Uitgerekend 1 - 15 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Milanatje, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Zoveel herkenning, en met 2 van die kleintjes is het zeker wel zwaarder! Ik ben s’avonds al bekaf zodra ik m’n dochter op bed heb. Nog even doorbijten :|
     
    Eliana01 vindt dit leuk.
  2. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Een newborn heeft het lang niet zo warm als wij hebben. September kan het weer al omgeslagen zijn (maar kan zeker nog wel warme dagen kennen) ik heb echt geen enkel kort setje gekocht, lange broek en mouw hebben ze echt wel nodig.
    Mocht het erg warm zijn kun je ze altijd nog een vestje erover aantrekken, maar ik zou niet voor de zomerjas gaan. Evt kun je een voetenzak in de maxi cosi gebruiken, liggen ze ook lekker warm in.
    Mijn zoontje is geboren met 32 graden, die lag echt waar met 2 kruiken in bed, 2 dekens en strak ingepakt in een flanellen doek :oops: hadden we hem met minder in bed liggen dan jankte die de hele nacht door :cool:
     
    Mell0408 vindt dit leuk.
  3. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Verschilt denk ik ook per baby... mijn zoontje had paar keer een hittegolf van 35 graden te pakken en lag bijna de hele zomer in een romper weg te smelten.
    Maar korte kleertjes gebruik je nauwelijks. Hooguit een romper met korte mouwen en een hydrofiel om op te zweten.
    Ik heb een paar gebreien vestjes die ik aan doe als t kouder wordt, verder extra laagjes, trappelzakje, extra deken etc. Mn zoontje is van juli en heeft t 1e jaar geen jas aan gehad. Hooguit een skipakje met 8 mnd.
     
  4. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Ben al even niet online geweest zie ik! Druk met de babykamer, we hebben vakantie nu. Volgende week kamperen!
    Morgen pretecho, ben zo benieuwd!

    De gup doet t verder goed. Laatste groei echo was goed. Na de vakantie weer 1!
     
    Bumblebeetje vindt dit leuk.
  5. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen?
    T is zo stilletjes hier...
     
  6. Bumblebeetje

    29 mrt 2022
    75
    84
    18
    Vrouw
    Gisteren 3D Pretecho gehad van de kleine.
    Hij/zij hield telkens de handjes voor het gezicht.
    Na wat porren op de buik hadden ze toch nog een paar mooie foto's gemaakt.
    Al vond ik het toch een beetje tegenvallen zijn we wel blij dat we het gedaan hebben.

    Uitslag suiker schildklier hebben we vandaag gehad was allemaal goed.
    Hartje klopt mooi en enige punt wat we hadden was dat de kleine groter is dan gemiddeld. Over 3 weken moeten we weer een groei echo doen.
     
    Flops vindt dit leuk.
  7. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Ah dan werkt de placenta in ieder geval goed als de baby groot is en suiker uitslag ook goed was! :)

    Fijn dat jullie alsnog een foto hebben kunnen maken... op wie lijkt de baby het meest?

    En hoeveel groter is de baby? Ligt het in de verwachting als je kijkt naar jullie lengte/gewicht?
     
    Bumblebeetje vindt dit leuk.
  8. Bumblebeetje

    29 mrt 2022
    75
    84
    18
    Vrouw
    Volgens het kleine neusje op de vrouw.
    Bolle wangen kan beide zijn en het handje zuigen is typisch gedrag uit de familie van de man.
    Als ik zo mocht gokken (is altijd moeilijk meten) is het een weekje voor ofzo.
     
  9. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Jaaaa, ik verwaarloos jullie ook helemaal hoor. Heel druk, veel moe maar voel me verder echt top hoor! Nog maar 3,5 week werken. Ik moest zo lachen om deze foto die ik dit weekend nam. Van mijn zoontje, en zijn baby zusje wou er ook bij haha.
    Vandaag groeiecho gehad en mooi volgens gemiddelde, nu ong 1,1 kilo.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Bumblebeetje en Flops vinden dit leuk.
  10. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Heerlijk zo bij het water!

    Hier ook vandaag een groeiecho gehad omdat buikje achter bleef.. buikje zit nu op P15 de rest meer (vooral qua lengte P80 ofzo) gemiddeld P46, geschat op 1020 gram :)
     
    Mell0408 vindt dit leuk.
  11. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Is dat een goede stijging ten opzichte van de vorige keer? Hopelijk maak je je er niet te druk om.

    Oh ja ik moet de suikertest ergens deze week doen...
     
  12. ClaireUnderwood

    ClaireUnderwood Actief lid

    19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    Ik zit (of nou ja, hang met één bil, kraamweek gevoel all over) op de bank met een monsterlijke aambei. Kanonnen wat een pijn. Met alles. Opstaan, gaan zitten, lopen, bukken. Grrrr:mad:

    Hier geen echo's of groeiecho's....het zal wel goed gaan, denk ik. Zolang de verloskundige tevreden is ben ik dat ook.

    Over 2 weken bevalgesprek bij de gynaecoloog. Nondeju, nu met de aambeien denk ik snel, doe maar een keizersnede, voel mij weer net zo gehandicapt als na de eerste vaginale bevalling. Strompelend door t huis. Maar goed, keizersnede was niet veel anders en duurde zeker drie keer zolang dus dan maar de aambeien van t persen! :(
     
  13. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Hoeft niet per se te stijgen :) als het op dit lijntje doorgaat is het prima! Probeer het los te laten maar het niet veel mogen bewegen begint wel op te breken


    Ouchhh klinkt pijnlijk! Had je last van constipatie of? Las dat 85% van de vrouwen aanwbeien krijgt in de zwangerschap schrok daar best van
     
  14. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Zo dat is ook op tijd. Uitnodiging voor de 22 weken prik binnen. Was hem alweer vergeten joh!
     
    Flops vindt dit leuk.
  15. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Wauw nu pas? Haha
     
  16. Bumblebeetje

    29 mrt 2022
    75
    84
    18
    Vrouw
    Hier hadden we hem (15 mei) glad vergeten :oops: maar gelukkig kan je hem tot aan de bevalling nog nemen. Uiteindelijk afgelopen week alsnog geprikt :thumup:
     
    Mell0408 en Flops vinden dit leuk.
  17. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Hier is t ook rustig. Nu weekje op vakantie.
    Gaat best goed! Zijn aan t kamperen. T eent opzetten was wel even pittig. Volgende dag niet wakker te knuppelen :roflmao:
     
    Bumblebeetje en Mell0408 vinden dit leuk.
  18. Bumblebeetje

    29 mrt 2022
    75
    84
    18
    Vrouw
    Mocht er nog een zoektocht zijn naar een babyfoon.
    Dan kan ik de Google Nest Cam Indoor (Wired) (2e generatie) (80 euro) aanraden.
    Overdag en s'nachts goed beeld en geluid.
    Je kan op je mobiel alles in de gaten houden zelfs op 4G (nu met de kat aan experimenteren :roflmao: wat die allemaal uitspookt). Kan zelfs naar hem terugpraten.
    We hebben ook zon Google Nest Hub (digitaal fotolijstje) kan je ook als monitor perfect gebruiken.

    Geen verkoop praatje overig :p
     
    Mell0408 en Flops vinden dit leuk.
  19. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Hier ook nogal afwezig… heb ontzettend last van m’n bekken en ben de hele tijd zo moe! Daarbij veel harde buiken. Ook al 2x flinke krampen gehad die een tijd aanhielden waardoor ik echt even twijfelde of de ellende weer ging beginnen.
    Moet wel zeggen dat ik door m’n dochtertje wat langer afwacht, omdat ik weinig trek heb in ziekenhuisopname en haar achter moet laten…we doen het dus rustig aan zover dat gaat.
    Ook wij hebben de 3D echo achter de rug en kleine man ziet eruit zoals verwacht, een echte mengelmoes; voorhoofd, ogen en neus van grote broer en de mooie volle lippen van zijn zus! Kan niet wachten om em te ontmoeten!
     
    Mell0408 vindt dit leuk.
  20. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je zo’n last van je bekken hebt zeg. Ik weet uit ervaring hoe mega kut dat is, en het zo je dag bepaald.... en die vermoeidheid ook niet fijn. Werk je momenteel (nog)? Kan je dan niet deels in de ziektewet zodat je ook wat bij kan slapen?

    Hier dus nog steeds minimaal last van bekken, terwijl ik bij die andere twee nu am door m’n benen zakte van de pijn. Bizar dat wel, maar ben zo dankbaar. Alleen (logisch) last als ik te belastende dingen doe zoals tuinieren.
     

Deel Deze Pagina