Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Zei ik wat over die voorweeen? Zijn ze weer hoor. Maar het begint een tikkeltje te wennen. Is mijn eerste, dus de 1e x dat ik het had dacht ik wel.. oei.. Maar ben niet het type hang meteen bij de vk aan de telefoon. Wil zelf onderzoeken wat mijn lichaam doet ofzo :p

    Intussen neemt de spanning en de zenuwen voor maandag toe. Het is dezelfde gyn van het enorm vervelende consult.. iedereen zegt ze me dat ze wss gewoon haar dag niet had. "Normaal is ze heel lief". Maarja leg dat maar eens aan mijn zenuwenhoofd uit. Ik hoop vooral dat we een datum krijgen. Maar na het verloren vertrouwen in haar overheerst voor nu nog even de skepsis kant van me.

    Ik houd voor positiviteit maar vast aan het feit dat de oude rot in het vak die mij nu wel een medische indicatie inleiden heeft gegeven 3x zoveel ervaring heeft als haar. Hopelijk zegt dat ook wat voor haar.
     
  2. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.512
    1.672
    113
    @Zuri jemig ik blijf me verbazen over jouw verloskundige. Hier is het vanaf derde trimester elke 2 weken, en vanaf 35 weken elke week. Zelfs bij mij met voorspoedige zwangerschap. Is toch super belangrijk dat je in de gaten gehouden wordt, al helemaal in jouw situatie. En wat betreft die eerdere grote baby: alsof je dat weer wil en alsof het vanzelfsprekend is dat het nu dan ook maar makkelijk/goed gaat. Vind het echt raar en zou me er ook boos om maken.

    Hier net aangekomen in Texel. Weer is heerlijk, echt een vakantiegevoel hier. Heb nog wel een behoorlijke nasleep van die bekkenpijn van afgelopen week. De pijn is gelukkig fors verminderd maar merk dat ik gewoon bijna geen kracht heb bij m'n bekken. Super weird. Moet mezelf echt optrekken ergens aan om op te staan en ik waggel echt als een eend:roflmao: vind het wel beetje gênant maarja er zijn ergere dingen. Hierbij een (anoniem, sorry) fotootje uit Texel
     
    XMamaMX, Nananie, Din en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Zuri kan me voorstellen dat je er stress van krijgt. Irritant zeg!

    @Marlena veel plezier op Texel!
     
  4. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

    Had deze even gemist wegens onderaan pagina. Maar sluit me aan bij de andere dame die haar frustraties over je vk uit. Ik heb nu om de 2 weken en kan gewoon bellen voor extra. Je stress ervan is compleet logisch en hun onbegrip hierover zeer zeker niet. Ook hun manier van communiceren hoort niet naar een aanstaande moeder. Mijn bloeddruk wordt zelfs zonder helpp achtergrond al de hele zwangerschap gedaan dus ook daar heb je absoluut gelijk. Bah. Dit gun ook ik je echt niet... zelfs het ziekenhuis volgt trouwens met deze termijn al om de 2 weken op dus het slaat echt nergens op (en vanaf 37 om de week).
     
  5. Lska

    Lska Actief lid

    24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Hoeveel afspraken er zijn verschilt per praktijk maar bij eerdere complicaties en nu zwangerschapssuiker zou ik extra controles ook belangrijk vinden.
    Ik heb nu om de week een afspraak en vanaf 37weken elke week. En inderdaad elke keer bloeddruk controle.

    Verder alweer vergeten waar ik nog op wilde reageren.
    Beetje veel gedaan vandaag. Zoontje is uit logeren dus samen met man even knallen in de babykamer. Plankjes ophangen. Co-sleeper en ledikant van zolder gehaald en in elkaar gezet. Op zolder kwamen we natuurlijk nog allemaal andere dingen tegen. Schiet wel mooi op zo om voor 37weken de babykamer klaar te hebben.
     
    XMamaMX, Nananie, Zuri en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Mja ze hebben zelf op hun site staan vanaf 35w werkelijks... begrijp er niks van.

    Is je kamertje al foto waardig?! :D hier is de planning dat er volgende week geschilderd gaat worden en de laatste onderdelen van de kast in elkaar getimmerd gaan worden. Vandaag wilde m'n man rust na de bruiloft vrijdag (hij had gister een enorme kater :roflmao:). Zint mij niet helemaal, ik denk ga nou door joh met klussen... maargoed. We moeten die beste man meer even z'n rust gunnen af en toe :o:
     
    Sugarsnap, Nananie en Angelmom1 vinden dit leuk.
  7. Lska

    Lska Actief lid

    24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Nee niet fotowaardig en of dat nog gaat gebeuren weet ik ook niet, ik ben meer van praktisch dan fotowaardig :)

    Er staan allemaal extra dingen in de babykamer. Wiegje voor de woonkamer (ipv box), kinderwagen, maxi cosi+vluchttas en dat soort dingen. Die komen pas op hun plek te staan als de baby er is.
    Baby slaapt eerst toch bij ons op de kamer dus zolang de commode maar ingericht en bereikbaar is en de co-sleeper gereed staat alles klaar. Daarvoor ben ik nu de laatste dingen aan het wassen (denk ik... er komt steeds weer nieuwe was bij en de baby is er nog niet eens )
     
    Nananie en Angelmom1 vinden dit leuk.
  8. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Dan lijkt jouw babykamer op die van mij haha. Maar ik vind foto's van anderen altijd wel leuk :roflmao: maar insta waardig staat bij mij ergens onderaan m'n prioriteitenlijst
     
    Nananie en Lska vinden dit leuk.
  9. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.512
    1.672
    113
    Jaaa ik wil ook baby kamer foto's! Leuk!

    Wij zijn heerlijk aan het genieten op Texel. Het weer is perfect. Vandaag een tandem gehuurd en 30 km gefietst. Ik liet mij voornamelijk fietsen want wow wat is mijn conditie slecht, stond er echt versteld van. Verder gewoon echt heeeeerlijk om niks te hoeven en gewoon alleen maar te relaxen en doen waar ik zin in heb.

    Hoe gaat het met de rest? Hoe is jullie weekend?
     
    Zuri, Din, XMamaMX en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Marlena klinkt inderdaad als genieten daar!

    Mijn weekend is wel oké. Vooral met babyspullen bezig. Kast op onze overloop deels opgeruimd, was zwaar nodig. Heb een hele grote zolder waar nog bijna niks staat en waar makkelijk want van mijn spullen (lees: zooi) heen kan. Die ruimte kan ik goed gebruiken voor de babyspullen; beddengoed etc.
    Verder hebben we een maxi cosi te leen gekregen maar die past helaas niet op onze kinderwagen o_O ik had al zo’n voorgevoel. Dus dat wordt alsnog een nieuwe kopen. Gelukkig hadden we een cadeaubon van €50 van Babypark bij onze kinderwagen deal, dat scheelt toch weer want zat eigenlijk niet meer op zo’n uitgave te wachten.
     
  11. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Marktplaats staat vol met maxicosi
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  12. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.512
    1.672
    113
    Ja @FreeRose wij hebben m ook gewoon van marktplaats! Ze zeggen wel dat je die beter nieuw kunt kopen, maar ben zelf van mening dat het ook prima via MP kan. Vaak worden die dingen maar heel kort gebruikt en lijkt mij dat er sowieso heel weinig ongelukken gebeuren, en als dat zo is dan denk ik dat de meeste mensen ook nog wel zo fatsoenlijk zijn om de maxi Cosi ook niet op MP te zetten of in elk geval niet te doen alsof de maxi Cosi nog zo goed als nieuw is. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  13. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Angelmom1 @Marlena thanks voor de tip! Ik ga toch even kijken op Marktplaats en Facebook inderdaad.
     
  14. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Het zal wel niet. Maar mocht je toevallig uit Limburg komen en er een Joolz "maxicosi" (Besafe is de officiele fabrikant) op je kinderwagen passen.. ik heb er een dubbel (kwam bij de isofix base dus die heb ik niet dubbel ;) )
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  15. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Helaas niet in de buurt van Limburg nee, verre van! Maar lief dat je het aanbied, thanks!
     
    Sugarsnap vindt dit leuk.
  16. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ik dacht vraag toch maar voor de zekerheid :) Hopelijk snel een blijvende oplossing voor je maxi cosi :)
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  17. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hoezo past het niet? Je hebt voor vrijwel elke kinderwagen adapters te koop om te zorgen dat het wel past. Als dat nou echt niet het geval is, is een onderstel voor de mc kopen goedkoper dan een nieuwe mc. Even ter overweging misschien nog opties om eerst naar te kijken.
     
  18. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Daar heb je een goed punt. De adapters kreeg ik gratis bij de kinderwagen erbij. Inmiddels heb ik een maxi cosi gevonden op marktplaats voor een leuke prijs die wel zou moeten passen en diegene woont ook nog eens in hetzelfde dorp als ik, dus vandaag gaan we daar even kijken. Thanks voor de tip in ieder geval!
     
    Nananie, Sugarsnap en Zuri vinden dit leuk.
  19. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Zo nou goed gesprek gehad met de verloskundige gelukkig. komt erop neer ik heb wel medische indicatie om in te leiden vanaf 38w maar geen medische noodzaak. Oftewel het hoeft niet en keuze ligt bij mij. Bloeddruk was weer laag en weer afgevallen dus alles prima.

    Heb toestemming om volledig in bad te bevallen en geen vliezen breken. Iets wat vorige 2x beide niet mocht. Geldt dan enkel voor natuurlijke bevalling, bij inleiden is de kans op fluxus bij mij te groot en is bad geen optie.

    Ik denk dat ik gewoon lekker ga relaxen want een bad bevalling is iets wat ik altijd al heb gewild. Dus zolang ik me goed blijf voelen geen inleiding.

    Kindje ligt weer goed maar niet ingedaald dus ze blijven het wel monitoren of ze niet weer in stuit schiet.

    Zo wel opgelucht hoor dames. Blij dat alles uitgesproken is!
     
    XMamaMX, Din, Prulleke71 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Oh wat fijn en een opluchting joh! Dat geeft dan toch weer wat vertrouwen terug hoop ik. Zo kun je een stuk beter en meer begrepen en voorbereid je laatste weken in.


    Ik hoor vandaag ook hopelijk weer meer en ik hoop tevens dat mijn gyn ook ergens betere energie gevonden heeft want die was de vorige keer (dus niet die van spoedconsult) net zo hork als jouw vk.. Ik heb er nog wat een hard hoofd in maar laat het straks maar op me afkomen..
     
    Din, Prulleke71 en Zuri vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina