Uitgerekend 1 - 15 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Milanatje, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Heerlijk he, zo'n stuiterbal :roflmao:
     
    Bumblebeetje, DCG, Eliana01 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken!
    Harde buiken wel al iets minder?
     
    Eliana01 vindt dit leuk.
  3. ClaireUnderwood

    ClaireUnderwood Actief lid

    19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    Ohhh ik loop achter met lezen, excuus!
    Wat zijn jullie actief, oh my, voel mij heel lui zo qua "babydingen". Vooral heel druk met werk (onderwijs, dus laatste loodjes voor de zomervakantie) en de meiden. Echte peuters en enorm dwars dus ik kom nergens aan toe op een dag. Gelukkig in mijn verlof gaan ze drie dagen per week naar het kinderdagverblijf dus dan maar even aan de slag;)!

    Kamertje heeft de baby niet, die slaapt bij ons dus dat scheelt enorm qua werk. Nog even een lijstje maken van te kopen spullen en dan kan ik er wel tegenaan. Kleertjes ed heb ik allemaal wel al in huis.

    Donderdag bevalgesprek gynaecoloog. Ik hoop op vaginaal, maar meneer ligt al ruim 6 weken dwars. Hoofd links, voeten rechts. Eerst maar eens draaien. Verder met twee dames die met 41+0 (drie dagen gebroken vliezen, geen wee te bekennen) en 41+4 pas kwamen geen haast met een vluchtkoffer.

    Verder net als @DCG wel flink wat kwaaltjes, harde buiken, heel pijnlijke bekken. Lopen moet echt in stukjes. En toch probeer ik mij nog groot te houden, wil niet naar de fysiotherapeut want het is vast niets, gewoon boodschappen doen met twee peuters, de schoonmaakster nog proberen te ontlasten door zelf elke week vier bedden te verschonen, als ik t zo schrijf lijk ik gekke Henkie wel.... donderdag 30 weken. Ik moest er nog zeker 10:(, pfff. Had gehoopt dat ik nog iets mobieler zou zijn en wat meer energie.
     
    DCG en Eliana01 vinden dit leuk.
  4. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Klinkt druk genoeg ondanks dat je geen kamertje hoeft te doen!
    Ik zou zelf wel fysio zoeken, dat kan echt helpen en vooral ook voorkomen :)

    Hoop dat meneer wel gaat draaien! Hoe ging t gesprek?
     
  5. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Hier weer een paar dagen rust genomen. Ik merk dat ik snel mn buik overbelast. Met een uurtje stofzuigen/stoffen/opruimen al. Rest van de dag pijn en volgende dag zoooo moe en pijn. Echt alsof ik weer een maand of 2 na een keizersnede zit qua herstel. Denk dat ik dan teveel druk zet op alle buiklagen, litteken trekt dan ook als een gek.
    Gister met buk/reikklusjes braaf een buikband gebruikt dit helpt lijkt t! :thumup:
    Moet toch komende weken nog wel wat kunnen soppen en opruimen!

    Zou eigenlijk vandaag bij mn zoontje op de opvang trakteren, en zn verjaardag zondag vieren.....heeft hij ruim 39 graden koorts :(
    Arm ziek vogeltje....
    Gelukkig nu wat meer tijd om mn huis op orde te krijgen, vieren t volgende week dan maar. En kon nog net de taart annuleren
     
  6. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ahh wat balen zeg. Ken de ervaring met keizersnede niet maar wel het teruggefloten worden na een uur iets doen. Soms is dat best lastig hè, als je vanalles wil doen... bij mij gaat dat deze zwangerschap gelukkig goed. Heb al bijna al mijn grote dingen van mijn to do lijst in verlof af kunnen strepen. Over een week verlof en dan alleen maar bijhouden.

    Wat vervelend dat je zoontje ziek is zeg. Iig alvast een fijne verjaardag!
     
    DCG vindt dit leuk.
  7. Milanatje

    Milanatje Actief lid

    4 nov 2021
    200
    183
    43
    Vrouw
    Dames, ik schaam mij te pletter. Ik heb hier al eeuwen niks meer van mij laten horen :$

    Intussen al bijna 31 weken zwanger. Wat gaat het snel!
    Hoe gaat het met jullie kleintjes?
    Hier alles goed maar wel een heel grote baby. Zit op p90 :| Heb er echt schrik voor :roflmao:
     
    DCG vindt dit leuk.
  8. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    haha klinkt als een lekker spekkie!

    Vandaag weer een groei echo gehad, baby schommelt tussen P24 en P48, vooral buikje is klein, lengte juist weer heel erg lang...
    Werd vandaag geschat op 1300 gram :)

    Tijd gaat ineens heeeeel snel en heel langzaam tegelijk, hopelijk gaat de tijd snel komende weken en kan ik mn gemak nog houden tot week 32 (daarna mag ik als het goed is iets meer weer doen en hoef ik niet meer zo rust te houden)
     
    DCG vindt dit leuk.
  9. Milanatje

    Milanatje Actief lid

    4 nov 2021
    200
    183
    43
    Vrouw
    Hier zat de baby al op 1,8 kilo :roflmao: (bij 30 weken).

    Hebben jullie alle spulletjes al? Ik heb echt nog niks in orde. Geen geboortekaartjes, doopsuiker,... Heb natuurlijk wel al veel van de eerste dochter.
     
    DCG vindt dit leuk.
  10. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Haha jemig wat een verschil 1.3 kilo of 1.8 :roflmao: maar wel een week later, dus denk dat baby in mijn buik dan op 1,5 kilo zit ofzo

    Doe mij maar een lange slanke baby hoor
     
    DCG vindt dit leuk.
  11. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Oei, p90 wordt een flinke baby!

    Hier p70! Vergeleken gijs een mega baby. Gijs was tot wk 36 p45 en toen met wk 40 geboren op p2,5. Dat was een bottezakje met rimpelig huidje zonder vetjes

    Hoop dat je snel weer meer mag flops!
     
    DCG vindt dit leuk.
  12. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Ben wel benieuwd welke maat Gijs droeg bij de geboorte? Was hij alleen dun of of kleiner?
     
  13. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Oh lekker spekkie dus! Heerlijk. Hier was ze vorige keer gemiddeld. Maar mijn andere kindjes waren ook iets van 3800/3900 dus ook vrij standaard.

    Nee hier ook echt nog niet in verdiept. Heb net als jou natuurlijk heel veel al. En ik denk ook zo, als ze nu geboren zou worden ligt ze echt nog weken in het ziekenhuis dus tijd zat. En ik moet nog 1 week werken en dan verlof, dus kan dan even goed verdiepen wat ik nog nodig heb.

    Vorige week wel intake Kraamzorg gehad en die zei dat ik wel het kraampakket mag gaan bestellen, dus zal dat als een van de eerste dingen doen dan.
     
    DCG vindt dit leuk.
  14. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Wat is eigenlijk de reden dat je dan na 32 weken weer wat meer mag doen? Is dat dan puur om het risico dat kleiner is als de kleine wel ook eerder zou komen?
     
  15. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Jup, dan zit je niet zo lang in het ZH
    Gyn begon vandaag ook wéér over vroeggeboorte dus denk toch dat ze het een beetje verwachten ofzo
    Hoop alleen dat als ze voor de 36 weken komt het begint met een zeurende buik ofzo en er genoeg tijd zal zijn voor weeenremmers

    Heb 2 rompers maat 44 maar kan altijd m'n schoonmoeder nog naar de winkel sturen als het nodig gaat zijn
     
    DCG en Mell0408 vinden dit leuk.
  16. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Hij was iets kleiner (48 tot 50cm) en vooral heel dun en mager. Zwom in zn velletje.
    Hij droeg mt 50, maar zwom daar vaak in. Had ook wel wat mt 44, maar hij had lange beentjes, dus de pakjes daarvan pastte hij niet. Rompertjes wel.
    Maar hij was dus vooral zo mager omdat hij 4 weken lang in de buik heeft gezeten met een verkalkte placenta. Hij is toen niets meer aangekomen en is op zichzelf gaan interen
     
  17. Flops

    Flops Fanatiek lid

    13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Jemig met een verkalkte placenta nog "geluk" dan dat hij er goed uit is gekomen
     
  18. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Nou dat zeker. Ik ben mn VK ook echt nog heel dankbaar. Zij luisterde goed naar haar en mijn onderbuikgevoel en de signalen, die allemaal los van elkaar niet zo'n probleem zijn, bij elkaar wel.
    Zo veranderde een thuisbevalling binnen enkele uren in een spoedkeizersnede. En gelukkig maar, weet niet of hij een natuurlijke bevalling aan had gekunt.
    Daarom wil ik nu ook weer samen met mn VK bevallen. Zij kennen mij, zij kennen mijn voorgeschiedenis. Dus we zijn bezig om mijn medische bevalling in het zkh te laten doen door de VK.
     
    DCG vindt dit leuk.
  19. Bumblebeetje

    29 mrt 2022
    75
    84
    18
    Vrouw
    Zo wat een spannende momenten lees ik hier allen boven :eek:

    Hier vandaag controle gehad en de kleine loopt 10 dagen voor op schema en is al 2 kilo.
    We hoefde ons niet druk te maken dat ie voor loopt.
     
    Flops en DCG vinden dit leuk.
  20. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Hee meiden, jeetje ik heb jullie ook flink verwaarloosd :$
    Heb gewoon echt weinig fut gehad om te reageren… had een heleboel tegenslag te verwerken met die airco die verhangen moest worden, want alle leidingen liepen dus door de babykamer en zolang het niet weggewerkt was konden we dus ook niet beginnen.
    Nu is dan eindelijk die airco verplaatst! Heeft heel wat bloed, zweet en tranen gekost om iemand te vinden die de klus kon klaren (sowieso op korte termijn en het grootste probleem was dus dat de airco gesoldeerd was en de leidingen via zolder moesten gaan lopen)
    Ben nu voor de helft klaar met de badkamer, heb de nieuwe badkamermeubels al in elkaar gezet en morgen wordt alles geplaatst en opgehangen, dus morgen tijdens dutje van dochter nog even flink aan de slag met schrobben zodat de andere helft ook klaar is :thumup:
    Wel heel veel harde buiken hierzo, ook een hoop door de stress veroorzaakt en ik merk dat het gewoon rete zwaar wordt nu met een dreumes en dan nog de huishoudelijke taken! Gister voelde ik em echt nog lager zakken dan ie al zit!! Moest echt even m’n benen dichtknijpen, had even het gevoel dat zijn hoofd eruit kwam :eek:
    Nu even rustig op de bank, m’n energie is echt even helemaal op…
    En dan morgen weer een frisse start en gaan we aankomend weekend de babykamer sauzen :) alle spulletjes voor de kamer zijn inmiddels binnen en zal 21 juli geplaatst worden! Heb het resultaat van de bekleding met eigen ontworpen logo al gezien en ooooo wij zijn er verliefd op hoor! Zelfs in de winkel zijn ze er helemaal weg van! Kan em natuurlijk nog niet showen, maar dat komt wel als de kamer klaar is :p
    Zo, nu echt in rustmodus en lekker optijd m’n bed in!
     
    Mell0408, Bumblebeetje en Flops vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina