Uitgerekend 1 - 15 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Milanatje, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maja88

    Maja88 Actief lid

    7 nov 2018
    279
    229
    43
    Vrouw
    Ja, toen zat ik er ook op. Ik was 24-12 uitgerekend, maar ze kwam op 02-12. Grappig, dan zaten we toen waarschijnlijk ook in dezelfde groep!
     
    Mell0408 vindt dit leuk.
  2. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ohh dat is idd heel toevallig zeg! Nou hopelijk beide een goede zwangerschap weer dan.
     
    Maja88 vindt dit leuk.
  3. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dag dames

    Hoe voelen jullie je vandaag?
    Ik heb mij gisteren ingeschreven bij een ander verloskundige praktijk. Werd gelijk gebeld in de avond. Eerste echo staat ingepland op 26 januari.. Moet nog even geduld hebben.:rolleyes:

    Ik twijfelde even of ik niet moest wachten en eerst mijn huisarts moest inlichten. Twee jaar geleden ben ik met 16 weken bevallen van een zoontje. En bij mijn jongste was ik van haar zwanger en het bleek dat ik ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had tegelijk. Twee eitjes blijkbaar die bevrucht waren. In mijn prille zwangerschap hebben ze het vruchtje verwijderd. Mijn dochter groeide verder helemaal goed.

    Mijn oudste twee zijn thuis geboren verder geen complicaties.
    Daar ga ik nu ook voor vandaar dat ik mij gewoon met die gedachte heb ingeschreven bij een nieuwe praktijk.
    Mijn laatste praktijk had ik eigenlijk geen klik mee en met de miskraam ook niet de beste herinnering.
    Ik zat nog te twijfelen of ik de praktijk zou benaderen van mijn drie dochters. Maar dat is een beetje uit de buurt omdat we onlangs zijn verhuisd. Mooie herinneringen maar gewoon niet praktisch.:o:

    Ander scenario was toch het ziekenhuis. Zij hadden mij gezegd na de bevalling dat ik altijd onder hun hoede zou vallen maar ik vraag mij af of ik dat nu wil gelijk van het begin. Voelt gelijk zo medisch aan. De nieuwe verloskundige kan altijd beslissen of dat nodig is.

    Kortom hier een hele dilemma en gedachteno_O

    Ik wacht de 26e gewoon even af en hoop iig op een fijne klik. Dit keer ben ik ingedeeld bij een mannelijke verloskundige. Ook nieuw voor ons.

    Hoe is dat bij jullie?
     
  4. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Wow wat heb je een heftige geschiedenis!
    En wat lijkt me dat schrikken om naast een goede zwangerschap ook nog een bbz te hebben. Gelukkig dat je dochter wel goed groeide en er niks door heeft geleden!

    qua praktijk; ik zou ook gewoon even afwachten of er een goede klik is. Lijkt me wel even vreemd om onder toezicht van een man te zijn, niet dat ik preuts ben ofzo hoor, maar een vrouwelijke kan zich wat makkelijker inleven lijkt me. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Wie weet is hij juist wel een super verloskundige!

    ik heb me nog niet aangemeld, dat ga ik denk ik aankomende week doen, ik heb wel alvast een vroege pretecho gepland op 21 januari, bij mijn vaste echobureau, die man is ook jaren verloskundige geweest en bij hem kun je altijd met je zorgen terecht. Normaal gesproken kreeg ik altijd via het ziekenhuis een vroege echo, maar aangezien ik nu op de natuurlijke weg zwanger ben geraakt valt dat dus weg. Dan maar zo, dan hoef ik tenminste niet tot 8-9 weken te wachten of het überhaupt goed zit :)
     
  5. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @DCG wat fijn voor jou dat het zo spontaan is gebeurd.. Wij hebben na de laatste zwangerschap een jaar lang geprobeerd weer zwanger te raken..ik was in de weer met ovu testen, ben nog naar de arts geweest. Zonder resultaat. Dit keer zeer onverwachts voor ons maar heel erg welkom.. Gek hoe het leven kan lopen :oops:

    Wat fijn dat je een vaste pret echo praktijk heb. Ik vind 24 dagen wachten ook erg lang. Geloof het ook pas echt als ik het heb gezien.

    Valt voor jou alleen de vroege echo weg of omdat het spontaan is gebeurd val je ook gelijk niet meer onder de medische toezicht in het ziekenhuis?
     
  6. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Idd gek hoe het kan verlopen! En zo zie je maar, juist op het moment dat je het absoluut niet verwacht, gebeurt toch dat wonder! ;)

    Sowieso de vroege echo vervalt, maar ik heb tot nu toe een prematuur/dysmatuur en daarna een dysmatuur op de wereld gezet, bij mijn dochter moest ik vanaf 12 weken aan de bloedverdunners tot 36 weken en kreeg extra groeiecho’s, zodra de vk zich zorgen om de groei ging maken werd ik naar de gyn verwezen. Omdat bij de 32 weken groeiecho gebleken was dat zij ook onder P10 uitkwam moest ik dus onder toezicht van het ziekenhuis. Mijn vk mocht dus ook niet bij de bevalling zijn en werd ik volledig medisch verklaard.
    Ik verwacht dat het dit keer hetzelfde zal verlopen, dus eerst alle afspraken bij de vk en later in de zwangerschap dus weer medisch…. En wrs weer met bloedverdunners om de doorbloeding van de placenta optimaal te houden.
     
  7. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Herkenbaar. Ik ben zelf best klein en baar ook kleine meisjes :)
    Mijn kids zijn allemaal rond de 2400 gram. Heb jij het over aspirine slikken? Dat werd bij mijn laatste zwangerschap echt aanbevolen maar twijfelde enorm. Nu zal ik dat wel doen als dat werd geadviseerd
     
  8. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam

    Zijn jouw kids nu wel op niveau wat betreft groei of blijven ze onder de Curve? Mijn meiden waren altijd onder de Curve tijdens het zwangerschap maar werd daarna helemaal rechtgetrokken toen ze ouder werden.
     
  9. SweetBlossom

    25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    #89 SweetBlossom, 2 jan 2022
    Laatst bewerkt: 2 jan 2022
    Uitgerekende datum

    1 september
    Hakunapatata - 34 jaar - 3e kindje
    Lien84 - 37 jaar - 5e kindje

    2 september
    Milanatje - 33 jaar - 2e kindje

    3 september

    4 september
    Madeliefje94 - 27 jaar - 3e kindje

    5 september
    Saar2022 - 33 jaar - 2e kindje

    6 september

    SweetBlossom - 36 jaar - 1e kindje

    7 september


    8 september
    Jssiccaaa - 24 jaar - 1e kindje

    9 september

    10 september

    11 september

    Mell0408 - 29 jaar - 3e kindje

    12 september

    DCG - 34 jaar - 3e kindje

    13 september

    14 september

    15 september


    ♡ Meisje | ♡ Jongen | ♡ Verrassing

    Afspraken

    5 januari - hakunapatata - eerste echo verloskundige
    13 januari - hakunapatata - echo ivf kliniek
    17 januari - madeliefje94 - eerste echo verloskundige
    18 januari - Mell0408 - vroege echo
    1 februari - Mell0408 - ‘eerste’ echo en intake
    21 februari - Mell0408 - termijnecho
     
  10. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Geen idee of het aspirine is, ik kreeg de acetylsalicylzuur voorgeschreven van de gyn, volgens mij een standaard bloedverdunners want mijn moeder gebruikt deze al jaren voor haar bloedvaten. Wel echt troep, zelfs met omeprazol bleef ik maagpijn/zuur houden.

    Jij ook al van die kleintjes! Ik denk dat het er zeker mee te maken heeft dat we zelf klein zijn. Hoe groot ben jij? Ik ben maar net 1.60 en heb een redelijk kort bovenlijf, dus echt veel ruimte heb ik dan ook niet…
    Daarbij heb ik ook een kleine baarmoeder, dus ook dat zal vast een rol spelen.
    Mijn kinderen zitten qua groei nog net onder het gemiddelde, maar als je nagaat dat de oudste vanaf P3 is gekomen en de jongste vanaf P7 hebben ze hun groei dubbel en dwars ingehaald hoor!
    In de zwangerschap liepen ze ook altijd netjes op de gemiddelde lijn, maar verder in de zwangerschap (rond 30wk) stagneerde elke keer de groei, dus ik denk dat mijn placenta gewoon vroegtijdig “opraakt” ofzo, ik heb echt geen idee wat het anders zou kunnen zijn….
    Maarja, ikzelf ben met 42 weken geboren en woog ook maar net 6 pond, dus de genen zullen er ook wel mee te maken hebben..
     
  11. SweetBlossom

    25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    Hoi dames, ik meld me ook voorzichtig aan.

    Ik word BAM en ben middels IUI zwanger geworden. Gister en vandaag mooie positieve testen. Afgelopen zomer ook al zwanger geweest, dat eindigde na 9 weken in een MA. Daarom ben ik nu heel voorzichtig en onzeker, maar ook ontzettend blij. Ik duim dat we allemaal een mooie plakkert houden!

    Ik weet niet hoe frequent ik mee zal schrijven, maar meelezen doe ik in ieder geval. Ervaringen uitwisselen vind ik erg fijn!
     
    Sfitje, Lien84, Mell0408 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de club!
    Wat verdrietig van je MA :(
    Snap zeer zeker dat je daar onzeker door bent nu, maar laten we goede hoop houden :) dat we allemaal maar een voorspoedige zwangerschap tegemoet gaan en gezonde baby’s ter wereld brengen :thumup:
    En wat spannend om het als BAM te doen! Kennis van mij ook, petje af hoor!!
     
    SweetBlossom vindt dit leuk.
  13. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Welkom @SweetBlossom, snap je onzekerheid. Duim dat alles voorspoedig verloopt ☺️ En wat spannend en stoer dat je BAM word. Ik heb ook een vriendin die daarvoor koos en ze zijn samen zo leuk en gelukkig..

    @DCG ik ben 1,54meter :rolleyes:
     
    SweetBlossom en DCG vinden dit leuk.
  14. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Ooo dat is zelfs nog kleiner :oops: kleine vrouwen, kleine baby’s denk ik dan maar ;) wij zijn niet gebouwd om grotere baby’s uit te werpen :roflmao::roflmao:
     
  15. Milanatje

    Milanatje Actief lid

    4 nov 2021
    200
    183
    43
    Vrouw
    Een paar dagen niet aanwezig geweest omwille van de feesten. Drukke tijden! Hier wel niemand gemerkt dat ik geen alcohol dronk. Vriendje was plots verantwoordelijk voor de cocktails en deed er bij mij geen alcohol in! :D

    Welkom dames! Ik wens iedereen een gezond 2022 met prachtige gezonde babytjes!

    Welke symptomen had je dan bij een tweeling?

    Ik heb momenteel nergens last van wat me wel heel onzeker maakt. Bij mijn eerste was ik echt zooooo misselijk :| Nu totaal niks... vindt het heel bizar en vertrouw het niet echt... :oops:
     
  16. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    @Milanatje

    Ook hier erg weinig symptomen dat ik soms echt begint te twijfelen of het wel echt is..
    Hier ook geen pijnlijke borsten. Behalve honger verder nikso_O
     
  17. Sfitje

    Sfitje Lid

    18 mei 2015
    31
    38
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt in dezelfde tijd. Ben je erg zenuwachtig nu?
     
  18. Sfitje

    Sfitje Lid

    18 mei 2015
    31
    38
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

    ik had afgelopen 22 december een positieve test, dus rond 1 september uitgerekend. Na een missed abortion in mei en een miskraam oktober dit jaar dus extra spannend. Ik heb gelukkig 2 gezonde jongens rondlopen dus die helpen bij het afleiden! Ik heb 11 januari een vroege echo bij de herhaalde miskraam poli. Spannend weer maar het voelt goed deze keer! Fijn om het met iemand te kunnen delen op deze manier.
     
    DCG vindt dit leuk.
  19. Sfitje

    Sfitje Lid

    18 mei 2015
    31
    38
    18
    NULL
    NULL
    En oh ja ik ben 35 jaar en dus zwanger van de derde
     
  20. Hakunapatata

    Hakunapatata Actief lid

    11 jun 2021
    110
    161
    43
    Vrouw
    Welkom alle nieuwe meiden en voor iedereen de beste wensen!

    Paar hele drukke dagen gehad, met oud op nieuw een feestje thuis gegeven waar het iedereen gelijk op viel dat ik geen alcohol dronk, ik ben ook een hele slechte leugenaar dus denk dat een aantal vrienden het wel door hebben. :rolleyes:

    Wat een heftige verhalen lees ik, hoop dat we binnenkort allemaal een goede eerste echo hebben en straks allemaal gezonde babytjes.
     
    Maja88 en Madeliefje94 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina