Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Succes zo dan! Ik hoop het ook! Tis voor jou wel heel fijn omdat je ingeleid wordt dat je gewoon weet wat je te wachten staat lijkt mij. Geen onzekerheden en verrassingen op het moment zelf.

    Ja ik denk zelf dat het echt geholpen had als we eerder al tijd hadden gehad om dit soort zaken te bespreken zodat ik niet alles had op moeten sparen tot 35w. Maarja telkens afspraken van 10 min en dan is er geen tijd. Maar viel me echt mee dat ze uiteindelijk zo meegaand waren, had ik niet verwacht eigenlijk.
     
    XMamaMX, Sugarsnap en Prulleke71 vinden dit leuk.
  2. Nananie

    Nananie Actief lid

    1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    zo blij voor jou dat het goed is verlopen. Brengt toch terug rust en vertrouwen. Is de tijd tot je volgende controle ook ingekort?

    @Sugarsnap veel succes straks!
     
    Zuri vindt dit leuk.
  3. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Zuri wat fijn voor je! En nu zoveel mogelijk relaxen.
    @Sugarsnap succes vandaag!
     
  4. Hope2022

    Hope2022 Actief lid

    18 okt 2021
    330
    444
    63
    Vrouw
    @Zuri o wat fijn! Kan je toch een beetje genieten van je verlof en is toch een stukje rust.

    Hier morgen eindelijk laatste dagje werken *doet een dansje*

    heb zo geen zin en motivatie meer hahaha jammere is dat er gewoon nog bergen met werk liggen voor deze 2 dagen…
    Maarja ik doe wat ik kan en dat vind ik het helemaal mooi
     
    Din, Nananie, FreeRose en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Hope2022 inderdaad gewoon doen wat lukt en daarna is het niet meer jouw probleem!

    Ik lees/hoor dat het aangeraden wordt om de baby de eerste 6 maanden bij jezelf op de slaapkamer te laten slapen. Ik was dit eigenlijk niet van plan maar misschien is het echt wel beter om te doen?! Weer zo’n dilemma :roflmao: Gaan jullie dit ook doen?
     
    XMamaMX, Nananie, Sannetijd en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Hier door gebrek aan ruimte staat het bedje naast ons bed, lijkt me ook heerlijk met nachtvoeding en verschonen als t kindje zo dichtbij is en stiekem vind ik het ook zielig om meteen apart te laten slapen, dichtbij me is het enige wat hij kent. (toen ik baby was lag ik wel meteen apart van mijn ouders, ben er prima uitgekomen hoor :D)
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  7. Hope2022

    Hope2022 Actief lid

    18 okt 2021
    330
    444
    63
    Vrouw
    @FreeRose die kleine van ons gaat ook gelijk in d’r eigen bedje op d’r eigen kamer. Heeft mijn moeder vroeger bij mij ook gedaan. toen we het gesprek met Kraamzorg hadden begonnen ze hier ook over dat ze Kraamzorg hier ook nog wel wat van zal zeggen. Maar we wonen gelijkvloers in een appartement en hebben babyfoon met camera en geluid dus ik heb er wel vertrouwen in.
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  8. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.489
    1.649
    113
    Hier zeker niet van plan om dat 6 maanden te doen. In het begin is het denk ik wel heel fijn met nachtvoedingen en gewoon als ze echt nog heel klein zijn. Maar zodra ik/wij er klaar mee zijn of er slecht door slapen (buiten de standaard voedingen en huiltjes om) dan gaat de baby gewoon naar zijn eigen kamertje
     
    Hope2022 en FreeRose vinden dit leuk.
  9. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nee dat niet, ze vond het niet nodig al eerder want prikken doe ik sowieso als daar wat uit komt moet ik naar de gyn en bloeddruk zit helemaal geen stijging in tot nog toe. Tis dan over 3w weer en dan elke week. blijf het beetje vreemd vinden maarja.
     
    Nananie vindt dit leuk.
  10. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Tja wat jij wil. Bij sommige dingen mag je ook gewoon kijken hoe het loopt en wat je prettig vindt. Je kunt vooraf alles beslissen maar het leven loopt nooit zoals gepland. Wij sliepen lang samen maar begrijp best dat dit niet voor iedereen de meest passende keuze is.
     
    Hope2022 en FreeRose vinden dit leuk.
  11. Nananie

    Nananie Actief lid

    1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    Vooral doen waar jij jezelf goed bij voelt. Hier hebben ze allemaal lang bij ons op de kamer geslapen. De jongste (2,5j) slaapt nog steeds bij ons, hij is wel een goede slaper en hoop dat de overgang naar het grote bed vlot verloopt.
    Deze baby blijft ook bij ons op de kamer.
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  12. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Het had nog wat voeten in de aarde.. iets met gyn wilde dat hele team erachter stond en het overleg was ineens id avond pas...

    Maar.. ik heb net een datum gekregen. 27 juli word ik ingeleid. De dag voordien mag ik als ik wil al laten checken of ze de 27e meteen de vliezen kunnen breken. Andere optie is gewoon de 27e komen en dan zien. Ik ga denk ik gewoon voor het inwendig onderzoek de dag ervoor. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

    Het is ook in ons ziekenhuis superdruk momenteel.. dus was al heel dankbaar dat de gyn aanbood maar meteen een plek in de agenda te prikken ipv daar over 2 weken naar te kijken.

    Volgende week heb ik nog een groei/liggingsecho en de 19e voorbesprekend consult.

    Mijn "voorweeen" gevoel bleek ook te kloppen want meneer blijkt weer aardig aan zn indaling begonnen. Met voelen moesten ze ook echt laag zitten voor zijn hoofdje gisteren. Dus hopelijk parkeert hij eigenwijsheid en gedraai nu tot nà de bevalling ;)

    Lalala heel bericht. Ik ben in elk geval heeeel opgelucht dat ik de datum heb. Die onwetendheid was naast het ziek zijn echt niet meer vol te houden.
     
    Sannetijd, XMamaMX, Hope2022 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Oh mbt op kamer slapen: ik kom zelf van ouders die absoluut niet van affectie en hechting waren en me al heel snel zelfstandig wilden hebben etc.. als ik naar de gevolgen bij mijn broertje en mij kijk volg ik dus volledig de theorie waarom de 1e 6 maanden op je kamer. Al heb ik daarin wel het "luxe voordeel" door mijn ziekte sowieso altijd bij de kleine te kunnen zijn. Maar ik voorkom liever een herhaling van wat ik zelf heb meegemaakt. Kan ook al geen bv geven. Aldus... hier slaapt hij absoluut die periode op onze kamer.

    Let wel, ik ben voor ieders eigen mening, keuze en vrijheid hierin. Dit is ontstaan uit mijn jeugd en referentiekader. Dus als iemand anders zoiets heeft: na 6 weken ligt hij apart. Ook prima. Doen wat jij denkt dat goed is/voelt :)
     
    Sannetijd, Din, Hope2022 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Nananie

    Nananie Actief lid

    1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    Fijn dat er knopen zijn doorgehakt en dat je een datum hebt gekregen. Ikzelf zou ook de dag voordien even laten voelen, dat er dan ook een duidelijk plan kan afgesproken worden.
     
    Hope2022 en Sugarsnap vinden dit leuk.
  15. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Sugarsnap fijn zeg! Nog 3 weekjes spannend!

    Nou dat gesprek van mij gister krijgt misschien weer een wending. Ik prik vandaag weer en krijg er geen normale waardes meer uit. Nu nog hoger dan het al was...
     
  16. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ojee.. te hoog of te laag? Geen "rare" dingen gegeten? Als het echt heel warm gaat suiker ook spoken. Maar neem aan dat het bij jou net als hier juist wat koeler is vandaag.

    Maf joh dat die waardes zo raar doen. Het zal ook aan jouw kant eens normaal gaan zeker? ;)

    Ben benieuwd of en wat dit nog gaat veranderen dan...
     
  17. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.489
    1.649
    113
    @Sugarsnap wauw 3 weekjes nog maar!! Dat wordt echt aftellen dan. Fijn dat je binnenkort de kleine in je armen hebt!

    De tijd gaat zoooo snel, kan bijna niet geloven dat we al tegen het einde aan zitten. Ben echt heel erg benieuwd hoe en wanneer het bij iedereen van start gaat en zoals iemand eerder al zei: wie de eerste gaat zijn bij ons!
     
    Sannetijd, XMamaMX, Nananie en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Als de natuur z'n gang gaat ben ik absoluut nier de eerste haha. Geloof er niet in. 42w en 41w bij de vorige 2, dus deze komt echt niet zomaar voor de 40w geloof het niet :roflmao:

    Nee ik had 2 bruine boterhammen met 1 gekookt ei en wat bacon op. Geen boter, gewoon thee. Dus niks geks... na 2.5u geprikt waa tijd vergeten. Was het 7.5 o_O
     
  19. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik snap jouw kant eigenlijk heel goed. Mooi dat je het zo ziet en dat zet mij ook aan het denken. Dank je wel voor het delen!
     
    Sugarsnap vindt dit leuk.
  20. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Echt hè?! Hier ben ik ook zo benieuwd naar :oops:
     
    Nananie en Sugarsnap vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina