Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #81 Sylva, 25 aug 2020
    Laatst bewerkt: 25 aug 2020
    Uitgerekend 1 - 15 mei 2021 ♡

    1 mei
    EvitaDedu - 34 jaar - 2de kindje
    MLady - 40 jaar - 2e kindje

    2 mei
    Yara7 - 27 jaar - 2de kindje
    YellowEyes - 24 jaar - 2de kindje

    3 mei
    Ciprilla - 27 jaar - 3de kindje
    Marni1 - 31 jaar - 3de kindje

    4 mei
    Sylva - 33 jaar - 2e kindje

    5 mei

    6 mei

    7 mei

    8 mei

    9 mei


    10 mei

    11 mei

    12 mei

    13 mei

    14 mei

    15 mei


    Afspraken:
    Sylva - 3 september - bel afspraak gynaecoloog + afspraak maken 1e echo??
    Marni1 - 12 september - eerste echo
    Sylva - 22 september - eerste echo + intake vk
    Sylva - 13 oktober - termijnecho + controle
    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
    ------------------------------------------
     
  2. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 1 - 15 mei 2021 ♡

    1 mei
    EvitaDedu - 34 jaar - 2de kindje
    MLady - 40 jaar - 2de kindje

    2 mei
    Yara7 - 27 jaar - 2de kindje
    YellowEyes - 24 jaar - 2de kindje

    3 mei
    Ciprilla - 27 jaar - 3de kindje
    Marni1 - 31 jaar - 3de kindje

    4 mei
    Sylva - 33 jaar - 2de kindje

    5 mei

    6 mei

    7 mei

    8 mei

    9 mei


    10 mei

    11 mei

    12 mei

    13 mei

    14 mei

    15 mei


    Afspraken:
    3 september - bel afspraak gynaecoloog + afspraak maken 1e echo?? - Sylva
    12 september - eerste echo - Marni1
    18 september - eerste echo - Ciprilla
    19 september - eerste echo - YellowEyes
    22 september - eerste echo + intake vk - Sylva
    13 oktober - termijnecho + controle - Sylva
    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
    ------------------------------------------
     
  3. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Nee spijtig genoeg voel ik geen verschil. Ik probeer het los te laten, want uiteindelijk kan je er toch niks aan doen.

    Wauw al lekker lang borstvoeding gegeven zeg! Echt fijn als het zo goed gaat.

    Mijn gevoel zegt dat het een jongetje zal worden. Maar wie weet. Ik ben niet zo goed in die dingen :roflmao:

    Shoppen voor nieuwe spulletjes vind ik ook leuk. Er zijn wel wat dingetjes die ik voor C. niet gekocht had en uiteindelijk spijt van had. Dus die staan nu sowieso op mijn lijstje
     
  4. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Dat is vervelend :( Maar dat is wel het beste dan ja. Anders maak je jezelf straks helemaal gek.

    De borstvoeding had wel z'n ups en downs hoor :p Ik heb momenten gehad waarop ik dacht, ik kap ermee ik kan dit niet meer. Vooral rond een half jaar en met een jaar een moeilijke gehad. Dan was ze onrustig en boos omdat het niet snel genoeg ging. Dan gaf ik een paar dagen geen bv meer, maar flesvoeding. Alleen was m'n dochtertje het daar eigenlijk ook niet mee eens. Het ging eigenlijk beter toen ze minder bv nodig had en ze het begon te zien als een relax momentje bij mama.

    Benieuwd of je gevoel klopt ;) Ik denk ook dat het een jongetje is.

    Wat had je voor C graag wel aangeschaft wat je achteraf niet had gekocht?
     
  5. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat het een jongetje is, maar dat dacht ik ook vorige zwangerschap. En dat is echt een meid, toen ze dat bij de pretecho liet zien viel ik bijna om.. had dat zo niet verwacht.

    @EvitaDedu ik ben ook benieuwd wat je nu wel graag wilt aanschaffen.

    Sowieso iemand nog echte musthaves?
    Mijn tip: heb overal luiers, luierdoekjes en verschoonmatjes. Zo hoef je niet steeds naar de babykamer te lopen. Ik heb echt ideale verschoonmatjes die waterdicht zijn op alixpress gekocht. Kunnen zo in de wasmachine. Dan hoef je niet overal van die grote verschoonkussens neer te leggen.
     
    Sylva vindt dit leuk.
  6. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    @Sylva bij de eerste had ik dat niet echt nee. We hoefden niet zo lang te wachten tot de echo en ik wist nog niet zo veel.
    Mijn borsten groeiden wel mega hard toen, dus dat geloofde ik allemaal wel.
    Bij de tweede was ik wel onzeker, en nu ook wat meer.

    Ik heb ook de drang om te blijven testen nu. Had net een action test gedaan en die streep is geen knalstreep. Bij mn 2e had ik 5 dagen na de eerste Kruidvat test wel een knalstreep op de Action. En nu heb ik 6 dagen na de eerste test een veel lichtere streep. :( Dat maakt me heel onzeker..

    Wat fijn zo snel al een belafspraak en de Termijnecho al ingepland :) .

    Mijn misselijkheid was van week 7 tm 13 heel de dag. Ik voelde me echt heel erg bluhh, alsof je wagenziek bent zeg maar.
    Van week 6-7 en week 13-15 was het minder.
     
    Sylva vindt dit leuk.
  7. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Voor de tweede sowieso een draagzak of draagdoek. Zo ideaal, kun je veel meer doen met de eerste!
    Ik droeg de eerste ook al hoor. :D
    En probiotica vanaf de geboorte tot 12 weken, daardoor verdwenen de krampen bij onze tweede :) .

    Verder hier geen echt voorgevoel. Ik neig naar een jongen, dat was de vorige twee keer ook zo. Dat was meer ivm lichte voorkeur voor een meisje, om mezelf te beschermen ofzo.
    We gaan het wel zien haha!
     
    Sylva vindt dit leuk.
  8. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Goede tips! Ik ga me verdiepen in die probiotica. Want krampjes zijn echt zo zielig..

    Ik herken dat laatste wel, ik had vorige keer echt de voorkeur voor een meisje. Dus was echt bewust bezig met het idee dat het een jongen was. Begon een jongetje erbij echt heel leuk te vinden en toen was het dus een meisje.

    En je test ziet er goed uit hoor! Ik had vorige zwangerschap ook niet heel snel knallers, werd daar ook onzeker van. Uiteindelijk nog vooruit gezet ook met de echo, dus probeer je niet gek te laten maken. En anders lekker stoppen met testen :)
     
    Sylva en EvitaDedu vinden dit leuk.
  9. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Dit is de laatste keer dat ik test. Vind het prima zo :) 15984217422832450919628567967563.jpg
     
    MLady en Sylva vinden dit leuk.
  10. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Probiotica heb ik bij C. ook gegeven en ik wil het graag tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap ook zelf nemen. Ik heb ergens gelezen dat dat zou helpen, dus wie weet helpt het.

    Ik wil graag een mooie speelboog aankopen, een mamarugzak en een electrische kolf. Ik ben van mening om niet teveel aan te kopen, dat heb ik bij C. ook niet gedaan, alleen wat echt nodig is. Je merkt vanzelf wel wat je tekort komt en dan is het makkelijk bijgekocht.
     
  11. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Deze was een paar dagen geleden op 16 dpo. Ik stop met testen want ook dat maakt me nog onzekerder. Voor de miskraam had ik dan al een donkerdere test, vandaar :oops:

    IMG_20200824_170316.jpg
     
    MLady, YellowEyes, Sylva en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Dames die op zoek zijn naar een leuke draagzak, wij hebben de marsupi breeze. Helemaal niet duur, makkelijk te verstellen en C. zit daar heel comfortabel in
     
  13. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Haha :roflmao: Ja dat is ff omschakelen. Hier dacht iedereen dat het een jongen zou zijn, maar ik was de enige die goed zat :p

    Wat hier onmisbaar is geweest. Een Puckababy, een Zazu knuffel met geluidsmodule (J heeft Bibi) een draagdoek/draagzak en inderdaad een extra verschoonkussen.

    Wij hebben hier wasbare luiers en billendoekjes, dus overal ligt ook wel iets. Hebben nooit tekort eigenlijk. Plus deze kunnen voor de nieuwe uk ook mooi mee, J wil al steeds meer op het potje of de wc plassen/poepen dus verwacht dat ze dit jaar nog wel zindelijk is.

    Ik wilde eigenlijk niet meer testen vandaag. Maar ga het toch doen :p Door die mooie testjes van jullie is het toch weer gaan kriebelen :roflmao:
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  14. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    @Sylva 5 kg afvallen is ook veel hoor! Jij ook veel moeten overgeven toen? Ik heb toen eerst emesafene gehad, maar daardoor werd het gek genoeg nog erger. Toen viel ik in die week alleen al 3 kg af. Dus daarna overgestapt op primperan, wat heftiger spul maar het hielp wel véél beter. Daarna hoefde ik nog maar 2 keer over te geven op een dag en kon ik eindelijk het meeste eten en drinken binnenhouden.

    Wat goed dat jij ook nog borstvoeding geeft! Ik had graag de WHO norm willen halen, maar na anderhalf jaar had m’n dochter er genoeg van haha. Wie weet bij de volgende!

    Heb zelf nog niet echt een voorgevoel. Vorige zwangerschap wel, toen was m’n gevoel ook goed. Maar tot nu toe geen gevoel, kan het haast nog niet bevatten dat ik überhaupt zwanger ben, haha. Dus dat gevoel komt misschien nog!
     
  15. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Wij gebruiken swaddle me om in te bakeren. Dat was goed tot C. wist hoe hij eruit kon ontsnappen :roflmao:. Wasbare luiers heb ik ook, ik moet er wel wat bij aanschaffen, omdat ik voornamelijk pockets gebruik met knopjes.
     
  16. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @YellowEyes nee ik kon gewoon haast niet eten of drinken. Ik was blij als ik iets naar binnen kreeg zonder steeds te kokhalzen. Dat duurde tot 13 weken en daarna ging het wel over naar spugen. De emesafane hielp net genoeg om niet te moeten overgeven tot het wel gebeurde, maar de gedachte aan eten/drinken stond me door dat kokhalzen zo tegen dat ik gewoon niets wilde.

    Maar wat stom dat het bij jou juist erger werd :( Dat is niet waar je op hoopt natuurlijk. Wel fijn dat de primperan beter werkte. Dan kun je nog een beetje leven.

    Snap dat je graag de WHO norm had willen halen. Kindjes trekken soms hun eigen plan helaas :( Maar inderdaad misschien lukt het bij de volgende wel! :thumup:

    Ben benieuwd hoe je er over een paar weken in staat ;)

    @EvitaDedu haha :roflmao: Wat een boef :D Hoe oud was hij toen? J sliep amper omdat ze zichzelf steeds wakker sloeg, met die Puckababy sliep ze als een roos :thumup: Knoopjes is zeker een aanrader ja, klittenband was prima tot J doorhad dat ze het los kon trekken en haar luier overal achter liet :roflmao: Welke pockets gebruik je?
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  17. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik werd in januari 2019 voor het eerst weer ongesteld, dl was toen 5 maanden. Ik gaf toen nog gewoon aan 2 borsten bv, gek dat dat zo per persoon verschilt hѐ?

    Bijten is zo pijnlijk... Ik heb ook wel een paar keer gegild van pijn/schrik, zo sneu dat zij dan moest huilen... Gelukkig wilde ze daarna dan wel weer aanhappen... En blijkbaar snapte ze na een paar keer toch wel dat dat niet handig was om te doen, want het heeft niet lang geduurd gelukkig.

    Ik was gisteren bij mijn huisarts om alles even van me af te praten. Was even fijn! Hebben het over van alles gehad. Zij gaf ook het advies om nu te stoppen met de borstvoeding, omdat het goed zou zijn als mijn lichaam alle energie nu kan steken in de ontwikkeling van mijn tweede kind.

    Zit wat in, maar zou het ook echt heel jammer voor dl vinden! Want het nu voor haar (en ons trouwens) echt een geniet momentje aan het eind van de dag...

    Wie heeft dit advies nog meer gekregen?
     
  18. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Vorige x wisten we het na de 20-weken-echo. We waren toen niet zo van de 'pret'-echo's, omdat we toch elke keer ook rekening hielden met slecht nieuws tijdens een echo (en dan is er weinig pret aan). Ik weet nog niet hoe we het nu gaan doen...
     
  19. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #99 MLady, 26 aug 2020
    Laatst bewerkt: 26 aug 2020
    Mag ik vragen wat je medische indicatie is? En krijg je bij de gyn ook al een echo vóór de vk die doet?

    Bij mijn vorige zwangerschap (was na hormoonbehandeling ter voorbereiding voor punctie van ivf 4) kreeg ik met 6,5 en 8,5 weken al echo's in het zkh, de vk hier doet ze pas standaard met een week of 10.

    Dat was toen wel weer een voordeel van dat we in het ziekenhuis onder behandeling waren...

    Op de echo van 6,5 weken zagen we dat er een vruchtje in het vruchtzakje zat (dus dat het echt een zwangerschap en dat we goed op weg waren, dat was toen echt een opluchting!), bij de echo van 8,5 w zagen we een prachtig knipperlichtje. Dat was rond kerst 2018. We hadden nog nooit eerder zulke waanzinnige feestdagen :D

    Nu zullen we er iets langer op moeten wachten, afspraken vandaag bij vk gemaakt, maar eerste echo's hebben we pas op 1 oktober :$ Lange onzekerheid dus...

    Ja genieten hѐ... En we hebben de WHO-norm gehaald! Ben ik persoonlijk erg trots op want we hebben wel ups en downs gehad.

    Overweeg jij te stoppen met de bv nu je lichaam hard aan een nieuw kindje werkt?
     
    Sylva vindt dit leuk.
  20. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hier was trouwens de Puckababy ook beslist onmisbaar de eerste maanden... En voor als ze aan de eerste hapjes mogen beginnen: wij zweren bij de neopreen slabben van Bibetta.

    O ja! :D Onze draagzak heb ik ook nog! :D

    @EvitaDedu wat bedoel je met mamarugzak?
     
    Sylva vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina