Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Poeh dat moet heftig geweest zijn, zowel de missed abortion als het spugen tijdens de zwangerschap van je dochter :eek:. Hopelijk blijft het nu wat rustiger dan!
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  2. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Mijn zoontje is 13 maanden. Eigenlijk wou ik stiekem al sneller voor een tweede gaan, maar doordat ik bevallen ben met een keizersnede hebben we toch maar gewacht :rolleyes:.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  3. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Welkom @Sylva ! :)

    @YellowEyes jeetje wat pittig met dat vele spugen.

    Onze jongste is 1 jaar en 4 maanden en de oudste is 3 jaar en 8 maanden. Ik vind dit echt ideaal met leeftijdsverschil. De baby zal dan 2 jaar schelen met onze jongste dochter.
     
    Sylva en YellowEyes vinden dit leuk.
  4. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    @Yara7 Ah, wat een jonge dochter heb je nog! Leuk dat er weinig leeftijdsverschil tussen gaat zitten. Ik snap wel dat je het spannend vindt, vind ik ook hoor! Ik krijg er zo veel twijfels bij, ben ook bang dat m’n dochter jaloers gaat worden of dat ze denkt dat ik minder aandacht voor haar ga hebben of zo.

    @EvitaDedu Ah ik snap dat je toch hebt gewacht, lijkt me pittig, het herstel van een keizersnede. Met deze leeftijd heb je alsnog niet veel leeftijdsverschil ertussen! :)

    @ciprilla Ah ja, dat leeftijdsverschil leek mij ook ideaal! Tussen mijn dochter en deze baby zal dan 2 jaar en 3 maanden verschil zitten.

    Vind het allemaal spannend hoor, dames. Merk ook dat ik me nu al druk maak om de eerste tijd. Ik heb m’n dochter vrij lang borstvoeding gegeven, zijn paar weken geleden gestopt. Het plan is dat ik de volgende baby ook borstvoeding wil gaan geven, maar ik weet hoe veel je daar mee bezig bent de eerste periode. Ben echt bang dat m’n dochter denkt dat ik geen tijd meer voor haar heb ofzo.. hoe ervaarden jullie dat, toen jullie 2e kindje is geboren? Was jullie andere kindje jaloers?
     
    Sylva en Yara7 vinden dit leuk.
  5. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #65 MLady, 25 aug 2020
    Laatst bewerkt: 25 aug 2020
    Ik voel me wat weeïg de hele tijd, alsof mijn maag los zweeft in mijn buik. Eind vorige week had ik oogmigraine (van die vlekken en bliksems) en ik heb soms al wat last van onrustige benen. Ik herken dit ook allemaal weer van de vorige keer dus dat helpt wel om het te geloven :thumup: Vorige keer werd dat weeïge nooit zo erg dat ik ook moest spugen. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan.

    Onze meid zal 2 jaar en 9 maanden zijn als dit baby'tje komt. Helemaal perfect! Wat is het voor ons toch een cadeautje....

    Ik geef nu nog altijd bv, maar het is nog slechts een slokje voor het slapengaan, en ook alleen nog maar van mijn linker borst :) Ze heeft het helemaal zelf zo afgebouwd, mijn rechterborst leverde na anderhalf jaar niet meer genoeg op vond ze dus die wilde ze niet meer. Ben benieuwd hoe de bv daar dan straks weer op gang zal komen??

    Ik heb trouwens steeds van die o-ja-momentjes. Zoals bijvoorbeeld: o ja, goed dat ik het boxkleed, de schommelstoel, de maxicosi en het fietsstoeltje voor aan het stuur nog niet heb verpatst op Marktplaats.... En ik bedenk me nu, ook de verhuisdoos met positiekleding die ergens op zolder staat! :cool: Ik ben nog niet echt gewend aan het idee hoor...

    Hebben jullie alle uitzet nog van je eerste/eerdere kindje(s)? En je positiekleding?
     
    Sylva en YellowEyes vinden dit leuk.
  6. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @YellowEyes ik heb borstvoeding gegeven aan beide kindjes en wil dit nu weer gaan doen. Ik heb nooit problemen ondervonden hoor. Als ik ging voeden kwam de oudste gezellig erbij zitten. Of gewoon even de tv aan, je word vanzelf makkelijker daarin. Jaloezie heb je denk ik altijd wel, maar vond het heel erg meevallen. Juist nu ze allebei wat ouder worden, merk ik wat meer jaloezie. Maar dat lijkt mij heel normaal onder zusjes of broertjes en zusjes. Komt allemaal goed :)

    @MLady geen positiekleding meer, had pas geleden wel 2 (goedkope) broeken ergens gekocht. Ik haal sowieso niet veel kleren, want combineer ook veel met mn eigen kleding. Kinderwagen, ledikant etc hebben wij nog omdat onze jongste daar nog gebruik van maakt. Dus scheelt toch. Moet wel veel newborn spul kopen, kleertjes en wiegje. Maar vind ik helemaal niet erg.

    Wat goed dat je nog borstvoeding geeft. Ik ben bij de oudste gestopt met 1.5 jaar omdat ik zwanger wilde worden. Werd gewoon niet meer ongesteld door de borstvoeding. Als het aan haar had gelegen had ze nu nog gedronken haha. Bij de jongste ben ik zelf na 9 maanden al gestopt, erg jammer.. maar ze bleef maar bijten. Niets hielp. Dus ben benieuwd hoelang ik ons volgende kindje mag voeden.
     
    MLady en YellowEyes vinden dit leuk.
  7. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 1 - 15 mei 2021 ♡

    1 mei
    EvitaDedu - 34 jaar - 2de kindje
    MLady - 40 jaar - 2e kindje

    2 mei
    Yara7 - 27 jaar - 2de kindje
    YellowEyes - 24 jaar - 2de kindje

    3 mei
    Ciprilla - 27 jaar - 3de kindje
    Marni1 - 31 jaar - 3de kindje

    4 mei
    Sylva - 33 jaar - 2e kindje

    5 mei

    6 mei

    7 mei

    8 mei

    9 mei


    10 mei

    11 mei

    12 mei

    13 mei

    14 mei

    15 mei


    Afspraken:
    12 september - eerste echo Marni1
    19 september - eerste echo YellowEyes
    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
    ------------------------------------------
     
  8. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ik heb borstvoeding gegeven tot 9 maanden, daarna wou hij niet meer. Ik vraag me ook soms af hoe ik dat ga combineren, voeden + de oudste aandacht geven. Ik denk dat ik hem dan terwijl een boekje zal voorlezen of iets dergelijks. Lekker met het voedingskussen mee op de mat, ik hoop dat dat doenbaar zal zijn.

    Ik heb alle zwangerschapskleding bijgehouden. Ik zal waarschijnlijk alleen een jas moeten bijkopen.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  9. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    @YellowEyes wat heftig zo veel spugen.
    Ik was wel heel misselijk bij de tweede maar hoefde gelukkig niet over te geven.

    Nu heb ik alleen wat krampen soms, gekke dromen en ik ruik alles heftiger, geuren komen erg binnen zeg maar.
    Verder nog niets gelukkig! :)

    Mijn oudste is 5,5 en mijn jongste is 3.
    Er zit straks 3j8mnd tussen en 6j3mnd.

    Over ervaringen met jaloezie bij geboorte tweede kindje, dat was hier wel ja. De oudste heeft er echt aan moeten wennen en was heel opstandig en puberaal zeg maar. Er zit 2,5 jaar tussen.

    Bij ons zou er geen derde komen, dus ik heb weinig meer haha! Alleen nog de kinderwagen en familiewieg. Bij de tweede had ik wel alles nog :p .
    Dus dat wordt weer shoppen.

    Borstvoeding heb ik niet gegeven, weet ook niet of ik dat nu weer wil proberen.
    Twee keer geprobeerd en twee keer gestopt in de kraamweek.. Mijn man neemt best wat nachten op zich. Dus dan is de fles makkelijker..
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  10. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ah fijn om ook jullie ervaringen te horen over hoe een 2e kindje was en hoe jullie oudste daarop reageerde!

    Wisten jullie de vorige zwangerschappen wat het geslacht van de baby was? Of was het een verrassing voor jullie? Weten jullie al of jullie dat deze zwangerschap (mocht alles goed gaan uiteraard) wel willen weten of zouden jullie het een verrassing willen houden? Wij willen het geslacht wel graag weten, wij wisten het de vorige zwangerschap vanaf 16 weken. :)
     
  11. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ik wist vorige zwangerschap rond 20 weken het geslacht. Ik hoop het deze keer iets sneller te mogen vernemen. Anderzijds lijkt een verrassing ook wel leuk, maar daarvoor ben ik veel te nieuwsgierig :p
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  12. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Wij willen het ook graag weten, ben zo benieuwd. Vorige keren met 13,5 week in Lommel (BE) geweest. Deze keer laten we het in Nederland doen, dus zal iets later worden.
    Hebben jullie een (lichte) voorkeur?
    Ik heb een lichte voorkeur voor nog een meisje en mijn man een wat sterkere voorkeur voor een meisje.
    Uiteraard is een jongen ook welkom hoor :) .
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  13. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ik heb al een zoontje, dus een meisje zou extra leuk zijn. Maar met jongen zou ik ook super blij zijn. Mijn man zou een jongen extra leuk vinden. Lijkt me typische :p
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  14. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    #74 ciprilla, 25 aug 2020
    Laatst bewerkt: 25 aug 2020
    Uitgerekend 1 - 15 mei 2021 ♡

    1 mei
    EvitaDedu - 34 jaar - 2de kindje
    MLady - 40 jaar - 2de kindje

    2 mei
    Yara7 - 27 jaar - 2de kindje
    YellowEyes - 24 jaar - 2de kindje

    3 mei
    Ciprilla - 27 jaar - 3de kindje
    Marni1 - 31 jaar - 3de kindje

    4 mei
    Sylva - 33 jaar - 2de kindje

    5 mei

    6 mei

    7 mei

    8 mei

    9 mei


    10 mei

    11 mei

    12 mei

    13 mei

    14 mei

    15 mei


    Afspraken:
    12 september - eerste echo - Marni1
    18 september - eerste echo - Ciprilla
    19 september - eerste echo - YellowEyes
    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
    ------------------------------------------
     
  15. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Eerste afspraak gemaakt en al verzet hahaha. Stond eerst voor de 14de maar zowel mijn man als ik gingen twijfelen of het niet te vroeg zou zijn.
    Wil echt een duidelijke echo met kloppend hartje en niet zo twijfelecho.
    Dus nu de 18de, dan moet het er sowieso goed uit zien. Het aftellen kan beginnen!

    Bij beide kindjes wisten wij het geslacht rond 16 weken, gaan we dit keer weer doen. Voorkeur niet echt, maar een meisje lijkt ons makkelijker want dat kennen we al . Bij een jongetje zal ik echt ff moeten omschakelen denk ik.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  16. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Het hartje klopt vanaf 6 weken he? Dus de 14e had ook gekund ;) .
    Maar dit is maar ietsje langer!

    Wat jij zegt heb ik ook. Ik ken een jongetje niet, heb nog wat meisjesdingen, dus het voelt bekender en praktischer haha.
    Mijn man is bang dat bij een jongen, de oudste 2 gaan klitten en de derde er buiten gaat vallen.
     
  17. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja klopt, maar afspraak stond gepland bij de vestiging met slechte echo apparatuur. De nieuwe afspraak is waar de goede echo ding staat, krijg daar ook de termijnecho. Voelt gewoon fijner. Mn schoonzusje is zwanger en die had dus zo twijfelecho. Hartje klopte wel, maar niet snel genoeg dus de verloskundige had nog geen vertrouwen erin. Moest ze 2 weken wachten, wat een stress.

    Ja ik hoor steeds, dat bij 3 kindjes er sowieso 1tje buitenvalt. Ik geloof dat nog niet zo, ligt toch echt helemaal aan de kinderen en hun karaktertjes.. ach we gaan t meemaken.
     
  18. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Zo'n twijfelecho zou ik ook echt niet willen. Ik ben al zo onzeker, dus nog meer stress kan ik er echt niet bij hebben. Voor dezelfde reden heb ik bij mijn zoontje een echo laten maken met 8 weken. Toen ze het hartje lieten horen... Echt magisch ❤️.

    Ik zou een tweede jongen op zich ook wel praktischer vinden. Maar aan de andere kant vind ik het net extra uitdagend om ook een meisje te krijgen. Ik denk wel dat nog een jongen erbij wel pittig zou worden. Mijn zoontje is echt een schatje, maar ook best een wildebras :roflmao:
     
  19. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Ja dat is heel vervelend inderdaad! Bij mijn vorige zwangerschappen had ik al met 6,5 week een echo en dat was allemaal goed te zien. Ga nu bij dezelfde echoscopist, dus daar heb ik wel vertrouwen in :thumup:.

    Dat hoor je soms idd wel, maar gezien het leeftijdsverschil, bijna 4 en ruim 6 jaar, met de jongste denk ik dat het buiten de boot vallen bij het andere geslacht (en andere interesses) groter is. :rolleyes:
    Maar we gaan het zien! Mijn meiden zijn wel heel zorgzaam, ze gaan het sowieso leuk vinden. :)
     
  20. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Marni1 ja, héél gek. Maar wel super leuk! :D Heb je bij de eerste niet gehad dat als je wel wat voelde en daarna niets dat je meteen ging twijfelen 'gaat het nog wel goed'? Hoe erg was jouw misselijkheid? Hier van week 5 tot 15 giga misselijk geweest en vanaf 13 weken overgeven. Gelukkig duurde dat niet lang.

    Ik heb afspraken staan! :D Gisteren al ingeschreven bij de vk en werd vanochtend al gebeld. Maar is allemaal onder voorbehoud omdat ik een medische indicatie heb en de gynaecoloog me waarschijnlijk eerder wil zien.

    @Yara7 dankjewel! :D Bijzonder is het zeker. Wat een mazzel heb je dan gehad zeg! Nou mag ik ook niet klagen hoor. Bij J was ik in ronde 5 zwanger en nu in ronde 4, dus echt vlot. Zeker als je hier de verhalen leest van meiden die al langer dan een jaar bezig zijn :(

    Klinkt wel als super relaxt zwanger zijn zonder kwalen. Hoe is dat bij je eerste geweest? Toen ook vrijwel kwaalloos geweest?

    Hebben inderdaad nog geen first time mommy's hier. Ook bijzonder!

    @EvitaDedu och jeetje meis :( Dan kan ik me heel goed voorstellen dat die krampen je angstig maken. Maar het hoeft niet perse iets slechts te betekenen. Heb hier soms ook echt enorm flinke krampen. Zijn die krampen in vergelijking hetzelfde of merk je wel duidelijk verschil? Vaak als je onderscheid kan maken kan dat je toch net wat meer rust geven.

    @YellowEyes och jeetje jij ook een miskraam gehad en nog ver in je eerste trimester ook :( Hopelijk mag alles nu goed gaan! Meer dan afwachten kun je inderdaad niet, maar onbezorgd zwanger zijn zit er zo voorlopig niet in.

    Wauw, 10 kilo afgevallen in het eerste trimester is echt héél veel! Jemig.. Dan vond ik mijn 5 kilo al veel, maar dat is nog niks. Geen medicatie ertegen gehad? Ik hoop met je mee dat je dit niet nog een keer zal hebben! :thumup:

    Ik ben vooral héél erg moe, misselijk, soms wat duizelig en heb zo nu en dan kloppende hoofdpijn wat een beetje om migraine lijkt. Verder soms ook flink wat krampen en ik heb echt al last van bandenpijn. Oh en enorm veel afscheiding! Maar eigenlijk gaat het ondanks dit wel prima!

    Heb hier een dochtertje van twee jaar. Ze krijgt alleen nog borstvoeding voor het slapen gaan en dat drinken wordt eigenlijk steeds korter dus ze bouwt het zelf mooi af. Heb ik ook wel vrede mee. Tenzij het voeden straks enorm veel pijn gaan doen, dan zal ik het zelf moeten stoppen en dat heb ik eigenlijk liever niet. Vind het stiekem nog wel erg genieten even zo'n momentje 's avonds ❤️️

    Wij wisten het geslacht met 16 weken na een gender reveal. Stiekem wist ik het al bij 15 weken, had het gezien op de echo :oops: Maar wilde de boel niet verklappen. We willen het nu graag weer weten. Over geslacht gesproken, hebben jullie al een gevoel of jullie een zoontje of dochtertje krijgen?

    Qua spullen hebben wij alles nog. Dus als we weer een dochtertje krijgen hebben we alles nog. Dat zou lekker makkelijk zijn. Maar stiekem vind ik moeten shoppen voor nieuwe spulletjes als het een jongetje zou zijn ook wel erg leuk! :D
     
    YellowEyes, EvitaDedu en ciprilla vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina