Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Insomniac, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    ik zal je even een pb sturen!
     
    Fidodido vindt dit leuk.
  2. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Gaat er iemand van jullie een mozes mandje gebruiken? Wat zijn daar de voordelen van?

    Heb een hele mooie gezien maar vraag me af wat het voordeel is tegenover andere spullen die je voor slapen kan gebruiken :p
     
  3. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja ik heb er eentje gevonden op marktplaats, super schattig. Ga hem in de box zetten of op ons bed. Ligt de kleine lekker beschut, ook voor de handjes van grote zussen. Maar ik heb hem vooral gekocht omdat ik het gewoon mooi vind.

    Geen ervaring nog mee.
     
  4. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Gatsiedamme ik moest net weer overgeven bah
     
  5. Bloemetje376

    Bloemetje376 Actief lid

    17 apr 2018
    179
    385
    63
    Vrouw
    Wij hadden bij ons dochtertje een babynestje voor op de bank en tussen ons in, in bed. En hadden de wiegbak van de kinderwagen (die speciaal gemaakt is om ook in te slapen) in de box staan en snachts op een standaard in onze kamer.
    Ik ben van plan om dat nu ook weer zo te doen. Wiegbak en standaard hebben we toch al en kopen een nieuw babynestje.
     
  6. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Wij gaan ook weer een babynestje gebruiken. C. heeft daar de eerste maanden heerlijk in geslapen.
     
  7. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    Wij hadden een babynestje maar eigenlijk helemaal niet gebruikt. Ik had begrepen dat je kindje niet zonder toezicht in de babynest mocht slapen. Die van ons sliep altijd in de cosleeper. Die is erg compact en heeft wieltjes. Nam het dus mee naar de woonkamer/slaapkamer.
     
  8. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hi Meiden,

    Even weer een berichtje van mijn kant! Het leed-dat-verhuizen-heet.

    Ik ga proberen mee in te springen in jullie verhalen hahaha!

    @Gynaecoloog: Daar moest ik gister heen, was even gek want ik stond nog blijkbaar in quarantaine, maar ik liep 2 controle posten voorbij =). Er was even paniek hahaha! De conclusie was dat alle verantwoording overgaat naar de gynaecoloog wanneer ik 24 weken ben. 36 opnamen sowieso om dan vervolgens de agenda te bekijken om met 37 weken een keizersnede te plannen. Volgens onderzoek bleek (volgens deze gyn) dat het niet veel verschil zit in een kindje met 37 of 39 weken te halen, maar omdat de longetjes niet de smalle ruimte door moeten blijven deze ''nat'' wat weer mogelijke complicaties kan opleveren. Omdat we nu al weten dat het komt met een keizersnede gaan ze overleggen of we longrijpingsmiddelen krijgen. Ik moet eerlijk zeggen ben een klein beetje van de leg, enorm onrustig door dit nieuws, dus daar ga ik mijzelf in verdiepen. Verder is de volgende afspraak rond de 24 weken bij de gynaecoloog en dan gaan wij wat dieper in hoevaak er gecontroleerd moet worden. Tot die tijd proberen we rustig te blijven. Verder bellen bij bloedverlies of afwijkend afscheiding ect.

    @Yara7 @alleandere Ik denk idd over het vaccineren het zelfde. Ik denk dat wij het iedergeval even uitstellen. Aan de andere kant, de enige die ik spannend vind is BMR. Wij hebben ons verdiept bij onze tweede dochter ivm hersenschade en toen ik de ''bijsluiters'' ging lezen toen schrok ik wel. Maar kijk eens bij een paracetamol :). Wij zijn dus een bewuste vaccineerder wetend welke risico's wij nemen zowel bij niet als wel vaccineren en daar proberen wij een juiste balans in te vinden. Zeker omdat ik borstvoeding wil gaan geven willen we het mogelijk ''iets'' uitstellen. Over kinkhoest. Ik heb het zelf gehad, mijn moeder vond het hels. Daarom zou ik het wel doen omdat de kleine een kleinere kans heeft, aan de andere kant, mijn andere twee kids hebben het niet gehad. Dus puntje voor het vragen lijstje, pro's en Con's.

    @Compleet voelen? Heel gek ik weet niet of ik een 3e keizersnede mag, maar ik vind altijd een deur definitief dicht gooien heel lastig. Ik ben pas 26 (volgende week 27). Wij zeggen letterlijk, voor nu is het goed zo. Maar we hebben beide wel, op een zekere leeftijd willen wij wel meer ''samen'' gaan genieten. We hebben onze tandjes gewerkt om te komen waar we nu zijn met een prachtig gezin en in de luiers blijven zitten en in die tropenjaren lijkt mij pittig voor meer dan 10 jaar :p. Zeg nooit nooit, tot nu toe voelt dit wel voor genoeg en prima!

    @Insomniac Ik heb een mandje meer om voor als we op visite gaan of als de kleine ergens gaat slapen en we nemen alleen de MC mee. Verder gewoon prettig als ik lekker op bed lig dat de kleine ergens kan liggen. Heb alleen nog een matrasje nodig, maar er zijn zoveel verschillen. Hebben jullie tips?

    Ik heb gister lekker de kinderwagens gesopt en weer nieuwe bekleding omheen gedaan. Babykamer kasten gesopt en het behang en verf uitgezocht. Plannetjes gemaakt. Mijn gevoel zit nu lekker in de verhuis modus dus ik wil met 24 weken alles af hebben zodat er zo min mogelijk druk staat op mijn placenta en straks lekker kan keutelen en aankleden wassen en strijken hahahaha!

    Zo nu jullie weer!
     
    Fidodido en MLady vinden dit leuk.
  9. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nou mij pretecho voor dinsdag is nu toch weer afgezegd. Dus ik ga even verder zoeken.
     
  10. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ow echt balen zeg
     
  11. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ik was bij verloskundige voor controle alles was goed gelukkig
     
    Bloemetje376, YellowEyes, Yara7 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Nou, wat stom :(
     
  13. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021
    27 april
    Yara7 - 27 jaar - tweede kindje

    29 april
    Keke91 - 28 jaar - tweede kindje
    ♡ MLady - 40 jaar - tweede kindje
    EvitaDedu - 34 jaar - tweede kindje

    30 april
    YellowEyes - 24 jaar - tweede kindje
    Marni1 - 31 jaar - derde kindje
    Ciprilla - 27 jaar - derde kindje

    2 mei
    ♡ xLollypop - 27 jaar - tweede kindje

    3 mei
    Sylva - 33 jaar - tweede kindje
    Silver85 - 35 jaar - tweede kindje
    ♡ Lindavvv - 33 jaar - derde kindje

    4 mei
    JustBreathe - 35 jaar - eerste kindje

    6 mei
    FelIinea - 28 jaar- tweede kindje

    7 mei
    Masa0903 - 26 jaar - derde kindje
    Ieniemienies -37 jaar - derde kindje
    Novemberzes - 24 jaar - tweede kindje
    Bloemetje376 - 29 jaar - tweede kindje
    MamaaDaan - 31 jaar - derde kindje

    9 mei
    Insomniac - 30 jaar - derde kindje

    10 mei
    Mmbro - 34 jaar - vierde kindje

    11 mei
    ♡ Twee - 33 jaar - tweede kindje
    ♡ Fidodido - 37 jaar - tweede kindje

    13 mei
    Froezel - 33 jaar - derde kindje

    17 mei
    dunnie - 33 jaar - tweede kindje

    ------------------------------------

    Jongen (6) Meisje (9) Verrassing (4)

    Totaal: 24

    Afspraken

    November

    19 november - controle (17+0) - MLady
    21 november - geslachtsbepaling - Froezel
    23 november - geslachtsbepaling - Twee
    23 november - controle (17+3) - Marni1
    24 november - geslachtsbepalende echo (17+1) Lindavvv
    25 november - controle - Fidodido
    25 november - controle - Froezel
    26 november - controle + echo, zomaar (16+6) - novemberzes

    December
    2 december - 20-wekenecho (19+1)- Yara7
    4 december - pretecho - Insomniac
    4 december - 20-wekenecho (19+0) - YellowEyes
    7 december - 20-wekenecho (19+3) - Marni1
    7 december - 20-wekenecho (19+4) - Keke91
    8 december - 20-wekenecho (19+4) - Ciprilla
    8 december - 20-wekenecho gyn (19) - JustBreathe
    8 december - 20-wekenecho - EvitaDedu
    8 december - 20-wekenecho (19+1) - Silver85
    9 december - 20-wekenecho (19+2) - Lindavvv
    10 december - 20-wekenecho (19+3) - Sylva
    10 december - 20-wekenecho (20+0) - MLady
    15 december - 20-wekenecho (19+4) - novemberzes
    16 december - 20-wekenecho (19+5) - MamaaDaan
    17 december - 20-wekenecho - Mmbro
    18 december - 20-wekenecho - Fidodido
    18 december - 20-wekenecho - Bloemetje376
    21 december - 20-wekenecho (20+3) - Masa0903
    27 december - 20-wekenecho - Twee
    28 december - 22-wekenprik (22+4) - MLady

    Januari
    11 januari - controle - Ciprilla

    Sterretjes
    Schatje85, Wensvooreenderde, Mayson

    HOE PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie’
     
  14. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oh jeetje vanwege corona?

    Hopelijk vind je iemand anders die je kan helpen op korte termijn.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  15. Fidodido

    Fidodido Lid

    10 mei 2018
    85
    198
    33
    Vrouw
    Oh balen! Waar zou je gaan?
    Ik wilde vandaag bellen voor een pretecho, maar niet aan toe gekomen. Wordt waarschijnlijk toch gewoon wachten dan op de 20 weken echo
    Ik hoop stiekem dat ik volgende week toch even mag spieken:)

    Hier al de hele week niet fit, morgen zelfs een dag vrij genomen. Ik ben echt futloos, beetje gammel en alsof ik niks heb gegeten en viel van t weekend bijna flauw, terwijl ik gewoon tegen een muurtje stond te niksen
    Maak me toch een beetje zorgen... zou het lage bloeddruk kunnen zijn? Iemand ervaring daarmee?
     
  16. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Wat jammer :(. Ik hoop heel hard dat je snel ergens anders een afspraak krijgen.
     
  17. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Zeker hoor! Daar kan je flink beroerd van zijn.
    Ik ben zelf tijdens mijn tienerjaren meermaals flauw gevallen omdat mijn bloeddruk te laag was en zelfs weken niet naar school kunnen gaan tot het weer onder controle was.
     
  18. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Fijn dat alles goed was :thumup:.
     
    twee vindt dit leuk.
  19. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Spannend zeg, dat ze overwegen om longrijping toe te dienen! De vraag is natuurlijk hoe groot de kans is op complicaties. In mijn vorige groepje was een mama bevallen met 32 weken met spoedkeizersnede, omdat ze een zwangerschapsvergiftiging had opgelopen. Dat kindje kon toen al perfect zelfstandig ademen.

    Zo, jij bent lekker bezig! Wel fijn dat alles op tijd af is :).
     
  20. Yara7

    Yara7 Actief lid

    23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    @Masa0903 wat ben je goed bezig met de babyspullen! Ik heb nog helemaal niks gedaan en ben niet van plan veel te doen. Baby komt net als grote zus bij ons op de kamer. Heb nog alles van de vorige zwangerschap en dat is behoorlijk veel. Enige wat wij nog nodig hebben is een kinderwagen waarin beide kindjes passen. Denk dat we die in december/januari bestellen samen met een triptrap en dat was het! Lekker makkelijk haha.

    Ik zou het ook super spannend vinden om het kindje met 37 weken geboren te laten worden! Alles waar je aan twijfelt of waar je mee zit goed met de gynaecoloog/verloskundige bespreken zodat je niet te lang blijft piekeren over van alles en nog wat. Ze hebben hier waarschijnlijk heel veel ervaring mee dus heb vertrouwen dat het helemaal goed komt! Ergens ook wel leuk om te weten dat je kindje op de xx geboren wordt. Dan kan je écht aftellen.
     

Deel Deze Pagina