16. VroegeLente

    VroegeLente Actief lid

    3 mei 2015
    347
    146
    43
    Werk normaal 8 uur per dag. Nu ben ik de ochtenden vrij en begin in de middag met werken.

    3 kilo aangekomen hier bijna 12 kilo aangekomen. Het is dan ook echt alleen mijn buik.
     
  17. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Ah dat is fijn. Echt halve dagen. Wat voor werk doe je?

    Kilo’s gaan er wel weer af. Dat het kindje groeit is het belangrijkste.
     
  18. VroegeLente

    VroegeLente Actief lid

    3 mei 2015
    347
    146
    43
    İk werk in een ziekenhuis apotheek.
     
  19. VroegeLente

    VroegeLente Actief lid

    3 mei 2015
    347
    146
    43
    Dames waar zijn jullie en hoe is het allemaal ?
     
  20. VroegeLente

    VroegeLente Actief lid

    3 mei 2015
    347
    146
    43
    Ons groepje valt bijna van het lijstje af : )
     

Deel Deze Pagina