Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieniemienies

    Ieniemienies Actief lid

    21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
     
  2. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Oh wat heb ik een hoop gemist in de afgelopen week! Sorry meiden, door drukte lukte het even niet om het bij te houden. :oops:

    Er zijn een heel hoop geslachten bekend, super leuk! En wat wordt de lijst roze zeg! :o:
    @Sylva , @EvitaDedu @Feliinea @Froezel @Bloemetje376 @YellowEyes @JustBreathe gefeliciteerd allemaal!
    @JustBreathe, jij dacht toch heel sterk dat het een meisje zou worden?
    Hoe vind je dat je een zoontje krijgt?

    @Fidodido wat fijn een goede NIPT! Gefeliciteerd!!

    @MLady, wat je schrijft over je collega's, thuiswerken etc en de zwangerschap is heel herkenbaar. Ik werk nog 1 dag op kantoor, maar omdat er zo veel thuiswerken zie je dan ook weinig mensen. Normaal maak je snel een praatje en dat is nu niet meer.
    Een zwangerschapsstreep heb ik nog niet gezien trouwens.

    @Masa0903 een zomervakantie durven wij ook niet te plannen. Vorig najaar hadden we ook al geboekt en dat zou dus niet door gaan ivm code oranje (Egypte), dus uiteindelijk omgeboekt naar de Canarische Eilanden en toch wel gegaan.
    Maar al dat gedoe met vouchers zitten wij ook niet op te wachten. :roflmao:
    Dus voor dit jaar wachten we wel af, eerst maar eens kijken wat voor soort baby het is en wat het virus doet.
    Wij zijn trouwens ook geen kampeerder. Wel op campings vakantie gehouden van 2017 tm 2019, maar dan in een stacaravan met airco enzo. Al moet ik zeggen dat ik vliegen en all in toch ook wel erg fijn vindt met de kids, dat hebben we in 2019 en 2020 gedaan. Waren veel meer uitgerust! :rolleyes:

    @YellowEyes wat een mooie echo, zo in 3D :)

    @ lage bloeddruk, dat is zo naar. Ik heb het ook heel erg en voel me er regelmatig super vervelend door. Vooral met koken is het een ramp. o_O

    @ 16weken dansje, ik doe vandaag ook mee! :thumup:
    Gaat zo snel!

    Hier gaat het allemaal goed, maar het is druk met vanalles regelen voor de verbouwing, werk, de kids etc. En ik probeer in delen steeds iets in huis te doen, zodat ik toch ook mijn steentje kan bijdragen aan het huishouden. Door die stomme bekkenklachten moet dat gewoon heel rustig aan.
     
    MLady, Feliinea, YellowEyes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    JustBreathe vindt dit leuk.
  4. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    YellowEyes vindt dit leuk.
  5. JustBreathe

    JustBreathe Actief lid

    29 aug 2013
    180
    218
    43
    Jaaaa snap ik. Nog even aftellen.
     
    twee vindt dit leuk.
  6. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021
    27 april
    Yara7 - 27 jaar - tweede kindje

    29 april
    Keke91 - 28 jaar - tweede kindje
    ♡ MLady - 40 jaar - tweede kindje
    EvitaDedu - 34 jaar - tweede kindje

    30 april
    YellowEyes - 24 jaar - tweede kindje
    Marni1 - 31 jaar - derde kindje
    ♡ Ciprilla - 27 jaar - derde kindje

    2 mei
    ♡ xLollypop - 27 jaar - tweede kindje

    3 mei
    Sylva - 33 jaar - tweede kindje
    Silver85 - 35 jaar - tweede kindje
    ♡ Lindavvv - 33 jaar - derde kindje

    4 mei
    JustBreathe - 35 jaar - eerste kindje

    6 mei
    FelIinea - 28 jaar- tweede kindje

    7 mei
    Masa0903 - 26 jaar - derde kindje
    Ieniemienies -37 jaar - derde kindje
    Novemberzes - 24 jaar - tweede kindje
    Bloemetje376 - 29 jaar - tweede kindje
    MamaaDaan - 31 jaar - derde kindje

    9 mei
    Insomniac - 30 jaar - derde kindje

    10 mei
    Mmbro - 34 jaar - vierde kindje

    11 mei
    ♡ Twee - 33 jaar - tweede kindje
    ♡ Fidodido - 37 jaar - tweede kindje

    13 mei
    Froezel - 33 jaar - derde kindje

    17 mei
    dunnie - 33 jaar - tweede kindje

    ------------------------------------

    Jongen (4) Meisje (9) Verrassing (4)

    Totaal: 24

    Afspraken

    November

    13 november - geslachtsbepaling (16+1) - Keke91
    13 november - geslachtsbepaling (15+0) - MamaaDaan
    14 november - geslachtsbepaling - Ciprilla
    16 november - geslachtsbepaling - xLollypop
    16 november - 16 wkn controle - Ciprilla
    16 november - pretecho 2.0 (15+3) - Masa0903
    16 november - 16 wkn controle vk - Silver85
    17 november - afspraak gyn (15+4) - Masa0903
    17 november - controle gyn (16) - JustBreathe
    19 november - controle (17+0) - MLady
    21 november - geslachtsbepaling - Froezel
    23 november - geslachtsbepaling - Twee
    23 november - controle (17+3) - Marni1
    24 november - geslachtsbepalende echo (17+1) Lindavvv
    25 november - controle - Fidodido
    25 november - controle - Froezel
    26 november - controle + echo, zomaar (16+6) - novemberzes

    December
    2 december - 20-wekenecho (19+1)- Yara7
    4 december - pretecho - Insomniac
    4 december - 20-weken echo (19+0) - YellowEyes
    7 december - 20-wekenecho (19+3) - Marni1
    7 december - 20-wekenecho (19+4) - Keke91
    8 december - 20-wekenecho (19+4) - Ciprilla
    8 december - 20-wekenecho gyn (19) - JustBreathe
    8 december - 20 wekenecho - EvitaDedu
    8 december - 20 wekenecho (19+1) - Silver85
    9 december - 20-wekenecho (19+2) - Lindavvv
    10 december - 20-wekenecho (19+3) - Sylva
    10 december - 20-wekenecho (20+0) - MLady
    15 december - 20-wekenecho (19+4) - novemberzes
    16 december - 20 wekenecho (19+5) - MamaaDaan
    17 december - 20-wekenecho - Mmbro
    18 december - 20 wekenecho - Fidodido
    21 december - 20-wekenecho (20+3) - Masa0903
    27 december - 20-wekenecho - Twee

    Sterretjes
    Schatje85, Wensvooreenderde, Mayson

    HOE PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie’
     
  7. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    Lieve meiden, ik heb me ergens aan het begin (rond september) aangemeld voor dit forum, maar door alle drukte lukte het me steeds niet om het bij te houden. Ik heb mezelf opnieuw in de lijst gezet, met daarbij meteen een vraag aan jullie!
    Ik heb vandaag een geslachtsbepaling laten doen met 15+0 en de echoscopiste durfde geen 100% zekerheid te geven. Daarom bij deze heel graag jullie mening wat jullie denken te zien op de foto? De echoscopiste ging voor een meisje, maar dus zeker met twijfel... Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, in ieder geval al ontzettend bedankt voor het meedenken!

    NUB.jpg
     
    MLady vindt dit leuk.
  8. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    Hihi nee hier geen streep! Bij de vorige twee ook niet gehad, stiekem best jammer haha. Hier wel al erg veel aangekomen (zit denk ik al op 6/7 kg). Bij de eerste (jongen) duurde het lang voordat je er iets van zag, bij de tweede (meisje) dijde ik meteen al uit en nu bij de derde (echoscopiste vermoed een meid) zag je het bij 5 weken al heel goed.
     
    MLady vindt dit leuk.
  9. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    Nu ik toch bezig ben gooi ik meteen maar al mijn vragen er uit :oops:

    Zijn er hier mama's aanwezig die bekend zijn met een postnatale depressie (PND)? Ik heb dit na de bevalling van mijn tweede gehad en merk dat ik nu heel anders in de zwangerschap sta. Veel angstiger, minder genieten, enorm bang voor herhaling. Ik word goed begeleid bij de verloskundige en volgende week een eerste consult met de gyn en een psychiater en vind het erg spannend. Ze willen de mogelijkheid bespreken om anti depressiva (AD) (waar ik bewust mee gestopt ben voor ik zwanger werd) weer op te bouwen tijdens de zwangerschap om een volgende depressie voor te zijn, maar ik sta hier eigenlijk niet voor open. Ben benieuwd of er hier meer mama's zijn met ervaringen met PND en AD tijdens zwangerschap.

    Excuus voor al mijn vragen in 1 keer! Merk toch dat ik echt wat lotgenoten/ervaringsdeskundige mama's om me heen mis en er in mijn omgeving ook wat taboes rusten.
     
  10. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Hoi MamaaDaan! Fijn dat je je weer gemeld hebt en dat jullie het goed maken. Op het eerste zicht denk ik ook dat je een meisje verwacht, maar ik durf dit ook niet met zekerheid zeggen.
    Goed dat je goed wordt opgevolgd en dat je bij de psychiater terecht kunt. Ik snap dat je nu liever geen ad neemt, maar aan de andere kant is jouw mentale gezondheid ook van groot belang. Mijn advies is om het heel goed met de psychiater te bespreken. Misschien kan je wel iets anders krijgen dat ook veilig is voor de baby.
     
  11. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    @Marni1 Ik ben ook geen kampeerder, ik zit altijd onder de muggenbeten (ik heb een muggen allergie, krijg enorme galbulten) en ik word gek van de stof. maar mijn kids vinden het fantastisch en mijn man wordt er enorm gelukkig van, dus ik geniet maar op een andere manier. Daarnaast mag ik 2x per jaar op mama stedentrip alleen, daar wordt ik heel gelukkig van, soms gaan wij samen vaak ga ik met een vriendin of mijn zus, vader.

    @MamaaDaan
    - Je echo vind ik heel lastig, ik zou zeggen een meisje, maar het is idd een beetje twijfel achtig.
    - Over een PND --> Ik heb een dikke vette gehad na mijn tweede dochter. Ik kan je ook heel erg adviseren om bij je VK en huisarts te melden hoe je jezelf voelt (wat je ook hebt gedaan) maar je bent niet gek en je bent zeker niet de enige. Er bestaan AD's die minder/niet schadelijk zijn, er zijn echt mogelijkheden en ik ben er van overtuigd, blije mama is een blij kindje.

    Ik heb nu maatschappelijk werk klaar staan en eventueel een psycholoog daarnaast worden mijn vitamines, lever en schildklier in de gaten gehouden en bij twijfel aangevuld.

    Misschien een gekke vraag aan jou, kan het niet zo zijn dat de kilo's er aanvliegen doordat je bent gestopt door AD?! Het zou vervelend zijn als dat wel is en dat je dadelijk meer aankomt dan je zou willen.

    Geloof in je zelf, je kan het!


    @zwangerschapsstreep: Die begint bij mij weer te komen!
     
    MLady vindt dit leuk.
  12. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    @zwangerschapsstreep die is nu nog niet zichtbaar. Bij mijn zoontje is die gek genoeg pas tevoorschijn gekomen, vlak na de bevalling. Dat had ik ook niet verwacht
     
    MLady vindt dit leuk.
  13. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @MamaaDaan welkom terug!

    @geslacht ze zeggen dat 2 streepjes duidt op een meisje en 3 streepjes op een jongetje, maar dan is dat middelste streepje meestal wel wat langer (het piemeltje)... Ik zou bij jouw kindje ook zeggen meisje: schaamlip-clitje-schaamlip.

    Misschien nog even wachten tot de 20-wekenecho voor je roze spulletjes gaat kopen als je het niet vertrouwt ;):D

    @pnd persoonlijk geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel (na 1e bevalling). Zij was idd net als jij als de dood voor herhaling bij haar 2e zwangerschap. Maar dit verhaal heeft een happy ending: ze had er geen last van na die bevalling. Misschien geeft dat je enig vertrouwen of hoop en moed. Verder denk ik goed van je dat je steun zoekt in je omgeving! Praten helpt ongetwijfeld. Hopelijk overschaduwt het je zwangerschap niet al teveel en kun je ook genieten... X
     
  14. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Das idd apart ja! :D
     
  15. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Welkom terug! Ik vind dit inderdaad ook op een meisje lijken hoor! Zo heeft ons zoontje er nog nooit uit gezien eigenlijk :p
     
  16. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    Lieve mama’s, ontzettend bedankt voor jullie lieve en behulpzame antwoorden! Ik durf ook stiekem van een meisje uit te gaan haha.

    @Masa0903: ontzettend bedankt voor de tip!!! Ik ga dit zeker navragen wat betreft minder/niet schadelijke medicatie. Ik wil echt niet zo in de put belanden als toen. Kan dat mijn man en nu ook andere 2 kindjes niet aandoen. Ben nu ook aan het afwegen wat ik na de bevalling wil. Als ik toch merk dat het de verkeerde kant op gaat zal ik er helaas voor moeten kiezen om dit keer geen borstvoeding te geven en gelijk medicatie te gebruiken (hoewel ik dat heel moeilijk zou vinden!) Het hele gezin heeft een blije mama nodig ;)
     
  17. MamaaDaan

    MamaaDaan Lid

    2 sep 2020
    39
    52
    18
    Vrouw
    hahaha nee ons zoontje ook niet! Die lag trots met z’n beentjes wijd op de echo en daar konden we niet omheen :roflmao:
     
    EvitaDedu en novemberzes vinden dit leuk.
  18. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Welkom terug @MamaaDaan , ik denk dat je echt wel uit kan gaan van een meisje wat ik zo zie. :)

    Whoehoee morgen mag ik baby kijken, ik ben zo benieuwd!!
     
  19. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    @MamaaDaan Trouwens welkom terug, sorry vergeten :) Heel eerlijk wij zijn aan de 3e begonnen en ik had echt mijn twijfels en soms nog gewoon zo'n depressie is niet niks, zeker niet als je nog 2 kleintjes hebt. Ik was nu net 1 jaar eindelijk weer ''echt'' mezelf weer. Ik heb samen met de VK en GYN een kinderwens gesprek gehad (beetje laat nu maar nog zeker niet te laat) en in besproken wat ik belangrijk vind en vond, een van mijn harde eisen zijn: Keizersnede TENZIJ ik spontaan beval (kan ook natuurlijk), Serieus genomen worden in alles incl. terug koppeling, maatschappelijk werkster standby mocht ik angstig worden. Ik wordt dan boos en onredelijk, dan ga ik spoken zien waar ik uiteindelijk denk dat de placenta loslating door is gekomen (stress heel de tijd).

    Tot nu toe huppel ik vrolijk rond omdat ik het idee heb dat ik mijn schaapjes op het droge heb en daardoor enorm relaxed nu ben. Goede afspraken is echt misschien prettig zodat je een houvast hebt. Over borstvoeding, al heb je 3 druppels aan je kleintje gegeven, ook al doe je het niet, je blijft een goede moeder en hij/zij wordt echt ook groot door kunstvoeding. Maak samen met je man de afspraak, als jij denk dat we moeten stoppen maken we samen het besluit. Dan kan je later ook misschien overleggen waarom dat ook al weer was al je kraamweek is weg gezakt en je schuldig voelt. Hij mag je ook wel even 2-3 dagen pushen bijvoorbeeld en motiveren.

    Mijn afspraken zijn:
    - Liever niet thuis bevallen
    - Bepalen tijdens zwangerschap wie wanneer de verantwoording heeft
    - Mogelijkheid tot opnamen bij Angst (staat nu op sowieso 36 weken, mag eventueel eerder).
    - Serieus nemen bij angst en klachten omdat ik vorige keer de loslating niet voelde.
    - Geen bedje 5 of kamer 5 (Er waren in onze periode veel kleintjes overleden in die kamer).
    - Uitgerekende datum is rond sterfdag van mijn moeder 2020

    Die zijn allemaal serieus genomen en staan in mijn dossier, de rest zou mij een zorg zijn hahahaha! Ga voor jezelf staan, je kan het!

    Misschien vind je het gezellig om je aan te sluiten in de app-groep of facebook! @ciprilla kan je daar bij helpen.
     
  20. Bloemetje376

    Bloemetje376 Actief lid

    17 apr 2018
    179
    385
    63
    Vrouw
    @ciprilla veel plezier met de echo vandaag! Hoelaat heb je de echo?

    @zwangerschapsstreep: bij m'n eerste nooit gehad, dus ben benieuwd of ik het deze keer wel krijg.

    @MamaaDaan welkom terug! Ik denk ook een meisje te zien!
     

Deel Deze Pagina