Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Insomniac, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Begrijpelijk dat je het niet eerder wou delen, zeker met een bekende op het forum.
     
    schatje85 vindt dit leuk.
  2. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    @schatje85 Phoe pittig hoor, ik hoop op een positieve uitslag, wanneer weet je het ongeveer? Zou je dit bijvoorbeeld bij de NIPT kunnen uitvragen of moet je intensievere onderzoeken uit laten voeren zoals een vlokkentest.

    Trouwens wat heftig van de familie.... lijkt mij een enorme bitterepil om die te verwerken. Ook omdat jij en je dochter daardoor niet ongeschonden de strijd zijn uitgekomen terwijl het voorkomen had kunnen worden.

    Ik ga voor je duimen! Op naar de volgende mijlpaal!!
     
    schatje85 vindt dit leuk.
  3. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021
    27 april
    Yara7 - 27 jaar - tweede kindje

    29 april
    Keke91 - 28 jaar - tweede kindje
    MLady - 40 jaar - tweede kindje
    EvitaDedu - 34 jaar - tweede kindje

    30 april
    YellowEyes - 24 jaar - tweede kindje
    Marni1 - 31 jaar - derde kindje
    Ciprilla - 27 jaar - derde kindje

    2 mei
    xLollypop - 27 jaar - tweede kindje

    3 mei
    Sylva - 34 jaar - tweede kindje
    Silver85 - 35 jaar - tweede kindje
    Lindavvv - 33 jaar - derde kindje

    4 mei
    JustBreathe - 35 jaar - eerste kindje

    6 mei
    FelIinea - 28 jaar- tweede kindje

    7 mei
    Masa0903 - 27 jaar - derde kindje
    Ieniemienies -37 jaar - derde kindje
    Novemberzes - 24 jaar - tweede kindje
    Bloemetje376 - 29 jaar - tweede kindje
    MamaaDaan - 31 jaar - derde kindje

    9 mei
    Insomniac - 30 jaar - derde kindje

    10 mei
    Mmbro - 34 jaar - vierde kindje

    11 mei
    Fidodido - 37 jaar - tweede kindje

    13 mei
    Froezel - 33 jaar - derde kind
    Twee- 33 jaar- tweede kindje

    17 mei
    dunnie - 33 jaar - tweede kindje

    ------------------------------------

    Jongen (8) Meisje (12) Verrassing (4)

    Totaal: 24

    Afspraken
    Februari
    13 februari - pretecho (onder voorbehoud lockdown) - Sylva
    19 februari - GUO - Ciprilla
    23 februari - afspraak gynaecoloog - Ciprilla

    23 februari - controle 30+5 - MLady
    26 februari - Controle verloskundige ziekenhuis (29+0) - Masa0903

    Maart

    2 maart - controle ziekenhuis - Ciprilla
    4 maart - 32-wekenecho (liggingsecho, 32+0) - MLady
    12 maart - Controle gynaecoloog + (groei)echo (28+0) - Masa0903
    23 maart - controle ziekenhuis - Ciprilla

    April

    6 april - afspraak gynaecoloog - Ciprilla
    21 april - controle ziekenhuis - Ciprilla
    28 april - controle ziekenhuis - Ciprilla


    Sterretjes
    Schatje85, Wensvooreenderde, Mayson

    HOE PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'
     
  4. schatje85

    schatje85 Bekend lid

    19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    We kunnen n punctie laten doen. Vorige keer wilden we dat wel maar omdat die zwangerschap niet goed ging. Zijn we nu bang dat er misschien n miskraam zou kunnen komen door de punctie. En we zouden het kindje toch wel laten komen. En nooit 100% zeker natuurlijk de uitslag.
    Ze gaan iig bloed afnemen als de baby geboren is. Dan heb je wel 100% zekerheid. Maar we gaan het dinsdag allemaal horen.
     
  5. Bloemetje376

    Bloemetje376 Actief lid

    17 apr 2018
    179
    385
    63
    Vrouw
    @schatje85 wat fijn dat je een goede termijn echo had! Fijn dat het voor zover allemaal goed gaat! Het buikje zal dan nog wel sluiten zoals de verloskundige heeft aangegeven. Hoever was je dan precies met je termijn echo?
    Wat vervelend van dat gebeuren met je familie en wat lijkt me dat heftig te zijn geweest. Gelukkig ben je deze keer dan wat meer voorbereid op alles!
     
    schatje85 vindt dit leuk.
  6. Bloemetje376

    Bloemetje376 Actief lid

    17 apr 2018
    179
    385
    63
    Vrouw
    Afgelopen vrijdag was ik 28 weken, trimester 3 is bereikt zonder dat we een naam hebben helaas. We vinden het deze keer zoo lastig, we waren ervan overtuigd dat we bij ons dochtertje rond dit termijn ook nog geen naam hadden maar ik heb net even terug gezocht en we hadden toen zelfs al een opzet voor een geboortekaartje.. een jongens naam vinden we zo super lastig!

    Zijn er nog meer meiden die nog geen naam hebben bedacht?
     
  7. schatje85

    schatje85 Bekend lid

    19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    10+1 was ik. Dus was heel normaal voor het termijn zei ze.

    ach Di weer n echo in het Erasmus en vrijdag moet ik naar de gyn hier in het ziekenhuis wellicht bij beide n echo. Want ja iedere arts wil het met eigen ogen zien. En volgende week woesdag checkt de vk of het buikje mooi gesloten is. dat zijn n hoop echo’s
     
  8. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    Gelukkig hebben jullie nog even de tijd! Hebben jullie wel namen gevonden die jullie afzonderlijk mooi vinden, maar niet beiden? Of ook nog helemaal geen naam kunnen vinden die er voor 1 van jullie uitspringt?

    Onze eerste naam lukte vrij snel, maar er komen er maar niet uit met een tweede naam. Voor m’n andere 2 kids waren we daar ook snel uit, maar nu lijkt het gewoon niet te lukken. M’n man laat het namen zoeken nu ook voornamelijk aan mij over en keurt alles af waar ik mee kom, dus dat maakt het wat lastig
     
  9. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    @Bloemetje376 voor een meisje zijn wij er al aardig uit (3 opties) en de tweede naam staat vast, de vraag is willen we nog een 3e naam er aan toevoegen? Maar een jongen is een ware hell hahaha! Wij zijn het er continue niet over eens!

    @schatje85 Ik snap je keuze enorm, waarom risico nemen als alles welkom is! Zouden ze iets kunnen zien bij de 20 weken echo? Lekker gaan genieten nu van dat mensje die groeit <3 vanaf dinsdag weer genoeg dingen om spanning voor te hebben. Hou je ons op de hoogte?!

    Dinsdag heb ik de intake van de kraamzorg, iemand nog goede suggesties om te vragen?
     
    schatje85 vindt dit leuk.
  10. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    haha ik woensdag en wilde hetzelfde vragen. Misschien vragen naar de zaken rondom coronatijd enz...
     
  11. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    Ik ook woensdag! En goede, ben inderdaad benieuwd hoe de kraamweek eruit zal zien in de Corona tijd. Ik hoor al van meerdere kanten dat kraamvisite niet toegestaan is wanneer de kraamverzorgster er is. Nu natuurlijk sowieso niet omdat je maar 1 iemand per dag mag ontvangen...

    Jullie al nagedacht hoe jullie dat gaan invullen met kraamvisite en Corona? Laten jullie anderen de baby vasthouden bijvoorbeeld of blijf je bij die 1.5 meter?
     
  12. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ik denk een selectief groepje, die de baby beet mag houden. Ik denk dat ik heel egoïstisch de eerste twee weken alles buiten de deur hou!
     
  13. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Bij ons blijft ook iedereen buiten, de eerste weken na de bevalling. Daarna hoop ik wel dat mijn ouders en mijn zusje vanuit België op bezoek kunnen komen. Alhoewel ik er stilaan begin voor te vrezen.
     
  14. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Wat hebben jullie nu pas de intake, die heb ik eind december al gehad. Ik weet geen vragen sorry
     
  15. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oh lekker geen kraamvisite! Heerlijk hahaha
    alleen onze ouders en mijn zus komen. Helemaal top.

    Ik ben meer benieuwd hoe de kraamverzorgster wil werken. Hopelijk zonder mondkapje en ook gewoon binnen de 1,5 meter.

    Hopelijk mag de lactatiekundige wel gewoon ook langskomen als de kraamverzorgster er is. En is het ook geen probleem als de verloskundige en de kraamverzorgster er op hetzelfde moment zijn.
     
    twee vindt dit leuk.
  16. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hi meiden!

    Intake gehad, was enorm fijn. Wij mogen gewoon lekker doen wat wij willen. Samen douche ipv een badje (want dat ding is altijd te hoog voor mij en vind het gewoon niet handig!) samen slapen. Ze gaan er goed op letten qua borstvoeding en de lactatiekundige werkt samen met die van het ziekenhuis dat is enorm fijn! We moeten even bellen wanneer we zijn bevallen en wanneer we verwachten naar huis te mogen. Ik heb aangegeven dat ik wel als gezin even met z'n 5en wil zijn voordat de kraamzorg komt, dat was allemaal geen probleem! Al met al enorm relaxed!
     
    EvitaDedu en Lindavvv vinden dit leuk.
  17. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    Hallo dames!

    @Lindavvvv
    Gefeliciteerd met de goede echo!

    @Wensvooreenderde @schatje85
    Goed om te horen dat het tot nu toe goed gaat met jullie. Ik wens jullie een hele fijne zwangerschap Toe!

    @schatje85: Wat een vervelend verhaal van je familie! Lijkt me echt heel moeilijk om daar mee om te gaan/te verwerken.

    @Bloemetje376 Hier ook geen naam!! Begint me erg te stressen. Ik zie het niet gebeuren dat we plots een naam vinden. Zo vervelend!

    @Kraamtijd:
    Los van onze ouders laten we niemand komen. Ik vind het los van corona überhaupt fijner om even rustig aan te doen dan continu mensen over de vloer!

    Verder ben ik ongeveer een week in het zkh gebleven en vervolgens een week thuis verder aan de AB. Over een week gaan ze kijken of het ‘opgelost’ is of dat ik nog behandeld moet worden.

    Vandaag 30 weekjes(!) maar begin toch een beetje moe te worden (veel harde buiken, snachts amper slapen, maagzuur en begin een beetje moeite te krijgen met bewegen). Beginnen jullie ook een beetje ‘moe’ te worden van de zwangerschap of ben ik de enige?!
     
    EvitaDedu vindt dit leuk.
  18. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje

    Ik heb sowieso B212 aan de mindere kant en nu injecties en D te kort waardoor nu tabletten, ik voel mij al jaren chronisch moe hahaha! Heb vooral moeite met doseren, als ik mij goed voel dan doe ik 20 dingen, vervolgens weer 2 dagen gevloerd te zijn.

    Noem mij onder een steen wonen. Waarom lag je in het ziekenhuis en heb je een AB kuurtje? Je bent niet verplicht om te antwoorden he :) Spannen dat je binnenkort hoort of het helpt, heb je zelf het idee dat het helpt?
     
  19. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw

    Ach wat vervelend chronisch moe zijn! Kan me voorstellen dat als je je eenmaal minder moe voelt ook meteen van alles wilt doen.

    Ivm een nierbekkenont. Ik denk wel dat de behandeling heeft aangeslagen maar blijft nog even afwachten.

    Heeft iemand misschien nog tips tegen maagzuur? Wat een naar iets dat ook zeg. Als je het niet hebt vergeet je ook snel hoe vervelend het is!
     
  20. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ooh getver, dat heb ik bij mijn eerste zwangerschap gehad. Ik dacht dat ik griep had en bandenpijn :rolleyes:. Ik had toen een verdrukte urinelijder. Dus geen pijn bij het plassen, maar urine bleef achter in mijn nieren en daardoor dus ontstekingen. Ik heb (helaas) de rest van mijn zwangerschappen aan de AB gezeten afwisselend. (kreeg na 3 dagen of klachten of er waren weer/nog ontstekingen te vinden in mijn plasjes). Hou jezelf goed in de gaten want het is schadelijker dan wij denken.

    Ik heb last van maagzuur maar gaat een beetje op en af, ik heb enorme behoefte om spa groen te drinken en dus te boeren als een bouwvakker maar dat helpt er niet tegen, eerder het wordt erger. Rennies blijken goed te helpen anders even de huisarts te bellen. Word je maagzuur minder zuur of zuurder door AB kuurtje misschien?
     

Deel Deze Pagina