Uitgerekend 16 - 31 maart 2022 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Palmpje, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAF126

    MAF126 Bekend lid

    11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Och lieverd! Goed dat je het eruit gooit. Jouw situatie is ook gewoon ontzettend kut en het is hartstikke terecht dat je boos, gefrustreerd en gestresst/angstig bent. Heb je een beetje aanspraak thuis, of vind je het juist fijn om even alleen te zijn?
     
  2. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Agh meid toch, ik begrijp je helemaal!
    Je mag ook boos en verdrietig zijn, dit is toch niet leuk zwanger zijn?!
    Je bent ook een tikkende tijdbom, althans ik zou me exact zo voelen.
    Als je iets niet wilt dan is het dat de weeen nu al beginnen. voor de 35 weken wil je gewoon echt niet, helemaal niet met 27.
    Weet wel dat je baby nu echt goede kansen heeft, al hoop je natuurlijk dat ze nog even 7 weken blijft zitten!
    Heb je een bad? Ga daar even lekker in liggen. Dat helpt heel goed tegen harde buiken.
     
  3. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ooh wat naar zeg dat je je zo voelt! Maar ik snap het echt heel erg. Hopelijk lucht het op om het er allemaal gewoon uit te gooien. Uiteindelijk heb jij natuurlijk wel ontspanning nodig of in ieder geval minder stress anders blijf je in zo’n vicieuze cirkel. Ik heb ook het grootste gedeelte van de dag wel last van onrust/angst, maar kan wel snel bedenken dat het enige waar ik nu nog invloed op heb is de groei van de baby’s door ontspannen te blijven en rust te pakken. Hopelijk zijn ze dan zo sterk mogelijk als je vroeg geboren gaan worden. Hopelijk heb je daar wat aan..
     
  4. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Haha zo leuk! Hier heeft het verven van de kamer echt een paar weken geduurd van wat eigenlijk de planning was. In verband met verkoudheid, niet in 1 keer af kunnen krijgen etc. Dus nu het eindelijk af is heb ik er extra zin in :D alleen het tweede bedje komt pas 30 december en dan moeten we nog kijken hoe we twee bedjes in de kamer kwijt kunnen o_O kamer leek op het oog toch ruimer dan nu met meubeltjes erin. Oeps… zal wel een mooie opstelling worden :roflmao:
     
    MAF126 vindt dit leuk.
  5. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Heeft iemand hier trouwens al ervaring met een verkoudheid en een geplande echo? Wij zijn alledrie behoorlijk verkouden in huis, gelukkig geen Corona (m’n dochter en ik), we zijn gisteren getest. En mijn vriend gaat nu testen. Maar morgen hebben wij dus weer een echo staan voor de groei en bloedarmoede die best wel belangrijk is gezien de uitslag van de bloedtest afgelopen week..

    Zouden ze wel een echo doen als wij onze testbewijs kunnen laten zien?
     
  6. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja ik zou gewoon gaan en niks zeggen.. je hebt een mondkapje op en je bent negatief.
    Ik ben dinsdag geweest en was die ochtend wel oké maar kreeg smiddags weer corona klachten haha.
     
  7. MAF126

    MAF126 Bekend lid

    11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Ik had destijds gebeld met de mededeling dat ik aan het hoesten was maar wel een negatieve testuitslag had. Mijn vk vond dat geen probleem.
     
  8. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ja ik dacht ook al ik bel morgen wel even. Misschien dat het morgen wel een stuk beter weer gaat.
     
  9. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.771
    2.182
    113
    Vrouw
    Bedankt dames voor jullie steun ♥️
    @Danie1989 je hebt gelijk hoor, ik moet ook ontspannen want de baby heeft ook niks aan een gestresste mama. Ik kan me alleen zo slecht vermaken op t moment.

    @Girl34 ja verschrikkelijk. Ik heb helaas geen bad, dus ik zit nu maar 45 min onder de douche iedere dag haha. Moet nog even een krukje bestellen want dat zit denk lekkerder dan zo op de grond. kruikje helpt ook wel iets dus daar lig ik nu lekker mee in bed.

    @MAF126 Ik heb op t moment eigenlijk weinig behoefte aan bezoek. Gister waren m’n schoonouders er, ze wilde graag met ons praten over het het ziekenhuis en tijdens hun bezoek kreeg ik enorm veel last waardoor ik dus maar weer in bed ging liggen en pas savonds trok het een beetje weg. Vorige week zijn mn 3 beste vriendinnen ( apart) langs geweest, maar ik merk dat t me heel veel energie kost om telkens m’n verhaal te doen hoe het gaat. Had ook tig appjes zaterdag van familie, vrienden omdat onze ouders mensen hadden ingelicht. Niet echt slim want ik had daar natuurlijk echt even geen zin in op dat moment.
    Ik heb wel enorm veel behoefte aan afleiding en zou t liefst lekker dingen gaan doen, bioscoopje, lunchen, bijv maarja dat gaat lichamelijk niet en al helemaal niet vanwege Corona.
    Ik verlang ook echt om weer lekker buiten te wandelen. Mis dat zo erg! Ga dat met de baby straks echt heel veel doen, lekker in de lente.
     
  10. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.771
    2.182
    113
    Vrouw
    Oh meiden, goed nieuws. Ik mag toch met progesteron - Utrogestan beginnen. Ik heb de arts gebeld en uitgelegd dat ik het heel graag wil proberen, ook al weten ze niet zeker of het nog gaat helpen met dit termijn. Hun beleid is dan eigenlijk om het niet voor te schrijven aangezien de onderzoeken resultaten geven vanaf 16-24 weken en gebruiken tot 36 weken. Maar er is überhaupt nog nooit onderzocht of het nog werkt na 24 weken.
    Het zal natuurlijk wel even tijd nodig hebben voordat het werkt.

    In België geven ze het wel standaard bij een korte cervix, ook al ben je al in het derde trimester. Onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet. Zo sta ik er ook in…
    Het zou ook de baarmoeder rustiger houden, dus ik hoop dat het gaat werken.

    Uit deze groep gebruiken er toch ook een paar progesteron, of niet?
     
    Kimmey, vrouwvan, Palmpje en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Misschien een idee om een groepsapp aan te maken waar mensen niet in kunnen reageren maar jij wel updates in kunt zetten (dat hadden vrienden van,ons gedaan bij hun dreigende vroeggeboorte en uiteindelijk ook te vroeg geboren zoon)
     
    MAF126 en Flowertje27 vinden dit leuk.
  12. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Wat een goed nieuws!
    En wat betreft geen bad, tegenwoordig heb je echt hele chille opblaasbaden en zitbaden voor in de douche. Kosten een paar tientjes.
    Die van Kruidvat van Patty brard is nog leuk ook haha. En ik denk dat het je momenteel echt heeeeeeeel veel ontspanning geeft :)
     
    MAF126 en Flowertje27 vinden dit leuk.
  13. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.771
    2.182
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel een goed idee idd!!
     
    Trassi vindt dit leuk.
  14. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Hebben jullie ook last van zweethanden en voeten?
    Ik heb dit nooit maar af en toe echt bezweet :roflmao:
    Tijdens zwangerschap 2018 had ik het ook zo erg maar toen was er ook een hittegolf.
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  15. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.771
    2.182
    113
    Vrouw
    Ja dit heb ik ook! Heb het ongelofelijk warm terwijl ik normaal in de winter de verwarming het liefst op 23 graden zet :roflmao:
     
    Girl34 vindt dit leuk.
  16. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    #36 vrouwvan, 20 dec 2021
    Laatst bewerkt: 20 dec 2021
    Geen last van zweten, maar ik heb het wel enorm warm. Ik slaap gewoon zonder deken, terwijl ik het normaal extreem koud heb.

    @Flowertje27 wat fijn dat je toch mag starten, ik hoop dat het je wat verlichting geeft. Ik zelf heb ook een enorm gespannen en harde buik en dat constant behalve als ik net wakker ben. Ik weet niet of het harde buiken ben, tijdens mijn 1 zwangerschap heb ik ook nooit een harde buik gevoeld.of herkend. Tijdens de CTG van 39 weken zag je op de monitor wel erg veel harde buiken, ik was enorm verbaasd want voelde helemaal niks anders dan normaal.

    Trouwens hebben jullie enig idee wanneer je ongeveer zal gaan bevallen? Ik zelf denk toch weer rond de 39 weken en ik denk dat @Ritoy de eerste uit de groep zal zijn, mijn gevoel zegt toch net vlak voor de 37 weken een dag of 2 ofzo, vraag me niet waarom haha. Denk vanwege de omvang van buik en 2ling en dan gevolgd door @Danie1989. Denk @Flowertje27 ook rond de 37 weken en @Sara190 rond de 39 a 40 weken en @Girl34 en @MAF126 rond een week of 39. En @Palmpje ook zo ongeveer. En ik denk dat 1 van de groep eerder zal gaan bevallen dan de 36 weken, wie dat is weet ik niet, maar komt bijna in elke groep wel voor een vroeggeboorte. Ik hoop het natuurlijk niet. ( overigens geen rekening gehouden met geplande keizersnedes)
     
    Palmpje, Flowertje27, MAF126 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Kimmey

    Kimmey Bekend lid

    23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Wat een fijn nieuws hopelijk gaat het werken voor je want ik gun het je zo dag je wat meer mag gaan genieten
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  18. Kimmey

    Kimmey Bekend lid

    23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Morgen suikertest zie er zo tegen op:$
     
  19. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Sterkte ermee..nare test.
     
  20. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ik weet zeker dat de tweelingmama’s de 1e zijn en dan idd @Danie1989 de allereerste gevolgd door @Ritoy.
    dan @Flowertje27 al denk ik dat zij nog weleens de allereerste kan zijn van deze hele groep ivm die baarmoederhals.
    Ik denk dat die van mij ook eerder gaat komen, maar wel pas rond 38 weken. Iets in mij zegt dat ze haar gaan halen dan.
    Verder hoop ik dat iedereen keurig rond de uitgerekende datum bevalt.
     
    Flowertje27, MAF126 en vrouwvan vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina