Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Insomniac, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Wauw, vlot! Gefeliciteerd mama! Fijne kraamtijd gewenst!
     
    Fidodido vindt dit leuk.
  2. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd allemaal❤
     
    EvitaDedu en Yara7 vinden dit leuk.
  3. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    Fidodido vindt dit leuk.
  4. Bloemetje376

    Bloemetje376 Actief lid

    17 apr 2018
    179
    385
    63
    Vrouw
    Van hart gefeliciteerd allemaal met jullie wondertjes❤️
     
    EvitaDedu en Yara7 vinden dit leuk.
  5. schatje85

    schatje85 Bekend lid

    19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd
     
    Fidodido vindt dit leuk.
  6. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie dochtertje. Wat een fijn nieuws ♡
    Veel liefs van iemand die in het augustus 2020 groepje zat.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  7. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Gisterenochtend zijn wij trotse ouders en grote broer geworden van T. ❤️
     
    Sylva, Fidodido, Insomniac en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Van harte gefeliciteerd ❤️
     
    novemberzes vindt dit leuk.
  9. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Gefeliciteerd
     
    novemberzes vindt dit leuk.
  10. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Mooi nieuws, gefeliciteerd!! Alles goed met mama en zoon?
     
    novemberzes vindt dit leuk.
  11. schatje85

    schatje85 Bekend lid

    19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd
     
    novemberzes vindt dit leuk.
  12. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Ja hoor! Alles gaat goed :)
     
    MLady vindt dit leuk.
  13. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hoe gaat het met alle mama's? :)

    Inmiddels allemaal al een beetje gewend aan de baby die erbij is? Hoe doen de oudere broertjes en zusjes het? Hebben jullie al een beetje een ritme of loopt het allemaal nog lekker door elkaar? Voor de borstvoedende mama's die voeden op verzoek zal dat laatste vooral door elkaar zijn, hier in ieder geval wel :roflmao: Er zat een mooi ritme in, maar die is weer pleiten :p Hoe gaat jullie herstel? Ik sta hier echt te springen om weer te mogen sporten en weer af te gaan vallen :thumup:

    Wij zijn hier helemaal gewend aan het met z'n viertjes zijn. We genieten volop! ❤️ S groeit supergoed en de borstvoeding loopt héél erg goed (slagroom :o:). J vindt het soms nog wel wat lastig om ons te moeten delen met haar zusje, maar het gaat echt steeds beter. Sophie heeft helaas vanwege een te kort tongriempje en lipbandje enorm last van reflux achtige klachten. Ze hapt teveel lucht mee en dat doet haar geen goed. Dus volgende week het tongriempje en lipbandje laten klieven in Groningen :( Kijk er een beetje tegenop, hoop dat ze niet al teveel pijn gaat hebben. Maar aan de andere kant wel fijn als ze straks geen problemen meer heeft met drinken en al die pijntjes weg zijn. Moeten er maar positief naar kijken niet?

    Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie! ;)
     
    MLady en schatje85 vinden dit leuk.
  14. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Fijn te horen dat jullie volop kunnen genieten en dat jullie meisje goed groeit. Alleen jammer dat ze last heeft van reflux. Ik hoop dat dat snel betert na het klieven van haar tongriem en lipbandje.

    Met ons gaat het ook goed. G. drinkt ook heel goed aan de borst en in tussentijd kolf ik ook af voor mijn zoontje. Melk heb ik dus meer dan genoeg :roflmao:. C. Is best jaloers, met hier en daar een fikse driftbui als gevolg. Maar hij is ook wel heel lief voor zijn zusje. Van de keizersnede ben ik inmiddels vrij goed hersteld. Ik kan mijn dagelijkse huishoudelijke taken perfect uitvoeren en ik ben heel blij dat ik C. weer probleemloos kan tillen.
    Ik ben ook benieuwd hoe het met de anderen gaat ondertussen :)
     
    MLady en schatje85 vinden dit leuk.
  15. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    Wat leuk om te lezen hoe het gaat! @Sylva wat vervelend van de reflux en het tongriempje! @EvitaDedu wat goed om
    Te lezen dat je al vrij goed hersteld bent van de keizersnee!

    Hier geen klachten oid van de bevalling gehad maar ondanks een hele makkelijke/rustige baby gaat het toch wel wat moeizaam. De baby heeft veel last van de darmen en de borstvoeding is geen succes geweest. Ik ben meerdere keren opgenomen geweest ivm mastitis en ben dan ook inmiddels gestopt met borstvoeding.

    ik moet nog 3 kg afvallen en ben dan op gewicht van voor de zwangerschap. @Sylva wat knap dat je zin hebt om te sporten! Ik dus totaal niet!!

    Man wat ben ik toch blij als deze fase (krampjes, het snachts wakker worden en het niet veel kunnen doen met de baby) voorbij is. Ik merk dat ik oververmoeid ben en daardoor niet de allerleukste mama ben.. en dat zorgt weer voor schuldgevoelens. Vinden jullie het trouwens ook zo snel gaan allemaal!! Hier gaan we al richting de 6 weekjes.
     
    MLady en schatje85 vinden dit leuk.
  16. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat leuk om te lezen!!

    Tongriempje/lipbandjes is even niet leuk. Maar duurt kort en dan is het voorbij. Onze meid is geholpen toen ze 9 dagen oud was. En sindsdien gaat het een stuk beter. Het is gelukkig een kleine ingreep.

    Hier gaat alles goed. Al wordt ik sommige dagen gek van de krampjes. Wat een krengen zijn dat.
    Gelukkig slapen we goed dus dat is top.

    De grote zus is gek op dr kleine zus. Al is aandacht delen soms moeilijk. Ze wil nu ook graag baby zijn haha.

    Borstvoeding lukt deze keer goed. Wat ik fantastisch vind en soms heel moeilijk. Je bent zo volledig verantwoordelijk voor haar haha. Ik merk dat ik wel de weken af tel totdat dit '4e trimester' voorbij is en we allemaal een beetje in een ritme zitten en die krampjes voorbij zijn.
     
    MLady, Yara7 en EvitaDedu vinden dit leuk.
  17. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hoi allen! Hier had onze S ook last van een te korte tongriem, lipbandje gelukkig wel ok. Maar ze kon niet goed vacuum houden en leek te bijten in de tepel telkens als ze slikte (wat dan zou komen doordat de onderkaak omhoog komt als de tong naar achteren slikt). Zijn geholpen in het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam, daar was 1 dag wachttijd. Ingreep was zo gepiept, amper bloed en amper huilen. Konden direct daarna rustig voeden in aparte ruimte.

    Ik heb 1 dag live bv gegeven, op dag 2 ben ik door pijnlijke tepels gestopt en fulltime gaan kolven. Kolven is helaas niet bevorderlijk voor het laten helen van mijn tepels, dus sinds dag 3 krijgt ze mamamelk uit de fles.

    Dat gaat goed want ik heb nog overproductie :thumup:

    Ze is nog altijd niet terug aan de borst, omdat ze nog altijd slecht drinkt en mij pijn geeft. Ik heb begrepen dat we haar gedrag wel zouden kunnen aanpassen, maar dat kost tijd. Terwijl wij ook een jaloerse peuterpuber hebben rondlopen en manlief weer aan het werk is.

    Ik vrees dat ik S geen 2 jaar lang kan bijbenen zoals ik L 2 jaar borstvoeding heb kunnen geven. Plus ik merk dat ik minder verbinding voel met S dan dat ik voelde met L. Ik geef niet alle voedingen (vooral omdat ik de eerste weken kolfde terwijl een ander (meestal papa) het flesje gaf) en heb daardoor veeeeel minder lichaamscontact met haar dan ik had met L.

    Gisteren bij het consultatiebureau kwamen alle emoties er eigenlijk pas goed uit. Er is dan alleen beperkt de tijd, dus ze komen binnenkort aan huis zodat ik er verder over kan praten en mezelf en de situatie beter kan begrijpen.

    Het is net alsof ik minder van haar houd dan van L, of... alsof ze niet van mij is? Nee dat is het ook niet helemaal. Ik kan het niet goed verwoorden... Ik zit ermee in m'n maag, ik had dit nooit verwacht. Ze is zo welkom! Maar het voelt alsof er een vreemde in huis is. Terwijl ik die lieve zoete baby nu op m'n arm heb en ze het super goed doet!

    :cry:

    Slaaptekort helpt natuurlijk ook niet. En dat ze logischerwijs meer huilt dan dat ik met L gewend was ook niet. Even uitleggen: ze huilt meer dan L. omdat ik weliswaar voed op verzoek, maar een borst is zo gegeven en dan drinkt ze gewoon tot ze vol zit. Maar een flesje is pas na een paar minuten op temperatuur (soms al die tijd huilen en moe worden en minder goed drinken) en het is telkens gokken hoeveel ze zal willen drinken (terwijl we gekolfde melk natuurlijk liever niet weggooien nadat ze het na opwarmen toch niet hoefde)

    Ik kolf inmiddels op vaste tijden waardoor ik beter zelf voor haar kan zorgen. Ik hoop dat mijn emoties snel weer een fijne balans vinden!

    (vier keer een nieuwe kraamhulp krijgen in de kraamweek terwijl je problemen met voeden hebt, is ook geen aanrader trouwens... :confused::$)
     
  18. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    @MLady och meid toch, ik heb met je te doen. Wat fijn om te horen dat het cb op huisbezoek komt, hopelijk krijg je er goede begeleiding van. Hoe sneller, hoe liever denk ik dan maar. Hopelijk gaat het gauw beter!
     
    MLady vindt dit leuk.
  19. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    @MLady wat een lastige situatie. Het lijkt of alles wat tesamen komt. Ik hoop dat je de hulp krijgt die je zo hard nodig hebt en dat het binnenkort allemaal beter gaat. Een hele dikke digitale knuffel!
     
    MLady vindt dit leuk.
  20. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Sylva hoe gaat het deze keer met je polsen? Hier voel ik ze wel weer (onder mijn duimen), maar nog goed te doen...
     

Deel Deze Pagina