Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Insomniac, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Hoi! Ik heb even alles gelezen. Was afgelopen week wat minder actief, was wat ziek..

    Vermoeidheid: die blijft hier aanhouden. Ik merk wel dat ik meer energie heb om dingen te doen, maar nog steeds heel moe ben. Rare combinatie haha.

    Striae: die kreeg ik de vorige keer pas in de 38e week. Vooral rond mijn navel.

    Haren: die blijven wat vettig. Mijn pusitjes nemen wel af :)

    Gisteren voelde ik de baby heel duidelijk. Ik heb ook het idee dat ik voel waar hij ligt. Mijn buik is trouwens ook al flink aan het groeien!
    Ook krijg ik al enorme opruim en schoonmaak kriebels, jullie ook?
     
    Yara7 en EvitaDedu vinden dit leuk.
  2. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ik heb nieuwe kruiken nodig. Ik zag toevallig dat ze bij de etos goedkoop waren dan andere winkels. 10euro perstuk. Dus 2 x besteld daarnaast had ik 5 euro kortingscode bij besteding vam 25 euro dus 2x zwitsal shampoo erbij gedaan en ik krijg ook gratis blokkentoren erbij en gratis verzend dus dat gaat lekker. Tip voor als jullie nodig hebben. Die kortingscode is voor iedereen
     
    Yara7, Lindavvv en novemberzes vinden dit leuk.
  3. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ja klopt! Super handig vind ik dit :)
     
    MLady vindt dit leuk.
  4. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Oh ik snap dat je daar geen zin in hebt. Ik zou het persoonlijk ook echt niet nuttig vinden als er geen echo genomen wordt.
     
  5. Bloemetje376

    Bloemetje376 Actief lid

    17 apr 2018
    179
    385
    63
    Vrouw
    @Silver85 namen vind ik ook echt super lastig! Wij gaan weer maandenlang zoeken ben ik bang.

    @MLady nu ik erover nadenk is mijn haar minder vet de laatste tijd. Zal dan wel daardoor zijn.

    @twee fijn dat je een goede prijs hebt gevonden voor de kruiken. Wij hebben elektrische, 2 stuks gelukkig nog van de vorige zwangerschap

    Er was toch een geslachtsecho vandaag?
     
    MLady en twee vinden dit leuk.
  6. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gisteren bij de verloskundige geweest, alles was goed. Nu zit er weer 7 weekjes tussen door de 20 weken echo en corona maatregelen.

    Hier t weekend de gender reveal voor onze ouders gedaan. Super leuk, maar ik was gister dus helemaal kapot.

    Wij zijn druk opzoek naar namen voor onze zoon, lastig maar ik denk dat ik een klik heb met 1 naam. Dus nog even goed overleggen, maar heb t graag vroeg vast staan. :rolleyes:

    Misschien heel stom hoor, maar nu krijg ik dus mn eerste zoon en voelt het ook een beetje alsof ik weer voor t eerst zwanger ben. Die mega nieuwsgierigheid, nieuwe dingen ontdekken. (Kleertjes, speeltjes) Ik vind het toch zo leuk.

    En we hebben nu ook al uitgesproken naar elkaar dat we niet zeker weten of dit de laatste zal zijn, mits alles goed gaat natuurlijk. Heel bijzonder maar mijn man en ik voelen allebei hetzelfde, dus we zien wel wat er nog gaat komen.

    Wie van jullie weet zeker dat dit de laatste zwangerschap is en wie houd het nog open?

    Ik lees trouwens wel alles mee, maar vergeet dan te reageren.
    Dus even kort:

    @MLady ik ben toevallig deze zwangerschap begonnen met mn haar minder te wassen. Dus ik heb vaak met vet haar gezeten, droogshampoo is echt mijn redding. En ik kan nu steeds langer zonder te wassen, heel fijn want ik deed het eerst om de dag. Nu weet ik niet of het door de hormonen komt of door mn eigen aanpak.

    @twee goede deal! Sowieso leuk om de koopjes en acties onderling te delen. Ik heb de kruiken via marktplaats gekocht, want vond ze nieuw echt te duur. Waarschijnlijk gebruik ik ze amper.

    @novemberzes ik wil echt 30% van de spullen wegdoen in huis, hahaha maar dat gaat niet. Maar de vliering is deze zwangerschap echt mij doel, eerste doosje is al richting de kringloop. Schoonmaakwoede valt mee, maar is ook niet te doen met 2 kleintjes en ik die hele dagen thuis zitten. Schoon en opgeruimd is het hooguit 5 minuten.o_O
     
    Yara7, EvitaDedu, Lindavvv en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Fijn dat je al een naam in gedachten hebt, ben heel benieuwd wat de naam wordt, mochten jullie er beiden over eens geworden zijn! :)

    Ik snap jouw gevoel wel, dat het lijkt alsof je voor de eerste keer zwanger bent. Een jongetje is ook een geheel nieuwe ervaring voor jou! Dus eigenlijk niet zo gek. :) Leuk juist!

    Dit is waarschijnlijk niet mijn laatste zwangerschap. Als het aan mijn man ligt, wil hij sowieso nog wel 2 kinderen. Ikzelf weet het niet zo goed, ik zeg elke keer dat we het wel zien, maar ik vermoed dat we ook nog wel door een derde gaan. :)
     
    Fidodido, Yara7, EvitaDedu en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Bloemetje376

    Bloemetje376 Actief lid

    17 apr 2018
    179
    385
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie gender reveal leuk was!

    Over een eerste zoontje gesproken, voor mij eigenlijk wel hetzelfde gevoel. Alles is weer nieuw en spannend! Eigenlijk nog leuker dan ik had gedacht. Bij een meisje zou het allemaal wat meer vanzelfsprekend zijn gegaan.

    Wij weten zeker dat dit de laatste zwangerschap is, na 2x een missed abortion en ons dochtertje en nu een zoontje zijn wij compleet. Mijn wens is eigenlijk nooit groter geweest dan 2 kids. Dus het is goed zo:)
     
    Fidodido, Yara7, EvitaDedu en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Wij weten/ik weet zeker dat dit de laatste is. Ik ben wel klaar met zwanger zijn en kleine baby's en deze moet nog komen :p zeg nooit nooit, maar ik voel aan alles dat dit de laatste is. Vriend had geen kinderwens toen ik hem ontmoette en heeft er straks 3. Dat vinden we allebei super gezellig maar 3 is echt genoeg.

    We hebben gezegd dat we deze baby afwachten of alles goed is en er straks een gezonde baby is en dan laat vriend zich helpen. Wat mij betreft zou het nu al mogen, maar stel je voor dat er iets niet goed gaat en er geen mogelijkheid meer is om een 4e te maken :$ dus we wachten nog even.
     
    Fidodido, Yara7, YellowEyes en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Voor mij ook 2genoeg..
     
    Fidodido, Yara7 en ciprilla vinden dit leuk.
  11. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als alles goed gaat deze zwangerschap en we mogen een gezond kindje mee naar huis nemen. Dan is dit zeker onze laatste zwangerschap.
    Ik ben echt geen fan van zwanger zijn. En ik geniet nu zo onwijs van onze dochter van bijna 3, de zelfstandigheid, hoe snel ze leert, de gesprekjes. Ik vind het heerlijk om zometeen allemaal nog een keertje te mogen ontdekken bij een ander kindje, maar dan is het klaar. Dan is de auto vol ;) de bankrekening leeg ;) haha dus dan is het goed.
     
    Fidodido, Yara7, EvitaDedu en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Bij ons is de vraag of we nog een 3e willen, niet aan de orde. Zie mijn handtekening ;)

    Het is wel heel fijn als je alles in je leven kunt plannen, ook tijdens onze hele mmm probeerde ik niks anders dan zelf grip hebben op de inrichting en timing van ons leven. Maar ja. Sommigen hebben die luxe niet en daar hebben we ons met blauwe plekken bij neergelegd :rolleyes:

    Life happens when you're making other plans... Dat ons verhaal eindigt met 1 kind meer dan we hadden verwacht, is veeeeel meer dan we hadden durven hopen.

    Wij zijn dolgelukkig en echt compleet. Voor ons is het hierna dus klaar. Leeftijd speelt ook een rol (beiden 40+), we willen graag een andere invulling geven aan ons leven nu we een gezin zijn. We willen de stress en het verdriet van onze kinderwensjaren nu echt achter ons laten.

    Dus jongetje of opnieuw meisje: manlief heeft al gezegd dat hij er hierna een knoopje in laat leggen ;) Wij kijken echt uit naar onze toekomst met z'n viertjes!
     
    Fidodido, Yara7, twee en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Hier is het ook echt de laatste, mijn wens was altijd 2 of 3, niet meer dan dat. :)
    Bij de tweede dacht ik destijds dat het de laatste keer was. Toen ook bewust de zwangerschap beleefd, mijn man wilde echt geen derde namelijk. :D
    En drie is voor mij ook wel de max, dus dit is echt de laatste.
    Mijn man laat zich over een jaartje helpen, ik ben hierna echt wel klaar met zwanger zijn, de auto zit vol, het huis is vol genoeg met 3 kids. Dus het het is goed zo :D .
     
    MamaaDaan, YellowEyes, Yara7 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #74 Insomniac, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    Ik ken 'die kant' niet persoonlijk, maar van 'luxe' is ook niet per se sprake als ik voor mezelf spreek. Ik ben hyper vruchtbaar, en in dat opzicht valt er genoeg te "plannen" (1e 1e x raak, 2e door dubbele anticonceptie heen, 3e 1e x raak) maar anderzijds is er elke maand 'angst' dat ondanks alle voorbehoedmiddelen, er weer een kindje zou komen die (nog) niet gewenst is. Ik kan de - voor de zekerheid- morning after pillen, soorten anticonceptie, toch maar weer condooms erbij voor de zekerheid ondanks "goede" anticonceptie, tot op het einde geheelonthouding, niet meer tellen. ik zal oprecht heel blij zijn als vriend geholpen is en het niet meer kan. Want die angst elke maand is ook niet leuk.

    Ik zeg niet dat jij niet mag klagen, integendeel. De weg ernaartoe is mega verdrietig en ik gun iedereen dat het zo snel mag gaan als men besluit een kindje te willen. En ik snap dat men een situatie als de mijne als de ultieme luxe ziet, maar ik zie het zelf niet zo.

    Ik wil mezelf ook absoluut niet vergelijken met het verdriet rondom mmm en moeilijk zwanger worden want dat vind ik veel erger dan mijn luxeprobleem, maar wel een beetje relativeren :)

    Edit: ik denk er trouwens wel heeel erg vaak aan om mijn eicellen te doneren. Ik zou zo graag vrouwen of stellen helpen bij wie het niet lukt. Na deze baby en de babytijd (en als vriend geholpen is) ga ik eens op onderzoek uit.
     
    YellowEyes, Yara7, MLady en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Wij zeggen ook steeds dat we met twee kindjes compleet zijn, maar iets in me zegt dat we nog niet klaar zijn. :)
    Wie weet over 2 of 3 jaar, haha.
     
    YellowEyes, MLady, Lindavvv en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Wat leuk, die gender reveal. Ben je ondertussen weer wat uitgerust?

    Ik heb een gelijkaardig gevoel, omdat ik dan nu een meisje verwacht. Lijkt me zo leuk, om zowel een jongen als meisje te hebben ❤️. Oh en kleertjes uitzoeken, dat vind ik ook heel erg leuk. Al hou ik het voorlopig wel bij rondkijken. Ik wil graag de 20 weken echo afwachten, zodat ik toch echt wel 200% zeker ben dat het een meisje is. Ik heb trouwens ook nog alle kleertjes liggen van mijn zoontje. Ik heb destijds veel witte en licht blauwe pakjes gekozen, die kunnen nu ook weer dienen.

    Wij weten nog niet of er nog een derde kindje komt of niet. Ik weet wel dat ik nu wel langer zou wachten om weer zwanger te worden, zodat het niet al te druk wordt. We zien wel wat de toekomst brengt.
     
    Yara7 en MLady vinden dit leuk.
  17. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Hoe waren de controles/echo's gisteren?
    Succes ook aan de dames die vandaag aan de beurt zijn
     
  18. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Alle respect voor jouw situatie, dat lijkt me ook geen pretje. Overal zitten 2 kanten aan natuurlijk!
     
  19. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Wederzijds hoor, * insert Hartje hier * & mijn 'probleem' verbleekt werkelijk bij de mmm om een kindje te mogen krijgen. Dat staat voorop.
     
  20. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Xx
     

Deel Deze Pagina