Uitgerekend 16 - 31 maart 2022 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Palmpje, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ik heb er 4 u gezeten en moest ook zolang blijven omdat ze haar echt wouden monitoren in diepe slaap. Verder dan 95 zakte hij niet. Dus was allemaal prima.
    Nu doet ze ook niet meer neusvleugelen gelukkig hoor alleen ze maakt zoveel herrie pff..
    manlief vond het vandaag wel ok gaan en besloot heel de dag niks door te spoelen.. dat heb ik dus wel meteen gedaan toen ik uit werk kwam vanavond anders werkt t juist averechts.
     
  2. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik moest bij leon aërosolen met 1 druppel ventolin en een half buisje fysiologisch water en nog iets. Ook antibiotica in het neusje
     
  3. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja echt mega frustrerend hè! Ik hou zelfs mijn eten gedurende de dag bij maar er gebeurt helemaal niks meer.
    En ik heb de motivatie niet om keihard te sporten, ben zooooooo moe :roflmao: maar echt.
    Mijn batterij is helemaal op einde dag , soms smiddags al.
     
  4. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ventolin ging direct fout hier. Kinderarts zei ook dat het averechts effect kan hebben doordat haar luchtpijp niet vernauwd is maar vol zit met slijm. Daar is het middel niet voor.
    Maar ik geef het nog een week, mocht het niet minder zijn dan weer zh.
    Duurt me allemaal al te lang nu. Xylometazoline Mag ik sinds gisteren niet meer geven dat kreeg ze al een week. Maar ik heb nooit een snotneus gezien bij haar, het zit veel dieper.
     
  5. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben een tijdje afwezig geweest hier. Druk druk , terug beginnen werken deze maand.
    Met Leon alles goed, heel content mannetje. Woog woensdeag 7kg040. Dus 3 kg bij geboortegewicht . Hij draagt nu maat 68/74.
     
    Palmpje en Girl34 vinden dit leuk.
  6. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik weet weer hoe het andere noemt : atrovent
    Dit moest ook.bij in aërosol
     
  7. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben ook stikop s avonds! Heb 30 juni en 1 juli hele dagen bijscholing verder van huis. We moeten hiervoor op voorhand een boek lezen en taak maken. IK zou niet weten wanneer....
     
  8. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja het zijn beide luchtwegverwijders. Is hier niet aan de orde. Helaas denk ik weleens, want dan had ik tenminste iets wat haar kon helpen.
    Maar arts zei dat het tijd nodig heeft, tis een heel kwetsbaar meisje. Dikke pech noemde ze het, sommige kindjes hebben dat en zij is er 1 van. Gaat van het ene virus naar het andere en das niet te ontzien met een kind van 3 thuis wat op de opvang zit :( helaas. hoop alleen dat ze helemaal beter zijn beide eind juli want we gaan 1e week aug naar Turkije.
     
  9. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Nee erg hè, ik begrijp je helemaal. Mijn redbull verslaving speelt weer aardig op deze werkdagen moet ik eerlijk bekennen. Zeer slecht voor me weet ik, maar ik red het anders echt niet .
     
  10. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    @LenaMill wat een mooi gewicht!

    @Palmpje wij denken op dit moment ook niet aan een derde. Helaas huilt onze kleine van nu ruim 3 maanden nog steeds erg veel. Voornamelijk als ik hem neerleg, ik kan soms geen 5 minuten weg of hij begint al te krijsen. Vorige week begonnen met werken vanuit huis en ik had het echt zwaar met hem. Ik kijk gewoon nu al op tegen morgen. Hij is nu doorverwezen naar de kinderarts en dermatoloog. Hij reflux en eczeem over zijn lichaampje. Dus dit zou een oorzaak kunnen zijn. Soms denk ik gewoon hij verveelt zich het fijn in m'n armen, want her gehuil bouwt hij vaak op. In ochtend rond 5 uur wordt hij wakker en begint dan te piepen en huilen en dat wordt steeds harder en zodra hij me ziet begint hij te lachen en loop ik weg dan huilt hij weer. Snap er niks van.

    Oww wat kijk ik uit naar een tijd waarbij ik hem op een speelmatje kan leggen en gerust en kwartier of half uur rustig kan gaan koken.
     
  11. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.767
    2.182
    113
    Vrouw
    Ik vind dit klinken als een koemelk allergie. Reflux, veel huilen en eczeem. Wat krijgt hij nu voor voeding?
     
  12. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Inderdaad..

    Wij gebruiken nu nutramigen en heb gewoon een heel ander kind! Hoewel het slapen nog steeds weinig is overdag nog steeds hazenslaapjes en snachts 2x wakker worden maar verder vrolijk kindje als ze gewoon thuis is in haar eigen omgeving. Ik merk bij drukte en veel mensen dat ze snel overprikkeld raakt..

    We hebben wel een dillema gehad. Nutramigen is tijdelijk niet leverbaar in nederland pff wij krijgen het van de kinderarts via Sorgente. Ze kreeg toen weer Pepti..maar het was na 1 dag meteen foute boel. Ze sliep in de avond en nacht niet eens meer goed de afgelopen dagen. Weer last van haar darmpjes. Heb zelf gegoogeld en via newpharma.nl 3 doosjes bestelt. Komt volgens mij uit Belgie. Vandaag gegeven en merk meteen verschil! Ongelooflijk gewoon. Heb contact gehad met de poli hoe het dan zit met vergoeding want heb het nou zeld betaald. Ass zei ja wij hebben contract met sorgente blabla maar zal het overleggen met kinderarts. Is toch krom he dus moet me kind dan maar lijden omdat het in NL niet leverbaar is? Dit kan miss maanden duren pff en zo goedkoop zijn ze niet helaas
     
  13. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.767
    2.182
    113
    Vrouw
    Oei nee, dat is een duur geintje. Isa reageert wel goed op de pepti gelukkig. Maar dat geef ik sporadisch als bijvoeding. Kolf nog steeds en alleen sochtends geef ik live bv. Geef jij nog borstvoeding? En krijgen jullie over een tijdje , met 5 maand ofzo, ook een test in ziekenhuis of ze echt koemelkallergie heeft?
     
  14. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.767
    2.182
    113
    Vrouw
    Hoe zit het met jullie menstruatie? Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Denk door de bv..
     
  15. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.521
    6.527
    113
    Vrouw
    Ik ben het maar 1x geweest, daarna iets wat er op leek maar dat zette niet door. Wel regelmatig krampen dat ik denk dat het doorkomt maar tot op heden nog niet dus.
     
  16. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Nee ik ook niet. Bedacht me dat de laatste keer in mei vorig jaar was haha :roflmao:
    Ik denk ook niet dat ik het nog wordt nu ik de prikpil gebruik, heerlijk :)
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  17. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Hij krijgt nu biologische kv van de AH met johannesbroodpitmeel. En we zijn ook al gestart met hapjes. Vorige week kreeg hij zn vaccinatie en de arts zei, je mag ook alvast gaan beginnen met pindakaas? Kennelijk heeft een onderzoek aangetoond dat het voorkomt dat een kind een allergie krijgt van pindakaas als je ermee begint. En ook adviseerde ze te beginnen met groente ipv fruit. 4 jaar terug was het nog andersom. Kwa groei doet hij het gewoon goed. Ondertussen druk bezig met het organiseren van een verlate geboortefeest op 27 augustus. Een hele mooie zaal gehuurd met personeel, catering en alles. Ik heb er echt zin in, maar eerst op vakantie.

    Zijn jullie ook al gestart met hapjes?

    @Flowertje27 hier al 2x geweest, ik ben nu al 3 dagen over tijd, maar m'n cyclus is nog steeds niet hoe het voor me zwangerschap was. Ik geef geen bv.

    @Sara190 hoe gaat het met jou? Heb je een beetje kunnen uitrusten en wennen aan de kleine? Ben je inmiddels al gestart met werken?
     
  18. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Hey meiden sorry ben zo afwezig amper tijd om te slapen pff. Kleine heeft elke dag wel wat. Al 2 weken slaapt ze nog steeds snachts slecht. Wennen aan de voeding die elke x geswicht word pff en vannacht had ze blijkbaar nachtmerries ze zat 2 uur lang onrustig te huilen in haar slaap. Echt zo zieliggg

    Pff nee werken nog niet gestart. Voel me zo gesloopt door die gebroken nachten. Het ging eindelijk gedoe en nu weer slechte dagen pff :( had okk bloed geprikt heb ook zwaar ijzer te kort..

    Nee ik geef niet veel borstvoeding meer..
     
  19. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    @Flowertje27 ik roep nooit meer wat want na mijn berichtje werd ik dus ongesteld grrr haha.
    @Sara190 jeetje wat heftig nog steeds zeg voor jullie :(
    @vrouwvan ik mag starten met groenten idd als ze 4 maanden is, maar ik denk dat ik iets langer wacht.
    Wij hebben hier ook bijna 6/8 weken drama gehad met bronchiolitis en rhinovirus waarvan ze nog herstellende is.
    Ze woog ook maar 4.9kg vorige week maandag dus kreeg dat meteen te horen van die bitch dokter daar. (Sorry ik mag haar echt niet, heel akelig mens had ook altijd gezeik met haar bij andere dochter).
    Wij zijn wel overgestapt op speentje 2 op de flessen en ze drinkt nu 5x 150ml.
    Dat gaat echt super goed!
     
  20. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.767
    2.182
    113
    Vrouw
    Oh wat heftig joh! Was ze afgevallen? Is 4,9 dan te weinig volgens haar? 5x 150ml lijkt me wel heel netjes.
    Hier drinkt Isa maar 6 x 80-120 cc… weinig maar tot zover groeide ze altijd heel goed dus blijkbaar niet zoveel nodig
     

Deel Deze Pagina