Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    Heel herkenbaar!! Ik zit nu op exact een week na bevalling. Morgen is de begrafenis van mijn oma maar ik heb gisteren besloten dat niet te doen. Snapt niet iedereen in mijn omgeving maar ik voel dat ik dat nog niet kan. Heb op dag 2 en 3 na bevalling veel te veel gedaan (naar de Kruidvat gelopen, hond alleen uitgelaten), en daar kreeg ik wel echt een klap van achteraf. Nu doe ik vooral heel erg rustig aan. Je moet echt hierin je gevoel volgen en als jij voelt dat je daar nog niet klaar voor bent: niet doen.

    Hier gaat het ook heel goed met ons. S.acha drinkt, slaapt en groeit goed. Wij pakken ook genoeg rust en slaapmomentjes. Sinds de bevalling heb ik wel mega pijn in mijn rechter heup. Het wordt ook absoluut niet beter nog. Ik kan hooguit 50 meter lopen en dan heb ik alweer zoveel pijn dat ik even moet rusten. Is dat normaal? Het is al een week geleden dus ik zou zelf denken dat dit soort klachten wel minder zouden moeten zijn.... Heb ook geen rare houdingen gehad ofzo tijdens het bevallen dus waar het vandaan komt...?
     
  2. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Lekker rustig aan doen dames je merkt vanzelf wel weer wanneer je zin krijgt om je te begeven onder de mensen. Erge pijn in je heup lijkt me niet normaal. Ook na de bevalling is bekkenfysio geen overbodige luxe.

    @FreeRose ze kinderarts zei dat 4 op de 5 baby's last heeft van reflux en dit indd dus heel normaal is.

    Gister naar cb geweest met Lotje. Ze weegt nu 130g boven geboortegewicht dus dat lijk de goede kant uit te gaan! Nu op de p50 lijn precies. Vanmiddag gesprek met kinderarts en lactatiekundige over het vele spugen. Inmiddels is dat echt projectiel spugen geworden. Gelukkig geen nare verstikking meer. Wel ademstops maar ik blaas nu (naar advies) een keer in gezicht en dan herpakt ze zich snel.

    Ik had advies zijligging maar dat gaat niet meer. Snelle tante hier probeert nml al te draaien en haar hoofd tilt ze al goed ver op. Dus ze draait van de rol af en dan vervolgens in de rol. Ze begint ook nog eens bewust proberen te pakken. Dus als dit lukt trekt ze de rol naar haar mond om eraan te sabbelen. Oftewel, beetje gevaarlijk lijkt me. Probeer nu vaker onder toezicht haar op buik te leggen. Moest ook veel dragen maar ik vind het echt te heet voor doek of draagzak... merk dat ik het steeds niet doe.

    Nouja zo kabbelen we wat voort hier. :)
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    Heb ook een vraag aan de mama's onder ons. Heb 2 kraamverzorgenden gehad en die zeggen beiden wat anders. S.acha is nogal een slaapkop en komt maar 1x voor een voeding snachts. Als ik hem om 11 uur geef, dan komt hij rond 3 uur in de nacht en dan de volgende ochtend slaapt hij als het aan hem ligt gewoon uit tot 9 ofzo. Nu ook, ik heb hem uit z'n bedje gehaald maar vind het ook weer zo sneu om hem wakker te maken. Hij drinkt echt meer dan voldoende, groeit goed en is gewoon een gezonde goed gekleurde baby. Is het dan nog steeds belangrijk om hem echt om de paar uur wakker te maken of kan ik gewoon moeder natuur haar werk laten doen en hem voeden wanneer hij zelf komt, ook al is dat misschien een keer wat later...?
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  4. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Nou een kleine update. Gister dus gestript met regelmatig wat weeën en krampen, maar helaas was dit na middennacht weer rustig geworden. Vanochtend dus toch maar naar het ziekenhuis, man man man wat lang wachten op kei harde stoeltjes. Zou verboden moeten zijn! Baby doet het nog goed, wel vruchtwater aan de lage kant dus sowieso niet doorlopen tot 42 weken. Zeer pijnlijk getoucheerd maar had 3 cm dus genoeg om vruchtwater te breken. Morgen hebben ze plek in t ziekenhuis, verloskundige zal nog terug bellen of hun ook tijd hebben om mij dan te helpen. Er is licht aan het eind van de tunnel, nu lekker mac donalds eten als beloning na al dat wachten. :roflmao:
     
    Angelmom1, FreeRose, Nananie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Marlena ; zodra hij boven z'n geboortegewicht zit, goed effectief drinkt, voldoende plaskuiers heeft, groeit en als hij wakker is goed alert is, kan je ervan uitgaan dat alles goed met hem gaat. Vaker wakker maken voor een voeding is met bv echt niet nodig. Let er wel op, zeker met dit weer, dat hij minstens 8x per dag drinkt. Met deze hoge tempen hebben ze wel behoefte aan extra vochtinname. Zodra de luiers droog blijven krijgt hij te weinig binnen.
     
    Marlena vindt dit leuk.
  6. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Oe al 3cm! Je lichaam heeft dus toch wat gedaan. Anders als je verloskundige belt vragen om nog eens te strippen, wie weet.... ;) eet smakelijk!
     
    Sannetijd vindt dit leuk.
  7. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Mamaroosje zeer herkenbaar! Onze kleine is vandaag 6 dagen maar moet er ook echt nog lang niet aan denken om met haar in de auto ergens heen te gaan. Voor nu is het nog zo lekker en intiem in je eigen bubbeltje. Gewoon lekker bij jezelf blijven en doen waar je zelf zin en behoefte aan hebt.

    @Zuri mooi dat het zo goed gaat en ook fijn dat het blazen helpt.

    @Marlena wat lastig.. ook vervelend dat ze beiden wat anders zeggen. Ik vind het moeilijk om hier advies op te geven omdat ik niet weet hoe je baby precies is. Bij ons is ook het advies gegeven om haar snachts gewoon door te laten slapen aangezien ze op dag 5 al over haar geboortegewicht was dus dat gaat heel goed. Maar onze kleine ligt naast ons dus we kunnen wel alle signalen opvangen als ze wel borstvoeding wil. Weet niet hoe dat bij jou is?

    @Sannetijd jammer dat het strippen nog niet heeft doorgezet. Maar wel heel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent en het nu echt niet meer lang zal duren voordat je je kleintje in je armen mag hebben. Nu genieten van de Mac Donalds.
     
    Marlena, Sannetijd en FreeRose vinden dit leuk.
  8. Nananie

    Nananie Actief lid

    1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    @FreeRose vooral doen waar jij jezelf goed bij voelt. Als jij er nog geen nood aan hebt, zeker niet doen.

    @Zuri goed dat ze boven haar geboortegewicht zit, dit ondanks het spugen.

    @Marlena jammer dat je verschillende adviezen krijgt. Zoals zuri al zegt probeer zeker 8 voedingen te hebben. Ikzelf heb heel lang wakker gemaakt in de nacht als ze 4u sliepen, was bang om snel productiedalingen te doen.

    @Sannetijd jammer dat het niet heeft doorgezet, maar je hebt wel al 3cm te pakken. Mss door het pijnlijk onderzoek komt het terug aan de waggel.

    straks controle, ben benieuwd.
     
    Sannetijd en FreeRose vinden dit leuk.
  9. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kiyara slaapt ook goed door ‘s nachts, ik maak haar niet meer wakker voor voeding. Ze komt echt vanzelf en groeit goed. Overdag wakker maken ook mee gestopt. Ik kreeg haar gewoon echt niet wakker elke 3 uur. Soms was ik drie kwartier bezig met haar wakker maken, werd er zelf vooral helemaal gek van. Ze komt vanzelf voor voeding. Als ze bijna langer dan 4 uur niet voor voeding is gekomen maak ik haar wel wakker maar dat is nog niet voor gekomen.
     
    Marlena vindt dit leuk.
  10. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    @Marlena Zowel fles als bv mag op verzoek. Icm met de uitleg van Zuri. Je zult vaak merken hoe ouder de kraamverpleging hoe eerder ze je die uitleg geven. For some reason worden ze steeds voorzichtiger. Maar het kan gewoon als er idd maar gewichtstoename is en plasluiers. Mijne slaapt ook al meer dan 3 uur door snachts. Dat je moèt ze wakker maken is slightly overdreven. Enige andere uitzondering is een instabiele suikerspiegel.

    Ps thx voor jullie sterktewensen.. echt.
     
  11. Nananie

    Nananie Actief lid

    1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    Controle gehad en weeral goedgekeurd. Nu op 4100g geschat en ze heeft me kunnen strippen. Voor de moment nog geen extra harde buiken, we wachten weer verder af. Heb nog geen einddatum gekregen. Ik moet indien niet bevallen, dinsdag terug voor controle ctg. Hopelijk laat ons kleintje niet tot dan op zich wachten.
     
    Din, FreeRose, Zuri en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Nananie

    Nananie Actief lid

    1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    Bevallen:
    Din - 22 juli - Fleur
    Lska - juli
    Floortje86 - 26 juli - Lars

    FreeRose - 27 juli - Kiyara
    Sugarsnap - 28 juli - M.erlijn
    Zuri - 28 juli - L.iselot
    Hope2022 - 2 augustus - S.erena

    Marlena - 3 augustus - S.acha

    Uitgerekende datum: ❤️


    28 juli:
    Siementje - 34 jaar - 4de kindje

    31 juli:
    Floortje86 - 35 jaar - 2e baby

    1 augustus:
    XMamaMX - 30 jaar - 2e kindje
    Lska - 2e baby
    Sannetijd - 25 jaar - 1ste baby
    FreeRose - 30 jaar - 1e kindje

    2 augustus:

    Chailou - 26 jaar - 2e baby, 1e samen
    Hope2022 - 24 jaar - 1e kindje

    3 augustus:

    4 augustus:

    DinEll8 - 27 jaar - 2e baby
    Din - 28 jaar - 1e kindje

    5 augustus:

    Butterfly36- 41 jaar - 1e kindje
    Jaimpiej - 32 jaar - 2e kindje

    6 augustus:


    7 augustus:
    Mangoeste - 2e kindje
    Marlena - 33 jaar - 1e kindje


    8 augustus:

    Nananie - 34 jaar - 5e kindje
    Delena - 42 jaar - 3e kindje
    Zuri - 33 jaar - 3e kindje

    9 augustus:

    10 augustus:

    11 augustus:

    Stacey4
    Sugarsnap - 34 jaar - 1ste kindje **

    12 augustus:


    13 augustus:
    Dobbel - 36 jaar - 3e kindje
    Angelmom1 - 37 jaar - 3e (4e) kindje

    14 augustus:
    Knorretje94 - 27 jaar -3e kindje- 1e samen
    Rosan89 - 32 jaar - 3e kindje
    Prulleke71 - 30 jaar - 2e kindje

    15 augustus:

    8 jongens - 7 meisjes - 1 verrassing

    Sterretjes

    ☆Nino12
    ☆WinMom90
    ☆ xxKimm
    ☆ ourbigdream
    ☆ Veertje22
    ☆ Angel02
    ☆ wachtenduurtlang123
    ☆ bonnie1

    Afspraken:


    Augustus
    15 - Angelmom1 - controle vk strippen
    16 - Nananie - controle ctg
    18 - Angelmom1 - gesprek inleiding
     
    Zuri vindt dit leuk.
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Zit naar de lijst te kijken, als jij nou een meisje krijgt dan eindigen we mooi gelijk met alle actieve leden haha! Heb je zelf eigenlijk al een voorgevoel?
     
  14. Nananie

    Nananie Actief lid

    1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    Nee, ik heb eigenlijk geen voorgevoel, bij de andere ook nooit gehad. Een meisje zou mooi zijn, maar een jongen is even welkom. Ben ondertussen echt wel benieuwd.
     
    Din, Sugarsnap en Zuri vinden dit leuk.
  15. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.805
    2.971
    113
    Vrouw
    Lieve meiden soms spiek ik nog even mee! Van harte gefeliciteerd met de mooie baby’s die al geboren zijn❤️ Jullie zijn stuk voor stuk top mamma’s want dat heb ik al gelezen. Voor de meiden die nog mogen bevallen heel veel succes en hopelijk hebben ook jullie snel je kindje in de armen!
     
    Mangoeste, Din, Marlena en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Mamaroosje

    Mamaroosje Actief lid

    31 mei 2020
    235
    321
    63
    Vrouw
    Ik denk dat je iemand anders bedoelt ;)
     
  17. XMamaMX

    XMamaMX Actief lid

    26 jan 2019
    232
    328
    63
    Vrouw
    Lieve allemaal,

    Ik ben even een weekje afwezig geweest, ik was eventjes van de wereld. Heb een zware bevalling gehad, en ik moest er echt even van bekomen.

    In het kort: precies een week geleden zijn de weeën snachts begonnen, kwamen al snel met regelmaat. Ziekenhuis gebeld, en we mochten al snel komen. Ik wilde graag in bad, en die kamer was nog beschikbaar. In het ziekenhuis aangekomen had ik 4cm. Ik ben in bad gegaan, maar daardoor vielen de weeën weg. Dus ik weer uit bad, kwamen de weeën erg snel achter elkaar. Na 4uur toucheren: nogsteeds 4cm. Niks verder gekomen dus, en daarom vliezen gebroken. Al snel sterke weeën, en na nog eens 3 uur weeën opvangen zat ik nog steeds 4cm. Daarom 'moest' ik aan de weeënopwekkers, en wilde dit zelf icm een ruggenprik. Ik was immers al een hele tijd bezig, en anders zou ik geen kracht meer hebben voor het persen. Na 4uur zat ik dan opeens eindelijk op 10cm, en mocht ik gaan persen. Maar toen bleek de kleine meid verkeerd te liggen: sterrenkijker. Na een tijdje persen, kwam ze niet verder. Met mijn meisje ging het snel achteruit, dus ze moest snel geboren worden. Daarom een flinke knip, en is ze gehaald met de vacuümpomp. Daarna wilde de placenta niet loslaten.. dus dat duurde ook nog een tijdje, met flink veel bloedverlies als gevolg..

    Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar we moesten wel even een tijdje blijven ter observatie. Gelukkig mochten we redelijk snel naar huis.

    Het heeft even tijd nodig gehad om alles te laten landen. Het verwerken ervan zal nog wel even een tijdje duren. Hebben een super lieve kraamhulp, en kan er goed over praten. Dus dat komt goed.

    J.a.d.a is geboren op 5 augustus, ons kleine leeuwtje.

    Oke, dit 'korte' verhaal is toch niet zo heel kort geworden :roflmao:

    Ik heb al jullie verhalen gelezen, maar heb er even niet de kracht voor om op iedereen persoonlijk te reageren. Jullie zijn allemaal super mama's, volg je eigen gevoel en het komt echt goed!! Iedereen heeft weer andere adviezen. Ik blijf met jullie meelezen hoor, maar zal voorlopig weinig reageren.

    Xx
     
    Lska, Sannetijd, Din en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    @XMamaMX gefeliciteerd met je dochter. Wat een heftige bevalling was dat zeg. Fijn dat ze het nu goed doet.
     
    XMamaMX vindt dit leuk.
  19. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

    Alle kracht nu aan jezelf en je gezin geven meis. Doe en moeten meer mensen hier in de lijst nu ook xx Ennuhm, gefelicireerd! Blijf ook jij wel ergens praten erover..?

    En anders doen we toch maar die therapiegroep met een knipoog. Toch @Zuri? ;)
     
    XMamaMX vindt dit leuk.
  20. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd! Geniet er vooral van en het praten over de bevalling kan erg helpen <3
     
    XMamaMX vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina