Uitgerekend 1-15 april 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wij wachten bewust tot na de termijnecho. We willen het onze kindjes als eerste vertellen, maar zodra de oudste het weet, weet het hele dorp het. :roflmao: Dus even geduld en tot die tijd maar wijde kleren aan. :rolleyes:
     
    MissRx vindt dit leuk.
  2. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Haha ja inderdaad laten staan. Maar geeft niet hoor! Uiteindelijk snappen we het wel.
    Het is ook lang wachten. Uiteindelijk gewoon doen wat goed voelt! Dat is bij iedereen anders.
     
  3. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Haha ja ik snap heel goed dat jullie de kindjes als eerste op de hoogte willen brengen. En dan is het zeker slim om dat pas te doen als de rest van de wereld het ook mag weten haha! Ze zullen het vast van de daken schreeuwen.
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  4. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Ben heel benieuwd hoe ze reageren!!
     
    inniedepooh vindt dit leuk.
  5. Summer2004

    29 jul 2022
    16
    24
    3
    Vrouw
    Ik en mijn vriend hebben het onze ouders wel gelijk verteld. Ik moet er dan ook wel heel eerlijk bij zeggen dat de situatie bij ons ook een beetje anders is. Ik ben 18 en mijn vriend is 20, en we wonen nog allebei thuis. Het was niet gepland, maar wel heel welkom! <3

    de rest willen we het pas vertellen als we er zelf klaar voor zijn. Ik denk dat dat rond 12/13 weken word.
     
    inniedepooh en MissRx vinden dit leuk.
  6. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Het is ook heel fijn dat je hier gelijk open over bent geweest toch! Hoe hebben jullie ouders gereageerd?
     
  7. Summer2004

    29 jul 2022
    16
    24
    3
    Vrouw
    mijn ouders hebben gelijk gezegd dat ze ons steunen, wat we ook zouden kiezen/doen. Natuurlijk ze waren wel geschrokken, maar dat is logisch. De ouders van mn vriend staan er nog niet helemaal achter, maar wij verwachten dat ze bijtrekken op den duur :D

    de eerste periode blijf ik sowieso thuis wonen met de kleine, misschien dat mijn vriend dan bij mij intrekt, en anders word het een soort “co ouderschap” tot dat we een eigen plekje gevonden hebben.
     
  8. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Klinkt alsof jullie er goed over aan het nadenken zijn. Komt vast helemaal goed! Liefde is her belangrijkste, de rest volgt wel.
     
    inniedepooh en Summer2004 vinden dit leuk.
  9. Eliss92

    Eliss92 Actief lid

    7 jul 2017
    455
    448
    63
    Vrouw
    Welkom voor alle nieuwe ladies!
    Vele op dezelfde datum als ik Uitgerekend, leuk! Vandaag 14dpo en dus echt een knaller van een test. De teststeep is zelfs duidelijker dan de controlestreep. De foto is vanaf 10dpo en dan elke dag getest. Donderdagavond heb ik me aangemeld bij ons vertrouwde verloskundigenpraktijk. Helaas hun telefoontje vrijdag niet gehoord dus nu kan ik morgen pas een afspraak inplannen. Niet zo heel erg maar ik had het liever op mijn vrije dag gedaan en niet op mijn werk. Doordat we on maart van dit jaar bij de tweede echo te horen kregen dat het hartje van onze baby gestopt was ben ik wel bang om weer die echo's in te gaan.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Citroentje93 en inniedepooh vinden dit leuk.
  10. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wauw wat een mooie knaller @Eliss92 !
    Begrijpelijk dat de echo's nu super spannend voor je zijn, zeker zo in die eerste weken.

    Ik had gisteren mooie donkere testen, maar werd daar op de een of andere manier super onzeker van. Dus ik ga niet meer testen. Alle testen zijn opgelopen, dus ik ga nu geduldig afwachten tot de eerste echo.
     
    Eliss92 vindt dit leuk.
  11. Amadeliefjes

    1 mei 2022
    9
    5
    3
    Vrouw
    Hallo hallo! Ik weet nog niet precies wanneer ik ben uitgerekend maar omdat ik een sterk vermoeden heb ergens begin April kom ik me hier melden! (Morgen heb ik een echo in het ziekenhuis voor wat controles en dan kunnen ze misschien al iets zien, dus dan hoor ik het vanzelf wel of ik toch naar het Maart groepje moet)

    Vind het allemaal nog een beetje eng.. het is mijn eerste kindje en ik zal het waarschijnlijk alleen moeten doen, maar voor mijn gevoel ben ik er helemaal klaar voor om dit door te zetten.
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  12. Summer2004

    29 jul 2022
    16
    24
    3
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Spannend, morgen al de eerste echo. Hopelijk is alles in orde <3 ik begrijp heel goed dat het voor jou extra spannend is, omdat je het alleen moet doen, maar jij kan dit <3 iedereen die moeder word “doet maar wat” want er is geen handleiding voor “perfect” ouderschap, onthoudt dat.

    heel veel succes morgen!
     
    Amadeliefjes vindt dit leuk.
  13. Amadeliefjes

    1 mei 2022
    9
    5
    3
    Vrouw
    Jij ook gefeliciteerd! Ookal niet helemaal geplanned

    Dat is zeker waar, mijn moeder blijft het ook maar tegen me zeggen haha. Hoewel eng, is het natuurlijk ook wel leuk om jong moeder te worden. Als ik straks 38 ben heb ik misschien al wel een jongvolwassene xd, wat zal ik me dan snel oud voelen...
     
  14. Citroentje93

    Citroentje93 Fanatiek lid

    28 feb 2017
    1.724
    909
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ik heb het tegen mijn moeder en schoonzusje al wel verteld. Mijn vriendinnen en rest van familie wil ik het dit keer veel later pas vertellen. Normaal vertellen wij het tussen 8-13 weken maar dit keer dacht ik er aan om tot 14/15 ( als het aan mij ligt 20) weken stil te houden.

    Vandaag heb ik helemaal geen kwaaltjes, geen verhoogde hartslag geen krampjes en geen gevoelige tepels. Dat vind ik dan ook weer gelijk beangstigend. Maar goed de eerste weken blijven super onzeker. Ik heb 20 augustus mijn eerste echo ingepland staan
     
    Euminee, MissRx, ciprilla en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. MissRx

    MissRx Actief lid

    22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Dat van dat afnemen van kwaaltjes herken ik. Vandaag was het er veeeeel minder dan andere dagen. Maar net was het er weer even. Het maakt je gelijk zo onzeker..
    Maar weet dat het herkenbaar is.
     
    Citroentje93 vindt dit leuk.
  16. Euminee

    Euminee Actief lid

    23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Welkom en gefeliciteerd nieuwe meiden!

    Ik ben belachelijk veel aan het testen geslagen en daar ben ik natuurlijk heel onzeker door geworden. Ben aan het vergelijken met mijn vorige zwangerschap en daar had ik sneller donkere testen. Ik probeer me vast te houden aan het idee dat elke zwangerschap anders is, maar toch zit het me nog niet lekker. Zaterdag (4+4) gaf de digitale CB indicator gelukkig 2-3 weken aan. Wil nog de 3+ op het scherm zien en dan hoop ik wat vertrouwen te krijgen. Dan ga ik ook langzaam de VK mailen.

    Ik wil jullie niet onzeker maken: dit komt doordat ik (te) laat ben met zwanger worden en dit voelt als mijn laatste kans. Ik ben mezelf goed gek aan het maken :eek:

    @Citroentje93 ik sta er net zo in: het liefst wacht ik met vertellen tot 20 weken! Ik dacht nu aan wachten tot na de 13 weken echo.
     
    Citroentje93, ciprilla en Amadeliefjes vinden dit leuk.
  17. Amadeliefjes

    1 mei 2022
    9
    5
    3
    Vrouw
    Vandaag de echo gehad en zag er voor nu goed uit, ben er achtergekomen dat ik dus toch echt 5 weken pas ben en niet de 7 die de huisarts me vertelde xd. Zit netjes in mijn baarmoeder dus nu gewoon lekker laten verder ontwikkelen :D

    Ben er vandaag ook achtergekomen dat de vader er echt helemaal niets van wilt weten, hij vind het nog veels te vroeg en is er niet klaar voor. Ik kan het echter niet over mijn hart halen om het weg te laten halen. Gelukkig heb ik twee broers die het echt niet erg vinden om een aanwezig mannelijk figuur te zijn.

    (Hoe doen jullie die banners? Vind ze zo leuk en ik wil er ook mee gaan aftellen, ik weet niet zo goed welke code ik in mijn handtekening moet zetten)
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  18. Amadeliefjes

    1 mei 2022
    9
    5
    3
    Vrouw
    Uitgerekend 1 - 15 april 2023 ♡

    1 april
    Tinkerbell2202 - 32 jaar - 3e kindje waarvan 1 ster.

    2 april
    Ciprilla - 29 jaar - 4e kindje
    Inniedepooh - 1e kindje

    3 april
    Amadeliefjes - 20 jaar - 1e kindje

    4 april
    Lieke - 31 jaar - 3e kindje
    Citroentje93 - 3e kindje

    5 april
    Eliss92 - 30 jaar - 3e kindje(4e na missed abortion)
    Euminee - 39 jaar - 2e kindje
    Summer2004 - 18 jaar - 1e kindje
    Liselot12 - 31 jaar - 2e kindje

    6 april
    MissRx (Romy) - 25 jaar - 1e kindje (na ZOL)

    7 april

    8 april

    9 april


    10 april

    11 april

    12 april

    13 april

    14 april

    15 april


    Afspraken:
    Augustus

    13 Augustus - Tinkerbell2202 - Echo
    15 Augustus - Lieke P - intake + echo
    17 augustus - Inniedepooh - vitale echo
    18 augustus- MissRx (Romy) - eerste echo + intake
    22 augustus - Ciprilla - intake + echo
    31 Augustus - Tinkerbell2202 - Termijn echo ziekenhuis
    September
    5 september - Inniedepooh - intake + echo

    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (2)
    ------------------------------------------
    HOE PAS IK DE LIJST AAN?

    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'
     
  19. Citroentje93

    Citroentje93 Fanatiek lid

    28 feb 2017
    1.724
    909
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden

    Ja wij vertellen altijd alles vroeg, familie weet altijd alles van ons. Maar andersom houden zij altijd hun lippen stevig op elkaar! Zo ook zus van mijn man vertelde het pas met 16 weken en ik vertelde het haar toen als allereerste ( wel een miskraam uiteindelijk). Dus heb tegen mijn man gezegd, gezien dit de laatste zwangerschap is wil ik het op mijn manier. Hij mag er vaak wat van vinden en zeggen maar dit keer gaat het gewoon op mijn manier. Dus probeer ik het uit te stellen tot minstens 15 weken
     
  20. Euminee

    Euminee Actief lid

    23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Dat snap ik, dan zou ik ook terughoudend worden. Je wordt elke zwangerschap weer wijzer over de manier waarop je het wil doen. En zeker als het de laatste keer is: fijn naar je eigen gevoel luisteren.
     

Deel Deze Pagina