Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama20152018

    6 sep 2021
    78
    119
    33
    Vrouw
    Wij zijn van hetzelfde bouwjaar. Wij zijn de bejaarde op dit forum

    ik kan soms hele stukken lopen zonder pijn en soms een klein stukje met pijn.
    Heb op een rare plek pijn rechts onder in buik is een scherpe stekende pijn. Kent iemand dat. Verloskundige kon het niet goed verklaren iets met bandenpijn of zo. Of misschien toch al een soort harde buik. Moest het in de gaten houden.
    Bij mijn jongste had ik met 30 weken enorme pijn in schaamstreek en bekken. Had toen het gevoel dat hij met elke stap verder het bekken in zakte. Uiteindelijk met 40 weeen bevallen en met 3 persweeen was hij er. Hij lag dus inderdaad heel laag.

    vandaag alweer 26 weken zwanger.
     
  2. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    super leuk die groene! *sjeest naar de wibra* :D
     
    youngmommy20 vindt dit leuk.
  3. Stoeptegel

    Stoeptegel Bekend lid

    2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Pfoe, even niet echt actief geweest, omdat de buikgriep al mijn energie opslokte, maar inmiddels wel weer hersteld. Moest even flink veel berichten bijlezen dus, haha. Leuk dat het zo actief is hier!
    Ik kan niet op alles reageren, maar wat een leuke verhalen en foto's zeg! Mooie huizen, buikjes, babykleding! Heerlijk om te volgen!

    En iedereen die op vakantie is/gaat (@lille en @Mila2017, dacht ik?): Heel veel plezier! Lekker volop chillen en genieten!
     
    Mila2017 vindt dit leuk.
  4. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Heb ik in mijn vorige zwangerschap ook gedaan! zo had ik al best veel voor de eerste paar dagen.... ben benieuwd wanneer t deze keer begint, tot nu toe nog nergens last van!
     
    capo vindt dit leuk.
  5. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ja dat is inderdaad vanwege dat het weeen kan opwekken..
     
  6. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    haha ik heb deze zwangerschap ook erge last van mn bekken (vorige 2 nergens last van gehad!) ik dacht dat het aan mn leeftijd lag (37) maar mn VK zei dat het te maken had met de 3e zwangerschap... :rolleyes: dat geloof ik dat maar haha!!!
     
  7. Stoeptegel

    Stoeptegel Bekend lid

    2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Is dat dan echt puur het kolven? Want als je gewoon lekken opvangt, doe je toch niks? En niks doen, kan toch ook niks opwekken? Of denk ik nu echt heel krom? :oops:
     
  8. mama20152018

    6 sep 2021
    78
    119
    33
    Vrouw
    Ik heb ook last gehad van bekken en heupen maar dat is nu weer over. Was zo rond de 18/20 weken. Uit zichzelf is het weggegaan.
     
    Laraxx vindt dit leuk.
  9. youngmommy20

    youngmommy20 Niet meer actief

    De kinderwagen is binnen met de zitting. De regenhoes zat er zelfs bij die had ik niet verwacht namelijk. Er zitten alleen 2 kleine scheurtjes bij de handvaten maar niets ergs of dat ie stuk is ff wat lijm en het is weer gemaakt.

    [​IMG]
     
  10. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.803
    2.971
    113
    Vrouw
    Pfoe meiden ik ben weer thuis van een heerlijk weekend! Zaterdag lekker gedanst op concert at sea! Echt genoten. Er is ondertussen heel veel gekletst zag ik! Super gezellig! Zal al heel veel mooie buikjes, huizen en gezellige weekenden voorbij komen :D. Vanavond gaan wij onze nieuwe kat ophalen! Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
     
    Mila2017, Marinda1988, Nandine en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Dames hoe lang nemen jullie partners vrij?
    Mijne neemt “maar” 2 weken vrij.. bij mijn dochter nam die er 3. En nu krijg ik een flink zware operatie (keizersnede) en dan neemt ie er maar 2. Of ben ik een geluksvogel met 2 weken? Het voelt zo kort aangezien hij toen 3 weken vrij nam..

    Vind t ook best wel spannend hoor een 2de kindje. De commode gaat naar de baby dus dan heb ik voor mij dochter niets meer om haar te verschonen als hij ligt te slapen op zijn kamer. Dus dan moet ik haar op de grond verschonen oid.. niet ideaal. Maar 2 commodes aanschaffen vind ik ook weer zo wat. Ze heeft een mega grote kleding kast gekregen waar alle kleren al in passen
     
    Mila2017 vindt dit leuk.
  12. Stoeptegel

    Stoeptegel Bekend lid

    2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Die van mij wil in ieder geval de volle weken die beschikbaar zijn vrij plannen op het werk zodat hij vrij kan nemen. En dat wil hij op dit moment ook heel graag. Ik denk alleen maar: oh help. Zo lang op elkaars lip.. lijkt me dus echt vreselijk. Prima om een tijd vrij te zijn en het daarna gewoon lekker rustig op te bouwen, maar laat me ook gewoon weer even mijn ding doen. Maar wie weet denk ik er tegen die tijd anders over hoor, geen idee. Ik gun hem natuurlijk ook wel tijd met zijn eerste kindje, dat ook!
    Ik snap wel dat jij er met een geplande keizersnede tegenop ziet, je weet dan nu al wel dat je lichamelijk qua tillen en dergelijke gewoon alle hulp kunt gebruiken.. Weet je de reden waarom hij niet meer vrij neemt?

    Kan je niet zo'n sniglar commode (desnoods zelfs nog van marktplaats) scoren? Of anders met een hydrofiel eronder op bed? Ik zeg maar wat als leek hè, zijn misschien wel hele domme ideeën die jullie als ervaren moeders (hopelijk heerlijk) naïef vinden, haha.
     
  13. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.791
    2.384
    113
    Limburg
    Mijn vriend weet het nog niet precies, maar hij heeft een eigen bedrijf samen met zijn broer dus kan z'n vrije tijd een beetje zelf invullen en hij kan makkelijk van huis uit werken. Waarschijnlijk kijkt ie tegen die tijd wel wat hij doet.
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  14. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

    Hij zegt “2 weken is toch genoeg”… nou ik zie dus nu al m’n huis 1 grote pleuris bende worden omdat ik t ws te zwaar ga vinden en hij na werk nergens meer zin in heeft. Joepie… huishouden is altijd al zwaar voor me (lichaam heeft een flinke opdonder gehad na een ongeluk) dus ik moet altijd al alles in delen doen. Nou laat staan na de keizersnede.. en helaas woont mijn moeder op een uur rijden afstand en zij heeft zelf geen rijbewijs dus die kan ook niet even langs komen om te helpen..

    haar kamer is best wel klein en hebben een tipi tent voor haar gekocht dus geen ruimte meer voor nog een kast. Ze slaapt nu nog in de ledikant dus kan haar niet op haar eigen bed verschonen, dat zou dan op de onze moeten maar dat is wel een gevecht want ze wil niet stil liggen op ons bed haha. Ik hoop eigenlijk dat ze tegen die tijd de grote boodschap op de wc wil doen.. dat zou enorm schelen maar tot nu toe toont ze geen interesse in de wc of potje
     
  15. mama20152018

    6 sep 2021
    78
    119
    33
    Vrouw
    Mijn vriend neemt zijn 5 dagen verlof op ( als het gaat op zijn werk) dat zijn de wettelijke dagen. Ze hebben enorm personeels tekort op zijn werk. Wel extra werken als de rest op vakantie is maar verlof opnemen kan bijna niet.
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  16. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.803
    2.971
    113
    Vrouw
    mijn vriend neemt naast de week die ze al krijgen nog 3 weken vrij! Dus in totaal 4 weken. Ik vind het een fijn idee omdat we natuurlijk voor het eerst ouders worden. Dan hebben we echt even de tijd met z’n 3e. Ik begrijp best dat je daar tegen op ziet! Heb je dat ook bij hem aangegeven? Een keizersnede is natuurlijk niet niks en wat ik weet mag je ook 6 weken niet tillen! Dus dat beperkt dan ook nog enorm. Heb je met een keizersnede ook meer recht op kraamzorg??
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  17. Holagente

    Holagente Bekend lid

    1 jan 2022
    522
    502
    93
    Vrouw
    In ieder geval na de geboorte 4 weken. En aan het einde van mijn verlof hebben we ook nog beide 5 weken vakantie (plakken we eraan vast). Verder gewoon voor een langere periode één dag per week minder werken… Voordeel van het verruimen van het ouderschapsverlof!

    Ik kan wel begrijpen dat twee weken wat te kort voelt voor jou, vooral met het oog op de keizersnede… Misschien kunnen jullie het daar nog over hebben?
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  18. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Dank voor alle reacties! Dus die 2 weken is inderdaad niet zo veel als ik zo naar sommige andere partners kijk. En hij werkt in een familie bedrijf dus meer weken kan makkelijk, maar hij vind zelf 2 gewoon genoeg. Ik ga t nog wel een keertje aangeven dat ik t wel echt weinig vind..
    Voor mijn gevoel sta ik er dan alleen voor met 2 kinderen en een flinke wond op mijn buik.. niet fijn. Hij werkt fulltime + zaterdag een paar uurtjes dus hij is echt niet veel thuis.. en hij neemt pas 1 dag papa dag op als ik weer aan het werk moet..

    extra kraamzorg volgens mij niet, en de eerste (minimaal 2) dagen in het ziekenhuis gaan ook van mijn kraamzorg uren af..
    dus ik hoop maar op een kraamzorg die graag en veel huishouden doet..
     
  19. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ik breek even in, alvast excuses daarvoor maar las iets over de kraamzorg en keizersnede. Bij een keizersnede kan je wel extra kraamzorg krijgen, namelijk 2 dagen. Dan heb je in totaal 10 dagen. Ik heb in december een spoedkeizersnede gehad. 3 dagen ziekenhuis gelegen en 5 dagen kraamzorg. Verloskundige heeft 2 extra dagen aangegeven en zo kregen we er 7 thuis. Als de VK het nodig vindt (en dat is bijna altijd met een kz) kan je dus 2 dagen extra krijgen, wel enkel op indicatie van je VK.
     
  20. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Oh fijn om te weten! Ik ging er eigenlijk al van uit dat ik mijn kraamzorg thuis al deels kwijt was door de kraamzorg in het ziekenhuis. Dan wachten we rustig af hoeveel kraamzorg we krijgen.
    Dank je wel voor het inbreken haha
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina