Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ciprilla, 21 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Uitgerekend 1 - 15 mei 2021 ♡

    1 mei
    EvitaDedu - 34 jaar - 2de kindje
    MLady - 40 jaar - 2de kindje

    2 mei
    Yara7 - 27 jaar - 2de kindje
    YellowEyes - 24 jaar - 2de kindje

    3 mei
    Ciprilla - 27 jaar - 3de kindje
    Marni1 - 31 jaar - 3de kindje

    4 mei
    Sylva - 33 jaar - 2de kindje

    5 mei

    6 mei

    7 mei

    8 mei

    9 mei


    10 mei

    11 mei

    12 mei

    13 mei

    14 mei

    15 mei


    Afspraken:
    3 september - bel afspraak gynaecoloog + afspraak maken 1e echo?? - Sylva
    12 september - eerste echo - Marni1
    15 september - intake vk - MLady
    18 september - eerste echo - Ciprilla
    19 september - eerste echo - YellowEyes
    22 september - eerste echo + intake vk - Sylva
    1 oktober - eerste echo - MLady
    13 oktober - termijnecho + controle - Sylva
    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
    ------------------------------------------
     
  2. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Om dezelfde reden gebruikten we de swaddle me. De eerste keer ontsnapte hij al met 4 maanden. Toen heb ik een grotere maat aangeschaft, dat werkte tot 5,5 maand. We zijn er toen maar mee gestopt omdat hij toen ook leerde op zijn buik rollen.

    Ik heb al mijn wasbare luiers van Little lamb. Ik gebruik liefst de pockets omdat ik de bamboe luiers vreselijk vind stinken als C. stevig heeft geplast. Ik heb al eens geprobeerd om ze te strippen, maar lang heeft dat geen effect gehad. Welk wasmiddel gebruik jij?
     
  3. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Zoiets. Een luiertas eigenlijk, maar dan in rugzak vorm

    IMG_20200826_150104.jpg
     
    MLady en YellowEyes vinden dit leuk.
  4. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @MLady ik heb hersenletsel door een zwaar auto-ongeval en daardoor heb ik epilepsie gekregen. Ik slik medicatie om aanvalsvrij te blijven. Helaas kan deze medicatie voor geboorteafwijkingen zorgen, maar stoppen is ook geen optie. Tijdens een aanval stop ik altijd even met ademhalen (een minuut of langer is niet uitzonderlijk) en dat is levensgevaarlijke voor de baby :cry: Maar vanwege die kans op geboorteafwijkingen wordt de groei van de baby nauwlettend in de gaten gehouden door de gynaecoloog. Plus heb een spoed keizersnede gehad. Dus dat telt ook nog eens mee.

    De gynaecoloog wilde de vorige keer een echo met 6 of 7 weken. Het werd toen uiteindelijk 7+2. Ga er vanuit dat ze dat nu weer wil, dus dan zou ik inderdaad een echo krijgen nog voor die van de vk.

    Begeleiding in het ziekenhuis heeft inderdaad z'n voordelen, lekker veel echo's en ook heel vroeg. Maar aan de andere kant mis je wel de vrije keuzes die je normaal zou hebben. Zou zo graag willen bevallen in een bevalbad en dat mag niet, tenzij ik de vk zover krijg om de bevalling te begeleiden in het geboortehuis. Dat wil ik dit keer wel proberen.

    Mooi is dat hè, als je dan je baby'tje al mag zien, hoe klein dan ook nog. En zeker als je knipperende pixels hebt, het mooiste van de wereld! ❤️ Haha dat kan ik me goed voorstellen! Ik werd op tweede kerstdag gebeld door de vk met de NIPT uitslag, alles was goed. Dus een betere kerst kon hier toen ook niet.

    Oei, 1 oktober is wel echt heel erg ver weg nog ja :( Geen kans op hem toch nog eerder te krijgen? Bellen en vragen of je op de reservelijst mag als iemand een afspraak afzegt of misschien anders bij een andere verloskundige proberen?

    Wat betreft borstvoeding wil ik pas stoppen als het echt niet meer gaat qua pijn of als er geen melk meer geproduceerd wordt. Om de energie alleen ga ik zeker niet stoppen. Zoveel energie kost één keertje voeden denk ik echt niet. Zou je verloskundige anders eens om advies vragen of een lactatiekundige raadplegen. Zou het zuur vinden als je wel stopt terwijl jullie het beide niet willen en het eigenlijk ook niet nodig is. Je voed haar ook nog maar één keer toch? Vind het een gek advies van je huisarts eigenlijk.

    @EvitaDedu zou je dan toch echt de Puckababy aanraden. Die kunnen ze echt niet zelf open maken. Naarmate ze ouder worden en een grote Puckababy nodig hebben kun je ze ook leren met armpjes los te slapen door een ritssluiting te openen. Hier hebben we armpje voor armpje geprobeerd en op een gegeven moment ging dat goed.

    Heb je al geprobeerd om een voorwas te draaien met blauwe biotex? En dan bij de hoofdwas ook nog een beetje blauwe biotex doen. Ik gebruik hier neutral kleur poeder en heb nergens last van. We hebben een tweedelig systeem hier. Milovia broekjes met losse inleggers. En hebben ook wat Ali pockets en inleggers. Wilde ze eens proberen om te kijken of het wat was en eigenlijk werkt dat beter dan verwacht.

    Wooow, die tas lijkt wel een kledingkast haha :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  5. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Heftig zeg :eek:. Dan kan je inderdaad maar beter goed in de gaten gehouden worden.

    De puckababy heb ik niet genomen wegens financiële redenen. Ziet er mij inderdaad een geweldig ding uit.

    OH goed om weten dat die dingen van AliExpress eigenlijk wel oké zijn. Misschien ga ik er zo wel een paar bestellen om te proberen.

    Ik ga biotex een keertje proberen. Hopelijk is het wat. Nu gebruik ik de bamboe luiers enkel tijdens zijn dutjes
     
  6. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    @Sylva wauw, wat heftig! Inderdaad goed dat ze jullie dan goed in de gaten houden tijdens de zwangerschap.

    Oh dames, ik merk echt dat ik echt nog niet kan “genieten”. Op veel momenten lijk ik haast niet eens bewust te zijn dat ik zwanger ben, heel gek. De testen zijn super, kunnen niet beter.. maar merk dat ik mij enorm aan het inhouden ben. Hadden jullie bij de tweede zwangerschap bijvoorbeeld heel andere “kwaaltjes” dan bij de eerste? Heftiger of minder heftig?
     
  7. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Mijn kwaaltjes zijn ongeveer hetzelfde als tijdens mijn eerste zwangerschap. Maar voor de miskraam waren de kwaaltjes net heftiger. Dus naar mijn mening zegt dat echt niks.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Gefeliciteerd! Wat leuk!
    (Wij zaten heeul lang geleden eens in een groepje samen hier)
     
  9. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ahh super lief van je!!
     
    Madeliefje06 vindt dit leuk.
  10. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Sylva heftig zeg, goed dat je onder controle staat.

    @YellowEyes ik heb elke keer momentjes dat ik denk: oja ik ben zwanger. Vergeet het gewoon.. maar ook omdat ik me echt nog goed voel. Wel erg vermoeid. Vandaag een dagje visite gehad, ik ben kapot.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  11. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    @ciprilla dat vergeten is herkenbaar. Ik ben er ook nog niet zo mee bezig verder..
    En als je weinig voelt word je er ook niet aan herinnerd :p .

    Die tas ziet er handig uit!
    Wij hebben een cowboysbag, die gebruik ik straks gewoon weer.

    Vanochtend mijn laatste KV 2v5 test gedaan. Is deze oploop goed? Zit 3 dagen tussen de vorige. Dat was 14DPO en nu 17.
    En nog even de gehele oploop van vorige week donderdag tot nu. :)
     
    Sylva vindt dit leuk.
  12. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Marni1 goede oploop toch! Ik denk haast niet dat die nog donkerder kan.

    Bij de eerste had ik een luiertas, bij de tweede werd ik al makkelijker. Gooide gewoon mn handtas vol met luiers enzo. Wel een grote handtas uiteraard. :p
     
  13. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    @Marni1 Goede oploop hoor Marni, je kunt droge testen sowieso niet met natte testen vergelijken. Als die opdroogt wordt hij waarschijnlijk ook nog een stuk donkerder dan die vorige. En daarnaast, meer knallen dan dit kan hij vast niet meer haha.
     
  14. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ja ziet er super uit :D. Donkerder gaat ie niet meer worden nee
     
  15. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Dat heb ik nu dus, gewoon een wat grotere handtas. Maar die zit echt propvol, dat er echt niets meer bij kan :roflmao:
     
  16. Ieniemienies

    Ieniemienies Actief lid

    21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

    Ik kom er gezellig bij. Vanmorgen positief getest en ik ben ontzettend blij. Mijn uitgerekende datum is 6 mei.

    @Iedereen: Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en ik wens jullie een voorspoedige zwangerschap toe.
     
    Sylva, MLady, YellowEyes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Welkom en van harte gefeliciteerd :)
     
    Ieniemienies vindt dit leuk.
  18. Marni1

    Marni1 Bekend lid

    14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Thanks meiden! Super lief jullie woorden :) .

    Ik stop nu ook gewoon dingen in mijn handtas (jongste is nog niet zindelijk), maar met een baby heb je zo veel zooi :p .

    Welkom hier @Ieniemienies gezellig dat je mee komt schrijven. En gefeliciteerd!
     
    Ieniemienies vindt dit leuk.
  19. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ieniemienies vindt dit leuk.
  20. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ieniemienies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina